Communicatie
vrijdag 23 juni 2017 om 22:13
Wat mij opvalt is dat veel relaties 'opeens' eindigen. Dat er 'opeens' een ander is. Het gevoel 'opeens' weg is.
Of dat mensen maar bij elkaar blijven voor de kinderen/huis/hond etc.
Zelf ben ik ook 'opeens' verlaten. Achteraf misschien subtiele hints gezien, maar had een roze bril op.
Hoe komt het toch dat mensen het hier niet (duidelijk) met hun partner over hebben? Ik snap dat je na een week/maand twijfel niet aan de bel trekt, maar op een gegeven moment heb je toch door dat er meer is? Het lijkt erop dat veel mensen dan door gaan met de hoop dat het vanzelf weer goed komt, maar vaak lopen ze dan spontaan tegen een ander aan.
Ben eigenlijk dus heel benieuwd naar de verhalen van de gene die verlaat
Zoveel mogelijk zonder waardeoordel, maar ik voel me achteraf zo bedonderd en jaren voor de gek gehouden, dat ik me afvraag hoe zoiets werkt.
Of dat mensen maar bij elkaar blijven voor de kinderen/huis/hond etc.
Zelf ben ik ook 'opeens' verlaten. Achteraf misschien subtiele hints gezien, maar had een roze bril op.
Hoe komt het toch dat mensen het hier niet (duidelijk) met hun partner over hebben? Ik snap dat je na een week/maand twijfel niet aan de bel trekt, maar op een gegeven moment heb je toch door dat er meer is? Het lijkt erop dat veel mensen dan door gaan met de hoop dat het vanzelf weer goed komt, maar vaak lopen ze dan spontaan tegen een ander aan.
Ben eigenlijk dus heel benieuwd naar de verhalen van de gene die verlaat
Zoveel mogelijk zonder waardeoordel, maar ik voel me achteraf zo bedonderd en jaren voor de gek gehouden, dat ik me afvraag hoe zoiets werkt.
zondag 25 juni 2017 om 21:16
Sorry, maar: wat een domme reactie. Als er niet iets grondig mis is in je relatie, dan gooi je die ook niet weg voor een andere. Niet dat ik deze methode goedkeur, maar ik vind het zo'n dom cliché en het doet zo teniet wat je met elkaar hebt gehad al die tijd. Alsof je het voor jezelf nog pijnlijker wilt maken, dat idee krijg ik als je er op deze manier over kiest te denken.
zondag 25 juni 2017 om 21:28
@rambamboelie
Wat ontzettend knap dat je je twijfel hebt uitgesproken! Het is zeker niet makkelijk en ook zeker, helaas, geen garantie tot succes. Zeker ook goed dat je met iemand erbij wilt praten. Je hebt er in elk geval alles aan proberen te doen.
Wat pluisi zegt komt misschien wel bot over, maar zo heb ik het wel ervaren.
Af en toe een woordenwisseling, maar nooit TWIJFEL. Huis gekocht, twee maanden later weg omdat ie verliefd was op een ander. Dat was voor hem het teken dat het mis zat en de twijfel terecht. Geen kans. Geen gesprek. Geen werken aan.
En helaas lees en hoor ik dit vaker.
Dus diep respect voor jou! Hoop dat jullie er uit komen of op zn minst samen inzien dat het zo niet verder kan.
Wat ontzettend knap dat je je twijfel hebt uitgesproken! Het is zeker niet makkelijk en ook zeker, helaas, geen garantie tot succes. Zeker ook goed dat je met iemand erbij wilt praten. Je hebt er in elk geval alles aan proberen te doen.
Af en toe een woordenwisseling, maar nooit TWIJFEL. Huis gekocht, twee maanden later weg omdat ie verliefd was op een ander. Dat was voor hem het teken dat het mis zat en de twijfel terecht. Geen kans. Geen gesprek. Geen werken aan.
Dus diep respect voor jou! Hoop dat jullie er uit komen of op zn minst samen inzien dat het zo niet verder kan.
zondag 25 juni 2017 om 21:52
Maar goed als een relatie (eenzijdig) gestopt wordt heb je natuurlijk altijd te maken met twee waarheden. Ik denk dat de groep mensen die min of meer hetzelfde verhaal en/of gevoel over hun breakup delen, erg klein is. De een zegt:' ik heb het zo vaak aangegeven' en de ander zegt: 'Ik heb het niet zien aankomen'. Ik denk dat dit alleen al genoeg zegt over die breakup want daaruit blijkt dat er ergens iets grondig is mis gegaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 25 juni 2017 om 22:00
Lepellepel schreef: ↑25-06-2017 21:28@rambamboelie
Ik vind het inderdaad wel heel apart dat hij een huis met je heeft gekocht terwijl hij hier middenin zat. Desondanks geloof ik dat hij veel meer dan anders heeft opengestaan voor die verliefdheid, en die misschien onbewust heeft aangegrepen als reden om bij je weg te gaan. Als hij het zonder die verliefdheid ter sprake had gebracht, en je had er wel aan kunnen werken zoals nu bij ons, dan waren jullie ook in zo'n slepend proces terechtgekomen. Ik snap wel dat hij dat niet wilde. Niet dat ik het goedkeur, nogmaals, maar ik snap het wel. Ik ben trouwens ook verliefd geweest op een ander maar ik heb dat aangegrepen als reden om het gesprek met mijn man aan te gaan en te onderzoeken waarom ik niet gelukkig ben. Toen ik het had opengebroken, voelde die verliefdheid ook nietszeggend en was het gevoel voor die ander meteen zo goed als weg. Ik heb dat niet eens ter sprake gebracht.
Nou ja, dit alles in de hoop je iets van inzicht te geven in wat hem kan hebben bewogen. Ik hoop voor je dat je gelukkiger wordt. En het is niet erg om te rouwen. Veel sterkte!
zondag 25 juni 2017 om 22:08
O, en nog iets, omdat je schrijft dat je je jarenlang bedonderd voelt. Ik ben dus nu erg aan het onderzoeken wat er mis is gegaan. Mijn gevoel zei al dat het niet goed zat en dat ik niet verder wilde, toen die verliefdheid op de proppen kwam en ik als gevolg daarvan (zonder de verliefdheid te benoemen dus) aan mijn man vertelde dat het niet goed zat. Pas daarna ben ik gaan onderzoeken waarom. Ik voelde het wel aan, maar ik snapte het zelf niet. Nu begrijp ik het steeds meer. Maar dat is dus in zekere zin pas achteraf. Het kan heel goed zijn dat dat voor jouw ex ook geldt. Je voelt denk ik eerder dan je begrijpt.
maandag 26 juni 2017 om 08:47
Er zijn inderdaad twee waarheden. Mijn ex heeft wel aangegeven dat hij achteraf zijn twijfel duidelijker had moeten uitspreken.
Ik snap ook dat zo'n lang traject niet fijn is. Maar ik denk wel dat het een hoop ellende kan voorkomen. Ik ben nu namelijk ook heel erg boos. Omdat ik het niet wist. Niet snap waarom er niet meer aangewerkt kon worden. Omdat mij beloftes zijn gedaan terwijl ik in werkelijkheid al in een leugen leefde. Dat geeft veel herrineringen een zwart randje.
Nogmaals, respect dat je het er over hebt en dat je er aan wilt werken. Ik hoop dat het jullie helpt!
Ik snap ook dat zo'n lang traject niet fijn is. Maar ik denk wel dat het een hoop ellende kan voorkomen. Ik ben nu namelijk ook heel erg boos. Omdat ik het niet wist. Niet snap waarom er niet meer aangewerkt kon worden. Omdat mij beloftes zijn gedaan terwijl ik in werkelijkheid al in een leugen leefde. Dat geeft veel herrineringen een zwart randje.
Nogmaals, respect dat je het er over hebt en dat je er aan wilt werken. Ik hoop dat het jullie helpt!