Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben. En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man. Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is. En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.
Is telefonisch uitmaken voor jou een optie?
Wat hier al gezegd is. Dat kan ook hé..
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben.

Je hoeft niet met hem in discussie. Je deelt hem alleen iets mee. Namelijk dat het uit is. Je bent hem verder geen enkele verklaring verschuldigd.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je er tegen op kijkt TO!
Hij zal vnv ook zeker de discussie aan blijven gaan en de volledige fout wellicht bij jou leggen. Weet dat je hem 0 verantwoording schuldig bent. Als je het gevoel hebt dat alles gezegd is, ga dan als het even kan. Hij zal in cirkel rond blijven gaan tot hij weer getriggerd wordt en boos wordt. Probeer dat als het even kan voor te zijn.
Zijn er nog zaken in huis of op zijn computer waar hij je mee onder druk kan zetten?
Sterkte :hug:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met mijn ex ook van een afstandje uitgemaakt. Bij een relatie waarin alles normaal verlopen is, is dat niet de manier, maar bij sommige erg dwingende mannen is dat wel het beste, dan is het belangrijker om jezelf in bescherming te nemen dan om het voor hem op de meest fijne manier te doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij verwijten naar je maakt dan kun je ook zeggen: je hebt helemaal gelijk hoor, daarom is het ook beter dat het uit is. Blijven herhalen wat hij ook naar je hoofd slingert aan verwijten. Vooral niet de strijd aan gaan om te bewijzen dat het allemaal niet zo is, want dan zit je zo weer in een relatie die niet wil.

Ja maar jij dit en dat: ja klopt helemaal wat je zegt, daarom is het ook beter dat het uit is. Ja maar jij hebt dit gedaan, ja helemaal waar, daarom is het ook beter dat het uit is....al moet je het 5x zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
15-09-2020 10:47
Als je het gevoel hebt dat alles gezegd is, ga dan als het even kan.

Je moet meteen gaan. Of het telefonisch uitmaken. Je zegt dat je uitmaakt en je zegt eventueel waarom (als je daar de kans toe krijgt), maar je gaat niet in discussie. Dat hoeft nou juist niet meer als het uit is.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben. En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man. Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is. En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.
Die daarna hoeft er helemaal niet te komen, Zodra de verwijten komen loop jij weg/hang je de telefoon op. Zeg inderdaad zoiets als: "dan is het beter dat het uit is als ik zo erg ben."
Je hoeft zijn hele drama niet te ondergaan he. Het is uit is genoeg. Als je wegloopt en hij dan zegt dat dit niet een correcte manier is om het uit te maken, laat je dan niet verleiden tot een discussie.

Des te meer ik lees, des te beter denk ik dat je het inderdaad volgens de adviezen hier kan doen. Dus niet er voor gaan zitten, en zeker niet bij jou thuis (want dan kan je niet bepalen wanneer je weggaat en blijft hij misschien gewoon zitten totdat hij 3 uur later al zijn gram heeft uitgestord). Ga er dus niet even voor zitten met het idee een redelijk gesprek te hebben, maar deel het mee op een openbare plek of via de telefoon. Als je het bij hem doet, minstens met een zus/vader/buurman/vriendin die in de auto op je wacht en aanbelt als je na 15/20 minuten nog niet naar buiten komt.

Heb je je spullen bij hem al weggehaald trouwens?
viva-amber schreef:
15-09-2020 10:49
Wanneer hij verwijten naar je maakt dan kun je ook zeggen: je hebt helemaal gelijk hoor, daarom is het ook beter dat het uit is. Blijven herhalen wat hij ook naar je hoofd slingert aan verwijten. Vooral niet de strijd aan gaan om te bewijzen dat het allemaal niet zo is, want dan zit je zo weer in een relatie die niet wil.

Ja maar jij dit en dat: ja klopt helemaal wat je zegt, daarom is het ook beter dat het uit is. Ja maar jij hebt dit gedaan, ja helemaal waar, daarom is het ook beter dat het uit is....al moet je het 5x zeggen.
Dit ja. In de relatie kon ze zichzelf al niet verdedigen, waarom zou je dat er buiten wel doen bij iemand die je toch al nooit geloofde.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, nu ik sommige reacties lees zie ik: oh ja zo kan ik natuurlijk ook reageren, maar helaas lukt me dat gewoonweg niet.
Nog niet... dank je wel voor jullie tips, ik heb er veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Nvt
mariekkk wijzigde dit bericht op 26-04-2021 21:52
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 13:16
Klopt, nu ik sommige reacties lees zie ik: oh ja zo kan ik natuurlijk ook reageren, maar helaas lukt me dat gewoonweg niet.
Nog niet... dank je wel voor jullie tips, ik heb er veel aan.
Waarom wil je zo graag je gelijk bij hem halen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben.
Per direct en stellig afkappen

En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man.
Per direct en stellig afkappen

Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is.
Per direct en stellig afkappen


En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.

Geef hem niet de ruimte. Het doet er allemaal niet (meer) toe: jij hebt je besluit genomen en daarmee basta. Jammer, maar helaas (voor hem). Hier stopt het. Blijven herhalen.

En je kunt ook ergens anders afspreken hè?
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben. En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man. Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is. En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.
Heel raar dit... "stteng" hij is niet de meester van je klas of je vader zegt...

Mijn vriend zegt mij letterlijk NOOIT wat ik moet doen. Ik ben van mezelf. Als ie dat soort dingen zou uithalen als jouw vriend doen (moeilijk doen om kleding ofzo) dan denk ik dat ik de slappe lach krijg en ga vragen of ie ongesteld is ofzo...

Hoezo vind jij het normaal dat hij dat soort dingen bepaald? En waarom heeft hij er iets over te zeggen wat jij aantrekt en waar jij gaat werken? Ik zoek nu ook werk. Ik overleg echt niet met mijn vriend of ik een baan wel of niet aanneem hoor... het kan zelfs zijn dat hij het pas hoort als het rond is. Ook goed. Ik.vind het echt bizar dat jij het oké vind dat hij dat soort dingen zegt en dat jij dan ook nog aan jezelf gaat twijfelen... heb je hem echt nooit in zijn gezicht uitgelachen?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-09-2020 15:28
Waarom wil je zo graag je gelijk bij hem halen?
Ja dat hoeft nou juist niet meer. Boeien wat hij denkt, vindt, wil enz.
Jij zegt je ding en vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje het idee dat TO nog te veel open staat voor een gesprek/discussie.
Je gelijk ga je niet bij hem krijgen. Hoogstens zegt hij dat tijdelijk even om je terug te krijgen, maar over een maand gaat het weer terug naar af.

Heb je die spullen al weggehaald? Als je die laat staan dan kan dat ook een dingetje worden van hem om weer contact met je maken.
All-is-one schreef:
15-09-2020 13:16
Klopt, nu ik sommige reacties lees zie ik: oh ja zo kan ik natuurlijk ook reageren, maar helaas lukt me dat gewoonweg niet.
Nog niet... dank je wel voor jullie tips, ik heb er veel aan.
En dan zegt hij straks zie je nou wel, je hebt een ander en je hebt nooit van me gehouden.

En dan zeg jij, jawel er is niemand anders ik hou ontzettend veel van je. Nog steeds! En dan vraagt hij je waarom je het dan uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
15-09-2020 18:40
En dan zegt hij straks zie je nou wel, je hebt een ander en je hebt nooit van me gehouden.
O, dat zei mijn ex destijds. Als je het uitmaakt dan heeft het nooit iets voorgesteld en dan hoef ik je ook nooit meer te zien. De eerste keer dat ik het gesprek aanging was ik daar nog gevoelig voor, de tweede keer niet meer. Prima, dan is dat maar zo, als het alternatief is dat ik nog langer in deze relatie moet blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
All-is-one schreef:
15-09-2020 13:16
Klopt, nu ik sommige reacties lees zie ik: oh ja zo kan ik natuurlijk ook reageren, maar helaas lukt me dat gewoonweg niet.
Nog niet... dank je wel voor jullie tips, ik heb er veel aan.
Je hebt je keuze gemaakt, toch? Je ziet in dat hij psychisch niet in orde is, dat dit ziekelijk gedrag is, niet? Je bent het cirkeltje al 10 keer rond geweest met hem, toch?

Wat maakt dan dat je het zo lastig vindt om zijn manipulatie en emotionele chantage af te kappen? Wat maakt dat je er toch weer naar wilt luisteren?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t met je TO?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelens maken dat lastig misschien.

Ben ook benieuwd hoe het gegaan is en hoe het nu gaat met TO.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik heb jullie tips meegenomen, heb het beetje wat ik had daar meegenomen.
Heb het gezegd, hij wilde praten maar ben weggegaan.
Ik wilde inderdaad mijn “gelijk” halen eerder, maar dat was natuurlijk niet te doen.
Ik ga even uithuilen bij een vriendin. Maar alles is goed, heb hem geblokkeerd.

Dank jullie wel... nu volhouden
Knuffel :hug:
Breaks ups zijn altijd kut.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan! Niet meer in discussie gaan, wij geven je allemaal gelijk en daar heb je meer aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed bezig. Krijg je een zwak moment, lees dan dit topic weer eens door.

Of post hier je twijfels.
Verwacht je nog dat hij probeert contact op te nemen?

Sterkte en voor straks: lekker slapen.
All-is-one schreef:
15-09-2020 21:54
Pfff, ik heb jullie tips meegenomen, heb het beetje wat ik had daar meegenomen.
Heb het gezegd, hij wilde praten maar ben weggegaan.
Ik wilde inderdaad mijn “gelijk” halen eerder, maar dat was natuurlijk niet te doen.
Ik ga even uithuilen bij een vriendin. Maar alles is goed, heb hem geblokkeerd.

Dank jullie wel... nu volhouden
Goed gedaan! En inderdaad... Nu volhouden. Hoe verder je bent, hoe makkelijker het wordt. Jij kan dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven