bindingsangst of foute man....

14-06-2009 23:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al eerder op dit forum gereageerd maar nu dan een eigen onderwerp want wil graag advies.........

4 maanden geleden man leren kennen, alles helemaal top, gezamelijke vrienden leren kennen en op zijn wens koffie zelfs gedronken met mijn moeder...alles helemaal top, leek....

Op een avond in de kroeg over relaties gehad, kinderen etc. (niet onze kinderen uiteraard maar in het algemeen :;-)) uitgesproken dat ik eventueel wel kinderen wilde in de toekomst, hij wist het nog niet...Nog een borrel gedronken, niets aan de hand. 2 dagen later, terwijl hij rond die tijd bij mij zou komen eten een smsje dat hij afstand nam, heel gek op me was maar geen kinderen wil en mij de kans wil geven een andere man te zoeken.........

Daarna een week niet bereikbaar.....geen reactie mail/telefoon...ik er naar toe gereden zonder hem te melden na een week vol onduidelijkheid en stress. Goed gesprek gehad, hij wilde me niet kwijt, bang dat hij niet aan mijn verwachtingen kan voldoen, excuses etc. Ik nog vragen of hij liever geen contact wilde, geen zin in energie te steken als het toch niet werkt... nee hij wilde graag contact zelfs.....ok, na 3 dagen weer telefonisch contact en lieve woorden nu weer stilte en geen contact terwijl we hadden afgesproken elkaar te zien dit weekend, dit gaf hij zelf aan te willen.... heb hem net (zo-avond)gebeld en neemt weer niet op...... uit kwaadheid na een uur gesmst dat ik er klaar mee ben dat hij zijn kans heeft gehad........

Hoe ga ik dit laten of repareren......
Nou, als het echt zo is gelopen zoals je zegt. Zo, tussen de bedrijven door ergens in de kroeg om 22:00, dan vind ik die gast per heden ook gewoon nog vreemder dan vreemd hoor.

Heeft ie geen vriendin ofzo?
Ik = geen "meid" en ik bekijk het gewoon even vanuit zijn ogen.

Zou je ook es moeten doen.
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 01:04:

Nou, als het echt zo is gelopen zoals je zegt. Zo, tussen de bedrijven door ergens in de kroeg om 22:00, dan vind ik die gast per heden ook gewoon nog vreemder dan vreemd hoor.

Heeft ie geen vriendin ofzo?

Niet dat ik weet

Moet eerlijk zeggen dat ik wel geloof dat hij gek op me is, misschien dat wat hier eerder is gezegd, hij wil gewoon niet en wil/kan het er niet over hebben wel waar kan zijn..........

Ik zal het maar laten rusten, een man die niet wil/kan pffff.........echt genoeg van eigenlijk.......als ik het maar kan laten...die telefoon is zo verrekte dichtbij altijd
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:07:

Ik = geen "meid" en ik bekijk het gewoon even vanuit zijn ogen.

Zou je ook es moeten doen.Ik zal mijn best doen en excusez moi als ik je heb beledigd...
Tja, is iemand echt gek op je als ie het zegt, maar hij ondertussen niets laat horen?

Ik weet 't niet hoor. Ik heb dat soms ook weleens gedacht, maar volgens mij is dat pure naïviteit.

Laat jij je telefoon nou maar lekker liggen, je hebt nog een heel leven te gaan namelijk. Hop, houd de eer aan jezelf.
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 01:10:

Tja, is iemand echt gek op je als ie het zegt, maar hij ondertussen niets laat horen?

Ik weet 't niet hoor. Ik heb dat soms ook weleens gedacht, maar volgens mij is dat pure naïviteit.

Laat jij je telefoon nou maar lekker liggen, je hebt nog een heel leven te gaan namelijk. Hop, houd de eer aan jezelf.

Ga het proberen, jij ook hoop ik

Morgen weer een nieuwe dag...........
Oja, ikke wel hoor. Don't worry.

Rustig aan en ga geen gekke dingen denken!
Je hebt me niet beledigd catherine, daar is meer voor nodig.

Ik heb alleen geleerd dat je het van twee kanten moet bekijken.

Heb zelf zoiets aan de hand nu maar dan gaat het over al bestaande kinderen, weet wel dat je vaak ziet en hoort en leest wat jij denkt te zien/horen/lezen en dat je dat als vaag kan opvatten terwijl diegene heel duidelijk is geweest.

En dat je dan zelf bewust of onbewust dubbele/verkeerde signalen geeft.

Dussssss....het moraal van dit verhaal: geen idee, ik begon zo leuk maar weet t nu al niet meer
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:18:

Dussssss....het moraal van dit verhaal: geen idee, ik begon zo leuk maar weet t nu al niet meer

Uhm: het moraal van het verhaal....is uhm...ja, hier ook werkelijk géén idee
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:18:

Je hebt me niet beledigd catherine, daar is meer voor nodig.

Ik heb alleen geleerd dat je het van twee kanten moet bekijken.

Heb zelf zoiets aan de hand nu maar dan gaat het over al bestaande kinderen, weet wel dat je vaak ziet en hoort en leest wat jij denkt te zien/horen/lezen en dat je dat als vaag kan opvatten terwijl diegene heel duidelijk is geweest.

En dat je dan zelf bewust of onbewust dubbele/verkeerde signalen geeft.

Fijn :-)

Ik ben het weer helemaal eens dat je zaken van 2 kanten moet bekijken maar zie mezelf wel als iemand die dat doet...........ik ben inderdaad voor duidelijkheid en openheid en verwacht dat ook van een ander, dat mag je helaas niet doen blijkt dan wel weer....

Vervelend te horen dat jij ook in een situatie zit...al begrijp ik niet helemaal wat de connectie is als jij reeds kinderen hebt......misschien wil je dit ook niet melden, begrijp ik ook!

maar wil wel nogmaals vermelden dat in mijn beleving ik nergens op heb aangestuurd bij hem hoor! Als iemand geen kinderen wil, respecteer ik dat en is het aan mij mijn eigen weg te kiezen of het te accepteren.......maar zo ver ben ik nog helemaal niet, heb net 4 maanden wat met deze man...
quote:Kym schreef op 15 juni 2009 @ 01:19:

[...]

Uhm: het moraal van het verhaal....is uhm...ja, hier ook werkelijk géén idee Spijt me dames.....komen er niet uit vanavond denk ik maar ben blij dat ik het even heb kunnen delen.........bedankt voor de reacties....mannen blijven voor mij soms onbegrijpelijk......
de connectie is alleen dat je over dingen/zaken/kinderen anders kunt denken en dat dat wel een punt is of je wel of geen relatie begint of doorzet.

Hij heeft gekozen dat ie het niet wil doorzetten omdat het punt van wel of geen kinderen nu al een issue is.

Respecteer dat en doe wat hij zegt: zoek een ander die jouw mening deelt.

Duidelijker dan dat krijg je het niet.

Als jij nu achter hem blijft aanlopen denkt ie dat je zijn mening deelt, ook niet eerlijk wel?
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:31:

de connectie is alleen dat je over dingen/zaken/kinderen anders kunt denken en dat dat wel een punt is of je wel of geen relatie begint of doorzet.

Hij heeft gekozen dat ie het niet wil doorzetten omdat het punt van wel of geen kinderen nu al een issue is.

Respecteer dat en doe wat hij zegt: zoek een ander die jouw mening deelt.

Duidelijker dan dat krijg je het niet.

Als jij nu achter hem blijft aanlopen denkt ie dat je zijn mening deelt, ook niet eerlijk wel?

Het klinkt heel logisch wat je zegt maar had het graag uit zijn mond gehoord, dat begrijp je toch......

Hij weet hoe ik over alles denk, heb dit heel duidelijk gemaakt.......maar zal hem rust laten aangezien iemand alleen uit eigen beweging voor een relatie met eventuele toebehoren in de toekomst kan/zal gaan....
dat heb je toch al uit zijn mond/toetsenbord/mobieltje gehoord?

Hij zei toch dat "hij afstand nam, heel gek op me was maar geen kinderen wil en mij de kans wil geven een andere man te zoeken......."

Hoeveel duidelijker wil je het hebben dan?
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:40:

dat heb je toch al uit zijn mond/toetsenbord/mobieltje gehoord?

Hij zei toch dat "hij afstand nam, heel gek op me was maar geen kinderen wil en mij de kans wil geven een andere man te zoeken......."

Hoeveel duidelijker wil je het hebben dan?Hij wisselt van verhaal en maakt me in de war.....terwijl ik normaal altijd zo sterk in mijn schoenen sta......onzekerheid is not my thing
Als jij dan toch verder met hem wil vat hij dat op als: oké ze wil me ook al wil ik geen/weet ik nog niet of ik kinderen wil.

En ja, als ie je leuk vindt dan gaat ie door ja.

Als jij dan denkt dat ie dubbele signalen afgeeft dan denk je verkeerd volgens mij, maar ja wie ben ik?

Heb ook niet de wijsheid in pacht hoor, wel veel ervaring in hie t niet moet maar nog niet in hoe t wel moet.

Zeg ook maar wat...
quote:mamalief schreef op 15 juni 2009 @ 01:42:

Als jij dan toch verder met hem wil vat hij dat op als: oké ze wil me ook al wil ik geen/weet ik nog niet of ik kinderen wil.

En ja, als ie je leuk vindt dan gaat ie door ja.

Als jij dan denkt dat ie dubbele signalen afgeeft dan denk je verkeerd volgens mij, maar ja wie ben ik?

Heb ook niet de wijsheid in pacht hoor, wel veel ervaring in hie t niet moet maar nog niet in hoe t wel moet.

Zeg ook maar wat...

Goh zeg dat nou niet, je klonk zo verstandig en sterk.....echt

Dubbele signalen zeker:

eerst smsen zo gek op me maar afstand ivm kinderwens en na persoonlijk gesprek wel open staan voor de toekomst evt. met kinderen en na 3 dagen weer radiostilte, tja, dan snap ik het ook niet meer.....
Mannen, het zijn nét uien, je huilt erbij maar je neemt ze toch.
Hmmmmm, ik weet 't ook niet hoor, maar misschien bestaan er ook wel (goede) mannen die niet zo 123 een definitieve mening hebben over zoiets als kinderen krijgen .... en zeker als ze het gevoel hebben met een pasklare opinie op de proppen te moeten komen in de kroeg.

Zijn manier van reageren vind ik dan niet zo handig als jullie 4 maanden oude relatie zo goed is als jij zegt.

Eens kijken of hij zelf nog contact me je opneemt en op wat voor manier, maar misschien denkt hij ook ''laat dan maar'' na jouw laatste reactie.
quote:Oostvogel schreef op 15 juni 2009 @ 02:07:

Mannen, het zijn nét uien, je huilt erbij maar je neemt ze toch.Deze houd ik erin ! hihi ik vind hem zo grappig. Sorry is wel even offtopic maar toch...
Ik kan me de schrik goed voorstellen, het kan best een luchtig grapje zijn geweest, de aandacht is er toch even op gevestigd.

En als er dan terugtrekkende bewegingen zijn dan is ie blijkbaar toch afgeschrikt.

Als je kinderwens ergens op de lange termijn ligt, waarom niet gewoon in het nu blijven en het leuk hebben samen en wel zien of er iets blijvends uit groeit?

Hij wisselt van verhaal en maakt je in de war schrijf je, ik zou zeggen blijf bij je eigen verhaal en laat je niet in de war maken, ik bedoel kies zelf en laat jouw verhaal/keuzes niet afhangen van die van hem.
Die man verdraait je woorden, om een excuus te hebben je aan het lijntje te houden het uit te maken.
quote:Lin67 schreef op 14 juni 2009 @ 23:55:

Een man met bindingsangst IS een foute man.

Dat vind ik onzin.

Waarom is een man met bindingsangst een "foute" man? Iedereen heeft het recht om z'n leven zo in te delen hoe die zelf prettig vind. En als ie zich niet wil binden, so be it.

Wees blij dat deze man eerlijk is tegenover je, dat ie geen kinderen wil. Liever z'on man dan eentje die je achterlaat met een paar kids!
quote:Leut schreef op 15 juni 2009 @ 02:19:

Hmmmmm, ik weet 't ook niet hoor, maar misschien bestaan er ook wel (goede) mannen die niet zo 123 een definitieve mening hebben over zoiets als kinderen krijgen .... en zeker als ze het gevoel hebben met een pasklare opinie op de proppen te moeten komen in de kroeg.

Zijn manier van reageren vind ik dan niet zo handig als jullie 4 maanden oude relatie zo goed is als jij zegt.

Eens kijken of hij zelf nog contact me je opneemt en op wat voor manier, maar misschien denkt hij ook ''laat dan maar'' na jouw laatste reactie.Ik ben ook erg benieuwd....maar kon het niet laten nu eens wel mijn irritatie te laten zien. Voor de eerste keer...Ben natuurlijk geen speelbal en eerlijkheid mag je toch wel verwachten als iemand aangeeft helemaal gek op je te zijn en verder wil.... Ik heb wel besloten het na alle adviezen het hier echt bij te laten....
quote:sheherazade schreef op 15 juni 2009 @ 08:12:

Die man verdraait je woorden, om een excuus te hebben je aan het lijntje te houden het uit te maken.Hij heeft mijn woorden niet verdraaid maar verkeerd opgeslagen...en om het uit te maken heb ik hem alle ruimte gegeven. Ik ben niet emotioneel geweest in ons gesprek of lopen trekken oid........maar heb zelf aangegeven dat als hij er zo over dacht we beter konden stoppen maar dat wilde hij niet......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven