Broer/zus dag

30-09-2019 11:33 27 berichten
Hoi allemaal.

Kennelijk is vandaag nationale broer/zus dag.
Zelf heb ik geen broers en zussen en heb dat vaak als een gemis ervaren.
Mijn 2 nu volwassen kinderen zijn nooit echt elkaars beste maatje geweest en hebben nadat er (te) veel gezegd en (niet) gedaan is de afgelopen jaren hun contact verbroken ruim een jaar geleden. Ik vind dit ontzettend pijnlijk.
Vaak kan ik het loslaten maar op een dag als vandaag voel ik me extra rot.
Wie kan en wil hier over meepraten?
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
30-09-2019 13:31
Ik heb fantastische broers. Ik heb ook social media, maar no way dat ik daar iets plaats over deze dag. Ik wist tot nu niet eens dat het broer-zusdag was.
Ik vind die berichten op social media ook enorm suf. Net zo suf als je partner op social media feliciteren, terwijl hij of zij naast je zit thuis. Wat is het nut om zoiets voor je broer of zus op social media te plaatsen?
Ik heb er ook niets mee en mijn zus hoeft t niet op social media te zetten. Ik bedoelde meer dat het confronterend is dat anderen het wel leuk hebben samen en wij niet. Ik zie dr hooguit drie tot vier keer per jaar. Ze komt niet op mijn verjaardag en is in mijn vorige huis nooit en in dit huis een keer geweest. Dat en het weinige contact vind ik niet leuk.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele goede band met mijn zussen en broers, mijn vriend ziet zijn familie alleen bij de verplichte nummertjes. Dat is het gevolg van karakters, keuzes en andere levensfasen, en niemands schuld. Die bloedband is geen enkele garantie inderdaad. Toen ik nog met mijn zus onder 1 dak woonde konden we elkaar niet uitstaan, later werd dat veel beter. Maar juist dat gedwongen met elkaar omgaan kan dingen stuk maken.

Sterkte TO en anderen, ondanks dat broer&zus-dag voor veel mensen niet belangrijk is, kan ik me voorstellen dat het bij jullie een pijn oprakelt :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven