bindingsangst of foute man....

14-06-2009 23:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al eerder op dit forum gereageerd maar nu dan een eigen onderwerp want wil graag advies.........

4 maanden geleden man leren kennen, alles helemaal top, gezamelijke vrienden leren kennen en op zijn wens koffie zelfs gedronken met mijn moeder...alles helemaal top, leek....

Op een avond in de kroeg over relaties gehad, kinderen etc. (niet onze kinderen uiteraard maar in het algemeen :;-)) uitgesproken dat ik eventueel wel kinderen wilde in de toekomst, hij wist het nog niet...Nog een borrel gedronken, niets aan de hand. 2 dagen later, terwijl hij rond die tijd bij mij zou komen eten een smsje dat hij afstand nam, heel gek op me was maar geen kinderen wil en mij de kans wil geven een andere man te zoeken.........

Daarna een week niet bereikbaar.....geen reactie mail/telefoon...ik er naar toe gereden zonder hem te melden na een week vol onduidelijkheid en stress. Goed gesprek gehad, hij wilde me niet kwijt, bang dat hij niet aan mijn verwachtingen kan voldoen, excuses etc. Ik nog vragen of hij liever geen contact wilde, geen zin in energie te steken als het toch niet werkt... nee hij wilde graag contact zelfs.....ok, na 3 dagen weer telefonisch contact en lieve woorden nu weer stilte en geen contact terwijl we hadden afgesproken elkaar te zien dit weekend, dit gaf hij zelf aan te willen.... heb hem net (zo-avond)gebeld en neemt weer niet op...... uit kwaadheid na een uur gesmst dat ik er klaar mee ben dat hij zijn kans heeft gehad........

Hoe ga ik dit laten of repareren......
Een man met bindingsangst IS een foute man.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
dat sms-je heb je goed gedaan!

laat hem maar lekker onduidelijk blijven, maar niet bij jou!!

sterkte ermee...
Nóg zo'n verhaal! Het kan niet op!

Maar even serieus: tja, ook weer vreemd allemaal natuurlijk. Ik weet niet hóe serieus jullie over die kids-wens hebben gesproken, maar dat ie daarna direct zo drastisch reageert vind ik wel een beetje opvallend.

Ik denk dat je moet gaan voorkomen dat jij achter hem aan gaat bellen en lopen. Je hebt je punt gemaakt toch? Hij weet dat je hem leuk vindt en hij weet ook dat je misschien weleens ooit kinderen wilt. Als hij nu, na een paar maanden, al zo begint te stunten, dan word ik daar niet vrolijk van nee.

Hij reageert niet eens op je belletjes en smsjes. Laat hem. En pak je leven op.
Als het nú al zó ingewikkeld is? Zou ik daar echt geen energie (meer) insteken. Hij speelt met je.
óf houdt er óók een ander liefje op na.
quote:Oostvogel schreef op 14 juni 2009 @ 23:58:

óf houdt er óók een ander liefje op na.Hah, slechte ervaring?
Yep, to many.

*leest zoiet en dan gaan alle alarmbellen rinkelen*
misschien is hij onvruchtbaar en durft hij dat niet te zeggen...?!
quote:Oostvogel schreef op 15 juni 2009 @ 00:09:

Yep, to many.

*leest zoiet en dan gaan alle alarmbellen rinkelen*

Precies, wanneer meegemaakt zal die extra voelspriet direct op scherp staan bij dit soort gedrag. Herkenbaar.

Ik vertrouw het ook voor geen meter.

En dan nog: zo'n vent zou toch eigenlijk gewoon achter háár moeten aanlopen? Zonde.
Maar als hij geen kinderen wil, en jij wel, houdt het dan niet gewoon op? Of denk je dat deze relatie niet voor altijd is, en ga je later op zoek naar de vader van je kinderen?
Bedankt voor jullie reacties:

Lin 67: I know maar dit slaat toch alles.....

Bungaa: Denk inderdaad dat ik er voor mezelf goed aan heb gedaan maar snap niet dat ik me zo heb kunnen vergissen....dacht toch al een en ander te hebben meegemaakt

Kym: Inderdaad erg opvallend....zeker omdat hij eerder toen ik eens aan het oppassen was grapte of ik aan het oefenen was voor "onze"" kinderen en ik daar niet op heb gereageerd....

Ik weet ook dat ik het het beste kan laten, iemand moet er 1000 % voor willen gaan anders werkt het niet maar die onduidelijkheid vreet........that's the problem......en zeker omdat ik dacht eindelijk een fatsoenlijke man te hebben gevonden...te erg

Oostvogel: Nou, dat weet ik zeker van niet......in ieder geval niet voor die week afstand Trust me.....
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 00:11:

[...]

Precies, wanneer meegemaakt zal die extra voelspriet direct op scherp staan bij dit soort gedrag. Herkenbaar.

Ik vertrouw het ook voor geen meter.

En dan nog: zo'n vent zou toch eigenlijk gewoon achter háár moeten aanlopen? Zonde.Ben ik het mee eens.....dat hij achter mij aan hoort te lopen....maarre nogmaals...ik ben te veel bij hem geweest en heb ook voelsprieten, deze keer niet....
Ben je verliefd op hem Cath?
quote:delphicat schreef op 15 juni 2009 @ 00:11:

Maar als hij geen kinderen wil, en jij wel, houdt het dan niet gewoon op? Of denk je dat deze relatie niet voor altijd is, en ga je later op zoek naar de vader van je kinderen?

Ik heb met hem gesproken vd week over zijn wensen hierin, is voor mij wel degelijk van belang hoe hij hierover dacht....

Hij heeft uitgesproken dat zijn ex geen kinderen wilde en hier nooit over na te hebben gedacht......dat hij in een goede relatie hier wel over wilde nadenken en het niet zo was dat hij principieel tegen is maar was geschrokken van alles tegelijk, moeder ontmoet, vrienden, gesprek over kinderen etc.

Als hij principeel tegen is, zeker een reden om een relatie te beeindigen.......zeker na zo'n korte tijd!
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 00:13:

Ben je verliefd op hem Cath?

Geworden ja.......hij heeft echt moeite voor me gedaan en gaf aan dat hij bang was me kwijt te raken..............dat hij niet goed genoeg voor me was....hij was zo lief voor me..

Heb ik pas echt ingezien door de afstand.....
Maar trouwens, het kan aan mij liggen hoor, maar is het na 4 maanden al over kinderen maken/krijgen hebben niet een beetje over de top? Kan het zijn dat het hem benauwt (zoals een scheet een man al kan benauwen)?
quote:catherine77 schreef op 15 juni 2009 @ 00:19:

[...]

Geworden ja.......hij heeft echt moeite voor me gedaan en gaf aan dat hij bang was me kwijt te raken..............dat hij niet goed genoeg voor me was....hij was zo lief voor me..

Heb ik pas echt ingezien door de afstand.....Dus je werd pas echt verliefd ná/tijdens die vage radiostiltes enzo?
quote:decemberbaby schreef op 15 juni 2009 @ 00:09:

misschien is hij onvruchtbaar en durft hij dat niet te zeggen...?!

Heb ik ook aan gedacht.....heb zelfs aangegeven dat als iemand geen kinderen kan krijgen ik voor andere opties opensta, als de relatie echt goed is

Ben gewoon heel duidelijk en direkt geweest, niet claimerig of teveel toekomstgericht....hij was het juist die zo hard ging......
Ik vind zijn reactie helemaal niet raar. Ik sta geregeld in zijn schoenen; wanneer ik iemand date waarbij ik een (nog onvervulde) kinderwens bespeur, dan ga ik er ook niet mee door. Zeker als ik merk dat de mijnheer mij leuk vindt en als ik zijn voorouders heb ontmoet Dat is toch niet meer dan fair? Dat hij daarin wat rigoureus is, ach. Maar vervolgens ben je hem achterna gaan lopen, gesprek gehad, hij geeft aan je niet kwijt te willen, en wat nu nu? Wat verwacht je van hem? Ga je verliefd worden en dan de hele heisa opnieuw beleven over die kinderwens? Je hebt zijn wens i.i.g. niet gerespecteerd, je had hem moeten laten gaan, want dat wilde hij. Nu is het een rommeltje, want hoop je nou dat hij bijdraait en misschien wel ineens een kinderwens gaat bespeuren? Is dat reeel denk je?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 00:19:

Maar trouwens, het kan aan mij liggen hoor, maar is het na 4 maanden al over kinderen maken/krijgen hebben niet een beetje over de top? Kan het zijn dat het hem benauwt (zoals een scheet een man al kan benauwen)?

Uiteraard, je hebt gelijk! Was ook niet op onze relatie gericht maar in het algemeen....

Weet hij ook heel goed. Moet er niet aan denken nu een kind met hem te maken.....of met iemand anders....wil eerst minstens een paar jaar samen zijn.
@ Lin; sinds wanneer zijn mannen met bindingsangst fout? Het gaat er toch om hoe hij ermee omgaat? Is de man in kwestie er eerlijk over of speelt hij spelletjes?

Deze man heeft het twee dagen laten bezinken en heeft een beslissing genomen. Ik vind het van TO eerlijk gezegd "fout" dat ze aan hem blijft trekken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tja, de ervaring met mannen in mijn omgeving leert dat ze best kunnen zeggen/denken dat ze geen kinderen willen, maar dat dat vaak betekent dat ze met hun huidige vrouw/vriendin geen kinderen willen. En met een die ze daarna tegenkomen misschien wel.

Terwijl vrouwen onafhankelijk van wie op dit moment hun relatie is, voor zichzelf precies weten of ze wel of geen kinderen willen.

Nou zijn dit natuurlijk nogal grove generalisaties, maar dat is wat ik om mij heen zie gebeuren.

Voor wat jou betreft, Catherine, mannen weten het dus vaak niet zo precies als vrouwen. Dat is onhandig, want je weet liever precies waar je aan toe bent. Maar ze verschillen op dit punt van vrouwen. (en uitzonderingen zullen er natuurlijk altijd zijn...)
Ja, maar Very Cherry, volgens mij had hij niet gezegd het definitief niet te willen toch. Hij weet het nog niet. Da's wel wat anders. Houdt opties open.

Ohnee, later zei ie dat ie ze toch niet wil.

Oh, nou, nu ik dat beter lees maakt 't het nog wel wat raarder zelfs.

Binnen twee dagen zo'n besluit van je leven eens bijstellen.
quote:Very Cherry schreef op 15 juni 2009 @ 00:21:

Ik vind zijn reactie helemaal niet raar. Ik sta geregeld in zijn schoenen; wanneer ik iemand date waarbij ik een (nog onvervulde) kinderwens bespeur, dan ga ik er ook niet mee door. Zeker als ik merk dat de mijnheer mij leuk vindt en als ik zijn voorouders heb ontmoet Dat is toch niet meer dan fair? Dat hij daarin wat rigoureus is, ach. Maar vervolgens ben je hem achterna gaan lopen, gesprek gehad, hij geeft aan je niet kwijt te willen, en wat nu nu? Wat verwacht je van hem? Ga je verliefd worden en dan de hele heisa opnieuw beleven over die kinderwens? Je hebt zijn wens i.i.g. niet gerespecteerd, je had hem moeten laten gaan, want dat wilde hij. Nu is het een rommeltje, want hoop je nou dat hij bijdraait en misschien wel ineens een kinderwens gaat bespeuren? Is dat reeel denk je?Ik ben het niet met je eens dat ik zijn wens niet heb gerespecteerd. Ik heb inderdaad gereageerd op zijn rigoreuze sms om afstand te nemen omdat ik het normaal wilde bespreken als dit zijn wens is. Lijkt me volwassen. Heb absoluut niet achter hem aangerend om hem te overtuigen maar puur voor mijn eigen duidelijkheid. Als ik hem dan zie/spreek en hij geeft aan dat hij niet principeel tegen is, maar van alles in de war is....zijn excuses aanbiedt voor zijn gedrag en (terwijl ik vraag of hij het contact wil verbreken) aangeeft er voor te willen gaan.....Ga ik er toch van uit dat er weinig aan het handje is.....tja....gek he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven