Blijven afspreken?
woensdag 5 september 2018 om 17:52
Een jaar geleden hier ook al over gepost, maar ik blijf maar aanklungelen op datinggebied. Nu een hele leuke vent ontmoet waarmee ik sinds 3 weken contact heb, inclusief 2 dates. Ik kan ontzettend goed met hem overweg, en vind het ook fijn om bij hem te zijn, maar ik voel geen fysieke aantrekkingskracht. Na de tweede date gaf ik aan graag als vrienden door te willen gaan (wat ik oprecht meende) omdat ik geen romantische klik voel. Hij stuurde mij vandaag een ongelooflijk lief berichtje waarin hij aangaf geen vrienden te kunnen zijn omdat hij gevoelens voor mij heeft. En als het aan hem ligt, blijven we doorgaan met elkaar leren kennen. Zijn woorden emotioneerden me. En nu twijfel ik. Zal ik hem toch een kans geven? Ik weet dat voor sommige stellen de vlam pas later in de pan sloeg, en vriendschap zeker een hele goede basis kan zijn om een relatie op te bouwen. Maar wat als ik nooit meer dan vriendschap ga voelen. Ik wil hem ook niet aan het lijntje houden.
Daarbij komt nog dat ik sinds een paar maanden een FWB heb, waarmee het vuurwerk is. Een relatie met die man zit er niet in, omdat we op verschillende continenten wonen en elkaar niet regelmatig zien. Maar de chemistry (zowel fysiek als mentaal) tussen ons is heel bijzonder en ik zou het jammer vinden om dat op te moeten geven.
Ik maak er dus duidelijk een puinzooi van. Wat zouden jullie doen. De man een kans geven of aangeven dat er niet meer in zit?
Daarbij komt nog dat ik sinds een paar maanden een FWB heb, waarmee het vuurwerk is. Een relatie met die man zit er niet in, omdat we op verschillende continenten wonen en elkaar niet regelmatig zien. Maar de chemistry (zowel fysiek als mentaal) tussen ons is heel bijzonder en ik zou het jammer vinden om dat op te moeten geven.
Ik maak er dus duidelijk een puinzooi van. Wat zouden jullie doen. De man een kans geven of aangeven dat er niet meer in zit?
woensdag 5 september 2018 om 17:55
woensdag 5 september 2018 om 17:55
Waarom wil je door daten wanneer er alleen een vriendschappelijke klik is? Dat is toch niet eerlijk naar de ander? Ik neem even aan dat je niet 1 op 1 date om nieuwe vrienden te maken want daar zijn genoeg andere clubjes voor.
Je bent geëmotioneerd door wat hij schrijft niet door wie hij is. Jullie hebben gemeen dat jullie allebei jou leuk vinden maar dat is geen basis.
Geef die man een eerlijke kans met iemand anders en wens hem veel succes.
Je bent geëmotioneerd door wat hij schrijft niet door wie hij is. Jullie hebben gemeen dat jullie allebei jou leuk vinden maar dat is geen basis.
Geef die man een eerlijke kans met iemand anders en wens hem veel succes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 5 september 2018 om 17:59
Ik geloof er sterk in dat dingen gebeuren met een reden.
Er is niet voor niets nu iemand in je leven met wie je spetterende sex hebt.
Niet voor je eigen ego en uit gierigheid voor je weet maar nooit deze vriend zijn tijd in beslag blijven nemen.
Er wacht dus duidelijk iets anders op je.
(Ik ben nogal zweverig ja sorry).
Er is niet voor niets nu iemand in je leven met wie je spetterende sex hebt.
Niet voor je eigen ego en uit gierigheid voor je weet maar nooit deze vriend zijn tijd in beslag blijven nemen.
Er wacht dus duidelijk iets anders op je.
(Ik ben nogal zweverig ja sorry).
woensdag 5 september 2018 om 18:02
woensdag 5 september 2018 om 18:04
Ik snap dat je zelf nogal in twijfel kan zitten om zoiets. Vaak helpt het dan om het vanuit een ander zijn perspectief te zien. Stel jij was je date, hoe zou jij het vinden dat de ander doorging met jou daten terwijl hij weet dat er geen aantrekkingskracht is en dat hij er iemand anders op na houdt om mee te ketsen. Dan geeft hij het niet oprecht een kans toch? Dat zou heel erg voelen alsof je aan het lijntje gehouden wordt, ook al zou hij dat misschien zo niet bedoelen. Dus ik zou zeggen dat jij het toch niet zo voelt en de boel afkappen.
woensdag 5 september 2018 om 18:37
Het leven bestaat ui keuzes maken. Zolang jij een FWB hebt waarbij het vuurwerk is. Dan zal je niet echt open staan voor een relatie.
Ik ben van mening dat liefde en romantische gevoelens kunnen groeien, en dat dit zeker niet bij iedereen op date 1 of 2 duidelijk is. En in jouw geval zal bijna geen enkele man door de keuring komen zolang je regelmatig afspreekt met je neukertje.
Dus de keuze is aan jou. Of blijft bij je intercontinentale vriend en blijft maar hopen op een relatie. Of je kapt ermee en maak ruimte in je leven voor een relatie. En of dat dit nu je huidige date is of niet, dat is eigenlijk secundair.
Ik ben van mening dat liefde en romantische gevoelens kunnen groeien, en dat dit zeker niet bij iedereen op date 1 of 2 duidelijk is. En in jouw geval zal bijna geen enkele man door de keuring komen zolang je regelmatig afspreekt met je neukertje.
Dus de keuze is aan jou. Of blijft bij je intercontinentale vriend en blijft maar hopen op een relatie. Of je kapt ermee en maak ruimte in je leven voor een relatie. En of dat dit nu je huidige date is of niet, dat is eigenlijk secundair.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 5 september 2018 om 18:42
Dat is niet met open vizier.the_Wicked_Witch schreef: ↑05-09-2018 18:32Ik zou het een kans geven maar wel met open vizier. Dus aangeven dat je niet weet hoe zich dit ontwikkeld bij jou.
De fwb zou ik niet vermelden in dit stadium.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 5 september 2018 om 18:48
Mwoah. Na twee dates spreek je nog niet van een relatie. Dat vind ik zelf te vroeg om een fwb te vermelden en mocht het richting relatie gaan stop je met de fwb.
woensdag 5 september 2018 om 18:49
Ja, goed bezig met het herdefiniëren van de term ‘met open vizier’the_Wicked_Witch schreef: ↑05-09-2018 18:48Mwoah. Na twee dates spreek je nog niet van een relatie. Dat vind ik zelf te vroeg om een fwb te vermelden en mocht het richting relatie gaan stop je met de fwb.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 5 september 2018 om 18:55
Het had allemaal in het midden kunnen blijven indien jij je niet had uitgesproken en het niet had afgekapt. Jij bent duidelijk geweest dus leef ook met de gevolgen ipv het feit dat iemand een afwijzing goed en vriendelijke opneemt te gebruiken om iemand nog meer te kwetsen.
woensdag 5 september 2018 om 18:55
woensdag 5 september 2018 om 18:57
Een open vizier werkt twee kanten op. TO heeft beter zicht en de ander kan een speer in haar gezicht planten (of zwaard, pijl, goedendag, whatever).the_Wicked_Witch schreef: ↑05-09-2018 18:55Ik vind die fwb gewoon niet relevant voor de date van TO. Ze wil kijken of ze alsnog verliefd op hem wordt, daar zou ik dus open over zijn. Het vermelden van die fwb aan date heeft geen enkel nut.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 5 september 2018 om 19:04
Jeetje. Iemand met wie ik mijn vrije tijd ga besteden moet wel érg leuk zijn.
Als die persoon verliefd op me is en het is niet wederzijds zou ik me zwaar opgelaten voelen.
Meestal heb ik niet zo'n behoefte aan vrienden die niet tegelijk mijn man zijn.
Als jij dan toch echt platonisch met deze man wil afspreken dan moet je het doen maar ik vraag me af, waarom? Je zal toch wel vriendinnen hebben? Of heeft hij benefits?
Enfin. ik zou wel duidelijk blijven, vooral als hij van alles voor je gaat doen. Als ze meer dan een lamp indraaien dan hopen ze toch dat ze er iets voor terugkrijgen denk ik.
Als die persoon verliefd op me is en het is niet wederzijds zou ik me zwaar opgelaten voelen.
Meestal heb ik niet zo'n behoefte aan vrienden die niet tegelijk mijn man zijn.
Als jij dan toch echt platonisch met deze man wil afspreken dan moet je het doen maar ik vraag me af, waarom? Je zal toch wel vriendinnen hebben? Of heeft hij benefits?
Enfin. ik zou wel duidelijk blijven, vooral als hij van alles voor je gaat doen. Als ze meer dan een lamp indraaien dan hopen ze toch dat ze er iets voor terugkrijgen denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 5 september 2018 om 19:21
Het is de vraag of hij zichzelf serieus neemt want een vriendschap wil hij niet en jij wilde alleen vriendschappelijk daten. Ik vraag mij ook af hoeveel eigenwaarde iemand heeft die dit voorstelt.
woensdag 5 september 2018 om 19:44
Jullie hebben ook eigenlijk volledig gelijk. Ik denk dat ik me geflatteerd voelde dat hij me zo leuk vindt, maar dat is natuurlijk nog geen reden om het door te laten sudderen. Ik vind hem als persoon echt een toffe vent en mijn voorstel om als vrienden door te gaan was echt gemeend. Ik heb in het verleden een goede vriend op die manier overgehouden, maar daar was van beide kanten geen sprake van gevoelens. Ik wil deze man zeker niet kwetsen. Bedankt voor het advies iedereen! Ik zal hem eerlijk zeggen dat er voor mij niet meer in zit en dat we het dus hier bij moeten laten.
donderdag 6 september 2018 om 00:10
Zeker dat je fwb ook werkelijk een fwb is?
'Omdat we te ver uit elkaar wonen' is geen reden om geen relatie te hebben maar wel vuurwerk seks.
Een fwb is niet meer dan een vriend omdat je er niet verliefd op bent of omdat je niet hetzelfde in het leven staat.
Ik denk dat je er inderdaad een puinzooi van maakt.
Staat je fwb geen relatie met iemand anders in de weg?
'Omdat we te ver uit elkaar wonen' is geen reden om geen relatie te hebben maar wel vuurwerk seks.
Een fwb is niet meer dan een vriend omdat je er niet verliefd op bent of omdat je niet hetzelfde in het leven staat.
Ik denk dat je er inderdaad een puinzooi van maakt.
Staat je fwb geen relatie met iemand anders in de weg?