Burenoverlast

10-06-2018 00:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi wil graag weten of ik een punt heb in deze. Buurvrouw heeft 2 jongvolwassenen in huis. Maken vaak ruzies en smijten daarbij met tussendeuren. Wij schrikken hiervan , soms wakker. Het gebeurt op alle tijden van de dag. Buurvrouw zelf smijt met buitendeuren. Het klinkt keihard door ons hele huis. Nu wil ik haar er elke keer op aanspreken als ze dat weer doen want ik ben het zat. Heb een hele tijd geleden haar al een paar keer gevraagd ermee te stoppen maar ze vindt dat ze gewoon haar leven leeft. Ik vind dat als zij overlast geeft ik hier elke keer op kan protesteren. Zodat zij ervaart wat overlast is. Heb ik een punt in deze? Niet kopiëren, wil hem graag later weghalen ivm herkenbaarheid
Je OP weghalen is uiterst irritant.
Je OP weghalen wordt hier niet gewaardeerd.

Verder is het natuurlijk vervelend en kun je het aangeven. Je kunt vragen of ze een keer bij jullie wil luisteren terwijl een van de jongvolwassenen thuis de deur eens dichtsmijt. Dan kan ze het zelf eens horen. Misschien heeft ze het idee dat jullie een stelletje zeurkousen zijn en heeft ze gewoon echt niet door wat voor herrie het maakt.

Ik weet niet wat je bedoelt met elke keer protesteren. Wat wil je dan precies doen? Je kan wel als het 's nachts is de politie bellen over dat er harde ruzie gemaakt wordt. Maar of dat je buren relatie goed is is dan weer een dingetje
Ja je hebt een punt

Laat je OP staan
Je hebt er last van, meerdere keren gevraagd of ze hier rekening mee wil houden en er veranderd niets. Dat lijkt me een vervelende situatie waar ik ook de balen van zou hebben.
Als het een huurwoning is kun je wellicht de woningbouw inschakelen als het regelmatig is. Maar ja.... ik weet niet of het iets gaat oplossen. Als ze maling aan jou hebben zullen ze dat denk ik ook aan anderen, die ze niet dagelijks tegenkomen, hebben.
En inderdaad; je OP weghalen is superirritant!!
Het is niet zo herkenbaar als je denkt want dit soort situaties komen geregeld voor in alle delen van het land
Herkenbaarheid? Denk jij echt dat je de enige bent die buren heeft die met de deuren smijten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor het geval de op straks weg is;

To heeft een buurvrouw die met deuren smijt, hier heeft to overlast van. Buurvrouw is erop aangesproken maar geeft niet thuis, wat nu?

To, de woningbouw kan misschien bemiddelen als het huur is.
Jong volwassenen gaan nog naar school over het algemeen dus alle tijden van de dag lijkt me wat overdreven. Werken jullie snachts dat je wakker schrikt overdag?
Laat rubbers tussen de deuren monteren.
Ik kreeg van lawaaiige en asociale buren echt hele zwarte gedachten (van wat ze zouden overkomen).
Zelf verhuizen was dé oplossing.
nina1966 schreef:
10-06-2018 00:49
Jong volwassenen gaan nog naar school over het algemeen dus alle tijden van de dag lijkt me wat overdreven. Werken jullie snachts dat je wakker schrikt overdag?
Wij werken gewoon overdag, 2x in de week halve dagen, om dan vaak in de herrie te zitten ipv te kunnen bijkomen is k*t. School is geen prio voor ze; geen van drieën heeft buitenshuis verplichtingen.

Maar zelfs als we niet slapen schrik je elke keer,je hele lijf zit in spanning.

Jullie hebben bijna allemaal dezelfde mening: ik heb een punt.
mallegekkerd wijzigde dit bericht op 10-06-2018 10:41
Reden: Echt herkenbaarheid
15.75% gewijzigd
De OP laat ik staan.
Als het alleen het slaan met deuren is, gaat de woningbouw er niet veel aan doen. Die sturen je hooguit naar buurtbemiddeling, of komen een keer zeggen dat het niet mag. Dan kun je beter eerst zelf het gesprek aangaan en buur uitnodigen om het eens aan te horen.

Wil ze er niks mee, dan zul je er mee moeten leren leven, of verhuizen.
mallegekkerd schreef:
10-06-2018 07:17
Wij werken gewoon overdag, 2x in de week halve dagen, om dan vaak in de herrie te zitten ipv te kunnen bijkomen is k*t. School is geen prio voor ze; de eerste (die nu uit huis is) was al getrouwd met 18 , vond moeder heel goed en ouder trouwen was raar, zo had haar familie het altijd gedaan. De twee die thuis zijn gaan dit jaar niet naar school en werken ook niet. Geen van drieën heeft buitenshuis verplichtingen.

Maar zelfs als we niet slapen schrik je elke keer,je hele lijf zit in spanning.

Jullie hebben bijna allemaal dezelfde mening: ik heb een punt.
Al had moeder het niet goed gevonden had ze gewoon mogen trouwen.
En deze info heeft niets met deuren gooien te maken
Met een beetje geluk zijn die kinderen snel het huis uit.
Is het koop of huur, of heb ik dat gemist? Bij huur kun je misschien inderdaad nog wat doen via de verhuurder. Maar verder is mijn ervaring dat er maar één oplossing is als je last hebt van je buren: verhuizen. Je kunt andermans gedrag niet veranderen en mensen zijn helaas weinig geneigd om rekening met anderen te houden.
Winter is coming...
Gewoon aangeven. Zo te horen heb je geen band dus dat kan al niet stuk. Je kunt beter eerlijk zijn dan dat je het er uit floept bij irritatie.

Hier ook buren die van platteland naar dorp zijn verhuisd. Houden nergens rekening mee. Gaan eigen gang en staan er gewoon niet bij stil. Heb al meerdere keren ergens iets van gezegd. Vooralsnog proberen ze zich aan te passen. Ze zullen me een zeikerd vinden maar soit.
TO heeft al gevraagd of ze niet met de deuren willen smijten maar ze vinden dat niet nodig dus dan houdt het op. Of je leert er mee leven, of je gaat verhuizen. Meer smaken zijn er niet. Een verhuurder kan hier ook weinig aan doen.
Herkenbaar. Na het aanspreken erop werd het bij ons erger. Buren zijn altijd vroeg op en gaan vroeg op pad. De voordeur smijten ze dicht zodat bij ons de ruiten rinkelen. Eerst gingen ze samen door de deur, nu gaat eerst buurman en smijt de deur dicht en dan een tel later buurvrouw. Heel ziek dat ze daar elke keer aan denken.
Overdag zijn het leefgeluiden. Ik wel aangeven dat je in de nacht je nachtrust wil en dat je geluidsoverlast op die uren niet vindt kunnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mallegekkerd schreef:
10-06-2018 07:27
De OP laat ik staan.
Grote meid :calimero:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zit in een vergelijkbare situatie en ik vrees dat dit onder 'leefgeluiden' valt. Verschrikkelijk lompe buren die de wet niet overtreden. Wat al genoemd is: accepteren of verhuizen - het liefst vrijstaand.
je post van 717 maakt je meer herkenbaar dan je op. tenzij je dat verzonnen hebt ivm herkenbaarheid
Andersom schreef:
10-06-2018 09:23
Herkenbaar.
En dát had je nou niet moeten zeggen. Nou weten we helemaal zeker dat de OP zo weg is :cry:
Herkenbaar of niet, OP heeft wel een punt. Het is gewoon van de zotte dat je je niet prettig voelt in je eigen huis omdat een stelletje lawaaimakers je woonplezier vergalt. Een normaal mens houdt gewoon rekening met zijn buren. Velen van ons wonen boven op elkaar gestapeld, niet omdat we dat nu zo leuk vinden maar omdat we weinig keus hebben.

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om niet met harde zolen op goedkoop laminaat te lopen, om de deuren zachtjes dicht te doen, om niet op je hielen door je huis te stampen, om niet te schreeuwen als een mager speenvarken.

Ik snap best dat je niet elk geluid kunt vermijden en iets van je buren horen vind ik vrij normaal maar geschreeuw en gesmijt met deuren is gewoon ASOCIAAL. Zo, dat is er uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven