boos op vriend na ontslag
zaterdag 13 maart 2010 om 21:37
Mijn vriend is op staande voet ontslagen en het is zijn eigen schuld. Het blijkt dat hij gefraudeerd heeft en hij heeft dit ook toegegeven. Dit betekent dus in het kort, geen inkomen meer per direct, geen recht op ww uitkering en bijstand (ik heb wel een baan boven het minimumloon) en de vraag is nog wat er op het werk gebeurd. Komt er een rechtszaak of handelt het bedrijf het met hem zelf af. Voor mij is dit rauw op mn dak gevallen en ik ben vreselijk geschrokken. En teleurgesteld in hem, eigenlijk heel boos. Hij heeft nu niets meer aan zijn opleiding aangezien ze hem in diezelfde sector echt niet meer aannemen met deze achtergrond.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet. We gaan dit jaar trouwen waar we hard voor aan het sparen waren, dat sparen zal voorlopig niet meer lukken en een huwelijksreis zit er ook niet meer in. Natuurlijk is een reis niet het belangrijkste, maar ik ben er wel heel boos over omdat voor mijn gevoel door zijn schuld ik de komende maanden of wie weet hoe lang, vreselijk zuinig moet gaan leven terwijl het niet mijn schuld is... We wonen al een aantal jaren samen in een koopwoning, hebben een auto ed... dus dat moet toch allemaal betaald worden... Dit moest ik gewoon even kwijt hier...Vind het zo erg...
Ik weet niet wat ik er mee aan moet. We gaan dit jaar trouwen waar we hard voor aan het sparen waren, dat sparen zal voorlopig niet meer lukken en een huwelijksreis zit er ook niet meer in. Natuurlijk is een reis niet het belangrijkste, maar ik ben er wel heel boos over omdat voor mijn gevoel door zijn schuld ik de komende maanden of wie weet hoe lang, vreselijk zuinig moet gaan leven terwijl het niet mijn schuld is... We wonen al een aantal jaren samen in een koopwoning, hebben een auto ed... dus dat moet toch allemaal betaald worden... Dit moest ik gewoon even kwijt hier...Vind het zo erg...
zaterdag 13 maart 2010 om 21:44
zaterdag 13 maart 2010 om 21:45
Jeetje mina, wat een toestand. Wat is de reactie van je vriend? Zo te lezen hadden jullie het op financieel gebied niet echt slecht. Nu kan ik wel gaan roepen wat doet hij nog meer waar je niet achter staat maar daar zit je nu even niet op te wachten. Ik wens je heel veel wijsheid toe want dat heb je hard nodig in deze situatie. Dit gaat namelijk nog veel vervelender worden ook voor jou. Succes meid!
zaterdag 13 maart 2010 om 21:48
poe kan me helemaal voorstellen dat je heel erg boos op hem bent, en teleurgesteld..het is ook niet niks.
Hij heeft dus niet echt een verklaring? Mss weet hij zelf niet eens waarom hij het gedaan heeft.
Probeer er in ieder geval met hem over te praten al kan ik me voorstellen dat dat heel lastig is zonder boos op hem te worden..
Hij moet maar snel op zoek naar een andere baan (buiten zijn sector) voor een inkomen en ondertussen hopen dat het bedrijf het een beetje leuk met hem wilt oplossen.
Sterkte ermee!
Hij heeft dus niet echt een verklaring? Mss weet hij zelf niet eens waarom hij het gedaan heeft.
Probeer er in ieder geval met hem over te praten al kan ik me voorstellen dat dat heel lastig is zonder boos op hem te worden..
Hij moet maar snel op zoek naar een andere baan (buiten zijn sector) voor een inkomen en ondertussen hopen dat het bedrijf het een beetje leuk met hem wilt oplossen.
Sterkte ermee!
zaterdag 13 maart 2010 om 21:49
Denk echt goed na wat je gaat doen hoor. Dit kan veel en veel verder gaan. Hij kan een strafblad krijgen en jij kan zomaar een werkgever krijgen die antecedenten onderzoek doet. Misschien komen jullie wel in de financiele zorgen waardoor het verstandig is op huwelijkse voorwaarden te trouwen en wil je dat wel? Misschien draaf ik een beetje door maar deze move van je vriend is niet zomaar wat. Dit is geen diefstalletje van een minderjarige maar een bewuste keuze van een volwassene.
zaterdag 13 maart 2010 om 21:52
quote:Pinkeltjepuntmuts schreef op 13 maart 2010 @ 21:49:
Denk echt goed na wat je gaat doen hoor. Dit kan veel en veel verder gaan. Hij kan een strafblad krijgen en jij kan zomaar een werkgever krijgen die antecedenten onderzoek doet. Misschien komen jullie wel in de financiele zorgen waardoor het verstandig is op huwelijkse voorwaarden te trouwens en wil je dat wel? Misschien draaf ik een beetje door maar deze move van je vriend is niet zomaar wat. Dit is geen diefstalletje van een minderjarige maar een bewuste keuze van een volwassene.Dankjewel voor je reactie, je bent erg eerlijk. Ik vroeg me ook al af wat ik maandag op mn werk moet zeggen. Mn vriend is ontslagen want hij heeft gestolen? (hard gezegd) Dat zou voor mij toch geen gevolgen hebben? En die huwelijkse voorwaarden is ook nog iets om over na te denken ja..pffff...
Denk echt goed na wat je gaat doen hoor. Dit kan veel en veel verder gaan. Hij kan een strafblad krijgen en jij kan zomaar een werkgever krijgen die antecedenten onderzoek doet. Misschien komen jullie wel in de financiele zorgen waardoor het verstandig is op huwelijkse voorwaarden te trouwens en wil je dat wel? Misschien draaf ik een beetje door maar deze move van je vriend is niet zomaar wat. Dit is geen diefstalletje van een minderjarige maar een bewuste keuze van een volwassene.Dankjewel voor je reactie, je bent erg eerlijk. Ik vroeg me ook al af wat ik maandag op mn werk moet zeggen. Mn vriend is ontslagen want hij heeft gestolen? (hard gezegd) Dat zou voor mij toch geen gevolgen hebben? En die huwelijkse voorwaarden is ook nog iets om over na te denken ja..pffff...
zaterdag 13 maart 2010 om 21:54
quote:nummerzoveel schreef op 13 maart 2010 @ 21:52:
Heeft dat frauderen hem geld opgeleverd? En zo ja, wat heeft hij daar dan mee gedaan? Is hij misschien verslaafd oid?Ja, geen enorm grote bedragen. Hij heeft er gewoon steeds wat dingen voor gekocht... Hij is niet verslaafd, we hebben ook geen schulden... Daarom is het ook zo raar!
Heeft dat frauderen hem geld opgeleverd? En zo ja, wat heeft hij daar dan mee gedaan? Is hij misschien verslaafd oid?Ja, geen enorm grote bedragen. Hij heeft er gewoon steeds wat dingen voor gekocht... Hij is niet verslaafd, we hebben ook geen schulden... Daarom is het ook zo raar!
zaterdag 13 maart 2010 om 22:00
zaterdag 13 maart 2010 om 22:01
Hm, wat een vervelende situatie zeg.
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar ik zou me wel afvragen of je met zo'n persoon moet willen trouwen.
Miischien kan hij in therapie gaan om uit te zoeken waar het vandaan komt.
Hij heeft niet alleen zichzelf hiermee, maar ook jou.
Jullie zullen hier allebei last van hebben in de toekomst. Door het vertrouwen dat er niet/nauwelijks/minder is. En doordat het erg lastig wordt om in de toekomst een baan voor hem te vinden.
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar ik zou me wel afvragen of je met zo'n persoon moet willen trouwen.
Miischien kan hij in therapie gaan om uit te zoeken waar het vandaan komt.
Hij heeft niet alleen zichzelf hiermee, maar ook jou.
Jullie zullen hier allebei last van hebben in de toekomst. Door het vertrouwen dat er niet/nauwelijks/minder is. En doordat het erg lastig wordt om in de toekomst een baan voor hem te vinden.
zaterdag 13 maart 2010 om 22:02