bijna 10 jaar leeftijdsverschil..

25-06-2018 22:23 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een kleine intro voor ik bij mijn vraag uit kom. Sinds een maand of vijf ben ik aan het 'scharrelen' met een man die pas 29 is geworden. Ikzelf word over een half jaar 20. Een best leeftijdsverschil dus. Ondanks dat was er vanaf het begin was er een duidelijke klik tussen ons, we spraken elkaar veel en van februari tot april zag ik hem wel 3-4 avonden per week. Tot diep in de nacht lagen we samen te praten. Ik heb nog nooit een relatie gehad en had tot hij ik hem leerde kennen letterlijk nul ervaring met jongens/mannen.

De afgelopen maand heb ik hem door de drukte momenteel in zijn leven hem nog niet gezien. Dit maakte mij onzeker dus heb mij laten overtuigen hem te laten weten wat ik voor hem voel. Dit was voor mij een hele stap maar hij reageerde best goed. Wanneer hij terug komt van oefening spreken we af om het er samen over te hebben omdat hij het ook allemaal niet zo goed wist hoe het nou zit tussen ons.

Ik ben wel eens verliefd geweest, maar zoals dit nog nooit. Daarom ben ik ook best zenuwachtig voor het gesprek omdat ik niet helemaal weet wat ik er van kan verwachten. Ik denk dat zijn voornaamste twijfel het leeftijdsverschil is. Wat voor mij geen punt is omdat ik meer klik en overeenkom met oudere jongens/mannen dan met leeftijdsgenoten. Maar ik weet niet zo goed met in welke woorden ik hem kan aantonen hoe serieus ik hier in sta. Ook heeft hij een kind. Ik kan me ook goed voorstellen dat hij wilt weten hoe ik dat precies voor mij zie. Zijn kindje heb ik al twee keer gezien. Dat ging erg goed gelukkig. Ik ben goed met kinderen, en wil zelf ook graag op jonge leeftijd moeder worden. Ook dit weerhoudt mij niet, en verandert mijn gevoelens voor hem niet.

Maar mijn vraag dus, wat kan ik zeggen om hem te overtuigen dat ik hier volledig voor wil gaan? Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat het niet uitmaakt wat de wereld van je denkt, dat je voor je eigen geluk moet gaan. Dat er altijd mensen zijn die niet achter je keuze zullen staan. Deze realisatie heeft mij erg veel zelfvertrouwen gegeven, Het lijkt mij daarom goed in dat gesprek te vragen waar hij dan aan twijfelt. Zijn er mensen die tips voor me hebben? Hoe ik het best mijn gevoel kan uiten zonder gelijk heel wanhopig de situatie te redden.

liefs,
Yellow002 schreef:
25-06-2018 23:13
Weet je eigenlijk wel zeker of hij twijfels heeft?
ik zou het gesprek wat meer open in gaan, dus zonder bedoeling om te overtuigen maar wel met de bedoeling om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen. dan kunnen jullie vandaar uit verder kijken of en op welke manier jullie een toekomst samen zien en of het al tijd is voor een volgende stap of niet.
Ik weet niet zeker of hij twijfels heeft, nee. Dus misschien moet ik het ook meer zien als een open gesprek.
mariaMME schreef:
25-06-2018 23:14
Maar goed dat was niet mijn vraag. Ik hoef hem niet te overtuigen. Ik verwacht alleen dat dit punten zijn die ter sprake gaan komen wanneer hij terug komt. Belangrijke punten om te bespreken lijkt me wel omdat wij nu niet de enige zijn waarop dit invloed zal hebben, en mijn punt is dat ik hem wil laten weten dat ik mij dit realiseer. Wij zijn in een halfjaar tijd, in januari leerde ik hem kennen, heel snel naar elkaar gegroeid en veel tijd samen doorgebracht. Ik ben veel persoonlijke dingen over hem te weten gekomen. Dat zijn dingen die hij niet zomaar met iemand deelt.

Hij zit inderdaad bij defensie waardoor hij erg druk is met werk en ook wel eens op de kazerne moet blijven. En ik begrijp dat zijn leven er heel anders uit ziet, dat wij in twee verschillende levensfases zitten. Uitzendingen zullen inderdaad pittig zijn maar ikzelf heb net een opleiding afgerond in de toeristische sector en zal daarom misschien ook niet altijd thuis zijn.

Ik vraag dit om een duwtje in de rug met wat tips te krijgen wat betreft hoe dit gesprek in te gaan. En ik begrijp en realiseer me alle punten die jullie maken. En daar is ook echt over na gedacht. En besproken met mijn ouders bijvoorbeeld. Ik sta nog steeds achter mijn gevoel die ik vanaf de eerste dag dat wij spraken had. Ik wil dat onze band verder blijft ontwikkelen, op dates gaat zoals hier al benoemd. En ja, in de loop van de tijd in een relatie laten groeien. Want ja, ik snap dat het iets is dat moet groeien.

Op negentienjarige leeftijd zijn er geen realistische beletselen als je verliefd bent. Dat soort verstand komt echt pas met de jaren. Daar kun jij persoonlijk niets aan doen.

Ik denk dat je de factoren die bij zijn baan horen niet moet onderschatten. Hij zou niet de eerste militair zijn met PTSS. Als partner van is dat heel erg moeilijk. Je bent negentien, je zou een onbezorgde tijd moeten hebben, als voorbereiding op je eigen stabiele toekomst. Dat zie ik eerlijk gezegd met deze man niet gebeuren.
Waarom is hij gescheiden?
Vesper- schreef:
25-06-2018 22:32
Ik vind net 20 en een man van 29 met een kind niet echt verstandig,maar dat ben ik. Hij zit in een compleet andere levensfase dan jij en dit is jouw eerste relatie...
Ha, jij bent er mooi ingetrapt . TO is namelijk niet net 20, ze is over een half jaar 20. Oftewel ze is slechts een paar maanden 19.

Ik zou het niet doen als eerste relatie, maar ik heb alleen ervaring als de oudere man. TO is in elk geval klaar met haar studie, ik vond het toen toch apart dat mijn vriendin nog naar school ging en een heel ander ritme had dan ik. Zou nu niks meer willen met iemand die studeert, maar goed dat valt inmiddels ook niet meer binnen tien jaar leeftijdsverschil :P
eerwaarde schreef:
25-06-2018 23:32
Ha, jij bent er mooi ingetrapt . TO is namelijk niet net 20, ze is over een half jaar 20. Oftewel ze is slechts een paar maanden 19.

Ik zou het niet doen als eerste relatie, maar ik heb alleen ervaring als de oudere man. TO is in elk geval klaar met haar studie, ik vond het toen toch apart dat mijn vriendin nog naar school ging en een heel ander ritme had dan ik. Zou nu niks meer willen met iemand die studeert, maar goed dat valt inmiddels ook niet meer binnen tien jaar leeftijdsverschil :P
Niet goed gelezen dus. Amper 19... nog erger.
Het leeftijdsverschil moet geen probleem zijn. Ik zou het zien als een open gesprek maar wil je wel meegeven loop niet te hard van stapel. Want je weet niet hoe het loopt, dus geef het ook de ruimte en de tijd. En besef wel dat een kind echt wel een groot impact heeft, vooral als het niet van jezelf is. Kijk niet alleen door de roze bril maar wees ook realistische en kijk ook naar wat jij wilt, hoe jij jou toekomst voor je ziet. Overigens hier ook een leeftijdsverschil en ook al heeft het geen invloed, denk ik ook weleens aan hoe het zou zijn als ik wat langer had gewacht.
Mijn dochter is ook 19 en ik zou het toch echt niet leuk vinden als haar eerste vriendje 10 jaar ouder is. Dat zie je wel meer bij onzekere meiden die al het een en ander hebben meegemaakt. Kennelijk lijkt zo’n oudere man dan toch veiliger of verstandiger.
En dan ook nog voor zijn kind willen zorgen. Zonde van je jeugd.
Mannen bij defensie vind ik bij voorbaat al geen goed relatie materiaal. Misschien ken ik alleen de vreemdgaan de, alcoholische, en getraumatiseerde exemplaren maar dat zijn er nogal wat.
Je kunt je afvragen of zijn ouders ook blij zullen zijn met haar. Die nemen haar vast niet serieus.
Elsa1984 schreef:
26-06-2018 00:17
Mannen bij defensie vind ik bij voorbaat al geen goed relatie materiaal. Misschien ken ik alleen de vreemdgaan de, alcoholische, en getraumatiseerde exemplaren maar dat zijn er nogal wat.
Wat kortzichtig en veroordelend zeg :facepalm: Ik ken er genoeg en deze werken overal behalve bij defensie!
On topic: ik denk dat het leeftijdsverschil op deze leeftijd (incl. zijn kind) geen goede basis is voor een relatie.
Ik vind je OP nogal in tegenspraak met elkaar, vooral deze punten.
mariaMME schreef:
25-06-2018 22:23

......Dit maakte mij onzeker .......
......Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat het niet uitmaakt wat de wereld van je denkt, dat je voor je eigen geluk moet gaan. Dat er altijd mensen zijn die niet achter je keuze zullen staan. Deze realisatie heeft mij erg veel zelfvertrouwen gegeven....

Ook snap ik niet waarom je dit moet

mariaMME schreef:
25-06-2018 22:23
..... Dit maakte mij onzeker dus heb mij laten overtuigen hem te laten weten wat ik voor hem voel......
Ik denk dat er dan al iets heel erg scheef zit, als je je moet laten overtuigen te laten weten wat je voor hem voelt.
tien jaar leeftijdsverschil als je 45 en 55 bent, is niet zo groot.
Tien jaar (+kind) als je 19 en 29 bent is wel groot.
En dat weet de soldaat best (daarom blijft hij vaag), maar ach beetje aandacht van een meisje is natuurlijk wel fijn als je je verveelt.
Mijn hemel, wat loop jij hard van stapel. Je schrijft dat je het rustig wil aanpakken, maar intussen ben je pas 19, is dit je eerste echte verliefdheid (wat heel normaal is op jouw leeftjd), ken je deze man nog geen halfjaar, denk je al na over de stiefmoederrol, heb je dat kind al een paar keer gezien en wil je nu een heel zwaar gesprek aangaan over jullie gevoelens en hoe serieus jullie dit nemen. Waarom zo snel? Ga lekker daten (zonder kind uiteraard), geniet ervan en kijk waar het strandt. Je hebt nog tijd zát voor het serieuze gedoe.
Het leeftijdsverschil is niet eens zo'n probleem in vergelijking met dat hij een kind en een ex heeft.

Ik denk dat je straks veel naiviteit kwijt bent.
nerdopviva schreef:
26-06-2018 08:08
Mijn hemel, wat loop jij hard van stapel. Je schrijft dat je het rustig wil aanpakken, maar intussen ben je pas 19, is dit je eerste echte verliefdheid (wat heel normaal is op jouw leeftjd), ken je deze man nog geen halfjaar, denk je al na over de stiefmoederrol, heb je dat kind al een paar keer gezien en wil je nu een heel zwaar gesprek aangaan over jullie gevoelens en hoe serieus jullie dit nemen. Waarom zo snel? Ga lekker daten (zonder kind uiteraard), geniet ervan en kijk waar het strandt. Je hebt nog tijd zát voor het serieuze gedoe.

Dit!
Zorg er heel erg goed voor dat je niet zwanger raakt.
Dat jij leuk seks hebt met een man van 29 met kind en nog ergens een (ex?)-vrouw in zijn leven, dat is natuurlijk geheel aan jou. Op een oude fiets moet je het leren tenslotte.

Maar om nu al toekomstplannen te gaan maken, dat zou wel heel stom zijn. Om jezelf helemaal te verliezen in hem zou ook heel stom zijn. Je bent net 19. Je hebt nog een studie te doen, diploma's te halen, te feesten en beesten. Dan ga je dus niet het huisvrouwtje uithangen die braaf wacht totdat haar man weer eens terug is van zijn werk/kazerne/uitzending om daarna oppas te spelen voor diens kind.

Joh. hou jezelf verre van enige verantwoording naar dat kind van hem, en geniet van het moment totdat je de volgende leuke vent tegen het lijf loopt. Maar ga de komende 6 - 10 jaar nog geen toekomstplannen maken met dit exemplaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
26-06-2018 14:04
Zorg er heel erg goed voor dat je niet zwanger raakt.
Dat jij leuk seks hebt met een man van 29 met kind en nog ergens een (ex?)-vrouw in zijn leven, dat is natuurlijk geheel aan jou. Op een oude fiets moet je het leren tenslotte.

Maar om nu al toekomstplannen te gaan maken, dat zou wel heel stom zijn. Om jezelf helemaal te verliezen in hem zou ook heel stom zijn. Je bent net 19. Je hebt nog een studie te doen, diploma's te halen, te feesten en beesten. Dan ga je dus niet het huisvrouwtje uithangen die braaf wacht totdat haar man weer eens terug is van zijn werk/kazerne/uitzending om daarna oppas te spelen voor diens kind.

Joh. hou jezelf verre van enige verantwoording naar dat kind van hem, en geniet van het moment totdat je de volgende leuke vent tegen het lijf loopt. Maar ga de komende 6 - 10 jaar nog geen toekomstplannen maken met dit exemplaar.
:kneel:
Je kan op jouw leeftijd voor veel betere partners kiezen dan een dertiger met kind. Ik zou dit loslaten.
Leer elkaar écht goed kennen, veel praten!! Leeftijd is maar een getal.
Uit ervaring weet ik dat t niet altijd makkelijk is, een gescheiden man met kids.. maar echte liefde overwint. Neem er rustig de tijd voor om te ontdekken of het echte liefde is.
En volg je hart.
Als hij geen enkele poging heeft gedaan om jou te zien de afgelopen maand, dan zou ik maar geen poging doen om hem te overtuigen. Dan had hij allang een keer op je stoep gestaan.
Verder vind ik dat je in een soort van fantasie van alles bedenkt hoe gelukkig jullie wel niet zullen worden. Meid, in de echte wereld loopt t allemaal niet zo als je wilt.
Doe vooral geen wanhopige pogingen.
Lelie36 schreef:
27-06-2018 00:16
Leer elkaar écht goed kennen, veel praten!! Leeftijd is maar een getal.
Uit ervaring weet ik dat t niet altijd makkelijk is, een gescheiden man met kids.. maar echte liefde overwint. Neem er rustig de tijd voor om te ontdekken of het echte liefde is.
En volg je hart.
Neehoor, uit veel onderzoeken blijkt, dat leeftijd niet 'maar een getal' is, en dat relaties met een klein leeftijdsverschil veel meer kans van geluk en slagen hebben, dan met een groot leeftijdsverschil.
Ook overwint liefde echt niet alles, dat is een fijn romantisch idee. Maar de realiteit is, dat problemen ook een goede relatie aan het wankelen brengen. De ene relatie wankelt al bij twee weken samen in een tent. De ander bij geldproblemen etc.
Vaak stranden relaties, als een gezin echt grote problemen te verstouwen krijgt.
Yggdrasil- schreef:
25-06-2018 22:43
Mijn man en ik schelen ook bijna 10 jaar.
Voel je niks van.
Het grappige is dat je het alleen merkt als je het over dingen uit je jeugd hebt, dan merk je dat je in een andere tijd bent opgegroeid. Maar verder? Het is maar een getal. Wij schelen ook bijna tien jaar, en het is de beste relatie ooit. (Al 18 jaar.)
Ooit was ik jou, net 19 en smoorverliefd op een man van 30 met een kind. We hebben 5 jaar een relatie gehad en met de wetenschap van nu was ik er nooit aan begonnen. Natuurlijk heb ik een mooie tijd gehad maar de waarheid is dat je als 19 jarige hele ander behoeftes hebt als iemand van 29/30 jaar, zeker met kind. Jij moet van je onbezonnen jaren genieten en doen wat alleen jij leuk vindt. Leven zonder zorgen zoals dat kan als je nog geen 20 bent. Hij heeft een ex, de moeder van het kind, die jou als 19 jarige snotneus niet serieus neemt. Hij heeft familie en misschien oudere broers en zussen, die hele andere levens leven en waar je nooit echt aansluiting bij hebt. 10 jaar is niet perse veel maar wel als je 19 bent. Jij denkt dat je veel weet en dingen begrijpt maar dat is de jeugdige overmoed die ik eerder hier zo mooi las. Feit is, en dat is niet verkeerd bedoeld, dat je nog heel weinig weet van het leven en wat het hebben van een kind eigenlijk betekent. Wat serieuze verantwoordlijkheid betekent, het hebben van een echte baan en vaste lasten. Je komt net kijken en je hoort te genieten van een onbezonnen leven. Een leuke jongen van je eigen leeftijd die net als jij nog weinig weet. Samen het concept relatie ontdekken. Fouten maken en er achter komen dat je veel te veel met elkaar bezig bent. Ik weet dat je niet naar ons gaat luisteren, dat deed ik toen ook niet maar jaren later toen ik bijna 30 was, heb ik tegen mn tante en ouders gezegd, ik weet nu wat jullie bedoelden. Ze hadden allemaal gelijk.. nu ben ik 34 en ik begrijp echt niet wat je al man van 29 of 30 met een meisje van 19 moet. Het verschil is gewoon te groot.
felicia schreef:
27-06-2018 08:19
ik begrijp echt niet wat je al man van 29 of 30 met een meisje van 19 moet. Het verschil is gewoon te groot.
nou, dat vind ik ook beetje vreemd. TO, vraag je eens af, wat deze man bij jou zoekt. Wat heb jij hem te bieden?
Ha TO,

We zijn al veel zinnige dingen gezegd. Toen ik 19 was vond ik de liefdesadviezen van mijn moeder ed stom en dat vind ik nog steeds ookal had ze achteraf gelijk. Maar ik moest het zelf ervaren en uitvissen.

Ik snap dat veel mensen zeggen, je bent te jong / hij is militair en je moet studeren, feesten, andere mannen daten, maar als ik je Posts lees, denk ik niet dat je het nu dus zomaar stopt.

Mocht je wel dat gesprek hebben, zou ik idd het gesprek open gooien. Ook zeg je dat jij niets vh leeftijdsverschil merkt in gesprekken met hem. Is dat voor hem ook zo?

Wel wil ik je op het hart drukken dat wat er ook gebeurt er andere mannen zijn waar je ook verliefd op kunt worden. Dat gevoel ‘wat je nog nooit eerder zo sterk gevoeld hebt’ kun je ook bij andere mannen ervaren en dat is iets wat je echt weet als je ouder bent. Ik ben enorm verliefd geweest en heb zielsveel van mijn eerste liefde gehouden (wederzijds, lange relatie ook) maar we pasten eigenlijk niet zo goed bij elkaar, qua levensfase en wat we allebei uit het leven wilden halen. Ik ben nu ook stapelverliefd ( al een aantal jaren) op een man die wel hetzelfde in het leven staat. Dat is echt een verademing. Ik wist niet dat dat kon toen ik 19 was, ik was verblind door verliefdheid en al dolgelukkig dat hij dat ook op mij was. In mijn optiek had je niet veel meer nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven