Bindingsangst?

12-06-2010 19:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo...

Ik heb recent een vervelende ervaring gehad op liefdesgebied en wilde dit graag met jullie delen.....misschien kunnen jullie mij uitleggen wat het probleem kan zijn? Heb ik iets verkeerds gedaan of over het hoofd gezien? Ik ben erg benieuwd....

Ik heb een aantal maanden geleden iemand leren kennen. We hadden het heel leuk samen, zagen elkaar een paar keer per week. Hadden zo goed als dagelijks contact via de telefoon. We sliepen bij elkaar, hadden af en toe seks...maar gingen ook af en toe wat leuks doen.

Hij gaf me echt het idee dat hij me leuk vond. Belde regelmatig, wilde me dan graag zien....Hij zei dat hij me leuk vond, en gezellig had. Dat het goed voelde......dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Af en toe maakte hij een opmerking over de toekomst...

De laatste keer dat ik hem zag kwam hij nog 1,5 uur naar me toe rijden om me te kunnen zien. Hij zei dat hij me leuk vond, dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat we elkaar snel zouden zien.....

We hadden alleen geen relatie....

Tot het telefoontje van de week...... nadat ik een beetje door vroeg zei hij dat hij het idee had dat ik al een stapje verder wilde. Dat hij me leuk vond en om me gaf maar dat hij niet verliefd is.

Dit is hij niet zo snel en was maar 1 x gebeurd in zijn leven.

Dat hij een relatie niet zag zitten.....dat hij het leuk vind zoals het nu ging......Hij baalde eigenlijk dat we het over dat serieuze moesten hebben....Ik heb toen het contact verbroken.

Hij wist duidelijk niet wat hij met zn gevoelens aan moest.

Het was ook duidelijk aan hem te merken dat hij het niet leuk vond dat ik het contact verbrak......hij kon moeilijk ophangen...begon steeds ja maar ja maar....

Ik heb opgehangen en hem veel succes gewenst met zijn verdere leven......ik wilde geen contact meer. Ik heb verder niks meer gehoord van hem.

Ik voel me zo bedonderd...omdat ik eindelijk dacht dat t goed zat en ineens uit het niets....hij gaf me echt het idee dat het gevoel wederzijds was.

Ik weet dat ik er goed aan gedaan heb, maar het

Het doet verschrikkelijk pijn!
Maar jullie hadden toch pas een aantal maanden contact? Waarom denk je dat hij zo snel is afgehaakt? Misschien ging je gewoon veel te snel. Bij sommige mannen duurt het iets langer, voordat ze over hun gevoel durven te praten.

Persoonlijk vind ik dat je na een paar maanden nog niet over de toekomst kunt/moet gaan beginnen. Dat schrikt mensen af (mij ook).
quote:Nammma schreef op 12 juni 2010 @ 19:13:

Maar jullie hadden toch pas een aantal maanden contact? Waarom denk je dat hij zo snel is afgehaakt? Misschien ging je gewoon veel te snel. Bij sommige mannen duurt het iets langer, voordat ze over hun gevoel durven te praten.

Persoonlijk vind ik dat je na een paar maanden nog niet over de toekomst kunt/moet gaan beginnen. Dat schrikt mensen af (mij ook).

Het probleem is juist dat hij me dat gevoel gaf dat hij me leuk vond, hij gaf hintjes over de toekomst.....zei dat hij om me gaf.

Ik ben juist voozichtig met die dingen.

En ik denk dat je na 3 maanden intensief contact wel kunt zeggen of je evt aan een relatie wilt beginnen of ga ik dan echt te snel?
sorry oneens.... er zijn geen regels voor.

Het is echt niet zo dat je bepaalde dingen pas kunt zeggen na een paar maanden. Wat is een paar? 2, 3,4? Je moet met elkaar er eerlijk en open over kunnen praten en durven zeggen wat je wel en niet wilt ( bespreken)

Je vraagt bindingsangst? Persoonlijk heb ik een beetje moeite met bindingsangst omdat te pas en te onpas gebruikt wordt voor relaties die niet willen slagen, terwijl bindingsangst een hechtingsstoornis is die voorkomt bij mensen die een traumatische ervaring hebben.

Je was blijkbaar net niet leuk genoeg, jammer maar helaas.

En ja dat doet pijn.

Gaat gelukkig ook weer over. Sterkte
..
Nou ik vind 3 maanden echt niet snel , ik vind dat je na 2 a 3 maanden echt wel mag vragen aan je date hoe serieus hij het allemaal ziet en welke kant hij op wil gaan. En dat ik ook zeker zelf mag aangeven hoe ik het zie en hoe ik het vooruitzicht zie. Niet dat kinderen trouwen e.d ter sprake komt maar wel of we samen er een leuke tijd van gaan maken of dat we ieders weg kiezen omdat we bv niet verliefd zijn.

Mijn date is inmiddels mijn *vriend* en we zijn nog maar sinds eind april bij elkaar. Dat kwam gewoon ter sprake van .. Heej ik vind het hardstikke leuk met je en wil graag meer tijd met je doorbrengen blablabla. 3 weken erna hij heel lief of ik zijn vriendinnetje wilde zijn.
Wat bedoel je met: "We hadden alleen geen relatie...." ?

Dat is toch maar voor een interpretatie vatbaar?
Wat bedoel je met 'hintjes over de toekomst'? Had hij het over welke kindernamen jullie zouden kiezen? Of had hij het over dat jullie volgende maand wel eens samen naar de sauna zouden kunnen gaan?

In het eerste geval.. vreemd verhaal..

In het tweede geval.. ik denk dat hij gewoon niet verliefd was, dat hij het wel een kans wilde geven maar dat jij hem hebt afgeschrikt door te snel gegaan.

Nietemin: klote voor je, sterkte ermee! En straks weer kop omhoog, borsten vooruit en verder!
Ik haak aan bij Siesa: wat voor "toekomsthintjes" bedoel je?

Je zegt dat het sowieso al geen relatie was, is dat eerder echt duidelijk uitgesproken (dus dat hij ook werkelijk gezégd heeft dat er geen sprake is van een relatie?)
Kan niet helemaal uit het verhaal duidelijk op maken hoe het nu precies zit maar jullie hadden duidelijk een ander verwachtingspatroon. Je hebt het over een aantal maanden, als het een maand of 2 -3 is dan vind ik het persoonlijk ook wel erg vroeg en snel om al over toekomst idealen te gaan praten, maar dat ben ik. Vind sowieso dat er al erg snel een label " relatie" opgeplakt moet worden als je net c.q. tijdje met iemand omgaat.

Blijft vervelend voor je. Sterkte!
Ik vraag me af waarom hij steeds tegen jou zei dat je je geen zorgen hoefde te maken. Waar maakte jij je dan zorgen over?

Verder vind ik het goed van je dat je het contact verbroken hebt en niet met minder genoegen neemt dan wat jij wil. Je hebt niks verkeerd gedaan. Het was het gewoon niet voor jullie.
quote:wuiles schreef op 12 juni 2010 @ 20:42:

Wat bedoel je met: "We hadden alleen geen relatie...." ?

Dat is toch maar voor een interpretatie vatbaar?

We hadden het er gewoon nog niet officieel over gehad...... niet tegen elkaar uitgesproken.... of dat we een relatie hadden.

Hij zei dat hij me leuk vond, dat het goed voelde.......
quote:siesa schreef op 12 juni 2010 @ 20:59:

Wat bedoel je met 'hintjes over de toekomst'? Had hij het over welke kindernamen jullie zouden kiezen? Of had hij het over dat jullie volgende maand wel eens samen naar de sauna zouden kunnen gaan? Hij had het over dat hij een weekendje weg wilde, naar de dierentuin wilde met mij....maar ook dat hij over een paar jaar wilde emigreren met mij..
quote:mastermind schreef op 12 juni 2010 @ 21:18:

Je zegt dat het sowieso al geen relatie was, is dat eerder echt duidelijk uitgesproken (dus dat hij ook werkelijk gezégd heeft dat er geen sprake is van een relatie?)

Nee we hadden het er nog niet over gehad. Ik vond het om er eerder over te hebben ook nog wat vroeg.....

Wil zelf ook altijd zeker weten wat ik voel etc....Hij heeft niet eerder gezegd dat hij geen relatie wilde ofzo.
Zelfde vraag als Phoebexx. Als hij zoiets zegt, denk ik dat jij je zorgen maakte over wat?

En hij vind (vond) je leuk, meer heeft hij niet gezegd. Ik denk dat je gevoel met je op de loop gegaan is en hij afgeschrikt wordt door het idee dat jij een relatie wilt.

En met die bindingsangst. mijn idee is dat dit te pas en te onpas aangevoerd wordt om een verklaring te vinden als de gewenste partner afhaakt en de ander moeite heeft dit te accepteren en dan de bindingsangst erbij haalt. Moeilijk hoor, de realiteit.

Gelukkig was het pas een paar maanden, doet evengoed pijn, snap ik wel. Toch, hoe langer het geduurd zou hebben, des te meer pijn je ervan gehad zou hebben.
Ik ben he tniet met Nammma eens. Als je elkaar leuk vindt, kun je best uitspreken dat je een relatie hebt. Dan hoef je nog niet gelijk te trouwen of wat dan ook. Ik denk dat deze man je gewoon niet leuk genoeg vond en je goed voo rjezelf gekozen hebt. Beter dan hier heel lang in te blijven hangen en je daardoor ongelukkig voelen.
Bindingsangst bestaat wel degelijk! Mss wordt er ook weleens mee gegooid als excuus, maar het bestaat wel.

Tja, is het bindingsangst of is hij idd niet gek op je ( iemand met BA twijfelt altijd of hij wel verliefd genoeg op de ander is...), met beiden kan je niets. Het is zijn proces, zijn probleem.

Goed dat je het afgkapt hebt. Heeft hij idd BA, dan komt hij wel weer terug. Dan gaat hij je enorm missen nu hij het gevoel van 'gevangen zijn' kwijt is.

Als hij terug komt, bespreek die BA dan. Is hij van plan er aan te werken? Onderkent hij dat hij het heeft?

Maar dit is giswerk. Eerst maar eens kijken of hij nog opnieuw contact opneemt...

Sterkte!
Maar waarover vroeg je door dan?
quote:Nova78 schreef op 13 juni 2010 @ 22:33:

Maar waarover vroeg je door dan?Omdat hij die zondag had gezegd dat hij me heel leuk vond (en meerdere keren daarvoor)......wilde ik weten hoe hij over een relatie dacht in de toekomst....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven