Confused!

24-07-2012 15:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik wil ff van me af schrijven en misschien dat jullie nog wat goede adviezen hebben voor mij. Denk dat het best een lang verhaal wordt.

Ik ben nu een tijdje aan het daten met een meisje. Ze is echt een super leuke dame, klikt goed en we hebben een leuke tijd als we samen zijn.

We hebben ook ff een break periode gehad. Waarom? Nou, ze had voor we elkaar leerde kennen een relatie. Die heeft ze beëindigd omdat we elkaar erg leuk vonden en die relatie niet lekker zat. Nu was die ex van haar op vakantie toen ze het uitmaakte dus ze hadden elkaar niet meer gezien. Ze heeft toen die ex terug was gekomen, afgesproken en ze was daarvan in de war. We hebben toen even elkaar losgelaten maar we zijn echt gek op elkaar dus dat duurde niet lang voor we weer naar elkaar toe trokken.

In die periode had ze het wel erg druk met haar school. Ze stond onderdruk en voelde allemaal teveel dus ze zei dat ze op dat moment even geen tijd en energie had voor een relatie.

Na een dikke maand zou ze weer tijd hebben. Dit was een lastige periode geweest omdat ik niet wist waar ik aan toe was en dat maakte me wat onzeker. Ook door dat ze me vaak zei dat ik leuk ben en ze me mist enz enz…. Maar afspreken kon niet moet wachten tot na een maand.

Maar ik heb erop gewacht. We hebben toen gepraat en ze gaf aan dat haar afgelopen relaties het voor haar moeilijk maken om weer in een relatie te duiken dus ze wilde kijken hoe het allemaal zou verlopen en besloten het rustig aan te doen.

Wat het nu zo verwarrend maakt, ze zegt ik wil het rustig aan doen ze kan echt niet aan een relatie beginnen terwijl ze zelf niet lekker in haar vel zit. Daarentegen we spreken elkaar dagelijks zien elkaar 3 keer in de week en praten soms over de toekomst, kinderen en samenwonen wel of niet trouwen. Dan neemt ze weer afstand als ik toenadering zoek. Dan laat ik haar ff een dagje met rust en is het weer van waarom laat je niets horen.

Dan praten weer over een eventuele vakantie samen volgende dag heeft ze weer andere plannen :S. Het blijft dus trekken en duwen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan.

Anyway ik weet niet zo goed meer of ik nog door moet gaan want het trek veel energie uit me. Ik zit namelijk al een hele tijd in onzekerheid en weet niet of ik hiermee nog door moet gaan.
Jeetje... wat een moeilijk meisje...

Ze weet duidelijk niet wat ze wil. Jij weet dat zo te lezen wel. Als zij zo blijft twijfelen, hoe lang houd jij dat nog uit?
klinkt alsof ze je aan het lijntje houdt.

Ik zou hier niet al teveel energie in steken als ik jou was
mijn raad zou zijn om niet te lang te blijven ingeven tot je er zo onzeker en irrationeel van wordt dat je er brokken mee zou maken die je niet kan lijmen. Laat op tijd van jouw kant iets horen, ik vind zelfs beter op het hoogtepunt te stoppen dan het te laten verzuren omdat je meer probeert te doen dan je kan
Misschien moet jij eens een beetje afstand nemen. Of stel haar gewoon voor de keuze; samen verder, of ieder zijn eigen weg. Want inderdaad, hoe lang houd je dit nog vol?

Voor haar is het lekker makkelijk, ze kan bij je zijn als zij daar zin in heeft en wanneer ze ruimte nodig heeft, krijgt ze die. Het klinkt mij alsof ze maar al te graag aandacht van je wil, maar niet net die stap verder wil zetten. Lijkt me geen fijne situatie, zeker voor jou niet.

Geef haar gewoon de kans om bewust voor jou te kiezen, of niet.
Het lijkt haast wel of ze een beetje een spelletje met je speelt. Dan zit er weinig anders op dan het spelletje mee te spelen. Aantrekken en afstoten tot ze is uitgespeeld en ondertussen je ogen open houden voor een ander.
Vrouwen zat, zoek een andere. Moeilijk doen of een spelletje met je spelen maakt niet uit, het lijkt mij de moeite niet waard.
Bedankt voor jullie reacties so far!

@ plofkipje

Ja dat is dus het lastige. Ik denk dat ze eerst lekker in haar vel moet zitten voor ze een relatie kan aan gaan. Maar dat gaat niet in een dag of 5. En om nu nog maanden ofzo in deze situatie te blijven hangen.... nee gaat hem niet worden.

@ Judith

Die gedachte kreeg ik ook maar ik twijfel daar wel aan. Ze was namelijk wel redelijk beledigd dat ik er zo over dacht. Kan natuurlijk bij het spelletje horen maar ik vertrouw haar daar wel in dat het niet zo is.
quote:steelpan86 schreef op 24 juli 2012 @ 16:12:

Bedankt voor jullie reacties so far!

@ plofkipje

Ja dat is dus het lastige. Ik denk dat ze eerst lekker in haar vel moet zitten voor ze een relatie kan aan gaan. Maar dat gaat niet in een dag of 5. En om nu nog maanden ofzo in deze situatie te blijven hangen.... nee gaat hem niet worden.

@ Judith

Die gedachte kreeg ik ook maar ik twijfel daar wel aan. Ze was namelijk wel redelijk beledigd dat ik er zo over dacht. Kan natuurlijk bij het spelletje horen maar ik vertrouw haar daar wel in dat het niet zo is.

Ze zegt dat ze eerst lekker in haar vel wil zitten? Volgens mij kan je ook prima een relatie beginnen als je niet zo lekker in je vel zit. Goed, tis niet zo'n superromantisch-uit-een-soapserie-gewandeld-begin, maar het kan echt wel!

En dat ze beledigd is dat je zo'n vraag stelt... zij geeft jou die twijfels... En misschien heb je ook wel groot gelijk en vindt ze het niet leuk dat je haar doorziet...
@sunnysideup

Ja daar heb je gelijk in. Ik merk het namelijk nu al een beetje.

Raak er soms een beetje geirriteerd door en reageer ik wat bot.

Als de irritaties te hoog oplopen zeg ik zo iets waar ik spijt van krijg. Lijkt me idd niet handig als ik het zover laat oplopen.
quote:plofkipje84 schreef op 24 juli 2012 @ 16:14:

[...]

Ze zegt dat ze eerst lekker in haar vel wil zitten? Volgens mij kan je ook prima een relatie beginnen als je niet zo lekker in je vel zit. Goed, tis niet zo'n superromantisch-uit-een-soapserie-gewandeld-begin, maar het kan echt wel!

En dat ze beledigd is dat je zo'n vraag stelt... zij geeft jou die twijfels... En misschien heb je ook wel groot gelijk en vindt ze het niet leuk dat je haar doorziet...

Ja, dat zegt ze. Zij is van mening dat het anders geen kans van slagen heeft. Ze is te bang dat het weer mis loopt. Maar ja die garantie heb je sowieso nooit. Ik denk als je echt die klik hebben die wij hebben moet je er voor gaan en laat je dat niet lopen zonder het een kans te geven maar ja dat ben ik

En ja misschien is dat wel het geval. Tja dat maakt het allemaal zo verwarrend..
quote:steelpan86 schreef op 24 juli 2012 @ 16:43:

[...]

Ja, dat zegt ze. Zij is van mening dat het anders geen kans van slagen heeft. Ze is te bang dat het weer mis loopt. Maar ja die garantie heb je sowieso nooit. Ik denk als je echt die klik hebben die wij hebben moet je er voor gaan en laat je dat niet lopen zonder het een kans te geven maar ja dat ben ik

En ja misschien is dat wel het geval. Tja dat maakt het allemaal zo verwarrend..Afstand nemen dus. Als ze je echt leuk vindt, dan komt ze vanzelf wel.. maar ga niet achter haar aanlopen..
Hoe oud zijn jullie? Zij komt heel jong over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik ben het ook eens dat je daarom niet supergoed in je vel moet zitten om iets te beginnen wat kan werken.. (wat plofkipje zei)

Maar als ze daaraan volhoudt moet je haar misschien geven wat ze eigenlijk vraagt: ruimte en tijd, misschien tot zij beter in haar vel zit en wie weet..

(..of misschien tot jij gevoelens hebt voor een ander meisje die wél klaar voor je is..)

Je kan niet voorspellen wanneer zij terug 'goed genoeg in haar vel zit', wie weet duurt dat wel jaren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven