Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
All-is-one schreef:
17-09-2020 11:49
Ja, inderdaad, die dubbele standaard. Ergerlijke is dat ik dat pas na de “discussie” zag vaak...
Wat ik leer hier, dank zij dit topic maar ook over de “dakraam” topic is dat ik zoveel eerder had moeten zeggen, ja dit is wat ik wil en klaar. Vind jij het niks, dan is daar de deur, ik ga me niet meer aanpassen.
Hij kon bijvoorbeeld boos worden als ik op de bank in slaap viel of als ik wilde voorkomen dat ik op de bank in slaap viel aangaf dat ik naar bed wilde. En ik me rot voelen daardoor, wtf?!? Ik ben gewoon moe.
Maar je wordt zo aan jezelf aan het twijfelen gebracht.
Over de meest normale dingen ging ik nadenken of ik het ooit wel goed heb gezien?!
Je ziet het goed. Dit is ongelooflijk gemeen, abnormaal gedrag dat niet in een liefdevolle relatie thuishoort. Het is ziekelijk wat hij doet. De meeste mensen zouden zo'n relatie allang beëindigd hebben omdat ze weten dat het gestoord gedrag is.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
17-09-2020 12:28
Je ziet het goed. Dit is ongelooflijk gemeen, abnormaal gedrag dat niet in een liefdevolle relatie thuishoort. Het is ziekelijk wat hij doet. De meeste mensen zouden zo'n relatie allang beëindigd hebben omdat ze weten dat het gestoord gedrag is.
Kan je een andere toon aan slaan? Als je dit en andere topics gelezen heb kan je lezen dt dit er vaak insluipt, gedaan wordt alsof je gek bent als je over zoiets valt enzo.

Door dit topic en mn 'dakraam'topic besef ik nu wel waarom ik eigenlijk geen zin heb in n relatie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
17-09-2020 11:12
jeemig Lotus, wat een malloot.
En die mensen uit zijn kring doorzien hem dus ook niet, anders namen ze t wel met een paar zakken zout.
Nee klopt. Grootste gedeelte van die kring mocht hij houden (en die merken inmiddels ook een hoop dingen op die niet kloppen aan zijn verhalen) maar je moet niet onderschatten hoe geniepig zulke mensen die verhalen opbouwen. Ik ben er zelf ook jaren ingetrapt. Kleine leugentjes hier, vreemde opmerking daar en pas als je afstand hebt krijg je het hele overzicht en prik je erdoorheen.

Wat er bijvoorbeeld gebeurde is dat hij steeds kleine hints liet vallen dat hij het zo moeilijk met me had omdat ik geestelijke problemen had. Ondertussen stond ik onder grote stress door zijn bizarre gedrag en het feit dat ik twee banen, het huishouden en alles wat betreft de kinderen deed. Dan ben je niet de beste versie van jezelf natuurlijk. Statistisch gezien komt er een moment dat er dan mensen langs komen net nadat je een incident hebt gehad met hem waardoor je nog overstuur bent (en dan als goede gastvrouw probeert dit te verbergen).

Zonder dat hij dan nog iets hoefde te zeggen, waren die mensen dan getuige van vreemd gedrag van mij omdat ik niet goed meekwam in de conversatie ("Niet gaan huilen, deze mensen komen ook maar gewoon op de thee en hebben geen zin in een scène, niet gaan huilen, niet gaan huilen") of zenuwachtig deed, trillende handen had. Die vinkten dan in hun hoofd iets af ("Die is inderdaad een beetje typisch...").

Jaren later begreep ik pas waarom veel mensen uit onze kring zo vreemd met me omgingen. Die dachten dat ik niet helemaal 100% was.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
17-09-2020 12:28
Je ziet het goed. Dit is ongelooflijk gemeen, abnormaal gedrag dat niet in een liefdevolle relatie thuishoort. Het is ziekelijk wat hij doet. De meeste mensen zouden zo'n relatie allang beëindigd hebben omdat ze weten dat het gestoord gedrag is.
Veel mensen komen in zo'n relatie terecht juist omdat ze de vreemde dingen niet kunnen plaatsen zodat de grenspaaltjes beetje bij beetje verzet worden.
Alle reacties Link kopieren
Nvt
mariekkk wijzigde dit bericht op 26-04-2021 21:49
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nvt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven