Bindingsangst
zaterdag 15 december 2018 om 18:38
Oke ik hoop dat iemand dit even kan onthullen voor me.
Ik ben 18 jaar en heb een relatie, in mijn vorige relatie kwam dit probleem ook voor dus heb dringend advies nodig!
Ik heb erge last van bindingsangst en dat uit zich in het volgende: iemand naar me toetrekken wanneer ik geen aandacht krijg of die wil en iemand van me afduwen wanneer ik wél aandacht krijg. Dit circeltje blijft zich herhalen. Ik vind deze jongen echt leuk en sinds kort heeft hij zich opengesteld naar me(dus het is nog pril). Ik wilde dat uit hem halen want vond het interessant dat het lastig was. Nu het eindelijk is gelukt doe ik soms lullig naar hem als hij me aandacht geeft bijv heel droog doen, afstandelijk en geirriteerd. Ik vind dit echt vervelend voor hem, maar ook van mezelf want ik weet echt niet waarom ik dit doe. Kan het uittestgedrag zijn? Ik wil het ook niet, maar het gebeurd gewoon omdat ik geirriteerd word van zn aandacht. Maar anderzijds wil ik die aandacht juist heel graag. Ik word er gek van en ik kan het pas aanpakken als ik weet waar dit gedrag vandaan komt. Iemand tips, ideeen? Nogmaals ik vind deze jongen écht leuk en heb oprecht gevoel voor hem maar wil m niet van me afduwen....
Ik ben 18 jaar en heb een relatie, in mijn vorige relatie kwam dit probleem ook voor dus heb dringend advies nodig!
Ik heb erge last van bindingsangst en dat uit zich in het volgende: iemand naar me toetrekken wanneer ik geen aandacht krijg of die wil en iemand van me afduwen wanneer ik wél aandacht krijg. Dit circeltje blijft zich herhalen. Ik vind deze jongen echt leuk en sinds kort heeft hij zich opengesteld naar me(dus het is nog pril). Ik wilde dat uit hem halen want vond het interessant dat het lastig was. Nu het eindelijk is gelukt doe ik soms lullig naar hem als hij me aandacht geeft bijv heel droog doen, afstandelijk en geirriteerd. Ik vind dit echt vervelend voor hem, maar ook van mezelf want ik weet echt niet waarom ik dit doe. Kan het uittestgedrag zijn? Ik wil het ook niet, maar het gebeurd gewoon omdat ik geirriteerd word van zn aandacht. Maar anderzijds wil ik die aandacht juist heel graag. Ik word er gek van en ik kan het pas aanpakken als ik weet waar dit gedrag vandaan komt. Iemand tips, ideeen? Nogmaals ik vind deze jongen écht leuk en heb oprecht gevoel voor hem maar wil m niet van me afduwen....
woensdag 19 december 2018 om 09:40
Vreemd dat 'zij jou alleen kon helpen als je een relatie had'.Yessie1999 schreef: ↑15-12-2018 19:09Thanks hier heb ik wat aan, nee het gaat me wel om deze jongen want hij is bijzonder en haalt iets in me naar boven, ben vanaf jongs af aan uit huis geplaatst en verschillende instellingen gewoond waardoor het zich gevormd heeft. Heb ook gesprekken met psycholoog gehad toen met mijn vorige relatie alleen zij vertelde me dat ze me alleen kon helpen op t moment dat ik een relatie had zodat ik daarmee kon “experimenteren/oefenen” dus dat is wel een idee, alleen ik hoop dat ik het ook zónder kan oplossen
Je kan juist heel goed aan jezelf en je bindingsangst werken zonder dat je een relatie hebt hoor. Het gaat in de basis namelijk om de relatie met jezelf, en van daaruit met anderen.
Een goede therapeut kan jou hier prima bij helpen. Of, als je wel een relatie hebt kan een goede therapeute je relatie/vertrouwen-proces ondersteunen.
Maar dat die psych zei dat ze jou enkel kon helpen als je een relatie had...? Dat is m.i onzin en best slecht van haar dat ze dat zei.
Andere therapeut zoeken, lijkt mij.
Iemand die jou helpt.