beste vriendin

27-08-2012 11:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik dit onder een goede topic heb gezet:) en wil absoluut niet over mijn vriendin oordelen, wil gewoon even mijn verhaal kwijt!

Ik heb een lieve vriendin, dat is tevens ook mijn beste vriendin.

Maar soms heb ik het gevoel dat ze constant op mijn lippen zit, met name van als ze mij smst, om wat te doen geef ik altijd wel aan of ik het wil of niet, daar is niks mis mee, vind ik. Maar dan begint ze soms door te zeuren totdat ik ja zeg, en vaak geef ik er ook wel aan toe. maar ik krijg het gevoel dat ik 24 uur per dag verantwoording aan haar moet afleggen. En als ik haar sms, en ik krijg niks terug, dan zoek ik er niks achter. Dan denk ik, ach ze heeft het vast druk, maar vaak als ze mij smst, dan denk ik nu ff geen zin om te reageren, eerst dit afmaken, krijg ik later weer sms: MIjn sms niet gekregen, dan zeg ik vaak ja, maar had het te druk.

Zoals vandaag ook: Ze stuurde me een sms van, heb je zin en tijd om vandaag om evne naar het dorp te gaan? ik reageerde er niet gelijk op, was net wakker enz, en stuurde ze me weer een sms: Nou dat is een nee neem ik aan!! of heb je mijn sms niet ontvangen? Ik heb gezegd dat ik het druk had enzo om te reageren, warop ze zei ik dacht dat je wel tijd had!

Maar soms zie ik mijn vriendin in een week 7 dagen per week en soms zie ik mijn vriendin 1 of 2 keer in de week en soms een week niet. Maar ik vraag mij af dat is toch gewoon normaal? je hoeft toch niet elke dag iets leuks met elkaar te doen? Of vind ik dit nou zo raar? Ik weet ben een stress gevoelig persoon, en soms kan ik hier me druk om maken, en vaak laat ik ook over me heen lopen.

Maar hou zouden jullie hier mee om gaan? of ben ik te achterdochtig? of maak ik me te druk? iemand nog tips?
je vriendin vertoont nogal claimend gedrag vind ik.

ik zou iets meer afstand nemen.

en niet overal verantwoording voor af te leggen.

ze hoeft echt niet altijd te weten waarom je wel of niet gelijk terug smst of waarom je niet kan afspreken.
waarom zeg je dit niet tegen haar?
dat heb ik ook gezegd, vaak, dat ik het soms ook druk heb om niet altijd te reageren:) En daarom ben ik nu ook van plan om meer afstand te nemen en meer mijn eigen ding te doen, maar ik vroeg me dus af hoe ik hier wel goed aan doe, meer afstand nemen, en niet altijd direct reageren op een smsje,
Ik zou denk ik toch nog iets directer zijn dus dat je je er door opgejaagd voelt en dat dit voor jou niet prettig voelt.
Gewoon schijt aan hebben, en blijven herhalen dat je niet altijd maar direct reageert. Went ze vanzelf aan.
Ik zou juist wel snel (en duidelijk) terug sms-en. Hoeveel moeite of tijd kost een simpel sms-je nu met de mededeling: Nee, ik heb vandaag geen zin/tijd of wat dan ook?

Vind het ongelooflijk irritant als mensen niet snel reageren op een vraag of verzoek.
ma soms heb je gewoon geen tijd om te smsen, als je op je werk bent of niet thuis, dan gaat dat moeilijk....

Ik vind het niet irritant om gelijk terug te smsen, ze moet het maar accepteren, vind ik, soms hebben mensen het druk
Als ik iets irritant vind van de tijd waarin we leven, is dat je geacht wordt altijd maar snel bereikbaar te zijn. Ik heb helemaal geen zin om altijd meteen te moeten antwoorden op mails of sms'jes, of om mensen a la minute te moeten terugbellen als ze op mijn voicemail staan. Vaak hoor ik mijn telefoon ook niet omdat hij ergens anders ligt, of neem ik 'm niet mee als ik de deur uit ga.

Ik zou tegen die vriendin geen smoesjes verzinnen van 'o, sms'je niet ontvangen' maar duidelijk je grenzen aangeven. En als ze die grenzen niet respecteert wordt 't misschien tijd voor conclusies?
quote:my_little schreef op 27 augustus 2012 @ 11:44:

ma soms heb je gewoon geen tijd om te smsen, als je op je werk bent of niet thuis, dan gaat dat moeilijk....

Ik vind het niet irritant om gelijk terug te smsen, ze moet het maar accepteren, vind ik, soms hebben mensen het druk

Als ik thuis ben heb ik juist alle tijd om te sms-en. Op het werk soms lastiger, maar dan vind ik ook wel een gaatje als een vriendin sms-t met de vraag of ik zin heb in een terras na het werk.

Ik kreeg bij je topic idee dat je het sms-en vooral bij haar uitstelt omdat je niet goed nee kan zeggen. En niet weet hoe je moet reageren als ze weer vraagt om een date met je.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 11:40:

Ik zou juist wel snel (en duidelijk) terug sms-en. Hoeveel moeite of tijd kost een simpel sms-je nu met de mededeling: Nee, ik heb vandaag geen zin/tijd of wat dan ook?

Vind het ongelooflijk irritant als mensen niet snel reageren op een vraag of verzoek.

Maar goed dat wij niet bevriend zijn dan, ik bepaal liever zelf of en wanneer ik reageer op een bericht.

Een vriendin zoals TO beschrijft zou mij enorm benauwen. Ik zou haar gewoon zeggen dat ik het gevoel krijg te veel geclaimd te worden en dat ik bang ben dat dit de vriendschap in gevaar brengt. Zo direct mogelijk zijn, anders snappen dit soort mensen het niet.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 11:52:

[...]

Als ik thuis ben heb ik juist alle tijd om te sms-en. Op het werk soms lastiger, maar dan vind ik ook wel een gaatje als een vriendin sms-t met de vraag of ik zin heb in een terras na het werk.

Ik kreeg bij je topic idee dat je het sms-en vooral bij haar uitstelt omdat je niet goed nee kan zeggen. En niet weet hoe je moet reageren als ze weer vraagt om een date met je.

Wat reageer je lekker vanuit jezelf...

Dus jij mist nooit een smsje omdat je net op de wc zit/onder de douche staat/aan het stofzuigen bent? Ik, en vele met mij, kijken echt niet continue op hun mobieltje of ze toevallig een berichtje gemist hebben.
quote:cicely schreef op 27 augustus 2012 @ 11:57:

[...]

Maar goed dat wij niet bevriend zijn dan, ik bepaal liever zelf of en wanneer ik reageer op een bericht.

Een vriendin zoals TO beschrijft zou mij enorm benauwen. Ik zou haar gewoon zeggen dat ik het gevoel krijg te veel geclaimd te worden en dat ik bang ben dat dit de vriendschap in gevaar brengt. Zo direct mogelijk zijn, anders snappen dit soort mensen het niet.

Serieus? Je reageert soms gewoon helemaal niet op een voorstel of vraag? Vind ik onbeschoft.

1 vriendin heeft haar gsm overigens ongeveer 2 keer per week aanstaan, dus van haar verwacht ik sowieso nooit een snelle reactie. Meeste bekenden zijn gelukkig vergroeid met hun telefoon dus dan verwacht en krijg ik inderdaad een snelle reactie.

Ik reageer ook snel op vragen en verzoeken. Behalve als ik het nog niet weet of nog twijfel of niet weet hoe ik iets moet brengen, dan stel ik reageren uit.
quote:Some_One schreef op 27 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Wat reageer je lekker vanuit jezelf...

Dus jij mist nooit een smsje omdat je net op de wc zit/onder de douche staat/aan het stofzuigen bent? Ik, en vele met mij, kijken echt niet continue op hun mobieltje of ze toevallig een berichtje gemist hebben.Wat moet ik dan? Reageren vanuit jou? Ik vertel hoe ik in dat hele sms-gebeuren (of gemiste oproepen) sta. Mogelijk staat vriendin van TO er ook zo in.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 12:14:

[...]

Wat moet ik dan? Reageren vanuit jou? Ik vertel hoe ik in dat hele sms-gebeuren (of gemiste oproepen) sta. Mogelijk staat vriendin van TO er ook zo in.Je hamert er meteen op dat TO toch wel direct terug kon smsen? Je kan je dan echt niet inbeelden dat dat soms even niet kan, zelfs als je thuis bent? Je legt de fout direct bij TO. Dat bedoel ik. Of vindt jij dan de reactie van de vriendin van TO ook normaal, doe jij dat ook als je vriendinnen niet direct reageren?
quote:Some_One schreef op 27 augustus 2012 @ 12:53:

[...]

Je hamert er meteen op dat TO toch wel direct terug kon smsen? Je kan je dan echt niet inbeelden dat dat soms even niet kan, zelfs als je thuis bent? Je legt de fout direct bij TO. Dat bedoel ik. Of vindt jij dan de reactie van de vriendin van TO ook normaal, doe jij dat ook als je vriendinnen niet direct reageren?Ik leg de fout niet direct bij TO, ik geef aan dat niet reageren irritant kan zijn. En ik geef aan dat ik idee heb dat TO niet reageert omdat ze geen zin heeft in gezeur (overgehaald te worden). Terwijl, als je snel reageert en duidelijk bent (nee, vandaag geen zin/tijd en verder ook niet meer ingaan op gezeur), je ellende kan voorkomen. Dan weet vriendin waar ze aan toe is en heb je zelf ook rust.

Waarom zo claimerig? Waarom MOET iemand a la seconde terugsmsen bij jou?

Ik heb ook zo'n vriendin, die soms na 5 minuten alweer smst: "Truf?" Tsja, pech voor haar. Als ik geen contact wil, dan krijg je ook geen contact met mij. Dat geldt momenteel ook voor m'n jobcoach...
Ten eerst vind ik het gewoon heel erg vervelend dat sommige mensen denken dat ik altijd maar tijd heb om terug te smsen en het gevoel krijgt dat het soms moet, en dat werkt echt op mijn zenuwen.... en als ik wel sms, dan blijft het niet bij 1 smsje maar vaak wel bij 10 smsjes achter elkaar, en dan kom ik niet toe aan de dingen die ik wilg aan doen, drom sms ik terug als het mij uit komt, want niet iedereen moet denken dat ik altijd alles maar gelijk kan doen!:) Want hetzelfde is bij mijn vriendin, als ik haar sms, krijg ik ook niet altijd gelijk terug, meestal pas uren later of de volgende dag, amar dan denk ik vaak, ach die heeft het vast druk of iets anders aan het doen,
quote:truffelmaffia schreef op 27 augustus 2012 @ 13:15:

[...]

Waarom zo claimerig? Waarom MOET iemand a la seconde terugsmsen bij jou?

Ik heb ook zo'n vriendin, die soms na 5 minuten alweer smst: "Truf?" Tsja, pech voor haar. Als ik geen contact wil, dan krijg je ook geen contact met mij. Dat geldt momenteel ook voor m'n jobcoach...Ze moeten niks. Ik zeg dat IK het irritant vind als mensen niks laten horen. Als ik 's ochtends een vriendin sms voor een eventuele afspraak na het werk, vind ik het fijn als ik een JA of NEE terugkrijg zodat ik weet waar ik aan toe ben.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 13:07:

[...]

Ik leg de fout niet direct bij TO, ik geef aan dat niet reageren irritant kan zijn. En ik geef aan dat ik idee heb dat TO niet reageert omdat ze geen zin heeft in gezeur (overgehaald te worden). Terwijl, als je snel reageert en duidelijk bent (nee, vandaag geen zin/tijd en verder ook niet meer ingaan op gezeur), je ellende kan voorkomen. Dan weet vriendin waar ze aan toe is en heb je zelf ook rust.

Zo bracht je het niet...:

Vind het ongelooflijk irritant als mensen niet snel reageren op een vraag of verzoek.Je geeft later zelf ook aan niet altijd direct te reageren als je iets nog niet zeker weet. Dat kan To toch ook hebben?
quote:Some_One schreef op 27 augustus 2012 @ 13:30:

[...]

Zo bracht je het niet...:

[...]

Je geeft later zelf ook aan niet altijd direct te reageren als je iets nog niet zeker weet. Dat kan To toch ook hebben?Dat kan zeker. Maar TO doet het volgens mij nogal vaak. En dat levert extra problemen op. Dan ettert het sms-contact voort, zit vriendin te wachten op een reactie en zit TO zich te storen aan vele sms-jes van vriendin.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 12:12:

[...]

Serieus? Je reageert soms gewoon helemaal niet op een voorstel of vraag? Vind ik onbeschoft..Onbeschoft nog wel! Wat oordeel jij snel zeg. Je leest ook nog eens niet goed, want ik schrijf nergens dat ik (uiteindelijk) niet op voorstellen of vragen reageer. Ik schreef dat ik niet altijd op berichten reageer. Niet elk bericht bevat een vraag of voorstel. Als er een vraag in staat, kom ik daar wel op terug, maar in mijn eigen tijd en lang niet altijd per sms/whatsapp etc.
quote:miladila schreef op 27 augustus 2012 @ 13:44:

[...]

Dat kan zeker. Maar TO doet het volgens mij nogal vaak. En dat levert extra problemen op. Dan ettert het sms-contact voort, zit vriendin te wachten op een reactie en zit TO zich te storen aan vele sms-jes van vriendin.

Voor To zit er inmiddels een vervelende druk achter als die vriendin smst. Of vindt jij die reacties van de vriendin wel normaal?

Voor hetzelfde geldt was TO wel ff druk, ookal was ze thuis. Als vriendin direct een antwoord wilt, dan moet ze maar bellen. Ja, die optie bestaat ook nog...
ik vind gewoon dat ik niet iedereen verantwoording hoef af te leggen... en niet gelijk hoef te smsen, ik wil ook wel eens rustig iets kunnen doen, zonder dat er op mij wordt gewacht dat ik moet terug, ik sms terug als ik het zelf wil en niet omdat iemand anders graag wil dat ik terug sms...
quote:my_little schreef op 27 augustus 2012 @ 14:53:

ik vind gewoon dat ik niet iedereen verantwoording hoef af te leggen... en niet gelijk hoef te smsen, ik wil ook wel eens rustig iets kunnen doen, zonder dat er op mij wordt gewacht dat ik moet terug, ik sms terug als ik het zelf wil en niet omdat iemand anders graag wil dat ik terug sms...Dan moet je daar dus duidelijk in zijn. Wat is er mis mee om dit in deze woorden tegen je vriendin te zeggen? Met een aardige intonatie natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven