Boos op vriend....ben ik onredelijk?

05-06-2008 09:31 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kreeg een week geleden te horen dat hij met een groep vrienden mee op vakantie kon. Toen ze een paar maanden geleden gingen boeken was het niet zeker of hij vrij kon krijgen dus hij had besloten om niet mee te gaan. Nu is 1 vriend uit die groep ziek en kwam er dus een plekje vrij. Mijn vriend kon toch nog vrij krijgen en is gister weg gegaan naar Spanje voor een week. Hij had wel gevraagd wat ik ervan vond en ik zei dat ik het hem niet ging verbieden maar dat ik er op z'n zachtst gezegd niet om stond te springen.

Maar nu hij weg is ben ik eigenlijk best wel kwaad. Ik zit hier met zoon van 1 1/2 een week alleen terwijl ik het gigantisch druk op m'n werk heb. Ik kom echt gebroken thuis 's avonds en dan malen er nog allerlei dingen door m'n hoofd. Ik zit door wat andere dingen gewoon niet lekker in m'n vel en het voelt alsof hij me nu 'in de steek' laat. Helemaal omdat het niet zeker is of we wel op vakantie gaan later dit jaar (omdat het voor hem moeilijk is om vrij te krijgen). Wat vinden jullie? Eigen schuld dikke bult en had ik het hem maar moeten 'verbieden'? Of had mijn vriend dit aan moeten voelen en uit zichzelf niet moeten gaan...?
Capibara, lang verhaal ga er niet weer een topic mee bevuilen. Maar ik mocht van mijn ex nieteens zomaar een dagje gaan winkelen.

Wuiles de vreemdgaan factor zit er niet in bij ons,we vertrouwen elkaar wel maar ergens diep vanbinnen zit dan zo'n onrustig gevoel. Mijn vriend heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ik heb toen 2 weken bijna niet geslapen en verbleef vaak in het ziekenhuis. We kunnen gewoon simpelweg niet lang zonder elkaar.
quote:Julus schreef op 05 juni 2008 @ 11:54:

Enige verschil is dat je nu 's avonds alleen bent, maar ik zou daar juist van genieten. Heerlijk, die tijd voor jezelf.

Tijd voor jezelf? Met een kind van anderhalf?

*kuch*

Ik vond de eerste jaren met de mini's retedruk. Ik had het mijn ex niet verboden om een week weg te gaan, maar ik had ook niet staan te juichen. Zeker niet als het op zo'n korte termijn beslist wordt en er eigenlijk te weinig tijd is om dingen met oppas / opvang / familie / vrienden te regelen om e.e.a. een beetje op te vangen.
Hangt ook van de kinderen of het kind in kwestie af. Die van mij is heel kalm en rustig, die zou zelfs ik wel een weekje alleen aankunnen, reuma of niet.

Als er ongelijkwaardigheid in het spel is, als in, hij gaat zomaar huppekee weg en regelt niks, dan kan ik me best voorstellen dat TO baalt en volgens mij zit 'm daar de kneep. Het idee dat hij zo maar de beslissing neemt om de hort op te gaan op zeer korte termijn en er vanuit gaat dat het allemaal wel goedkomt. Misschien heeft TO het idee dat dat andersom niet kan. En dat kan aan je vreten, dat is te begrijpen.
quote:eleonora schreef op 05 juni 2008 @ 14:15:

Hangt ook van de kinderen of het kind in kwestie af. Die van mij is heel kalm en rustigEn bedankt
Whahahaha, vertel eens Loom, wat voor spoken heb jij?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:elfin schreef op 05 juni 2008 @ 11:35:

Ik werk me een slag in de rondte op het moment dus een vakantie in het vooruitzicht zou fijn zijn.

ik zou het allerliefste een week met z'n drieen gegaan zijn.

Weet hij dat ook? Misschien moet je het duidelijk tegen hem zeggen zodat jullie er een gezamenlijke priotiteit van kunnen maken?
Wat een relaxte vrouwen hier zo aan de reacties te lezen.

Ik zou toch ook echt boos zijn als het niet in goed overleg gebeurt.

En mij zou het ook zwaar vallen om alleen voor mijn kids te zorgen.

Sommige zullen hun hand er niet voor omdraaien,maar iedereen is anders toch?

Het kan voor een ander wel zwaar zijn.

Ik gun mijn vriend alle uitjes van de wereld maar een volle week zou mij op dit moment toch teveel zijn.

Nu gaat dat bij ons sowieso niet makkelijk gezien mijn gezondheid dus ik reageer vanuit een ander referentiekader.

Gelukkig houdt mijn vriend daar altijd rekening mee en zal ook echt niet bedenken om een week weg te gaan.

Hoewel ik mijzelf heb overtroffen toen hij 4 dagen op skivakantie ging. Het liep hier op rolletjes!
quote:loomii schreef op 05 juni 2008 @ 14:19:

[...]

En bedankt Dat kwam er veel rotter uit dan ik bedoelde Loom. Misschien had ik moeten zeggen; die van mij is extreem kalm en rustig en het is er ook nog maar één. Met meer dan één kind lijkt het me sowieso al heel anders (f)
quote:loomii schreef op 05 juni 2008 @ 14:07:

[...]

*kuch*

Ik vond de eerste jaren met de mini's retedruk. Ik had het mijn ex niet verboden om een week weg te gaan, maar ik had ook niet staan te juichen. Zeker niet als het op zo'n korte termijn beslist wordt en er eigenlijk te weinig tijd is om dingen met oppas / opvang / familie / vrienden te regelen om e.e.a. een beetje op te vangen.Ja dat had ik dus niet. Als zoon naar bed was had ik de hele avond voor mezelf. En overdag ging hij naar de naschoolse opvang, dat liep gewoon door. Maar misschien is dat bij jullie anders inderdaad.
quote:loomii schreef op 05 juni 2008 @ 14:07:

[...]

*kuch*

Ik vond de eerste jaren met de mini's retedruk. Ik had het mijn ex niet verboden om een week weg te gaan, maar ik had ook niet staan te juichen. Zeker niet als het op zo'n korte termijn beslist wordt en er eigenlijk te weinig tijd is om dingen met oppas / opvang / familie / vrienden te regelen om e.e.a. een beetje op te vangen.

? Ja, ik heb 's avonds gewoon tijd voor mezelf. Om een uur of zeven gaat zoon van bijna 2 slapen en dan kan ik thuis doen wat ik wil. De kroeg in ofzo is idd niet altijd op korte termijn te regelen, maar ik kan wel lekker een boek lezen of voor de tv hangen.

En zoals Julus ook zei, over het algemeen is voor zo'n week alles al geregeld qua oppas en opvang. Er verandert niet zoveel als de vader een weekje weg is, behalve dat de hele verantwoordelijkheid ineens op een paar schouders ligt.
Nou hier wel, hoor. Alle is erop ingesteld dat we er samen zijn. Dus als man weg is, moet ik later naar werk om zoon naar school te brengen, eerder weg van werk (normaal verdelen we dit) om zoon op te halen van bso. Boodschappen doen, koken, kind in bad, dan naar bed brengen, huishouden. En dat een week lang, kan best veel zijn voor sommigen. Vooral als je er zelf een beetje doorheen zit en de ander is niet weg voor werk maar zit met zijn kont op het strand.
Ik vind de reactie overdreven. Je moet in een relatie ook je eigen dingen kunnen doen. Als het financieel mogelijk is en jullie gaan ook nog samen op vakantie, dan zie ik geen reden om boos te zijn. Gewoon met elkaar erover praten en vertel wat je gevoel erbij is. Geen verwijten maken. Dat werkt averechts. Als mijn vriendin een weekend weg zou gaan met vriendinnen juich ik dat toe. Zij een lekker gezellig uitje en ik een weekend voor mezelf waarin ik dingen kan doen zonder rekening met een ander te houden.

Als je alles van elkaar verbiedt (uitjes/stappen met vrienden(innen) etc.)dan gaat dat op den duur tegen werken. Je moet elkaar vrij kunnen laten
Een weekend voor voor jezelf waarin je dingen kan doen zonder rekening te houden met een ander..Jij hebt zeker geen kinderen??
Ik zou niet blij zijn als we niet samen op vakantie zouden kunnen. Tegelijkertijd zou ik het hem nooit verbieden om een

weekje weg te gaan (tenzij het een financiële kwestei is natuurlijk, geen geld = geen geld)

Ik zou lekker een weekje voor mijzelf regelen, later in het jaar.

En de vakantie voor volgend jaar met z'n 3tjes alvast maar gaan regelen dan
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mijn vriend heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ik heb toen 2 weken bijna niet geslapen en verbleef vaak in het ziekenhuis. We kunnen gewoon simpelweg niet lang zonder elkaar.

Ieder zijn ding, maar ik vind dit zeer ongezond

Je bent toch allebei een individu, die samen een relatie hebben?

Dan moet je ook zonder elkaar kunnen leven.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Uit je verhaal bergrijp ik dat jullie nu samen niet meer op vakantie kunnen. Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen. Prima dat manlief weg gaat, dat moet ie zelf helemaal weten en ik vermaak me prima in mijn eentje en voor mij part gaat ie meerdere keren zonder mij, maar als het betekent dat we sámen niet meer weg kunnen, dan wil ik toch liever niet dat hij gaat.
Ik ben getrouwd met mijn man omdat het zo gezellig is om met hem te leven, daarnaast zijn we allebei nog een individu, met eigen verlangens en daar kan zomaar een weekje vakantie apart bij horen, als dat het laatste weekje was tot een kans samen een weekje vrij te zijn dan was ik ook niet amused geweest als ie dat had ingevuld met zijn vrienden ipv met zijn gezinnetje.

Maar ik ben de laatste die hem wat zou verbieden, je bent toch geen gevangene van je relatie, jekkes.

Denk dat dat soort relaties geen lang leven beschoren is.

wat een rare zin.
quote:calvijn1 schreef op 06 juni 2008 @ 17:36:

Mijn vriend heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ik heb toen 2 weken bijna niet geslapen en verbleef vaak in het ziekenhuis. We kunnen gewoon simpelweg niet lang zonder elkaar.

Ieder zijn ding, maar ik vind dit zeer ongezond

Je bent toch allebei een individu, die samen een relatie hebben?

Dan moet je ook zonder elkaar kunnen leven.

Idd ieder zijn ding. Ik doe zat dingen zonder hem, ga alleen stappen(als ik eens ga haha) tripjes maken met zus of vriendin, maar het 's avonds wil ik gewoon bij mijn vriend zijn.Mijn vriend en ik hebben nieteens gemeenschappelijke vrienden dus we zijn genoeg invidivu.

In vorige relatie genoeg alleen geweest terwijl ik samenwoonde, sterker nog getrouwd was.
Ik krijg het helemaal benauwd als ik jouw reacties lees Jolantje.
That makes two of us, Pippi.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:[message=1475905,noline]elfin schreef op 05 juni 2008 Of had mijn vriend dit aan moeten voelen en uit zichzelf niet moeten gaan...?

Zucht.... Mannen VOELEN NIETS AAN!!!!

je moet dus alles gewoon met ze bespreken, uitleggen etc... echt ze snappen het niet asl je een sjacho hoofd opzet en daarbij zegt.. nee hoor er is niets....

Mijn vriend is me iederekeer weer dankbaar dat ik hem gewoon alles vertel dat me dwarszit. daar kunnen ze wat mee!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 juni 2008 @ 19:39:

Ik krijg het helemaal benauwd als ik jouw reacties lees Jolantje.

Nou we benauwden elkaar totaal niet hoor.. Allebei onze eigen hobby waar we bijna elke avond mee bezig zijn..

En daarbij ook verschillende werktijden, ik ga vaak werken als hij thuiskomt. .En zolang we het beiden zo goed vinden tja wat is dan het probleem..
Ik vind Jolantjes relatie wel meevallen. als mijn vriend twee weken in het ziekenhuis zou liggen dan ik daar ook regelmatig zijn en andersom nog meer..

Mijn relatie is wel aardig klef te noemen, we zijn s'avonds graag bij elkaar, hoewel dat vaak niet lukt. maar effe er tussen uit zonder elkaar is ook heerlijk... (vriend is onderweg naar zn ouders en ik mag lekker een dagje later komen....:p)
Zeg ik dat er een probleem is dan Jolantje? Ik zeg dat IK het benauwd krijg van jou postings, niet dat jij het benauwd zou moeten krijgen.

LB, ik zou ook zo vaak mogelijk aan Meneer Nilsson's bed zitten als ie in het ziekenhuis lag, maar ik kan best zonder hem. Ook 2 weken. Ik vind het niet leuk en ik zou hem vreselijk missen en me bezorgd maken, maar ik kan best een paar weken alleen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven