Boos op vriend....ben ik onredelijk?
donderdag 5 juni 2008 om 09:31
Mijn vriend kreeg een week geleden te horen dat hij met een groep vrienden mee op vakantie kon. Toen ze een paar maanden geleden gingen boeken was het niet zeker of hij vrij kon krijgen dus hij had besloten om niet mee te gaan. Nu is 1 vriend uit die groep ziek en kwam er dus een plekje vrij. Mijn vriend kon toch nog vrij krijgen en is gister weg gegaan naar Spanje voor een week. Hij had wel gevraagd wat ik ervan vond en ik zei dat ik het hem niet ging verbieden maar dat ik er op z'n zachtst gezegd niet om stond te springen.
Maar nu hij weg is ben ik eigenlijk best wel kwaad. Ik zit hier met zoon van 1 1/2 een week alleen terwijl ik het gigantisch druk op m'n werk heb. Ik kom echt gebroken thuis 's avonds en dan malen er nog allerlei dingen door m'n hoofd. Ik zit door wat andere dingen gewoon niet lekker in m'n vel en het voelt alsof hij me nu 'in de steek' laat. Helemaal omdat het niet zeker is of we wel op vakantie gaan later dit jaar (omdat het voor hem moeilijk is om vrij te krijgen). Wat vinden jullie? Eigen schuld dikke bult en had ik het hem maar moeten 'verbieden'? Of had mijn vriend dit aan moeten voelen en uit zichzelf niet moeten gaan...?
Maar nu hij weg is ben ik eigenlijk best wel kwaad. Ik zit hier met zoon van 1 1/2 een week alleen terwijl ik het gigantisch druk op m'n werk heb. Ik kom echt gebroken thuis 's avonds en dan malen er nog allerlei dingen door m'n hoofd. Ik zit door wat andere dingen gewoon niet lekker in m'n vel en het voelt alsof hij me nu 'in de steek' laat. Helemaal omdat het niet zeker is of we wel op vakantie gaan later dit jaar (omdat het voor hem moeilijk is om vrij te krijgen). Wat vinden jullie? Eigen schuld dikke bult en had ik het hem maar moeten 'verbieden'? Of had mijn vriend dit aan moeten voelen en uit zichzelf niet moeten gaan...?
donderdag 5 juni 2008 om 10:57
Zwieber, dat hangt er van af in welke week ze zit! Dit zijn zo de gedachten van mijn vriendin (6 jaar samen).
Week 1: redelijk voorspeldbaar, goed aan te voelen
Week 2: mwah, meestal snap ik na enige uitleg wat ze wil
Week 3: alles (ook wat andere mensen doen) is sowiso mijn schuld
Week 4: ik ben de liefste man van de wereld!
donderdag 5 juni 2008 om 10:59
quote:JohnnyCake schreef op 05 juni 2008 @ 10:57:
Zwieber, dat hangt er van af in welke week ze zit! Dit zijn zo de gedachten van mijn vriendin (6 jaar samen).
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 5 juni 2008 om 11:03
Volgens mij ken jij haar en haar cyclus ook door en door!
Volgens mij ken jij haar en haar cyclus ook door en door!
donderdag 5 juni 2008 om 11:06
Hier is het duidelijk een regel, we gaan niet alleen op vakantie. Maar dat je nu gaat mokken is wel onredelijk. Dan had je dat meteen in het begin moeten zeggen dat je het mss niet allemaal aan kon.
Maar is het niet meer het feit dat je in de steek gelaten voelt, en je vriend mss niet vertrouwt , dan het feit dat je alleen thuis zit met je kind?
Maar is het niet meer het feit dat je in de steek gelaten voelt, en je vriend mss niet vertrouwt , dan het feit dat je alleen thuis zit met je kind?
donderdag 5 juni 2008 om 11:08
quote:isolde55 schreef op 05 juni 2008 @ 10:46:
jeetje, het is maar een weekje. Ik zorg al 9 jaar in mijn eentje met een fulltime baan voor mijn 2 kinderen. En in die tijd heb ik ook wel eens niet lekker in mijn vel gezeten.
Ik zou maar eens bij mijzelf nagaan of er niet meer achter deze onvrede zit. Ontrekt hij zich wel vaker aan zijn verantwoordelijkheden? Vind je dat je al te vaak alleen voor de zorg van je kind moet opdraaien?
Welk verdriet gaat er achter deze boosheid schuil? En laat je het ook toe bij jezelf?hahahah jeetje wat een psychologisch gedoe hahahahah
jeetje, het is maar een weekje. Ik zorg al 9 jaar in mijn eentje met een fulltime baan voor mijn 2 kinderen. En in die tijd heb ik ook wel eens niet lekker in mijn vel gezeten.
Ik zou maar eens bij mijzelf nagaan of er niet meer achter deze onvrede zit. Ontrekt hij zich wel vaker aan zijn verantwoordelijkheden? Vind je dat je al te vaak alleen voor de zorg van je kind moet opdraaien?
Welk verdriet gaat er achter deze boosheid schuil? En laat je het ook toe bij jezelf?hahahah jeetje wat een psychologisch gedoe hahahahah

donderdag 5 juni 2008 om 11:11
donderdag 5 juni 2008 om 11:17
Misschien is het probleem wel, dat je het gevoel hebt dat je vriend liever met zijn vrienden op vakantie gaat dan met jou? Dat lijkt inderdaad zo, omdat ik uit je post (al dan niet terecht) opmaak dat hij weinig vrije dagen kan opnemen, en dat hij ervoor gekozen heeft om die vrije dagen op te nemen voor een vakantie met vrienden, in plaats van voor een vakantie met jou.
Ik kan begrijpen dat dat niet leuk voor je is. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden. Maar is het wel echt zo? Of is er een misverstand in het spel?
Ik kan begrijpen dat dat niet leuk voor je is. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden. Maar is het wel echt zo? Of is er een misverstand in het spel?
donderdag 5 juni 2008 om 11:35
Dat 'verbieden' had ik tussen aanhalingstekens gezet omdat ik ook wel snap dat dat niet kan (zou het niet eens willen). Maar de woede is alweer wat gezakt. Het gaat mij heus niet om dat weekje weg, dat red ik heus wel. Het is meer dat hij er geen rekening mee houdt dat wij dus misschien later dit jaar niet meer op vakantie gaan. Ik werk me een slag in de rondte op het moment dus een vakantie in het vooruitzicht zou fijn zijn. Ik zou inderdaad een week met vriendinnen weg kunnen maar ik zou het allerliefste een week met z'n drieen gegaan zijn.
Ik had waarschijnlijk duidelijker moeten zijn want aanvoelen werkt vaak niet bij mannen. Misschien is het ook een beetje een teleurstelling dat ik mijn prioriteiten anders zou leggen (qua vakantie dan).
Ik gun het hem trouwens echt wel, ik ga hem heus geen schuldgevoel aan praten vanwege een week vakantie.
Ik had waarschijnlijk duidelijker moeten zijn want aanvoelen werkt vaak niet bij mannen. Misschien is het ook een beetje een teleurstelling dat ik mijn prioriteiten anders zou leggen (qua vakantie dan).
Ik gun het hem trouwens echt wel, ik ga hem heus geen schuldgevoel aan praten vanwege een week vakantie.
donderdag 5 juni 2008 om 11:40
uitprinten en uitdelen dan maar LOL
uitprinten en uitdelen dan maar LOL
donderdag 5 juni 2008 om 11:49
donderdag 5 juni 2008 om 11:52
Ik vind je niet onredelijk, hoor. Ik zou precies hetzelfde voelen. Terwijl jij ook erg aan vakantie toe bent en niet zeker weet of dat er nog inzit dit jaar, gaat hij ondertussen met zijn vrienden een weekje naar Spanje. Je hoopt natuurlijk dat je man dat inziet en gewoon niet gaat en er alles aandoet zodat jullie lekker met zijn drietjes wegkunnen, maarja hij voelt dat idd niet aan. Volgende keer duidelijker zijn en ik vind best dat je het er met je man over kunt hebben.

donderdag 5 juni 2008 om 11:54
Ik moet er ook niet aan denken dat wij alleen maar met elkaar op vakantie zouden " mogen". Het is anders om met een vriendin weg te gaan, dan met je partner. Ook kun je verschillende interesses hebben mbt vakanties; vriend houdt van wintersport en ik heb er niet zoveel mee. Dus dan gaat hij een week snowboarden en ik misschien naar de zon. Ik zou het hem nooit verbieden, in een relatie gun je elkaar het beste. En natuurlijk probeer je om ook samen weg te gaan, en zo is iedereen blij.
Ik neem aan dat jullie iets van opvang geregeld hebben, dat betekent in feite dat er nu niets verandert. Jij gaat naar je werk, je haalt je kind op en doet verder wat je normaal ook altijd deed. Enige verschil is dat je nu 's avonds alleen bent, maar ik zou daar juist van genieten. Heerlijk, die tijd voor jezelf. En weer extra blij als hij weer terug is.
Ik neem aan dat jullie iets van opvang geregeld hebben, dat betekent in feite dat er nu niets verandert. Jij gaat naar je werk, je haalt je kind op en doet verder wat je normaal ook altijd deed. Enige verschil is dat je nu 's avonds alleen bent, maar ik zou daar juist van genieten. Heerlijk, die tijd voor jezelf. En weer extra blij als hij weer terug is.
donderdag 5 juni 2008 om 12:02
quote:Driffa schreef op 05 juni 2008 @ 11:50:
Poezewoes....niet weg mag?!?
Niet weg wil.....Als je dat allebei vindt, dan hoef je er toch geen afspraak over te maken? Dat lijkt er voor mij op dat je je indekt, voor het geval de ander het in de toekomst misschien wel een keer zou willen.
Poezewoes....niet weg mag?!?
Niet weg wil.....Als je dat allebei vindt, dan hoef je er toch geen afspraak over te maken? Dat lijkt er voor mij op dat je je indekt, voor het geval de ander het in de toekomst misschien wel een keer zou willen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

donderdag 5 juni 2008 om 12:10
quote:Driffa schreef op 05 juni 2008 @ 12:05:
jeetje moet dus inderdaad opletten hoe ik het schrijf anders klopt er nix van
We hebben het besproken, conclusie beide hebben er geen behoefte aan.....inderdaad geen afspraak maar een ?!?!?Ja meid, we moeten het met je letters doen he, we horen niet de intonatie in je stem en zien niet je hoofd erbij
jeetje moet dus inderdaad opletten hoe ik het schrijf anders klopt er nix van

We hebben het besproken, conclusie beide hebben er geen behoefte aan.....inderdaad geen afspraak maar een ?!?!?Ja meid, we moeten het met je letters doen he, we horen niet de intonatie in je stem en zien niet je hoofd erbij

donderdag 5 juni 2008 om 12:13
Elfin, ik snap het wel hoor. Het is zo'n gevoel wat moeilijk onder woorden te brengen is. Het is misschien een beetje jaloezie, hij gaat lekker een onbezorgd weekje tegemoet en bij jou draait alles door, misschien ook een beetje angst, hij zit daar tenslotte lekker alleen vakantie te vieren en wie weet wat er gebeurt.
Mijn man moet vaak voor zijn werk op reis naar allerlei leuke landen. Het is werk, ik weet het, maar het is ook best leuk. En ik zit de laatste tijd alleen maar thuis met de twee honden. We hebben net een pup genomen en die mag nog niet in de kennel. Voordat we de pup hadden ging ik wel eens met hem mee of ik ging even een paar dagen alleen weg naar Nederland (mijn moeder opzoeken).
Ik zeg niet dat je gevoel terecht is, maar ik begrijp het wel.
Iemand zei het net al hier, ga lekker een weekje weg met vriendinnen terwijl hij thuis voor alles zorgt.
Zodra mijn pup de kennel in mag wordt bij ons alles ook weer rechtgetrokken. Ik ben gewoon jaloers nu .
Mijn man moet vaak voor zijn werk op reis naar allerlei leuke landen. Het is werk, ik weet het, maar het is ook best leuk. En ik zit de laatste tijd alleen maar thuis met de twee honden. We hebben net een pup genomen en die mag nog niet in de kennel. Voordat we de pup hadden ging ik wel eens met hem mee of ik ging even een paar dagen alleen weg naar Nederland (mijn moeder opzoeken).
Ik zeg niet dat je gevoel terecht is, maar ik begrijp het wel.
Iemand zei het net al hier, ga lekker een weekje weg met vriendinnen terwijl hij thuis voor alles zorgt.
Zodra mijn pup de kennel in mag wordt bij ons alles ook weer rechtgetrokken. Ik ben gewoon jaloers nu .
donderdag 5 juni 2008 om 12:40
@Elfin:
Ik herken het gevoel (waarschijnlijk) wel, maar voor mezelf weet ik ook dat het puur aan mezelf ligt als ik dat gevoel heb. Niet lekker in mijn vel zitten, jaloezie omdat hij iets leuks gaat doen en ik moet werken.
Ik denk dat jij ook wel eerlijk naar jezelf kunt kijken en ziet dat jouw gevoel op dit moment weinig met hem te maken heeft. Je gunt het hem ook wel, maar omdat het onverwacht toch nog doorging focus je nu teveel op de redenen waarom je er moeite mee hebt.
Je kan het hem zeggen zodat hij weet wat je bezig houdt, maar hou het verder bij jezelf. Je moet dit even verwerken, uitspreken en jezelf weer met beide benen op de grond zetten.
Ik herken het gevoel (waarschijnlijk) wel, maar voor mezelf weet ik ook dat het puur aan mezelf ligt als ik dat gevoel heb. Niet lekker in mijn vel zitten, jaloezie omdat hij iets leuks gaat doen en ik moet werken.
Ik denk dat jij ook wel eerlijk naar jezelf kunt kijken en ziet dat jouw gevoel op dit moment weinig met hem te maken heeft. Je gunt het hem ook wel, maar omdat het onverwacht toch nog doorging focus je nu teveel op de redenen waarom je er moeite mee hebt.
Je kan het hem zeggen zodat hij weet wat je bezig houdt, maar hou het verder bij jezelf. Je moet dit even verwerken, uitspreken en jezelf weer met beide benen op de grond zetten.
donderdag 5 juni 2008 om 13:31
Gezien mijn vriend en ik beide jaloers zijn ,wat mede komt door verkeerd gelopen vorige relaties, hebben we gewoon zoiets van we gaan niet zonder elkaar op vakantie. En daarbij komt dat ik het nieteens leuk vind om zolang zonder mijn vriend te moeten.
We zijn van het type dat elkaar dagelijks belt in de pauze en weer blij zijn als we elkaar weer zien na een dag lang werken.
Vroeger bij mijn ex vond ik het heerlijk om alleen ergens heen te gaan en in het begin mocht ik nog weleens mee met mijn moeder naar de camping, in deze relatie vind ik het helemaal niet leuk!
We zijn van het type dat elkaar dagelijks belt in de pauze en weer blij zijn als we elkaar weer zien na een dag lang werken.
Vroeger bij mijn ex vond ik het heerlijk om alleen ergens heen te gaan en in het begin mocht ik nog weleens mee met mijn moeder naar de camping, in deze relatie vind ik het helemaal niet leuk!
donderdag 5 juni 2008 om 13:39
quote:jolantje schreef op 05 juni 2008 @ 13:31:
in het begin mocht ik nog weleens mee met mijn moeder naar de camping
Als je daar toestemming voor moet hebben van je partner dan is de relatie niet echt gelijkwaardig.
Mijn vriend en ik willen ook alleen maar met elkaar op vakantie, maar dat is omdat we allebei naar van die buitenissige reisbestemmingen willen waar we niemand anders mee naar toe krijgen. En verder hebben we het gewoon hartstikke gezellig met z'n tweeën, dus ook geen behoefte om langer dan een dag op stap te gaan met iemand anders.
in het begin mocht ik nog weleens mee met mijn moeder naar de camping
Als je daar toestemming voor moet hebben van je partner dan is de relatie niet echt gelijkwaardig.
Mijn vriend en ik willen ook alleen maar met elkaar op vakantie, maar dat is omdat we allebei naar van die buitenissige reisbestemmingen willen waar we niemand anders mee naar toe krijgen. En verder hebben we het gewoon hartstikke gezellig met z'n tweeën, dus ook geen behoefte om langer dan een dag op stap te gaan met iemand anders.