Buitenland trouwen, gasten zelf ticket laten betalen?

11-04-2010 16:36 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Mijn vriend en ik zijn aan het praten over trouwen. We willen heel graag in het buitenland een soort van ceremonie doen. We willen dan eerst trouwen in Nederland (heel klein, zonder poespas), omdat dit veel geregel scheelt, maar het intiem 'overdoen' op een mooie locatie in het buitenland. Nu zijn we aan het twijfelen of je aan de gasten kunt vragen om een ticket zelf te betalen. Uiteraard is de keuze aan de gasten zelf of ze komen. We willen het redelijk klein houden, dus alleen familie en goede vrienden.

Wat vinden jullie?
Als gast zou ik ervoor bedanken.
pluk de dag
nou nee, als jij in het buitenland wil trouwen moet je ook de tickets van de gasten betalen
Ik vind dat je het kan vragen, maar dan moet je het ook begrijpen als er weinig mensen komen. Mijn familie zou zeker komen. Ik zou de gasten wel helpen door veel vooronderzoek te doen, dus alvast hotels, tickets of pakketreizen opzoeken. Waar willen jullie graag gaan trouwen? Buiten Europa wordt het vaak wel een dure grap (maar voor een goede vriendin of broer/zus zou ik het zeker over hebben!).
Ik zou er niet op zitten wachten om zo op kosten te worden gejaagd, bovendien zullen mensen ook nog meerdere dagen vrij moeten nemen?
Zolang je niet eist van mensen dat ze komen, prima toch? Zou zelf wel gaan als het én 'n locatie is waar ik graag naartoe wil én het zijn mensen die veel voor me betekenen. Zou er dan gewoon 'n vakantie van maken.
Ik zou jullie veel plezier wensen en mijn geld lekker ergens anders aan besteden.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik zou als gast dan toch niet komen, zeker niet als het duur/ver is.

Je zou dan als gasten ook overnachting enzo zelf moeten betalen?

Nee dank je.
Hoe lief ik mijn vriendin ook heb... ik zou het denk ik niet doen. Maar dat ligt ook een beetje aan de bestemming. Is het in Europa of gaan jullie verder weg?
Ja als het mensen zijn die je echt lief hebt.. Maar dan nog, mijn eigen budget steekt niet zo in elkaar dat ik zomaar een ticket kan boeken. Spaar al heel lang voor een zomervakantie..

Kan me zo voorstellen dat niet iedereen geld over heeft..
Engeland, dat zou ik overwegen, Curacao niet. Scheelt nogal in prijs

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe graag mensen erbij willen zijn, of ze het geld kunnen missen, of ze er speciaal een week vrij voor moeten nemen (verre bestemming) en of zij ook een binding met dat land hebben.

En als ze dat allemaal hebben, vind ik het eigenlijk nog steeds een beetje, tja, ongepast, dat je ze een eind laat reizen voor je huwelijk
Ik zou het betalen voor ze. Ik zou onwijs balen als mijn zus gaat trouwen ergens ver weg en ik kan niet komen omdat ik het niet kan betalen, en een vriendin gaat wel omdat zij wel het geld ervoor heeft.
Cadeau kopen, nieuwe kleren, misschien een vrijgezellenfeest en dan ook nog een vliegticket kopen en hotel. Ik zou me er wel ongemakkelijk bij voelen als ik m'n gasten zo op kosten zou jagen.
pluk de dag
Waar in het buitenland wil je dan trouwen?

Hoe ver is het?
Dit hangt voor mij van heelveel factoren af. De belangrijkste zijn het land, het tijdstip, de binding met het bruidspaar, de kosten e.d.. Als dit me niet aanstaat zal ik niet gaan. Geldt overigens ook als mijn tickets wel betaald worden, de kans dat ik dan niet ga is realistisch.
quote:Nemhain schreef op 11 april 2010 @ 16:42:

Engeland, dat zou ik overwegen, Curacao niet. Scheelt nogal in prijs

Ik zou eerder geld willen investeren in 'n reisje naar 'n warm land (vooral als het hier winter is) dan in Engeland.
Dus jullie willen wel officieel trouwen in NL, daar komen de gasten ook?

Ik zou zelf dat ticket niet willen en waarschijnlijk ook niet kunnen betalen, hoe graag ik ook op de bruiloft van mijn bijv. beste vriendin zou willen komen.
Ik vind dat je dat soort dingen niet maken kan , ik vind het ongastvrij, ik vind het moeilijk doen , en eigenlijk ergens ook nog een klein beetje egoïstisch.

Maar goed..... helemaal zelf weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Als de bestemming me niet aanstaat en/of ik heb niet zo'n heel goeie band met 't bruidspaar zou ik er overigens geen vakantiedagen voor over hebben, ook al zou ik de trip volledig gratis krijgen.
quote:Peronne schreef op 11 april 2010 @ 16:42:

Cadeau kopen, nieuwe kleren, misschien een vrijgezellenfeest en dan ook nog een vliegticket kopen en hotel. Ik zou me er wel ongemakkelijk bij voelen als ik m'n gasten zo op kosten zou jagen.Plus dat de gasten ook nog een aantal vrije dagen moeten nemen, die ten koste gaan van de vakantie waarvoor ze zelf gekozen hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 april 2010 @ 16:47:

[...]

Plus dat de gasten ook nog een aantal vrije dagen moeten nemen, die ten koste gaan van de vakantie waarvoor ze zelf gekozen hebben.Inderdaad je hebt als gast dan altijd nog kosten.
Ik zou ervoor bedanken en niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege de vakantiedagen.
Als ze nou dat ticket zelf betalen, stoppen jullie ze dan wel op jullie kosten in een hotel en wordt eten etc ook door jullie betaald? Is er dan voor de rest van de tijd ook nog een door jullie betaald/ gesponsord programma of mogen ze een berg geld ophoesten om alleen naar jullie ceremonie te komen kijken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja hoor, waarom niet? Het is jullie trouwdag/ceremonie, dus als jullie in het buitenland willen trouwen, dan moet je dat zeker doen. Je kent je vrienden en familie goed genoeg om te weten of ze dit financieel aankunnen en er zin in hebben.

Ik heb zelf redelijk wat vrienden (en ikzelf ook) die in het buitenland trouwen/getrouwd zijn en in onze vriendenkring / families is er werkelijk nog nooit een negatief woord over gevallen. Wij hebben trouwens ook geen verwachtingen tov elkaar dat je per se op elkaars bruiloft moet komen: ik ben niet naar alle buitenlandse bruiloften geweest, en ook niet alle vrienden waren op die van mij, maar dat geeft helemaal niet. Ik heb enorm van de dag zelf en de vakantie daarna genoten, daar kan geen feestje in een afgehuurd zaaltje met 150 man tegenop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven