Bewust kinderloos
vrijdag 2 februari 2018 om 03:43
Hallo nieuw hier,
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
zondag 4 februari 2018 om 22:45
Dan is kindvrij voor jou toch een prima keus?Tornacense schreef: ↑04-02-2018 22:22Vorige nacht gaan slapen rond half 4.
(En dat was nog "vrij vroeg" naar mijn doen. Vaak is het eerder 4 à 5u en geregeld zie ik in de zomer de zon opkomen.)
Opgestaan om half 11.
Vloekend omdat ik zo vroeg op moest voor een feestje.
Normaal zie je mij niet wakker voor 13 à 14 uur tijdens 't weekend.
Ook op werkdagen lig ik zelden voor 2 uur in bed.
En spring eruit om half 8 om om 5 voor 8 weg te zijn.
Vloekend op mijn ochtend-humeur en 't feit dat het midden in de nacht is.
Al heel mijn leven een nachtmens.
Ik zou er dus gewoon heel mijn bio-ritme en leven voor moeten omdraaien en geloof me ... dat werkt gewoon niet bij mij.
Onmogelijk te combineren met een kind dus.
Weinig kinderen die ook gelukkig worden van een moeder die op Spaans uur eet.
Mijn avondeten is net binnen (het is momenteel kwart na 10) en dan is 't nog vrij vroeg.
Het eten staat hier zelden op tafel voor 9 uur 's avonds.
En als man late dienst heeft is het half 11.
Eten om 17 à 18u is gewoon mijn ergste nachtmerrie.
Echt totaal geen honger dan. (Of weer terug honger om 23u.)
Voor 1 of 2 keer - feestje ofzo - wil ik dat nog ondergaan ... voor de komende 18 jaar écht niet.
Geen eten, geen slapen, geen vrijheid, totale overbezorgdheid, altijd achter kinderen aanrennen, 24u op 24 doodvermoeid daarvan, ...
Laat maar zitten die kinderen dus.
Ik moet er toch écht te veel voor opgeven.
Of de kinderen groeien hier op in totale anarchie en in no time staat de kinderbescherming voor mijn deur.
Film kijken, handwerken en lezen kan ik prima thuis en op tijd naar bed en ritme is voor mij een must. Dan is het makkelijker in te passen.
zondag 4 februari 2018 om 22:49
Maar een kind waar je 24/7 verantwoordelijk voor bent heeft een enorme impact op je leven. Hoe je het ook wendt of keert. Ook als het een makkelijk kind is zonder rugzakje. Je moet altijd iets regelen. En zit kind niet lekker in zijn vel, dan voel je dat als ouder ook (als het goed is).
zondag 4 februari 2018 om 22:57
Tuurlijk maar het voelt voor mij niet als belasting!Joostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 22:49Maar een kind waar je 24/7 verantwoordelijk voor bent heeft een enorme impact op je leven. Hoe je het ook wendt of keert. Ook als het een makkelijk kind is zonder rugzakje. Je moet altijd iets regelen. En zit kind niet lekker in zijn vel, dan voel je dat als ouder ook (als het goed is).
zondag 4 februari 2018 om 23:01
Aan de ene kant is dat laatste waar, maar (na zo'n uurtje teruglezenzeeuwsmeisje1981 schreef: ↑04-02-2018 21:27Het is wel frappant hoe elk gesprek dat je met ouders hebt over de keuze om geen kinderen te willen altijd ontaard in een discussie over de praktische kant vd zaak en of dat dan wel of niet erg is. Terwijl dat in 99% vd gevallen helemaal geen rol speelt in de beslissing.
zondag 4 februari 2018 om 23:03
Gelukkig! Ik denk wel dat het voor iemand zo kan voelen.
zondag 4 februari 2018 om 23:07
vrijdag 9 februari 2018 om 08:18
Ik zou echt niet weten wat dan. Wat is er dan zo geweldig aan het leven vind jij? Het gaat mij niet om de puur materiële dingen, maar om nu ik dan ongevraagd op de wereld gezet ben het leven dan maar een beetje leuk te maken. Kinderen krijgen is puur egoïsme. Je zet ze op de wereld en daarna begint het moeten voor het kind. Het moet naar school, het moet werken en nog erger, het moet voor zijn ouders zorgen wanneer die oud en eenzaam worden. Waarom!?Sjaantje37 schreef: ↑02-02-2018 12:30Super oppervlakkig alsof het leven alleen maar uit materiële dingen bestaan. Hoop echt dat het leven voor mensen meer is dat jezelf overladen met luxe...
Klaar mee
vrijdag 9 februari 2018 om 08:21
Waarom nemen mensen dan kinderen? Zelfs 2, 3 of meer. Het hoeft niet he?Joostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 23:03Gelukkig! Ik denk wel dat het voor iemand zo kan voelen.
woensdag 16 oktober 2019 om 12:43
Precies!Buffie schreef: ↑09-02-2018 08:18Ik zou echt niet weten wat dan. Wat is er dan zo geweldig aan het leven vind jij? Het gaat mij niet om de puur materiële dingen, maar om nu ik dan ongevraagd op de wereld gezet ben het leven dan maar een beetje leuk te maken. Kinderen krijgen is puur egoïsme. Je zet ze op de wereld en daarna begint het moeten voor het kind. Het moet naar school, het moet werken en nog erger, het moet voor zijn ouders zorgen wanneer die oud en eenzaam worden. Waarom!?
woensdag 16 oktober 2019 om 12:44
Het zou ook beter zijn als mensen niet zoveel kinderen op de wereld zouden zettendBuffie schreef: ↑09-02-2018 08:18Ik zou echt niet weten wat dan. Wat is er dan zo geweldig aan het leven vind jij? Het gaat mij niet om de puur materiële dingen, maar om nu ik dan ongevraagd op de wereld gezet ben het leven dan maar een beetje leuk te maken. Kinderen krijgen is puur egoïsme. Je zet ze op de wereld en daarna begint het moeten voor het kind. Het moet naar school, het moet werken en nog erger, het moet voor zijn ouders zorgen wanneer die oud en eenzaam worden. Waarom!?