confused

29-01-2011 23:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Het is inmiddels een half jaar geleden dat de heftige, moeilijke maar ook zeer intense lesbische relatie die 1,5 jaar heeft geduurd is verbroken.

Ik heb er nog steeds moeite mee, ook al weet ik dat de relatie ook zeker minpunten had. Ze was jaloers, claimerig en wantrouwend en moest controle hebben. Ik stelde me vaak defensief op tegenover haar. We speelde samen machtspelletjes en concurrerend waren we ook met elkaar. Ze haalde vaak oude koeien uit de sloot zodat we weer een conflict zouden krijgen. Ze heeft een keer zelfs toegegeven dat ze me kleineerde omdat ze naar eigen zeggen onzker was naar mijn gevoel voor haar. Ik vraag me af hoe dan? begrijp dat nog steeds niet.

Naast deze mindere eigenschappen van onze relatie waren er ook hele mooie en speciale en warme momenten. Ik had het gevoel 1 met haar te zijn - durfde me volledig te geven aan haar (wat ik normaal niet snel doe) - zelfs op de fiets samen - samen liggen was super. De kleine dingen waren de dingen die telde. De seks was super en het was allemaal heel heftig en intens. Het gevoel wat ik bij haar had was onbeschrijfelijk.

Ik had het gevoel dat ze niet 100% voor mij ging en heb haar toen voor de keuze gesteld: of 100% voor me gaan of niet. Natuurlijk wil ik wel een partner die voor me wilt gaan. Ze begon toen te huilen (wat ze normaal nooit doet want met kwetsbaar opstellen heeft ze enorme moeite) en vroeg of ik het al het contact wou verbreken en begon harder te huilen. Dit gaf voor mij aan dat ze wel erg veel van me houdt en maakt het des te moeilijker. Uiteindelijk heeft ze gezegd te denken mij niet te kunnen geven wat ik nodig heb. Ik probeerde terug te krabbelen maar toen zei zij de relatie willen te beeindigen.

We zijn toen een maand later nog samen naar het strand geweest als "vrienden". Ze maakte lichtelijke advances zoals te zeggen dat ik er sexy uitzag - Koud glas tegen me aanhouden - lichte aanrakingen. Als ik vroeg waarom ze dat deed kwam ze met het excuus dat ze uitschoot. Ook pakte ze me telefoon af als ik smste. Dit liet ik niet toe, want we hadden immers geen relatie meer.

Die volgende 2 dagen wilde ze naar mij op visite komen. Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat ze niet meer kon opeens. Daarna is er een tijd normaal sms contact geweest, maar toen begon ze weer seksueel getinte berichtjes te sturen. Ik heb haar toen aangesproken daarop en dat ik niet haar "stand-bytje" wilde zijn. Ze zei dit helemaal niet te willen en dat die smsjes niet zo waren bedoeld.

Daarna is het contact verslechterd. Heeft ze me uit haar msn lijst gegooid en hadden we veel minder contact. Toen kreeg ik uit het niets van een "goede vriend" te horen dat ze vreemd was gegaan tijdens onze relatie. Ik vertrouwde hem en nam het aan. Laterna werd duidelijk dat dit grootspraak van hem was. Ik heb haar gesmst en beschuldigd omdat de gevoelens die er bij kwamen kijken zo heftig waren. Ze belde me gelijk overstuur en geloofde haar uiteindelijk. Toen ik zei haar te toch te geloven wilde ze opeens geen contact meer omdat ik zoiets van haar dacht.

Meerdere malen heb ik excuses aangeboden.. Het helpt niet.

Toen kreeg ik een nieuwe relatie. Op facebook zag ze foto's en opeens een bericht van haar. Ze vond het een leuk meisje en ons leuk bij elkaar passen. Vond het netjes van haar dat ze zo reageerde maar later wilde ze weten of ze lesbisch was of bi?

Ik vond het raar omdat het haar in principe niets aanging en sowieso weet ik niet waarom ze dat wilt weten.

Maand later was het over en zij zag mijn status naar vrijgezel zijn veranderd. Op exact de zelfde dag kreeg ik een bericht met dat ze hoopte dat alles goed ging en dat ik het beste verdiende en dat ze hoopte dat wij dingen beter uitwerkte dan ik en haar dat hebben gedaan. Later wilde ze weten waarom het over was gegaan enz. Vond het raar want waarom zou zij zoiets willen weten?

Ik heb mijn liefde opnieuw aan haar verklaart 2 weken later maar weer hield ze de boot af en haalde ze het voorval terug dat ik haar beschuldigd had van vreemdgaan.

Ook had ik nieuwe foto's gezet op mijn facebook profiel. En zij gaat opeens haar foto ook veranderen in een modellenfoto of zwart/wit zoals ik ook had. Ze veranderd normaal nooit haar foto's. Doet ze dit om aandacht te trekken?

Weet het gewoon niet meer. Lijkt wel alsof ze me aantrekt en afstoot en alsof ze het maar wat interessant vind dat ik haar nog wil, want als ze haar bevestiging heeft hoor ik er niets meer van.

Ik wil haar zo graag terug en denk dat zij het diep van binnen ook wilt. Alleen haar tegenstrijdigheden maken mij gek.

Hoop dat jullie een beetje uit me verhaal kunnen verklaren waarom zij zich zo gedraagd.

Alvast bedankt voor het lezen en de reactie.
Wat een gedoe joh.. Zoek gewoon een relaxte meid.
Het is een machtsspelletje lijkt wel... Ik weet niets van zulke relaties, maar ik zou niet met je laten spelen.

Wat ik wel opmerk is dat het niet gaat werken. Ik zou de boot helemaal afhouden en kappen met het contact, of haar gewoon duidelijk maken hoe jouw vork in de steel zit en dat je haar gedrag niet meer pikt.
niks dan ellende dat feestboek
Ze komt heel erg manipulatief en gestoord over. Ik begrijp dan ook niet waarom je haar terug wil. Je schrijft alleen maar ellende, ik lees niets leuks over haar, over haar persoonlijkheid.

Contact verbreken, helemaal. Je gaat toch geen spel met je gevoelens laten spelen, kom nou zeg.
Het is ongetwijfeld een boeiende, veelzijdige, spannende, warme, gezellige, humorvolle en ga zo maar even door poppenspeler.

Maar wel een poppenspeler. Je mag haar marionet zijn en anders niet.

Alles wat jij nu nodig hebt is een beetje meer zelfvertrouwen en een schaar.

Succes!
Ignore. En laat het netwerken voor wat het is, social networks zijn je nieuwe roddelende buren....
Jeetje wat een moeilijk gedoe zeg..

Blokkeer die meid op facebook,hyves etc en blokkeer ook haar nummer in je telefoon.

Je bent toch geen jojo,laat die meid maar een ander speeltje gaan zoeken.
Wat een gecompliceerde meid, zeg!! Lijkt me dat je daar verre van wilt blijven.

Omdat het echter nooit helemaal zwart of wit is, zou ik je wel aanraden om ook je eigen gevoelens en handelen te onderzoeken. Soms is het gewoon zo dat het "gewoon eigenlijk niet matcht". Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ook jij dubbele boodschappen naar haar hebt uitgestraald? Om in een volgende (minder ingewikkelde!) relatie niet opnieuw in dezelfde valkuil te stappen, lijkt het mij dus goed om ook naar jezelf te kijken.

Ik vind overigens dat een goed relatie niet ingewikkeld is, als het dat wél is, is het vaak niet de juiste persoon voor jou (is mijn ervaring tenminste).

Succes met alle keuzes!
Ik voel me zo moedellooos
Pfffffffffffff wat een kinderachtig gedoe.
"Ook pakte ze me telefoon af als ik smste. Dit liet ik niet toe, want we hadden immers geen relatie meer."

En waarom had je dit gedrag wel toe gestaan als jullie nog een relatie gehad hadden?

Je hebt zelf al aangegeven dat je niet voor niets uit deze relatie gestapt bent. En dat had voor jou vooral met dergelijk gedrag te maken, en dan nog iets erger zelfs.

waarom ben jij nog zo met haar bezig? Dàt zou jij je af moeten vragen in plaats van je bezig houden met haar foto's op facebook, etc. Afstand nemen betekent ook op dat vlak afstand nemen.
Only dead fish go with the flow
Allereerst thanks voor jullie reacties!

@ dreamglasses: ik ben zelf ook de fout ingegaan om mijn telefoon te laten afpakken en bekijken tijdens onze relatie. Ik deed dit om mijn vermeende ontrouw aan haar te bewijzen.

Om op je vraag terug te komen waarom ik nog met haar bezig ben. Ondanks al het moeilijke gedrag hield ik zoveel van haar.. Mijn verstand zegt compleet loslaten maar mijn gevoel werkt tegen.

Ze had ook leuke kanten: ze was charmant - lief - beetje verlegen - erg betrokken bij mijn leven (soms ook door alles te bikritiseren wat dan wel weer minder was). Had het gevoel 1 te zijn met haar.

Moeilijk, moeilijk..
Liefde is niet alleen je gevoel volgen, maar een goede balans tussen gevoel en gezond verstand. Een drugsverslaafde kan een geweldig gevoel in je naar boven halen, maar uiteindelijk zul je ongelukkig worden, omdat je niet naar je gezonde verstand geluisterd hebt. Zo werkt het ook met iemand, die constant niet vertrouwt binnen de relatie. Ik citeer nog even uit je eigen openingspost: Ze was jaloers, claimerig en wantrouwend en moest controle hebben

Verslaafd zijn aan iemand's aandacht/ goede momenten is ook niet hetzelfde als liefde. Liefde is geen constante bewegingen van afstoten en aantrekken. Dat jij aan dat spelletje mee wil doen, heb je zelf in de hand. Niemand anders.

Maar liefde: neeeeuuuh, dat is het niet.
quote:JoyceM1 schreef op 30 januari 2011 @ 13:34:

@ dreamglasses: ik ben zelf ook de fout ingegaan om mijn telefoon te laten afpakken en bekijken tijdens onze relatie. Ik deed dit om mijn vermeende ontrouw aan haar te bewijzen.

Moeilijk, moeilijk..

Jullie vertrouwen elkaar niet genoeg.

Niks moeilijks aan.
Moeilijk, moeilijk? Gewoon een kwestie van dat jullie als stel niet goed combineren. Vraagje: als jij haar zo graga weer terug wil, waarom had je dan die relatie van een maand? Was dat een poging om haar te vergeten en door te gaan met je leven?

Denk dat je of helemaal moet stoppen met iedere vorm van contact en dan door te gaan met je leven, of dat je eens een heel goed gesprek met haar aangaat en de nodige issues moet aanpakken, dat geldt dan voor jullie beiden. Dat halfslachtige brengt je m.i. nergens... succes en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven