Boze buurman
zaterdag 9 maart 2019 om 20:06
Hallo,
Ik reed daarnet met de boodschappen naar huis. Deze straat is een lang woonerf met een bocht erin. Toen ik aankwam rijden speelden er kinderen op straat. Niet zo gek in een woonerf. Dus ik toeterde, ze gingen opzij en ik reed door. Komt bij het uitladen van de boodschappen de buurman erg boos aan. Dat ik durf te toeteren, het is hier een woonerf, het zijn maar kinderen en dat ik te hard reed. Ja ik heb getoeterd. Maar nee ik reed zachtjes zoals altijd hier want kinderen katten etc. Zei ik ook maar hij was echt kwaad. Schreeuwde dat ik dit niet meer flikte en liep toen weg. Hij is trouwens niet de vader. Ben nu best geschrokken. Zal ik afwachten of hem later nog aanspreken?
Ik reed daarnet met de boodschappen naar huis. Deze straat is een lang woonerf met een bocht erin. Toen ik aankwam rijden speelden er kinderen op straat. Niet zo gek in een woonerf. Dus ik toeterde, ze gingen opzij en ik reed door. Komt bij het uitladen van de boodschappen de buurman erg boos aan. Dat ik durf te toeteren, het is hier een woonerf, het zijn maar kinderen en dat ik te hard reed. Ja ik heb getoeterd. Maar nee ik reed zachtjes zoals altijd hier want kinderen katten etc. Zei ik ook maar hij was echt kwaad. Schreeuwde dat ik dit niet meer flikte en liep toen weg. Hij is trouwens niet de vader. Ben nu best geschrokken. Zal ik afwachten of hem later nog aanspreken?
zaterdag 9 maart 2019 om 20:09
zaterdag 9 maart 2019 om 20:14
Lastige situatie aangezien het je buurman is wil je toch geen ruzie. ( ik toeter ook als er kinderen spelen ze zijn zo in het spel dat ze soms niet door hebben dat je staat te wachten)Je kan er eventueel heen gaan en aangeven dat je het met goede bedoeling deed.
Als het je toch een naar gevoel geeft. Ben zelf vaak van het uitpraten maar weet niet hoe hij overkwam anders kan je hem een dagje laten afkoelen....
Als het je toch een naar gevoel geeft. Ben zelf vaak van het uitpraten maar weet niet hoe hij overkwam anders kan je hem een dagje laten afkoelen....
zaterdag 9 maart 2019 om 20:22
Wat een gekkie.
Hier claxonneren mensen ook gewoon, weten de kinderen dat ze de bal even moeten vasthouden of wachten met het maken van een wheelie. Ze gaan soms zo op in hun spel. Of ze horen die elektrische auto niet eens. Al eens gezien dat zo’n elektrische keurig stil stond te wachten maar één van de kinderen nog even een wheelie maakte met zijn crossfiets. Die lag alsnog tegen de grille aan.
Ik zou niet weten wat er mis is met een kort ‘tuut tuut’. Het is niet alsof je al beukend op de claxon het gaspedaal nog even verder indrukt om met piepende banden de bocht te maken.
Met die buurvent zou ik helemaal niets doen. Als hij het waagt om erop terug te komen met een air alsof hij het gelijk aan zijn kant heeft dan zou ik wel even heel goed duidelijk maken hoe slecht ik reageer op dat soort geschreeuw zonder inhoud.
Of gewoon de volgende keer dat je die gast ziet en je zit in de auto: flink claxonneren en vrolijk zwaaien.
Hier claxonneren mensen ook gewoon, weten de kinderen dat ze de bal even moeten vasthouden of wachten met het maken van een wheelie. Ze gaan soms zo op in hun spel. Of ze horen die elektrische auto niet eens. Al eens gezien dat zo’n elektrische keurig stil stond te wachten maar één van de kinderen nog even een wheelie maakte met zijn crossfiets. Die lag alsnog tegen de grille aan.
Ik zou niet weten wat er mis is met een kort ‘tuut tuut’. Het is niet alsof je al beukend op de claxon het gaspedaal nog even verder indrukt om met piepende banden de bocht te maken.
Met die buurvent zou ik helemaal niets doen. Als hij het waagt om erop terug te komen met een air alsof hij het gelijk aan zijn kant heeft dan zou ik wel even heel goed duidelijk maken hoe slecht ik reageer op dat soort geschreeuw zonder inhoud.
Of gewoon de volgende keer dat je die gast ziet en je zit in de auto: flink claxonneren en vrolijk zwaaien.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 09-03-2019 20:23
0.05% gewijzigd
zaterdag 9 maart 2019 om 20:24
winkelfanaat schreef: ↑09-03-2019 20:15Hang van die pamfletten op met zo’n tekstje ‘ kees 65 jaar, 3x toeteren’
zaterdag 9 maart 2019 om 20:26
Daar heb je je antwoord al.Amadeus1234 schreef: ↑09-03-2019 20:24Nou ik toeterde omdat ik er al even stond maar ze door speelde. Een toet dus. Ik twijfel over aanspreken voor allebei. Dat ik het niet vervelend bedoelde maar ook dat ik geschrokken ben van hem. Al doet hij wel vaker zo tegen andere dus of dat wat helpt?
Volgende keer zeg tegen hem dat je het niet vervelend bedoelde.
zaterdag 9 maart 2019 om 20:28
Dat zou ik niet doen. Dan staat die brulkikker iedere keer full mental uit zijn plaat te gaan als hem iets niet zint. Dan geef je hem munitie in handen. Dit soort figuren doen dit omdat het vaak werkt. Als je laat zien dat het bij jou niet werkt zal hij iets anders moeten verzinnen.Amadeus1234 schreef: ↑09-03-2019 20:24Nou ik toeterde omdat ik er al even stond maar ze door speelde. Een toet dus. Ik twijfel over aanspreken voor allebei. Dat ik het niet vervelend bedoelde maar ook dat ik geschrokken ben van hem. Al doet hij wel vaker zo tegen andere dus of dat wat helpt?
zaterdag 9 maart 2019 om 20:45
Inderdaad nogal simpel, heb je die uit het boekje: 'Ik wil een langslepend conflict met mijn buren!!' of zo?
TO, ik zou hem negeren en vooral niet laten blijken dat je onder de indruk bent van zijn getoeter; beter een volgende keer als hij ooit weer op je afstapt meteen zeggen: zo, ben je er nou alweer? Luister, als je weer een klacht hebt eerst even het volgende: je kan fatsoenlijk zeggen wat je dwars zit, dan luister ik naar je.
Kom je een potje schreeuwen over wat ik moet of niet moet volgens jou kan je net zo goed meteen gaan want ik luister niet naar schreeuwende buren.
Dus gedraag je ook alsof je totaal niet onder de indruk bent van zijn riedel van vanmiddag: dat ben je allang weer vergeten
Natuurlijk mag je even toeteren als ze je niet zien of horen: even wachten en stapvoets langs kinderen en dieren is prima, maar je hebt nog meer te doen neem ik aan dus een kwartier zonder toetertje wachten is ook idioot..
Kortom je hebt niks verkeerd gedaan en die man moet niet denken dat hij indruk heeft gemaakt. Sterkte!
Zoals iemand al zei: je geeft hem macht door te schrikken of erger nog: naar hem toe te gaan.
En gewoon weer even TOET als de kinderen niet opzij gaan. Kan heel goed dat ze je echt niet gehoord hebben tenslotte, even vriendelijk 'tnx jongens, fijne middag' uit het raampje roepen naar de kinderen is wel een goeie als ze je doorlaten, zo laat je zien dat je geen kinderhatende tokkie bent die eigenlijk een hekel aan spelende kinderen op de weg heeft.