communicatie met de vader van kids is ronduit slecht!!

11-03-2009 11:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 3 jaar gescheiden en nog steeds is de communicatie tussen m'n ex en mij moeilijk. we hebben 2 kinderen van 5 en 2,5 jaar oud. we kunnen nog steeds niets bespreken.

wie heeft er tips om dit beter te doen verlopen.
Mss een tip om alle belangrijke zaken via mailcontact te doen? Ik bespreek ook niks met ex waar mijn dochter bij is, ze pikken van alles op, en het contact met ex en mij is erg wisselend. De ene keer is het ouwejongenskrentebrood, en de andere keer kunnen we mekaars bloed wel drinken bij wijze van spreken.

Heb je omgangsregeling etc goed geregeld, op papier?
Hulp inschakelen van professionals? Soort relatietherapie maar dan met betrekking op relatie tussen gescheiden ouders.

Naar hoor. Ex en ik doen ons best (1 kindje) en het gaat steeds beter. Helaas gaat het op finacieel gebied (allimentatie) heel slecht. Hij betaald niet. Dus of communicatie goed blijft als ik Sociale Dienst inschakel is even afwachten.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
alles is goed geregeld, omgangsregeling loopt goed. eens in de 14 dgn een weekend. en alimentatie betaald hij mooi optijd.

veel loopt al via sms, maar dat loopt regelmatig uit op een sms oorlog.
pfff sms oorlog, ik weet er alles van. Ik lees hier mee voor de tips,
Het nadeel van sms is dat het vaak in een emotie gebeurt, omdat het zo snel gedaan is. Een mailtje sturen gaat ook vrij snel, maar je krijgt meer te zien wat je nu eigenlijk gaat versturen en op de een of andere manier staat het meer zwart op wit dan met een sms. Zo kun je het redelijk zakelijk houden en alleen de zaken bespreken die er toe doen (jullie kinderen dus).
Ik zou het bij mailen houden. Kun je je emoties even laten bezinken voor je reageert.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
het leuke is dat hij niet op emails reageerd en het voorstel om naar een mediator te gaan, vond hij ook geen goed idee. lijkt hem te veel op relatie therapie en das niet nodig, omdat we geen relatie meer hebben.

en zeker de laatste tijd probeer ik het zakelijk te houden, met gevolg dat ik allerlei verwijten naar m'n hoofd krijg.

ik ben ondertussen te einde raad.

ook om het volgende.

zoontje van 5 vertelde iets wat gebeurd was bij papa, wat ik dus onverantwoord vond, heb geprobeerd om er over te praten met hem en kreeg toen een heeeel ander verhaal dan dat zoontje verteld had. wat is nu de waarheid.
quote:heksje27 schreef op 11 maart 2009 @ 12:59:

het leuke is dat hij niet op emails reageerd en het voorstel om naar een mediator te gaan, vond hij ook geen goed idee. lijkt hem te veel op relatie therapie en das niet nodig, omdat we geen relatie meer hebben.

en zeker de laatste tijd probeer ik het zakelijk te houden, met gevolg dat ik allerlei verwijten naar m'n hoofd krijg.

ik ben ondertussen te einde raad.

ook om het volgende.

zoontje van 5 vertelde iets wat gebeurd was bij papa, wat ik dus onverantwoord vond, heb geprobeerd om er over te praten met hem en kreeg toen een heeeel ander verhaal dan dat zoontje verteld had. wat is nu de waarheid.De waarheid is dat jij je niet druk moet maken over wat er bij de papa gebeurt. Hij is als het een beetje meezit een liefhebbende en betrokken ouder. Verder zal hij dingen anders doen dan jij, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Laat het los, dan stopt de sms oorlog vanzelf
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
.
Ga in therapie!
over de gang van zaken bij hun vader bemoei ik me helemaal niet, behalve als ik door zijn gedrag met een kind zit dat overstuur is. of zoals in de vorige situatie dus echt gevaar loopt.

de verwijten die ik dan te horen krijg hebben wel betrekking op de gang van zaken bij mij.

om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee hoe het erbij hem aan toe gaat, het enige wat ik er van weet is wat m'n zoon verteld en das niet veel. ik leef met het idee van geen nieuws goed nieuws.

verder toont m'n ex heel weinig intresse in z'n kinderen.

ik heb dit ook al met profs besproken( echtscheidings deskundige van het consultatie bureau en kinder psygoloog) en hun advies was, dat als de situatie niet verbeterd, de omgangsregeling stop te zetten, inhet belang van de kids.

dit is het laatste wat ik wil.

vandaar dat ik om jullie mening vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven