contact andere vrouw

24-10-2008 11:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
even in het kort ipv langdradig:

vriend heeft contact met oude vriendin. mailt, sms-t, msn-t enz. ik zocht contact met haar op h&ve met berichtjes dat t me leuk leek haar te leren kennen omdat ik de vriendin van X. ben. Zij negeert me gewoon terwijl ze wel met mijn vriend contact zoekt.Ik vind dat nogal disrepectvol, en stoor me er ook aan en stoor me ook dat mijn vriend het 'pikt dat zij mij zo negeert terwijl ik gewoon probeer haar ook te leren kennen.
'Disrespect', 'asociaal', grote woorden hoor, voor zoiets kleins. Ze heeft een vriendschapsband met jouw vriend, niet met jou. En blijkbaar heeft ze daar ook niet zo'n behoefte aan. Sja, dat kan. Zelfs zonder dat ze eigenlijk achter je vriend aanzit.

Ik kan me voorstellen dat je de situatie niet zo leuk vindt; ik zou het ook niet leuk vinden. Maar doordat je zo jaloers reageert, loopt de boel wel een beetje uit de hand. Probeer de situatie in perspectief te plaatsen: ze wil geen contact met jou, dat is jammer, maar helaas. Ja, je mag dat vervelend vinden, maar nee, dat hoeft geen reden te zijn waarom je vriend alle banden met haar moet verbreken.
Het eerste wat er in mij opkomt....3x een berichtje?! Vind ik erg veel en opdringerig. Verder het is je vriend maar níet je bezit. En ja je bent erg jaloers....( geeft niet, zal zijn redenen hebben). Maar als je zo doorgaat kan je je vriend juist verliezen. Laat het even op z'n beloop. Is moeilijk ( ik weet het)
Eens met Parnell, hoewel ik de houding van de vriend niet zou pikken. Hij heeft niet tegen je te liegen. Dat maakt het contact in mijn ogen namelijk wel beladen. Laat hem open kaart spelen (eis dat van hem) maar leer ermee te leven dat hij een vriendin heeft met wie hij zo af en toe contact heeft.
Ik lees net het 'opstaan'-topic ook van jou is. Misschien is dit vervelend om te horen, maar jullie relatie klinkt heel onplezierig. Jullie zijn nogal bot tegen elkaar en houden weinig rekening met elkaars gevoelens. Maakt je leven met hem je wel gelukkig? Word je af en toe nog helemaal warm en blij van binnen als je naar hem kijkt? Want het klinkt alsof het vlammetje al tijdje niet meer flakkert.
Kan me voorstellen dat dit niet lekker voelt, maar echt hndig pak je het ook niet aan. Ik heb bijvoorbeeld een profiel, maar doe er niet echt heel actief iets mee. Sommigen hebben 300 'vrienden' en communiceren dagelijks via deze site. Ik zou het zeer onaangenaam vinden, als iemand mij op deze manier benaderde.

Ik vind wel dat een vriendschap van jouw vriend niet zo geheimzinnig voor jou mag zijn. Mijn vriend heeft meerdere vriendschappen met vrouwen, ik ken ze, ik weet wat voor mails ze sturen (niet omdat ik ze lees, maar af en toe roept mijn vriend vanachter de comp. wie er mailde en wat, meestal gaat het dan om een biertje drinken). Ik ben altijd uitgenodigd als hij met ze afspreekt, ze nodigen mij ook altijd uit, niks in nevelen gehuld. Geen raar gedoe met mail en sms, geen nachtelijk telefoontjes of smsjes etc. Dat vage gedoe met haar en je vriend, het zou mij ook niet lekker zitten. Als er echt niets is, dan hoeven ze ook niet zo geheimzinnig te doen. Ga eens met hen beiden een drankje doen in de kroeg, lijkt me beter dan hyves.
Als iemand die ik niet ken mij 3x een berichtje zou sturen, zou ik dat ook een beetje to much vinden.
tsja,moet idd maar eens goed nadenken.. ik heb gewoon zoiets van: je leeft samen of niet.En hij daarentegen vindt het al erg als ik met een man een nachtdienst moet draaien! En welke vrouw zou het wel leuk vinden als haar vriend met een andere vrouw sms-t enzo, en die vrouw wil vervogens JOU niet kennen. Als ik dat bij hem zou doen zou ie doordraaien..!

en het GAAT me erom, dat hij gewoon niet eens even alat weten naar haar toe,dat hij het niet waardeert dat ze mij gewoon negeert, terwijl ze WEL met MIJN vriend wil eten sms-en enz..! vindt dat gewoon geen respect..En misschien moet ik maar even goed denken ja.. thnx!
quote:yoyo2 schreef op 24 oktober 2008 @ 11:55:

Als iemand die ik niet ken mij 3x een berichtje zou sturen, zou ik dat ook een beetje to much vinden.ja maar andersom: als jij contact hebt met een man, met hem eet thuis, sms-jes stuurt, mailt enz enz, en zijn vriendin stuurt jou een leuk berichtje van "goh, lijkt me leuk je eens te leren kennen"zou je dat dan negeren? maar WEL met die man gewoon lekker contact hebben terwijl je zijn VROUW dan negeert? das toch ook niet normaal en komt raar over?
Als ik die vriendin van je vriend zou zijn dan zou ik ook niet hebben gereageerd. Ik reageer nooit op berichten, waar dan ook, van mensen die ik niet of maar heel vaag ken, zeker als ik het vermoeden heb dat ze wat van me moeten, meer contact ofzo.

Ik kan me wel voorstellen dat je vriend zijn vriendschap verborgen houdt, zou ik ook doen als ik er zoveel gezeik van zou krijgen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je je vriend eerder verliest door jouw gedrag dan doordat hij contact heeft met iemand anders. Als ie voor jou kiest, dan blijft jouw gedrag namelijk, en hij zal in zijn leven gerust nog wel eens contact hebben met een ander lijkt me, jullie zijn immers nog niet 95.
Als ik met een man contact had, en mijn vriend stuurt hem een aardig berichtje, kan ik heel goed begrijpen dat mijn man die ander wel eens wil leren kennen Ik bedoel: als dan vervolgens mijn man genegeert zou worden zou ik die vriend daar echt wel op aanspreken! ik bedoel; ik sta achter mijn partner en ik eis wel gewoon dat mensen normaal tegen hem doen.. En dan hoef ik geen ruzie,maar ik zou die vriend er wel op aanspreken ïk heb wel graag dat je gewoon doet tegen mijn vriend, dat is wel mn partner...!" toch?
Uhm, ik lees berichtjes die ik via hyves krijg nooit. Kan best zijn dat zij dat ook niet doet en niet in de gaten heeft dat je contact hebt opgenomen.

Om haar dan direct al asociaal te noemen.. Volgens mij zit je jezelf vreselijk op te winden om helemaal niks, ontspan en ga gewoon even wat leuks doen. Over een paar uur bekijk je het waarschijnlijk al heel anders (3 berichtjes sturen naar iemand die je zelf niet kent is namelijk best wel een beetje raar).
quote:Woodie schreef op 24 oktober 2008 @ 11:58:

[...]

ja maar andersom: als jij contact hebt met een man, met hem eet thuis, sms-jes stuurt, mailt enz enz, en zijn vriendin stuurt jou een leuk berichtje van "goh, lijkt me leuk je eens te leren kennen"zou je dat dan negeren? maar WEL met die man gewoon lekker contact hebben terwijl je zijn VROUW dan negeert? das toch ook niet normaal en komt raar over?Ik vind dat niet raar. Zeker niet als de man al gezegd heeft dat ze contact met me zoekt omdat ze zo jaloers is. En ze zal gerust wel zo'n vermoeden hebben. Ik laat die jaloezie lekker bij de ander en ga geen spelletjes meespelen.
Ik vind jullie allebei niet zo warm, niet alleen hij. Hij trekt zich niets aan van jouw nachtrust, en jij dient bij de eerste de beste intergenderlijke vriendschap een motie van wantrouwen in.
Ik zou stomverbaasd zijn als een partner van een vriend me zo zou benaderen. Ze moet niets, ze is een vriendin van iemand. Die vrijheid heeft ze, ze is niets verplicht aan jou. Dat jij "toevallig" de partner bent betekent niet dat ze het dan ook maar leuk moet vinden om jou te leren kennen. Gaat nergens over.

Al eerder gezegd, ik zou me meer zorgen maken om de miscommunicaties en wrevel tussen je partner en jou.
ik vind ook wel dat je wat overdrijft. als zij weet dat jij nogal jaloers aangelegd bent kan ik mij heel god voorstellen dat ze geen behoefte heeft aan contact met jou (ze heeft tenslotte al genoeg gezeur aan haar hoofd)

het zou niet eens in mij opkomen van mijn man te 'eisen' dat hij haar gaat vertellen dat het niet respectvol is oid; het is namelijik geen verplichting wanneer je goed met iemand omgaat die partner (die tijdelijk van haar man af is) ook te leren kennen.

of ze nu wel of niet achter je man aan zit aan jou man de taak daarin grenzen te stellen. niet door haar te dwingen contact met jou te hebben overigens maar tegen vreemdgaan of te intiem worden (hoe je het noemen wil)

maak jij je nou maar druk om de relatie tussen jou en je man dan heb je het druk genoeg, lijkt mij zo.

[...]

ja maar andersom: als jij contact hebt met een man, met hem eet thuis, sms-jes stuurt, mailt enz enz, en zijn vriendin stuurt jou een leuk berichtje van "goh, lijkt me leuk je eens te leren kennen"zou je dat dan negeren? maar WEL met die man gewoon lekker contact hebben terwijl je zijn VROUW dan negeert? das toch ook niet normaal en komt raar over?Is wel lullig idd. Maar hoeveel tijd zat er tussen je mailtjes ( berichtjes)?

ja maar andersom: als jij contact hebt met een man, met hem eet thuis, sms-jes stuurt, mailt enz enz, en zijn vriendin stuurt jou een leuk berichtje van "goh, lijkt me leuk je eens te leren kennen"zou je dat dan negeren? maar WEL met die man gewoon lekker contact hebben terwijl je zijn VROUW dan negeert? das toch ook niet normaal en komt raar over?

Mijn vriend heeft ook vrienden waarmee hij op stap gaat, uit eten gaat en mee mailt, maar die ik nauwelijks ken. Die ga ik toch ook niet berichtjes lopen sturen of ze kennis met me willen maken?

En dan al helemaal niet achter de rug van mijn vriend om.

En als ik dat al doe, dan verplicht iemand dat niet om op mij te reageren. Diegene heeft een vriendschap met mijn vriend, niet met mij.
Het is aan je vriend om jullie aan elkaar voor te stellen. Zo niet, dan niet.
quote:Woodie schreef op 24 oktober 2008 @ 12:02:

Als ik met een man contact had, en mijn vriend stuurt hem een aardig berichtje, kan ik heel goed begrijpen dat mijn man die ander wel eens wil leren kennen Ik bedoel: als dan vervolgens mijn man genegeert zou worden zou ik die vriend daar echt wel op aanspreken! ik bedoel; ik sta achter mijn partner en ik eis wel gewoon dat mensen normaal tegen hem doen.. En dan hoef ik geen ruzie,maar ik zou die vriend er wel op aanspreken ïk heb wel graag dat je gewoon doet tegen mijn vriend, dat is wel mn partner...!" toch?

Pfoe je hebt niets te eisen. Je kunt het niet accepteren maar eisen? Je komt dwingerig over.....

Ik vraag me af wat je in de laatste 2 berichten hebt geschreven...
Ik heb eerlijk gezegd ook wel eens een mail van een jaloerse vriendin van gehad. Heb de mail naar de vriend geforward en gezegd dat ik dit soort mails niet wil. Laat staan contact.
quote:Feliciaatje schreef op 24 oktober 2008 @ 12:04:

Ik zou stomverbaasd zijn als een partner van een vriend me zo zou benaderen. Ze moet niets, ze is een vriendin van iemand. Die vrijheid heeft ze, ze is niets verplicht aan jou. Dat jij "toevallig" de partner bent betekent niet dat ze het dan ook maar leuk moet vinden om jou te leren kennen. Gaat nergens over.Helemaal eens!
Ik vind jou nogal obsessief en bezitterig overkomen...èn ik vind het erg storend dat je zoveel hoofdletters gebruikt. Nergens voor nodig!

Een vriendin van je vriend hoeft nog geen vriendin van jou te (willen) worden. It's as simple as that.
waarom MOET je persee vrienden zijn met de vrienden van je vriend?

mijn vriend heeft zat vrienden en vriendinnen die ik niet ken, en sommige ken ik wel maar daar wil ik verder geen contact mee omdat het niet echt het bepaald mensen zijn waar ik graag mee omga, maar das toch iedereen voor zich...

en als je die hyves berichtjes net zo geschreven hebt als hoe je hier schrijft (en daar mee bedoel ik "nogal kinderachtig, bezittelijk en aanvallend) dan snap ik heel goed dat je geen reactie terug hebt gekregen...

je zegt wel steeds "MIJN vriend" etc...alsof het je bezit is, alsof hij nix zonder jou mag doen...
Hi woodie,

Je vriend is een iemand die waarschijnlijk graag bij jou wilt zijn, maar daarom niet perse iemand die helemaal met jou verbonden wil worden door 1000 draadjes. Hij is een eigen persoon, met eigen vrienden. Sommige mensen hebben daar nou eenmaal behoefte aan, een eigen leven naast de relatie.

Of jij terecht wantrouwend bent weet ik niet, maar ik denk wel dat als je hem wilt houden je beter een leuke 'aanvulling' op zijn leven kunt blijven dan je diep in zijn leven te willen (be)graven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven