Contact met Canadees

30-05-2012 18:24 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik contact met een Canadees die op een nederlandse datingsite zat (is er nu na paar dagen weer af) Ik wist niet dat hij uit Canada kwam maar kwam er later achter toen we gingen mailen dat hij engelstalig was. Hij was in gesprek gekomen met een man op Schiphol toen hij op zijn vlucht wachtte, die man zat op een datingsite en heeft zijn profiel aangemaakt, meteen ter plekke foto genomen, alles voor hem ingevuld en voila. Ik vond het zo'n apart verhaal en wil niet gebruikt worden voor het een of ander, wij zijn nu al avonden aan het chatten en hij heeft nu al bekend gevoelens voor mij te hebben. Omdat ik het allemaal snel vind gaan ben ik even aan het bekijken of er iets achter kan zitten. Heeft hij verblijfsvergunning nodig? Hij gaf namelijk meteen aan dat hij in Nederland wil wonen in de toekomst. Volgens mij heeft Canada uitzonderingsregels om naar Nederland te komen. Ik kan verder weinig vinden, heeft iemand van jullie ervaring? Hij heeft een dochter van een Poolse vrouw dochter woont nu in Polen na moeders dood als dat de reden is om dichter bij haar te zijn dan zou hij toch ook kunnen gaan wonen in Polen? Tenzij hij daar moeilijker binnenkomt natuurlijk. Graag jullie mening hierover.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Je hebt dit toch helemaal zelf in de hand? Canada is nu niet bepaalt een land van waaruit mensen dringend weg willen en op zoek zijn naar verblijfsvergunningen. Maar jij weet natuurlijk niet of hij wel echt in Canada woont.

Ik zou me hier niet door af laten schrikken, maar wel een beetje op je hoede blijven. Is hij van plan een keer naar Nederland te komen? Of ben jij van plan een keer naar Canada te gaan? Dan weet je in ieder geval zeker of dat verhaal klopt. Ik zou wel zorgen dat als je m zou opzoeken dat je een eigen hotel en dergelijke hebt.
Heb je al eens met m geskypet? En m dus gezien terwijl je weet dat hij het echt is (en dus niet een foto van een ander)
Lijkt me sowieso onpraktisch om daar aan te beginnen. Hoe ga je daten en elkaar beter leren kennen dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Klopt niets van. Je gaat straks wat voor m voelen, en daar speelt hij handig op in door je voor iets zieligs of onvermijdelijks om geld te vragen. En dat gaat zo door en door. Wegwezen!
Je hebt een paar dagen contact. Als je hem nu al wantrouwt wordt het natuurlijk niets. Al vk d ik het hele Schiphol gebeuren ook een heel raar verhaal, zeker in combinatie met de Poolse ex en dochter.
Als hij in Canada zou wonen en werkelijk hier zou willen wonen, dan is het een zwaar gestoorde man :-P
Lizzl schreef op 30 mei 2012 @ 18:34:

Als hij in Canada zou wonen en werkelijk hier zou willen wonen, dan is het een zwaar gestoorde man :-P

:rofl:

Dit dus!
Ik vind het alweer te ingewikkeld worden om het leuk te vinden. Ik hoop jij ook.

Ik vind het maar een vaag verhaal en te vermoeiend. Zoek lekker een leuke vent die uit Nederland komt en niet zo vaag is.
Ja al deze zaken die jullie mailen heb ik ook al bedacht. Hij heeft allemaal foto's gestuurd. En de foto genomen op Schiphol ziet er heel natuurlijk uit, alsof hij echt zo even gefotografeerd is. Hij komt over 2 weken naar Nederland is nu op congres in Engeland 2 weken. Weet het ook niet, hij is erg voortvarend in de chats. Heeft het al over gevoelens en dat hij er erg van schrikt dat hij ze al zo sterk heeft. Ik heb ook gedacht zou hij geld willen en is hij ook echt uit Canada? Maar goed, ik zal het gaan beleven over 2 weken. Ik kan nergens iets vinden over regels voor Canadezen om naar Nederland te komen, of het door huwelijk makkelijker gaat (ga ik niet eens over nadenken! Wil zeker niet trouwen) Maar ben dus op mijn hoede. En ja Vinyl die duck had ik ook al in mijn hoofd. Hij zegt steeds dat hij mijn gevoelens nooit zou misbruiken, maar goed dat weet je natuurlijk maar nooit.
Volgens mij ben ik een hopeloze romanticus als ik mijn reactie zo met de andere vergelijk.... X-D

vlinder72, 17 seconden geledenIk vind het alweer te ingewikkeld worden om het leuk te vinden. Ik hoop jij ook.

*zo'n smiley die een buiging maakt* (ben mobiel ;-) )
Nee hoor, een huwelijk verandert niets aan de eisen voor een Canadees om naar NL te komen. Als dat je geruststelt.

Wat houdt je tegen om iets met m te gaan drinken als hij hier is? Dat zou je toch ook doen als hij in NL zou wonen en je hem online had ontmoet?

Geheel mee eens!!

Het klinkt in elk geval niet geloofwaardig dus ga er maar vanuit dat je met 'n scam te maken hebt!
Twee weken in congres in Engeland en hij kan niet even een weekendje overkomen? Hij wil je eerst nog twee weken opwarmen. Kap het af, hier komt niets goeds van.

:rofl:

Run Forrest! RUN!
Gember999, kan zomaar ook zijn dat jij gelijk hebt.
Het lijkt me overigens afgrijselijk afstotelijk als iemand online zonder hem gezien te hebben zo vreselijk hard van stapel rent.
Ik denk zelf dat hij dichter bij zijn dochter in Polen wil zijn, vroeg meteen al of ik mee wilde. Heb gezegd dat ik dat veel te vroeg vind en dat we eerst eens moeten kennismaken face to face. Maar wil er niet teveel met mijn gevoel in gaan. Ben dan toch weer wat huiverig voor inderdaad iemand die fake is. Heb hem wel scherpe vragen gesteld. Over scammers en fakeprofielen en hij vroeg maar steeds 'why would I do that'?
yvonne61 schreef op 30 mei 2012 @ 18:24:

wij zijn nu al avonden aan het chatten en hij heeft nu al bekend gevoelens voor mij te hebben.

Van dit soort reacties krijg ik kriebels. En dat zijn geen lekkere kriebels.

Los van het feit dat hij wellicht iets van je wil, zijn gevoelens krijgen van alleen chatten (in het algemeen) volgens mij vooral gevoelens op grond van het beeld dat je zelf van de ander creeert.

Ik vind het altijd wat sneuigs hebben als mensen verliefd worden omdat het via de chat zo goed klikt. In mijn beleving zijn ze dan vooral verliefd op zichzelf, op het ideaalbeeld dat ze hebben gecreeerd.
Waar zit de any-key?
Klinkt niet erg logisch allemaal.
hawkeye_jane, hij komt heeft na dat congres vakantie en wil dan naar Nederland komen.
yvonne61 schreef op 30 mei 2012 @ 18:45:

hawkeye_jane, hij komt heeft na dat congres vakantie en wil dan naar Nederland komen.
Yvonne, een congres dat twee weken duurt zonder onderbrekingen in de weekenden? Vreemd. En de afstand UK-NL is voor Canadese begrippen peanuts.
Nederland mag dan 't beloofde land zijn voor iemand uit Afrika, maar als iemand uit 'n prachtig westers land hier naartoe wil emigreren zouden mijn alarmbellen toch massaal afgaan. En als ie 'n Poolse dochter heeft, waarom gaat ie dan niet gewoon in Polen wonen?

En dat gevoelens hebben terwijl je elkaar nog helemaal niet gezien hebt vind ik ook eng. Dat is gewoon projectie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven