Conscious Men

10-04-2011 18:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist geplukt van geenstijl.nl: een artikel over 'Conscious Men'.

Een Amerikaanse beweging van mannen die een nieuw soort masculiniteit propageren, waarin het respect voor vrouwen centraal zou staan.

Youtube video.

Wat vinden de Viva-dames daar eigenlijk van?
Wat is 'jezelf zijn' dan precies, DS?

Waar vrouwen eigen baas zijn, wordt de basis van de specifiek mannelijke identiteit zo goed als weggeslagen. Dit betekent dat iedere man die zich nog vereenzelvigt met zijn mannelijkheid, in een kwantitatief en kwalitatief steeds leger rakende vrouwenvijver moet vissen.

Logisch gevolg van deze ontwikkeling is dat mannen massaal feministisch correct gaan lullen. Dus woorden zeggen weinig. Alleen acties tellen. En die zie ik zelden bij mannen. Het zijn nog altijd vooral vrouwen die het voor vrouwen moeten opnemen in de wereld. Voor vrouwen is emancipatie een doel. Voor mannen is het 't laatst overgebleven middel om nog aan seks met acceptabele vrouwen te komen.
whaaaaaaaa, na 2 seconden van dat filmpje kreeg ik t al benauwd
Opeens heb je het!

Ik heb het niet langer volgehouden dan 3 minuten.

Wat een vage vogels.
quote:Frankie33 schreef op 01 mei 2011 @ 12:53:

Wat is 'jezelf zijn' dan precies, DS?

.

Als je dat zelf niet weet kan ik het je niet uitleggen, sorry.

Maar mannen die denken dat ze bij vrouwen in een goed blaadje komen door ze te pleasen en ze naar de mond te praten vergissen zich.

En die vrouwenvijver is nog overvol hoor, maak je geen zorgen.

Je hoeft niet eens te hengelen; ze springen vanzelf op de kant.

Het enige wat je hoeft te doen is je een beetje positief onderscheiden van andere mannen. In het land der blinden is éénoog koning.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Als ze echt zo conscious zijn dan gaan ze zich inzetten voor vrouwen die mishandelt worden, die uitgebuit worden. Dan gaan ze geen zoete woordje lispelen enkel en alleen om aan hun trekken te komen.

Laat ze een meisjesschool opzetten in Afghanistan, dan geloof ik ze.
quote:Frankie33 schreef op 01 mei 2011 @ 12:53:

Alleen acties tellen. En die zie ik zelden bij mannen. Het zijn nog altijd vooral vrouwen die het voor vrouwen moeten opnemen in de wereld. Voor vrouwen is emancipatie een doel. Voor mannen is het 't laatst overgebleven middel om nog aan seks met acceptabele vrouwen te komen.

Jouw beeld van mannen vind ik nogal, eh... merkwaardig. Ik kom niet voor mannen op, omdat het mannen zijn. Ik maak dat soort seksistisch onderscheid niet.

Afhankelijk van de situatie en niet van de sekse, kom ik de ene keer voor mannen op, en de andere keer voor vrouwen.
World of Warcraft: Legion
Laat me niet lachen Hans. Als iemand met kennis van zaken jou vandaag verzekert dat jij beslist een knappe en leuke vriendin aan je zijde krijgt (en houdt) wanneer jij feminist wordt, dan ben jij vanavond nog feminist.
Daar hebben we het nu niet over. Het gaat er mij om dat ik niet alleen voor mannen opkom, niet omdat ik een vriendin wil (daar zijn andere topics voor). Ik denk niet zo in hokjes: mannen dit, en vrouwen dat. Het is voor mij: mensen dit en dat.
Het zou me niks verbazen als dit filmpje geregisseerd is door Vrije School moeders.
Nee hoor. Dit filmpje is ontstaan uit een brainstormsessie in een mannenwerkgroep, en uiteraard gesubsidieerd door de overheid
Ja ik weet 't, was ook niet serieus bedoeld.:-)

De mannen in het filmpje zijn herkenbaar van het gemuteerde type na een jarenlange relatie met zo'n lieve maar oh zo dominante Vrije School moeder.

Het enige egoding wat ze van Moeder de Vrouw mogen houden is het op handen dragen van Haar en Haar Kinderen.
quote:hans66 schreef op 01 mei 2011 @ 17:35:

Daar hebben we het nu niet over. Het gaat er mij om dat ik niet alleen voor mannen opkom, niet omdat ik een vriendin wil (daar zijn andere topics voor). Ik denk niet zo in hokjes: mannen dit, en vrouwen dat. Het is voor mij: mensen dit en dat.

Drie dingen:

1. De 'conscious men' hebben het niet over individuele situaties of personen waarin/waarbij er voor een man/mannen dan wel een vrouw/vrouwen moet worden opgekomen. Het gaat over het algemene beeld en de bejegening van vrouwen door mannen, in heden en verleden. Zij willen weer bij vrouwen in een goed blaadje komen met deze slijm-boodschap. En de reden is zoals altijd seks. Waar anders hebben mannen vrouwen voor nodig?

2. Als ik zeg dat het nog altijd meest vrouwen zijn die voor vrouwen moeten opkomen, dan impliceert dat niet dat mannen 'dus' alleen voor mannen opkomen. Misschien komen mannen sowieso wel minder voor anderen op en liever voor zichzelf. En is het precies daardoor nodig geworden (al heel lang) dat er voor vrouwen wordt opgekomen.

3. Als jij niet in mannen of vrouwen denkt, waarom beperk je je in je zoektocht naar een partner dan tot (op zijn minst redelijk knappe) vrouwen?
quote:Twinkle1001 schreef op 01 mei 2011 @ 19:20:

De mannen in het filmpje zijn herkenbaar van het gemuteerde type na een jarenlange relatie met zo'n lieve maar oh zo dominante Vrije School moeder.

Het enige egoding wat ze van Moeder de Vrouw mogen houden is het op handen dragen van Haar en Haar Kinderen.Het gaat hier in elk geval niet om mannen met veel keus, dat moge duidelijk zijn.
quote:Twinkle1001 schreef op 01 mei 2011 @ 19:20:

Het enige egoding wat ze van Moeder de Vrouw mogen houden is het op handen dragen van Haar en Haar Kinderen.Het gaat hier in elk geval niet om mannen met veel keus, dat moge duidelijk zijn.
quote:Donkeyshot schreef op 01 mei 2011 @ 13:12:

[...]

Het enige wat je hoeft te doen is je een beetje positief onderscheiden van andere mannen. In het land der blinden is éénoog koning.Ik durf het bijna niet te vragen, maare ... waar is dat water precies
quote:Donkeyshot schreef op 01 mei 2011 @ 13:12:

[...]

Als je dat zelf niet weet kan ik het je niet uitleggen, sorry.

Maar mannen die denken dat ze bij vrouwen in een goed blaadje komen door ze te pleasen en ze naar de mond te praten vergissen zich.

En die vrouwenvijver is nog overvol hoor, maak je geen zorgen.

Het enige wat je hoeft te doen is je een beetje positief onderscheiden van andere mannen. In het land der blinden is éénoog koning.

Dat roepen alle mannen: dat ze zich 'alleen maar' positief hoeven te onderscheiden. Door dat te roepen onderscheid je je dus al niet.

Uiteraard moeten mannen die iets met een vrouw willen zich positief onderscheiden. Precies daar ben je man voor: om te concurreren met andere mannen. Alleen blijven er voor mannen steeds minder van de middelen over waarmee ze traditioneel met elkaar en zeker met vrouwen konden concurreren. Veel vrouwen hebben dat nog niet door. Al zijn dat niet de slimste vissen in de vijver. Maar ach, dat hoeft ook niet he. Bij voorkeur niet juist! Zolang de vissen er maar goed uitzien.
Ik doe aan positieve discriminatie:

bij gelijke geschiktheid hebben lekkere wijven de voorkeur.

Hersens geen bezwaar overigens. Integendeel.

Chronische man-vijandigheid wel. Ik ben geen therapeut.
quote:Frankie33 schreef op 01 mei 2011 @ 19:29:

[...]

Drie dingen:

1. De 'conscious men' [...] willen weer bij vrouwen in een goed blaadje komen met deze slijm-boodschap. En de reden is zoals altijd seks. Waar anders hebben mannen vrouwen voor nodig?

Ja, het is wat, die seks. Altijd maar die seks. Behalve voor seks heb ik vrouwen (lees: mensen) voor andere dingen nodig, o.a. sociale behoeftes.

quote:2. Als ik zeg dat het nog altijd meest vrouwen zijn die voor vrouwen moeten opkomen, dan impliceert dat niet dat mannen 'dus' alleen voor mannen opkomen. Misschien komen mannen sowieso wel minder voor anderen op en liever voor zichzelf. En is het precies daardoor nodig geworden (al heel lang) dat er voor vrouwen wordt opgekomen.

Er zijn een hoop mannen die voor anderen opkomen, ongeacht hun sekse. Als in een conflict tussen man en vrouw, een onrecht aangedaan wordt, zal ik voor hem of haar opkomen. Ik kijk dan niet naar het geslacht. En in maatschappelijk opzicht streef ik naar minder verschillen tussen mannen en vrouwen. In islamitische landen vind ik daarom de onderdrukking van vrouwen verwerpelijk. Ik ben dan veel minder geneigd partij te kiezen voor mannen dan voor de mannen in de Westerse maatschappij. Dat zal wel komen, omdat het verschil in rechten tussen mannen en vrouwen minder is in het Westen dan in de islamitische landen.

quote:3. Als jij niet in mannen of vrouwen denkt, waarom beperk je je in je zoektocht naar een partner dan tot (op zijn minst redelijk knappe) vrouwen?Ja, in dat opzicht ben ik seksistisch. Mannen hebben bij mij geen kans, omdat ik in de verste verte niet homoseksueel ben. Maar dit soort "seksisme" is normaal. Ik noem het nauwelijks seksisme, dus gebruik ik aanhalingstekens.
quote:Donkeyshot schreef op 01 mei 2011 @ 22:18:

Ik doe aan positieve discriminatie:

bij gelijke geschiktheid hebben lekkere wijven de voorkeur.

Hersens geen bezwaar overigens. Integendeel.

Chronische man-vijandigheid wel. Ik ben geen therapeut.

Uiteraard. Je hebt de vrouwelijke hersens broodnodig, namelijk om de jouwe op de juiste, ahum, distinctie te kunnen schatten. Een compliment van een dom wicht is niks waard. Maar verder dan dat moeten vrouwen jou niet kunnen schouwen, want dan beschouw jij hen als chronische vijand.

Gelukkig brengt het door vrouwen verder schouwen dan jouw, ahum, distinctie, als vrij logische consequentie mee dat ze je seks niet meer blieven. Dat ze je seks bij voorbaat afwijzen betekent echter nog niet dat ze je vijand zijn. Typisch mannelijk om dat te menen. Vorsende vrouwen zijn niet je vijand; ze zijn slechts niet visbaar; ze hebben geen behoefte aan jouw 'liefde' of seks, noch aan een therapeut, for that matter.
Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven een vrouw als mijn vijand heb beschouwd. Dat geldt ook voor jou. Je bent radicaal in je standpunten maar niet gemeen.

Tot nu toe heb ik eigenlijk niet zo het probleem dat leuke vrouwen mij afwijzen, niet bij voorbaat en al helemaal niet bij nabaat. Misschien zijn de vrouwen waarmee ik omga dan toch niet intelligent genoeg ? Zou ik me meer moeten focussen op vorsende vrouwen denk je ?

* begint nu ernstig te twijfelen aan zichzelf *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven