co ouderschap ervaring?

30-12-2016 17:36 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar mensen welke ervaring hebben met co-ouderschap. Mijn ex en ik zijn al ruim 7 jaar gescheiden en afgelopen jaren hebben we een ongelukkige constructie gehad waarbij onze dochter (inmiddels 8jaar) afwisselend (afhankelijk van onze beide banen) in mijn of zijn huis woonde. de weekenden over het algemeen bij haar vader (3 van de 4) en door de week bij mij. Het probleem is dat ik onregelmatig werk heb en haar vader meer structuur wil in het leven van onze dochter. Hij wil nu graag een co-ouderschap afspreken. De ene week zal ze bij mij zijn (heb dit overlegd met mijn leidinggevende en zal vaste dag diensten mogen gaan draaien in deze week) de andere week bij hem. Zijn probleem is echter dat hij als militair zijnde zo nu en dan op oefening/ uitzending moet. Mijn inziens is dit niet handig om een co- ouderschap af te spreken. hij gaat er van uit dat wanneer hij weg moet (gemiddeld 3 maanden per jaar) zijn huidige vriendin (nu een jaar een relatie) dan de zorg over onze dochter overneemt. Met dit laatste ben ik het niet helemaal eens. maar misschien ben ik te kortzichtig???
Volgens mij heb je in dat geval niet zoveel te willen. Hij zorgt voor opvang als hij er niet is.

Het lijkt me wel vreselijk onhandig voor jullie kind, twee ouders die onregelmatige uren/weken maken.
Hoe reageert jullie dochter op haar stiefmoeder?

Want ik vind 3 maand per jaar - oftewel 1/4de van de tijd - toch wel behoorlijk wat.

Een paar dagen of zo 2 keer per jaar zou mij waarschijnlijk minder uitmaken.

En hoe reageert dochter op de huidige regeling?
Co-ouderschap en stabiliteit lijkt me een prima streven.

Waarom ben je het niet eens met de vriendin die voor jullie dochter zou zorgen?
quote:Mietrot schreef op 30 december 2016 @ 17:43:

Hoe reageert jullie dochter op haar stiefmoeder?

Want ik vind 3 maand per jaar - oftewel 1/4de van de tijd - toch wel behoorlijk wat.

Een paar dagen of zo 2 keer per jaar zou mij waarschijnlijk minder uitmaken.

En hoe reageert dochter op de huidige regeling?Delen door 2.
Op zich kun je er weinig tegen doen als stiefmoeder zo nu en dan oppast, maar als hij echt maanden weg is, dan lijkt het me toch niet dat ZIJ een omgangsregeling heeft met jullie kind.

Ik zou eens met een advocaat gaan praten. Misschien is een andere vorm van omgangsregeling in deze situatie handiger.
Mijn man is militair en mochten wij ooit uit elkaar gaan dan is co ouderschap verre van handig.

Nu is mijn man een binnen slaper en alleen de weekenden thuis.

Maar ik zie er niet de meerwaarde van in om tijdens een uitzending je dochter bij stiefmoeder te laten tijdens de co ouderschap.

Je man zal dan 3 tot 6 maanden weg zijn.

Hij heeft co ouderschap...niet zijn vriendin!

Prima als ze een keer oppast of daar een nachtje slaapt. Maar volledig de co ouderschap tijdens een uitzending lijkt mij niet de bedoeling.

Hij is immers niet eens in de buurt en komt maanden niet thuis!
quote:Star schreef op 30 december 2016 @ 17:45:

[...]

Delen door 2.

Het blijft uiteindelijk 1/4de van de tijd die vader met zijn dochter zou hebben.

Of dat nu gaat om 3 maanden of om 6 weken.

Hij heeft 26 weken per jaar met zijn kind, waarvan hij er 6 in 't buitenland zit en de boel maar wil overlaten aan zijn vriendin.

Een vriendin die hij pas een jaar kent. En zijn kind dus waarschijnlijk korter.

Eerst maar es een stevigere band opbouwen.

1 weekend of desnoods 1 week of maak er wat mij betreft 2 keer per jaar 1 week van zou mij minder deren.

Maar standaard 6 weken per jaar mijn kind laten opvoeden door een buitenstaander, terwijl vader misschien aan de andere kant van de wereld zit ... daar zou ik niet happy van worden.
Kan dochter in die weken dat ex op oefening is alsnog gewoon bij jou zijn?
Hoe doen jullie het nu als hij langere tijd weg is? Een relatie van een jaar vind ik zelf wel wat kort om haar medeverantwoordelijk voor een omgangsregeling te maken. Ik zou zelf voor de eer bedanken. Maar dat hangt natuurlijk ook van haar en dochter en hun band af.
quote:Mietrot schreef op 30 december 2016 @ 17:51:

[...]

Het blijft uiteindelijk 1/4de van de tijd die vader met zijn dochter zou hebben.

Of dat nu gaat om 3 maanden of om 6 weken.

Hij heeft 26 weken per jaar met zijn kind, waarvan hij er 6 in 't buitenland zit en de boel maar wil overlaten aan zijn vriendin.

Een vriendin die hij pas een jaar kent. En zijn kind dus waarschijnlijk korter.

Eerst maar es een stevigere band opbouwen.

1 weekend of desnoods 1 week of maak er wat mij betreft 2 keer per jaar 1 week van zou mij minder deren.

Maar standaard 6 weken per jaar mijn kind laten opvoeden door een buitenstaander, terwijl vader misschien aan de andere kant van de wereld zit ... daar zou ik niet happy van worden.

Er staat 3 maanden in de OP. Valt toch weer wat mee.

Maar heeft To daar überhaupt wel wat over te zeggen als er co-ouderschap is?
quote:montblanc schreef op 30 december 2016 @ 17:57:

[...]

Er staat 3 maanden in de OP. Valt toch weer wat mee.

Maar heeft To daar überhaupt wel wat over te zeggen als er co-ouderschap is?Uit de OP: zijn huidige vriendin (nu een jaar een relatie)

Post al gewijzigd
En toen je aan hem vroeg hoe hij dat ziet, dat zijn vriendin de zorg voor jullie kind voor haar rekening neemt wanneer hij weg is, toen zei hij?
quote:Poof schreef op 30 december 2016 @ 17:56:

Kan dochter in die weken dat ex op oefening is alsnog gewoon bij jou zijn?Dit. Hier ook co-ouderschap; ik ben de stiefmoeder. Als mijn man er een week niet is vanwege werk in het buitenland, overleggen we dit altijd met de moeder van de kinderen. Soms wil zij dan graag dat ze bij haar zijn, soms vraagt ze of ik ze op wil vangen (als ze bijv. geen vrij kan nemen). Zoals gezegd, jij hebt co-ouderschap met je man, niet met z'n nieuwe vriendin.
De constructie die jullie hadden omschrijf jij als ongelukkig.

Wat zou jij als goed voorstel zien?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hoe leuk vind je kind het constant heen en weer geslingerd te worden tussen twee huishoudens, en nérgens echt een permanente eigen plaats te hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:-Nienke- schreef op 30 december 2016 @ 18:12:

[...]

Dit. Hier ook co-ouderschap; ik ben de stiefmoeder. Als mijn man er een week niet is vanwege werk in het buitenland, overleggen we dit altijd met de moeder van de kinderen. Soms wil zij dan graag dat ze bij haar zijn, soms vraagt ze of ik ze op wil vangen (als ze bijv. geen vrij kan nemen). Zoals gezegd, jij hebt co-ouderschap met je man, niet met z'n nieuwe vriendin.En welke stem hebben de kinderen erin, waar ze wel of niet willen zijn of verblijven?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dank voor jullie reacties. mijn dochter kent haar al wel een hele poos. in eerste instantie waren mijn ex en zijn vriendin gewoon vrienden. meer dan dit zat er volgens mijn ex niet in bij ze. Ze was voor hem veel te soft en hij moest een wat harder iemand treffen Maar vorig jaar is het dan toch zover gekomen dat ze een relatie kregen. dat maakt wel enigzins verschil. Maar ja hoe stabiel is deze relatie? en in hoeverre kan ik er mee instemmen dat zij op mijn dochter gaat passen als papa idd maanden van huis is. Ex is al 3 keer eerder in haar 8 jarige leven op uitzending geweest. ze had het hier toch wel moeilijk mee.

mijn ex vindt het normaal dat zijn vriendin op haar past, ze hebben immers een goede band.
quote:olijfje1979 schreef op 30 december 2016 @ 18:20:

dank voor jullie reacties. mijn dochter kent haar al wel een hele poos. in eerste instantie waren mijn ex en zijn vriendin gewoon vrienden. meer dan dit zat er volgens mijn ex niet in bij ze. Ze was voor hem veel te soft en hij moest een wat harder iemand treffen Maar vorig jaar is het dan toch zover gekomen dat ze een relatie kregen. dat maakt wel enigzins verschil. Maar ja hoe stabiel is deze relatie? en in hoeverre kan ik er mee instemmen dat zij op mijn dochter gaat passen als papa idd maanden van huis is. Ex is al 3 keer eerder in haar 8 jarige leven op uitzending geweest. ze had het hier toch wel moeilijk mee.

mijn ex vindt het normaal dat zijn vriendin op haar past, ze hebben immers een goede band.Ah, het is dus niet elk jaar drie maanden dat hij weg is?
quote:pejeka schreef op 30 december 2016 @ 18:18:

Hoe leuk vind je kind het constant heen en weer geslingerd te worden tussen twee huishoudens, en nérgens echt een permanente eigen plaats te hebben?Oh puhlease.
Wat maakt het uit dat je ex haar eerst een softie vond? Waarom is dat relevant?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gevoelsmatig zou ik dochter dan liever ook bij mij hebben die drie maanden dat ex weg is,dan dat ze die bij zijn vriendin doorbrengt. Het zou toch gek voelen denk ik. Ik antwoord dan ook compleet vanuit eigen kader. Geen ex of co ouderschap.
Wij hebben een vaste regeling, maar in overleg regelmatig aanpassingen ivm werk (en dus afwezigheid) ex.
Waarom zou verblijven in het huis van vader terwijl vader op uitzending is in het belang van het kind zijn?
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven