Contact met ex
woensdag 20 april 2022 om 16:59
Ik heb ruim 11 jaar een relatie met mijn ex gehad, dat is bijna een jaar geleden stuk gelopen. Na de breuk zag ik een andere kant van haar en ben ik wel meerdere malen gekwetst, maar opzich ook begrijpelijk omdat ze niet meer bij me was. Voor de rest is ze altijd wel aardig tegen me gebleven, financiëel probeerde ze er wel een voordeeltje uit te krijgen met de woning etc, dat vond ik altijd wel storend.. maar goed, mijn probleem:
Ik heb af en toe nog wel wat app conract met haar, ze begint me eens in de zoveel weken wel eens te appen hoe het gaat etc. Maar elke keer als ik een appje van haar ontvang, voel ik me weer "down" ik voel me wat verdrietig op een één of andere manier.... De weken als ze me niet appt gaat het goed met me en doe ik mijn ding, denk ik niet veel aan haar. Maar als ze me appt, heb ik er direct de heledag last van en maalt ze door mijn hoofd...
Ik weet ook dat ik meer om haar geef dan dat ze om mij doet. Ze ziet me hooguit nog als een "vriend" en vind bijvoorbeeld wel dat ik een heel lief persoonlijkheid heb..
Maar keer op keer voel ik me enigszins gekwetst ofzo, als ze me appt.. ik word er verward door..
Wat moet ik hier mee? Moet ik gewoon volledig het app contact met haar verbreken?
Weet ze dan pas of ze me mist? ik krijg het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden ofzo.
Ik heb af en toe nog wel wat app conract met haar, ze begint me eens in de zoveel weken wel eens te appen hoe het gaat etc. Maar elke keer als ik een appje van haar ontvang, voel ik me weer "down" ik voel me wat verdrietig op een één of andere manier.... De weken als ze me niet appt gaat het goed met me en doe ik mijn ding, denk ik niet veel aan haar. Maar als ze me appt, heb ik er direct de heledag last van en maalt ze door mijn hoofd...
Ik weet ook dat ik meer om haar geef dan dat ze om mij doet. Ze ziet me hooguit nog als een "vriend" en vind bijvoorbeeld wel dat ik een heel lief persoonlijkheid heb..
Maar keer op keer voel ik me enigszins gekwetst ofzo, als ze me appt.. ik word er verward door..
Wat moet ik hier mee? Moet ik gewoon volledig het app contact met haar verbreken?
Weet ze dan pas of ze me mist? ik krijg het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden ofzo.
donderdag 21 april 2022 om 09:05
Tsja Roy, ik denk dat ze je inderdaad een fijn mens vindt, maar geen relatiemateriaal. Ze appt je vanuit vriendschappelijke gevoelens. Aan jou wat je er mee wil. Ik denk dat je, als je nog steeds gevoelens hebt en van slag raakt van haar appjes, het beste kan vragen of ze je niet meer wil appen en dat jij wel contact opneemt met haar, als je daar aan toe bent. Dan kan je op termijn misschien een mooie vriendschap opbouwen.
donderdag 21 april 2022 om 09:12
Lang samen en nog maar kort uit elkaar, en in dat proces ben jij meerdere maken gekwetst. Als jullie geen kinderen hebben samen lijkt het me heel logisch om het contact even helemaal te verbreken.
Ik herken dat wel, ik was minder lang samen met mijn ex en we hebben een tijd geprobeerd bevriend te zijn. Maar ondanks dat ik hem het allerbeste gun en ondanks dat ik echt achter de breuk stond, vond ik dat toch té lastig en pijnlijk. We hebben nu al een paar jaar compleet geen contact meer en voor mij werkt dat beter.
Ik herken dat wel, ik was minder lang samen met mijn ex en we hebben een tijd geprobeerd bevriend te zijn. Maar ondanks dat ik hem het allerbeste gun en ondanks dat ik echt achter de breuk stond, vond ik dat toch té lastig en pijnlijk. We hebben nu al een paar jaar compleet geen contact meer en voor mij werkt dat beter.
donderdag 21 april 2022 om 10:19
Je geeft je eigen antwoord al. Jullie zijn uit elkaar maar jij vindt haar nog leuk, in ieder geval leuker dan dat zij jou vindt. Recept om elke keer gekwetst te worden.
Als er geen kans meer is op een relatie, waarom zou je je dan nog zo pijnigen? Verbreek het contact en laat haar weten dat je niet meer gaat reageren en waarom niet.
Succes verder!
Als er geen kans meer is op een relatie, waarom zou je je dan nog zo pijnigen? Verbreek het contact en laat haar weten dat je niet meer gaat reageren en waarom niet.
Succes verder!
donderdag 21 april 2022 om 10:22
Ow, wat is dit dan voor een foute post.EsterInside schreef: ↑21-04-2022 10:19Ik denk dat ze wil dat jij een move maakt om haar terug te winnen.
donderdag 21 april 2022 om 10:25
Dat zou ik niet gelijk denken. Misschien vind ze het genoeg als TO haar mist, voor haar ego.EsterInside schreef: ↑21-04-2022 10:19Ik denk dat ze wil dat jij een move maakt om haar terug te winnen.
Ik ben ook wel benieuwd wat ze stuurt. Trekt ze aan je, bijvoorbeeld? Haalt ze steeds herinneringen op? Als jij hier niets uit haalt, TO, dan kan het nu niet dat contact.
donderdag 21 april 2022 om 10:30
donderdag 21 april 2022 om 11:33
Ik zou gewoon zeggen dat je geen behoefte hebt aan contact. Je hoeft er niet eens een reden bij te noemen.
Persoonlijk zou ik niet eens een vriendschappelijk contact willen met iemand die financieel een slaatje wil slaan uit zo'n situatie.
Kennelijk haalt zij nog wel wat uit het contact, wellicht aandacht of streling van het ego. Maar daar moet ze het dan maar zonder doen, het is het echt niet waard als jij je er zo kut over voelt.
Persoonlijk zou ik niet eens een vriendschappelijk contact willen met iemand die financieel een slaatje wil slaan uit zo'n situatie.
Kennelijk haalt zij nog wel wat uit het contact, wellicht aandacht of streling van het ego. Maar daar moet ze het dan maar zonder doen, het is het echt niet waard als jij je er zo kut over voelt.
anoniem_67d85b620a3f1 wijzigde dit bericht op 21-04-2022 12:28
0.34% gewijzigd
donderdag 21 april 2022 om 12:35
Als jullie geen kinderen hebben, blokkeren. Je kan haar een appje sturen dat je geen behoefte hebt aan contact met haar en dat je haar blokkeert. Zou dat alleen doen als je dat zelf rust geeft.
Geniet van het 'makkelijk' uit elkaar gaan zonder kinderen. Met kinderen is het zoveel meer complex.
Je weet zelf wat goed voor je is en wat je wilt, pest jezelf niet door steeds het contact aan te gaan met haar
Geniet van het 'makkelijk' uit elkaar gaan zonder kinderen. Met kinderen is het zoveel meer complex.
Je weet zelf wat goed voor je is en wat je wilt, pest jezelf niet door steeds het contact aan te gaan met haar
donderdag 21 april 2022 om 13:11
Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen, wilde ik ook maar wat graag vrienden blijven, dus ik appte hem af en toe in de eerste maanden na de breuk. Hij heeft toen het contact verbroken omdat het te pijnlijk voor hem was.
Na zo’n 1,5 jaar stuurde hij zelf weer eens een berichtje, en sindsdien hebben we vriendschappelijk contact. Ik ben zelfs een keer bij hem geweest een lang weekend (hij is verhuisd naar het buitenland), was hartstikke gezellig en prima te doen als vrienden
Ik zou dus zeggen dat ze moet stoppen met appjes sturen, en dat je (eventueel) wel iets stuurt als je daar aan toe bent.
Na zo’n 1,5 jaar stuurde hij zelf weer eens een berichtje, en sindsdien hebben we vriendschappelijk contact. Ik ben zelfs een keer bij hem geweest een lang weekend (hij is verhuisd naar het buitenland), was hartstikke gezellig en prima te doen als vrienden
Ik zou dus zeggen dat ze moet stoppen met appjes sturen, en dat je (eventueel) wel iets stuurt als je daar aan toe bent.
plinkie wijzigde dit bericht op 21-04-2022 13:12
Reden: Laatste alinea toegevoegd zodat het niet alléén maar over mezelf gaat :)
Reden: Laatste alinea toegevoegd zodat het niet alléén maar over mezelf gaat :)
11.25% gewijzigd
donderdag 21 april 2022 om 13:28
Je staat toe dat zij je aan het lijntje kan houden. Ze weet dat je haar nog leuk vindt, dus een vriend die altijd extra zijn best zal doen. Voor de gezelligheid of bij eenzame momenten bijvoorbeeld. 'Weet ze dan pas of ze me mist" is het lexicon van de valse hoop. Ze weet prima of ze je mist of niet. Je bent er nog niet aan toe om onder ogen te komen dat het voorbij is. Ik zou aangeven dat je voorlopig ruimte nodig hebt en dat je wel tevoorschijn komt als je in de toekomst vriendschap ziet zitten.Roymens schreef: ↑20-04-2022 16:59Ik weet ook dat ik meer om haar geef dan dat ze om mij doet. Ze ziet me hooguit nog als een "vriend" en vind bijvoorbeeld wel dat ik een heel lief persoonlijkheid heb.Maar keer op keer voel ik me enigszins gekwetst ofzo, als ze me appt.. ik word er verward door.. Wat moet ik hier mee? Moet ik gewoon volledig het app contact met haar verbreken? Weet ze dan pas of ze me mist? ik krijg het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden ofzo.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
donderdag 21 april 2022 om 13:58
Nog te zachte aanpak, verman je.Melisande2 schreef: ↑21-04-2022 09:05Tsja Roy, ik denk dat ze je inderdaad een fijn mens vindt, maar geen relatiemateriaal. Ze appt je vanuit vriendschappelijke gevoelens. Aan jou wat je er mee wil. Ik denk dat je, als je nog steeds gevoelens hebt en van slag raakt van haar appjes, het beste kan vragen of ze je niet meer wil appen en dat jij wel contact opneemt met haar, als je daar aan toe bent. Dan kan je op termijn misschien een mooie vriendschap opbouwen.
Stuur haar een bericht terug, dat ze niet meer moet Appen omdat je er nog last van hebt en dat je haar gaat blokkeren om die reden. Je kan haar dan t.z.t. wel weer uit de blokkade halen als je er aan toe bent en dan zelf kijken of je nog behoefte hebt om te weten hoe het met haar gaat. Neem zelf het initiatief om je fijn te voelen en laat het niet van haar afhangen.
donderdag 21 april 2022 om 14:20
Jij zou een mooie vriendschap willen/kunnen hebben met iemand die jou financiëel wil naaien?Melisande2 schreef: ↑21-04-2022 09:05Tsja Roy, ik denk dat ze je inderdaad een fijn mens vindt, maar geen relatiemateriaal. Ze appt je vanuit vriendschappelijke gevoelens. Aan jou wat je er mee wil. Ik denk dat je, als je nog steeds gevoelens hebt en van slag raakt van haar appjes, het beste kan vragen of ze je niet meer wil appen en dat jij wel contact opneemt met haar, als je daar aan toe bent. Dan kan je op termijn misschien een mooie vriendschap opbouwen.
zaterdag 7 mei 2022 om 19:18
zaterdag 7 mei 2022 om 19:46
Als het jou nog teveel doet zou ik haar blokkeren. Op die manier bescherm je jezelf. Wat zij daarvan vindt is niet relevant of jouw probleem. Zij denkt ook aan zichzelf, en dat zou jij ook moeten doen.
Ze mist je niet. Ze mist datgene wat 11 jaar lang een gewoonte was: contact met jou hebben. Het is na zoveel jaar gewoon heel gek en lastig om de ander nooit meer te horen. Jullie waren helemaal in elkaars routine en leven verweven en dat is weg. Dus natuurlijk zal dat voor haar ook lastig zijn soms. En dan appt ze je.
Ze mist je niet. Ze mist datgene wat 11 jaar lang een gewoonte was: contact met jou hebben. Het is na zoveel jaar gewoon heel gek en lastig om de ander nooit meer te horen. Jullie waren helemaal in elkaars routine en leven verweven en dat is weg. Dus natuurlijk zal dat voor haar ook lastig zijn soms. En dan appt ze je.