bindingsangst?

12-05-2010 15:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar duidelijke antwoorden.

Sinds 8 maanden heb ik een vriend die bijna te perfect is om waar te zijn.

Na 3 maanden verbleef ik steeds meer bij hem. Hoewel hij van in het begin zei dat hij geen relatie wilde, bleef hij mij wel contacteren en wij bleven elkaar zien. Hij zei me regelmatig dat hij van me hield. Zo gebeurde het dat ik plots meer dan 2 maanden bij hem zat, een paar dagen naar huis ging en vervolgens weer een maand bij hem.

Hij zei er zelf van verbaasd te zijn dat hij zich helemaal niet stoorde aan mij. Wachtte elke dag met eten op mij etc etc.

Wil samen op reis gaan, we doen dingen samen met zijn zoontje enz. Over toekomst kan hij niet praten maar wat er ook gebeurd, hij zei me dat ik zijn vriendin blijf.

Dan plots kwamen we in een gesprek waarbij hij zei dat hij geen relatie had (na 8 maanden!) een minuut later zei hij dat hij zich niet in een relatie voelde omdat hij geen gevoel had van een verstikkende halsband rond zijn nek.

Hij kan niet trouw zijn, wil geen ander en kan wel trouw zijn (in een zin van 5 minuten) Hoe meer we verder praten, hoe minder antwoorden ik krijg.

Geen ja, geen nee. Op de vraag of het hem enkel om seks te doen is (wat mij lijkt van niet omdat we zoveel andere dingen ook doen) weigerde hij te antwoorden.

Wanneer ik een beetje druk zette, omdat het een nogal simpele ja/nee vraag is, werd hij plots wit en kreeg geen lucht meer. Zijn antwoord: Geen antwoord is ook een antwoord.

We blijven elkaar zien maar op geen enkele serieuze vraag krijg ik dus een antwoord.

Kan iemand me vertellen wat ik daar juist mee moet en of dit bindingsangst is of niet?

Hij is 43 en heeft nog nooit een echte relatie gehad, hij heeft wel al veel tegengeslagen gekend en heeft ook al gezegd schrik te hebben om zich te binden, wil vrij zijn en krijgt het benauwd als je "whatever it is", wil benoemen met het woord relatie.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst is het excuus om heerlijk je vrijheid te behouden en lekker rond te blijven neu... Beschadigd zijn in een vorige relatie is ook zo'n dooddoener. Ik zou eerder zeggen dat personen die zich hierachter verschuilen emotioneel onvolwassen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven