Borsten starende collega

15-07-2011 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn werk een mannelijke collega, die te pas en te onpas naar mijn borsten zit te staren. Als ik met hem praat en iets op de computer laat zien en hem daarna aankijk, zie ik hem gewoon altijd kijken en als hij ziet dat ik hem aankijk, kijkt hij snel weer weg.

Wat kan ik hier aan doen? Wil ook niet zo bot zijn om er iets van te zeggen, (hij zal het vast ontkennen), maar dit is om gek van te worden.
Eh dit had ik bij werk moeten zeggen. Ik ga het verplaatsen.
Misschien telkens "verschrikt" naar beneden kijken of je iets gemorst hebt oid. Dan ziet hij in elk geval dat jij ziet dat hij naar je borsten kijkt.

Ik lees ook mee voor een goeie oplossing.
Ga in therapie!
Als ie de volgende keer zit te staren zeggen: 'kijk je ze er niet af'

Bij de 2e keer benoemen dat je het niet fijn vind dat hij staart.

3e keer serieus gesprek aangaan (evt in bijzijn van andere collega of chaf) dat je je er niet prettig bij voelt.
De meeste haken wel af na de eerste opmerking.

Heb er nog maar 1 meegemaakt (was met opmerkingen in het algemeen niet perse staren) waar bij ik mijn chef heb moeten inschakelen om vervolgens zijn chef hem er op aan te laten spreken (bouwplaats met onderaannemer). De sukkel.
Kijk je ze er niet af

Ik vond dit nog op internet:

Men, please correct me if I’m wrong, but I think guys who do this are generally oblivious.

There are all kinds of options to clue him in, from body language (pointedly crossing your arms over your chest), to worriedly looking down and asking if you have something on your shirt, to saying something direct (“my eyes are up here”). Hell, you could even send him an anonymous note telling him that many women in the office have noticed him staring at their chests and this is his chance to stop it before someone complains.

One other option: Are there any women at his level or higher in your office? Discreetly mentioning it to one of them and asking if they can handle it without making a big deal about it is an option too.

And you should keep in mind that HR is of course an option as well, although I’d share your instinct to try to handle it directly first.

Whatever option you choose, you should say or do something, because it’s making you and others uncomfortable.

Wat ik ook tegenkwam, was onderzoek dat mannen die naar borsten staren gezonder zijn en langer leven Misschien een linkje sturen en hem feliciteren met zijn gezonde levensstijl?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 15 juli 2011 @ 10:53:

Wat ik ook tegenkwam, was onderzoek dat mannen die naar borsten staren gezonder zijn en langer leven Misschien een linkje sturen en hem feliciteren met zijn gezonde levensstijl?

Die vind ik dan wel weer leuk..

maar wat ik me afvroeg.. als iemand het overduidelijk doet, wordt je er uiteraard kriebelig en ongemakkelijk van.. maar in het algemeen, als je in een glimp ziet dat iemand stiekem naar je borsten zat te loeren, geeft dat je een kick?.. voel je je daardoor aantrekkelijk?.. is het een compliment?.. of is dat alleen maar irritant en vervelend en is de man in kwestie een 'viezerik'?
Het is echt ronduit vervelend !

Ik was laatst met mijn moeder bij een audicien, en die zat ook zo vreselijk te loeren ! En toen ging hij formulieren pakken het eerste wat mijn moeder zegt is, gatverdikkie wat zit die kerel te staren !

Vreselijk ! Maar we hebben er wel om moeten lachen met z'n tweeën !
Als ik er elke dag mee geconfronteerd zou worden, zou ik echt wel even een duidelijke opmerking plaatsen. Zo van, mooi hè?!

Kijk ze er niet vanaf vind ik ook wel goed bedacht! :D
quote:boogster schreef op 15 juli 2011 @ 10:59:

[...]

Die vind ik dan wel weer leuk..

maar wat ik me afvroeg.. als iemand het overduidelijk doet, wordt je er uiteraard kriebelig en ongemakkelijk van.. maar in het algemeen, als je in een glimp ziet dat iemand stiekem naar je borsten zat te loeren, geeft dat je een kick?.. voel je je daardoor aantrekkelijk?.. is het een compliment?.. of is dat alleen maar irritant en vervelend en is de man in kwestie een 'viezerik'?Ik vind het wel een comlimentje eigenlijk. Maar het moet niet vervelend worden.
quote:boogster schreef op 15 juli 2011 @ 10:59:

of is dat alleen maar irritant en vervelend en is de man in kwestie een 'viezerik'?Dat laatste dus. Maar dat vind ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nog maar een keer dan:

Mannenregels

Wij horen altijd "de vrouwen-regels"Daarom nu

eens de regels van de mannelijke kant. En... alles is regel

nummer 1.

Dit zijn onze regels:

1. Borsten zijn om naar te kijken en daarom doen we dat ook. Probeer dat niet te veranderen, werk liever een beetje mee. Trek een strak truitje aan of zo.

1. Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden staat.

1. Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo!

1. Winkelen is GEEN sport. Winkelen is afzien voor ons.

1. Huilen = chanteren.

1. Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn: -

Subtiele hints werken niet!- Sterke hints werken niet!-

Kennelijke hints werken niet!- ZEG MAAR GEWOON WAT JE WILT!

1. 'Ja' en 'Nee' zijn perfect acceptabele

antwoorden op eigenlijk alle vragen.

1. Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat we doen. Wij lossenproblemen op. Voor sympathie en gezeik heb je vriendinnen.

1. Een hoofdpijn van meer dan een week is een probleem. Ga naar een dokter.

1. Alles wat we 6 maanden geleden hebben gezegd, is niet meer geldig. In feite is alle commentaar verlopen na 7 dagen.

1. Als je denkt dat je dik bent zal je dat waarschijnlijk ook wel zijn. Vraag het niet aan ons.

1. Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.

1. Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen. Niet allebei!! En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.

1. Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.

1. Christopher Columbus vond zijn eigen weg.. Wij ook.

1. Als het jeukt, dan krabben we. Dat doen we.

1. Als we vragen of er wat is en jij zegt "niks", dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden..!

1. Als je vraagt of je in deze broek een dikke kont hebt, is het antwoord ja. In andere broeken trouwens ook. Je hebt gewoon een dikke kont. Geeft niks.

1. Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wilt hebben, verwacht dan een antwoord dat je niet wilt horen.

1. En als we weer ergens heen gaan....echt waar:

alles staat je goed. Heus.

1. Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent

om te praten over: Sex, Sport, of Auto's.

1. Je hebt genoeg kleren. Een gemiddeld 3e-wereld dorp is er jaloers op...

1. Je hebt te veel schoenen. De SchoenenReus is jaloers op je.

1. Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.

1. Bedankt dat je dit wilde lezen. Ik weet het, ik moet vannacht op de bank slapen. Maar weet je, wij mannen vinden dat niet eens erg. Het is net als kamperen.

Stuur dit door aan zoveel mogelijk mannen. Om ze te laten lachen.

Stuur dit door aan zoveel mogelijk vrouwen. Kunnen ze wat leren.

----
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Mar1972 schreef:

Ik heb op mijn werk een mannelijke collega, die te pas en te onpas naar mijn borsten zit te staren. Als ik met hem praat en iets op de computer laat zien en hem daarna aankijk, zie ik hem gewoon altijd kijken.

Beste Mar1972,

Een man kijkt altijd wel eens naar een mooie borstpartij. Dat gebeurt soms gewoon in een automatisme. Maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Als het zo veel en vaak voorkomt bij deze persoon dan is het beste wat je kan zeggen als hij weer zit te staren: 'kan je het zien?'

En dit kan je best een aantal keren zeggen. Je gaat niet schelden of hem persoonlijk beledigen maar hij voelt donders goed aan wat je bedoelt.

Heeft hij een 'plaat-voor-zijn-hoofd' dan kan je ook rustig zeggen:

'Kan je het zien? Ik vind dit niet prettig'

Je beledigd hem niet, geeft (heel) goed weer wat jij voelt en hij begrijpt het donders goed.
[...]
Vat het op als een compliment. En als je dat niet doet: realiseer je dat het probleem zichzelf oplost na verloop van tijd.
[...]Doe normaal, zeg!
quote:Henkjan41 schreef op 15 juli 2011 @ 17:59:

Vat het op als een compliment. En als je dat niet doet: realiseer je dat het probleem zichzelf oplost na verloop van tijd.

Echt weer een mannenreactie. Getver!

Is het een idee om te pas en te onpas naar zijn piemel staren? Koekje van eigen deeg geven.
eens een lekkere wijde trui aantrekken
Ik had ook zo'n collega. Ik heb eens lachend gezegd: 'heej, mijn ogen zitten hoger hoor'. Hij werd rood, mompelde wat en kon zich daarna redelijk beheersen. Hij zij wel dat hij geobsedeerd was door borsten (heb zijn vrouw eens gezien met opgepompte voorgevel) en moest kijken.
Het is erg vervelend en ik kan me erbj voortsellen dat iemand zich er ongemakkelijk door voelt. En al helemaal als je verlegen bent.

Ikzelf had het ook op mijn werk.

telkens weer.

Op een gegeven moment, toen het erg druk was met andere collega's riep ik heel hard : " Zit niet steeds zo naar mijn borsten te staren!"

Iedreen hoorde het. Het was niet dat er een spanning ofzo ontstond, maar eerder een soort van humor.

Zo...die man is flink op zijn plek gezet.

(deed dat dus bij meerderen, begreep ik later)

Nooit meer gebeurd :-)
'Vrouw kijkt eerder naar borsten fotomodel dan man'

18 juli 2011 - AMSTERDAM - Vrouwen kijken eerder naar de borsten van een fotomodel in een advertentie dan mannen. Dat blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek waarbij de oogbewegingen van proefpersonen zijn gevolgd.

Mannen focussen zich bij het bestuderen van een reclame met een schaars gekleed vrouwelijk fotomodel als eerste op het gezicht. Vrouwen kijken eerst naar de borsten en dan pas naar het gelaat van het model.

Dat meldt Business Insider naar aanleiding van een onderzoek van Eyetrack Shop, een internationaal bedrijf dat studies verricht waarbij de oogbewegingen van proefpersonen in kaart worden gebracht.

Torso

Tijdens het onderzoek kregen 50 mannelijke en 50 vrouwelijke proefpersonen advertenties te zien waarin vrouwelijke fotomodellen de hoofdrol speelden.

Uit het onderzoek bleek dat de vrouwen en mannen vooral interesse hadden in het gezicht en de torso (met name de borsten) van de modellen.

Opvallend genoeg keken vrouwen eerst naar de borsten en daarna naar het gezicht, terwijl mannende omgekeerde volgorde hanteerden. Ook keken de mannen ongeveer 40 procent langer naar de gezichten dan de vrouwen.

Effectief

Wanneer de borsten van een fotomodel door de pose in de advertentie niet goed waren te zien, richtten zowel mannen als vrouwen hun blik als eerste op het gezicht.

Uit het onderzoek bleek verder dat advertenties met halfnaakte vrouwen waarschijnlijk niet altijd effectief zijn. De mannen hadden namelijk alleen aandacht voor het lichaam van de modellen, ze keken niet of nauwelijks naar de teksten en de producten op de reclamefoto's.

Schoenen

Vrouwen toonden soms wel interesse in de producten. Zo keken veel vrouwelijke proefpersonen enige tijd naar de schoenen die werden gedragen door een halfnaakt model in een advertentie van een schoenenfabrikant.
Nou ik ben trots op mijn borsten...en het is leuk als een man er na kijkt. Is toch een complimentje.

Snap het probleem niet zo.......mag hij ook niet na je kapsel kijken? Kom op zeg.....wij vrouwen kijken ook.
Het scheelt als je geen decolleté hebt .... :-) Je moet het ze niet kwalijk nemen, soms kijk ik als vrouw zijnde ook stiekem hihihi.
Naar beneden kijken, en vragen: "zit er een vlek op mijn bloes/shirtje of zo?"
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Heet de collega in kwestie soms mr Fitzherbert????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven