chemie komt 'te vroeg', kan je verliefdheid 'parkeren'?
donderdag 14 augustus 2025 om 21:36
Graag jullie advies. Ik (man, 40) heb een tijdje geleden een hele fijne warme vrouw leren kennen. Het connecteert zeer goed, chemie is zeer goed, dagen elkaar uit, intellectueel, communicatief… maar beiden zijn nog maar relatief kort uit een vorige relatie, en willen eerst nog wat werken aan ons eigen traject werken, zoektocht wie we zijn, wat we nodig hebben. Een bewuste keuze dus. Tegelijkertijd voelen we beiden de chemie naarboven komen, en weten we zeer goed dat dit te vroeg is… toch wel wat dilemma dus.
Hoe ga je hiermee om? Alletwee zijn we mensen met hunkering naar verbinding, gevoel. En ook geen nood en wens om dit contact te verbreken, vooral omdat het een fantastisch contact is, voelt ook voor beiden als een goed maatje, kunnen ongeveer alles delen.
In de ideale wereld praten we pas over ten vroegste een half jaartje over het eventuele relationele.
Geen idee of we daar dan nog behoefte aan hebben.
Maar kan je de ‘verliefdheid’ ff aan de kant schuiven?
Hoe ga je hiermee om? Alletwee zijn we mensen met hunkering naar verbinding, gevoel. En ook geen nood en wens om dit contact te verbreken, vooral omdat het een fantastisch contact is, voelt ook voor beiden als een goed maatje, kunnen ongeveer alles delen.
In de ideale wereld praten we pas over ten vroegste een half jaartje over het eventuele relationele.
Geen idee of we daar dan nog behoefte aan hebben.
Maar kan je de ‘verliefdheid’ ff aan de kant schuiven?
wispel wijzigde dit bericht op 30-08-2025 11:37
1.59% gewijzigd
donderdag 14 augustus 2025 om 21:42
Het voelt goed, maar echt te vroeg. Zijn alletwee nog onszelf aan het herontdekken.
Ik weet ff niet hoe dit gecombineerd te krijgen... héél veel ruimte geven?
donderdag 14 augustus 2025 om 21:42
Je hoeft toch niet gelijk stevige verkering te nemen en elkaars familie te leren kennen en alles samen te doen en 24/7 met elkaar door te brengen ?
Je hoeft elkaar zelfs geen seksuele trouw te beloven als jullie dat niet willen.
Maar daarom kun je het toch wel af en toe gezellig hebben samen ?
Je hoeft elkaar zelfs geen seksuele trouw te beloven als jullie dat niet willen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 14 augustus 2025 om 22:03
donderdag 14 augustus 2025 om 22:23
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de manier waarop jullie het leven aanvliegen nogal… ingewikkeld. Zowel in je eigen “traject” als de manier waarop omschreven wordt hoe jullie zijn en het goed voelt. Ik zou zeggen: neem het leven minder serieus. Hou het simpel. Laat dingen eens gebeuren zoals ze gaan. En als je dan blij wordt van elkaar dan is het goed. Het klinkt zo… analyseerderig, controlerend. Zo werkt het leven vaak niet (in mijn ogen).
donderdag 14 augustus 2025 om 22:31
Dat dus.blijfgewoonbianca schreef: ↑14-08-2025 21:42Je hoeft toch niet gelijk stevige verkering te nemen en elkaars familie te leren kennen en alles samen te doen en 24/7 met elkaar door te brengen ?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 14 augustus 2025 om 22:32
Ja, dat is er nu wel wat.
Het voelt voor ons beiden nu beter om het ff niet als een relatie te benoemen.
donderdag 14 augustus 2025 om 22:36
Maakt het uit hoe je het noemt? Je bent verliefd en graag bij elkaar en verder zie je wel toch? Er hoeft helemaal geen etiket op, lijkt mij. Je bent geen 16 meer, neem ik aan.
Je hoeft verder helemaal niks en kan gewoon je eigen ding doen. Waarom zou dat in de weg moeten staan van "jezelf herontdekken".
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 14 augustus 2025 om 22:57
donderdag 14 augustus 2025 om 23:00
Ik neem aan dat je bedoelt met "werken aan je eigen traject" dat je met anderen wil daten/seksen?
Anders kan ik echt niet bedenken wat dat werken aan je traject inhoudt, naar een psycholoog gaan oid kan ook als je in relatie bent.
Met andere woorden, ik vind dit echt apekool. Als je elkaar leuk vindt, ga er dan voor. Denk je dat er iets beters voorbij zou kunnen komen, speel dan open kaart en wordt FWB of laat elkaar los.
Anders kan ik echt niet bedenken wat dat werken aan je traject inhoudt, naar een psycholoog gaan oid kan ook als je in relatie bent.
Met andere woorden, ik vind dit echt apekool. Als je elkaar leuk vindt, ga er dan voor. Denk je dat er iets beters voorbij zou kunnen komen, speel dan open kaart en wordt FWB of laat elkaar los.
donderdag 14 augustus 2025 om 23:07
Nee, zelf geen behoefte aan seks met anderen dan haar. Ook geen dating zin ofzo.Rooss4.0 schreef: ↑14-08-2025 23:00Ik neem aan dat je bedoelt met "werken aan je eigen traject" dat je met anderen wil daten/seksen?
Zijn nu wel naar elkaar toe vriend(in) + fwb.
Wel de komende tijd proberen zicht te krijgen over hechtingsstijlen, wat ik écht nodig heb als mens, sociaal netwerk verder uitbouwen...
donderdag 14 augustus 2025 om 23:10
hebben beiden een traject van snel in een nieuw relationeel avontuur zich storten, wil liefst niet nog eens en nog eens en nog eens opnieuw... dus hebben nu het voornemen om ff de tijd te nemen om elkaar goed te leren kennen.
donderdag 14 augustus 2025 om 23:20
donderdag 14 augustus 2025 om 23:26
Je kunt pas echt je nieuwe inzichten op het leven, grenzen en relaties testen als je in een nieuwe relatie zit.
Je kunt maar zoveel 'droog' oefenen.
Neemt niet weg dat ik me afvraag bij dit topic: ben jij bezig in oude valkuilen te stappen? Dat dasr dat gevoel van 'te snel ' vandaan komt
Misschien moet je nog een keer op je neus gaan.
Welk 'werk' heb jij precies nog te doen? En waarom zou dat niet met haar erbij kunnen?
Je kunt maar zoveel 'droog' oefenen.
Neemt niet weg dat ik me afvraag bij dit topic: ben jij bezig in oude valkuilen te stappen? Dat dasr dat gevoel van 'te snel ' vandaan komt
Misschien moet je nog een keer op je neus gaan.
Welk 'werk' heb jij precies nog te doen? En waarom zou dat niet met haar erbij kunnen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in