cadeau moeder? (niets materieels)

15-03-2010 12:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

weer even jullie inspiratie nodig. Mijn moeder is binnenkort jarig en ik ben op zoek naar een leuk cadeau voor haar. Ik wil niet iets materieels geven, maar iets om te doen met z'n 2en.

Normaal heb ik niet zo'n moeite met iets verzinnen, een weekendje weg of een dag shoppen vind ze altijd leuk. Maar nu ben ik zwanger en kan niet meer zoveel lopen. Dus dat valt af.

Van sauna's houdt ze niet.

Ik hoop dat jullie wat goede ideeen hebben, want ik kom niet verder dan een workshop bonbons maken ofzoiets.

Wanneer jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag!

groetjes Didi
Workshop taart maken? Tapas eten? toch nog een dagje shoppen met wat rustpauzes voor jou? een dagje naar sanadome ( zijn allemaal zwembaden, zoals warmwaterbaden, bubbelbaden enz)
Naar een theaterstuk of musical? Bioscoop eventueel? Of lekker uit eten! Kan natuurlijk ook in combinatie
Samen op de foto bij een goeie fotograaf?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Niet bijster origineel maar misschien een nachtje in een leuk/apart hotel of B&B en dan eerst 's avonds uit eten en dan b.v. naar een voorstelling, musical of wat dan ook. Hoef je niet te veel te lopen.
Waar woon je dan? Rondvaart en Madame Tussauds. Als je tenminste niet al in Amsterdam woont ofzo. Voor ons is dat echt wel een uitstapje. ( komen uit noorden )

Of Openluchtmusem, kun je met de tram rond. Maar wel afhankelijk van het weer.
Flashy, dagje shoppen zit er voor mij echt helemaal niet in.(Helaas!). Sanadome vond ik zelf erg tegenvallen. (ga zelf liever naar die kleine gezellige thermen).

Een workshop tapas maken lijkt me wel leuk.

AlettaJacobs, Een musical met eten is een goed idee!

Spijker, op zich een leuk idee, maar niet met die buik van mij nu!

Hgjb, vind een nachtje weg ook wel leuk, maar dan blijft er nog zo'n dag over na een leuke avond, waraop we dan niet heel veel kunnen doen. Rondvaart is ook leuk (ik woon in A'dam, maar ouders niet)

Bedankt voor jullie input in ieder geval! ga even kijken voor leuke musicals!
Mamamia?
naar de bios en daarna lekker uit eten
Ik ben vrijdag met mijn moeder uit eten geweest bij een sterrenrestaurant, ook als verjaardscadeau. Super, maar daar moet je wel zin in hebben en het kunnen en willen betalen

Anders lekker high tea-en met zijn tweetjes?
668, the neighbour of the Beast
quote:didi1001 schreef op 15 maart 2010 @ 12:30:

Spijker, op zich een leuk idee, maar niet met die buik van mij nu!

Juist wel toch? Denk je niet dat je moeder dat ook wel bijzonder zou vinden, een foto van jullie samen terwijl jij zwanger bent?

Een sterrenrestaurant zou ik niet doen als je zwanger bent en dus niet alles mag eten en geen wijn mag drinken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zeg ook niet dat TO dat moet doen Spijker, ik zeg dat ik dat gedaan heb

Ik zou in TO's geval lekker gaan high tea-en dus.
een goed restaurant kan ook daar leuke dingen mee doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
High tea, rondvaart, bios, theater, crea workshop.
Ook al waar.

In een sterrenrestaurant moet je zoiets gewoon aangeven bij reserveren, dan komt het helemaal goed.

En wijn, tja. Da's jammer, maar niet onoverkomelijk. Ik zou zelf rustig naar een sterrenrestaurant gaan zonder dat ik wij kan drinken.
Misschien een beautydagje? Je hebt dan ook wel behandelingen speciaal voor zwangeren en de 'iets rijpere huid'

Gevolgd door een lekker (gezond) etentje...
Manicure/pedicure of een gezichtsbehandeling met zijn tweetjes?
Kleuradvies? Klinkt verschrikkelijk truttig maar ik vond het eigenlijk best leuk en dat advies is superhandig.

High tea in een chic hotel (Amstel hotel of l'Europe bijvoorbeeld)
Het idee van de foto maken vond ik érg leuk, zéker op dit moment. Goed idee! het kleurenadvies van Schabolleke is ook leuk. Wij hebben dat ook ooit gedaan en later nog een vervolg waarbij je advies kreeg over kleding (model en kleur samen, was erg leuk).

Misschien is een workshop servies beschilderen ook een idee. Klinkt ook erg truttig, maar ik deed het ooit met iemand en we hebben voor elkaar toen iets gemaakt (ik maakte een spaarpot voor de ander en ik kreeg een pompje voor zeep). Lekker rustig en een leuk aandenken.

Leuke dingen komen voorbij, kom later weer kijken, want ik ben ook vaak op zoek naar dit soort dingetjes!

Laat je horen wat jullie uiteindelijk zijn gaan doen?
- workshop van een styliste, kijkt ze wat goed bij je lichaam past, jouw do's and dont's, welke kleuren je staan etc.

www.carinapersonalstyling.nl

- high tea in het hilton of bij de Bakkerswinkel

- museum trip

- naar de kunstveiling!

- kookworkshop (bijv. pate's maken)

- wijnproeverij

- lunchen bij Le Garage

- dagje zeilen

- paardrijden op het strand

- of samen naar de markt, iedereen het huis uit en dan gezellig uitgebreid koken

- ballonvaart

- dagje Antwerpen / Brussel / Gent / Maastricht
Bios, vind ik wat minder, maar is nog wel een optie

Sterrenrestaurant kan daar inderdaad wel goed rekening mee houden. Maar dan ga ik liever een keer goed wanneer wel alles mag incl. Wijnarragnement ebrij enzo in plaats van nu half!

High tea hebben we al 2 keer gedaan voor dr verjaardag!

Nee de foto wordt hem niet, ik vind mezelf namelijk niet zo mooi met zo'n buik!

Een crea workshop lijkt me ook leuk. ga eens googlen!

Beautydagje maak uik mn moeder niet echt blij mee (mij wel! )

Kleuradvies hebben we al een keer samen gedaan! was wel leuk!

Styling of make up workshop lijkt me ook leuk!

Bakkerswinkel is erg leuk! Maar al gedaan.

kookworkshop, leuk idee!

Kunstveiling of museum niet zo

Zeilen en paardrijden is op dit moment te sportief voorn me!

Ballonbvaart is ook wel een superleuk idee!

dagjes weg zitten er niet in want dat komt toch op shoppen neer!

Thnx weer! Ik kan hier weer verder mee! Laat wel weten wat het wordt!
Ik ben er in ieder geval uit dat het een workshop gaat worden.

Zit te twijfelen tussen een kookworkshop, een workshop schilderen/tekenen of een workshop edelsmederij.

Heeft iemand van jullie meet een van deze goede ervaringen?

liefs didi
Kookworkshop hebben we ook eens gedaan voor een huwelijksfeest. Misschien teveel staan voor je! Want dat vond ik zelf, en jij bent zwanger, dus misschien wel iets om over na te denken. Verder zijn er wel veel opties. Bonbons maken hebben we ook een keer gedaan en dat kan wel zittend.

Schilderen dus alleen servies beschilderen en dat was otnzettend leuk. Welke regio moet het zijn?
Didi,

je hebt ook zilverer maak workshops die je eerst met klei doet. Als je dara op googled is dat misschien ook wel wat. Die geven ze door het hele land.

groetjes
Hi Didi, ik zie nu pas dat je zwanger bent! Dan is wijnproeven en paardrijden niet zo een goede tip haha.

Kijk eens op deze site allemaal leuke workshops!

http://www.amsterdamseuitjes.nl/workshops.php

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven