Contact met ouders
maandag 7 januari 2019 om 17:43
Hallo allemaal,
Ik lees al langere tijd mee, maar open nu voor het eerst een topic.
Ik vroeg me namelijk af hoeveel contact iedereen hier met zijn ouders heeft en of ze blij zijn met de hoeveelheid contact?
Ik merk in mijn omgeving dat er veel verschillen zijn in de hoeveelheid contact die mensen met hun ouders hebben.
Zelf woon ik sinds een jaar of 5 in een andere stad, op mezelf. Eens per twee maanden zie ik mijn ouders, misschien een beetje weinig maar momenteel focus ik me liever op andere zaken. Echter, mijn vader en mijn moeder bellen mij wekelijks, en ik erger me hier toch een beetje aan. Het voelt als of ze me niet los willen/kunnen laten.
Hoeveel contact hebben jullie met je ouders of kinderen als je zelf al ouder bent? En zijn jullie hier blij mee?
Ik lees al langere tijd mee, maar open nu voor het eerst een topic.
Ik vroeg me namelijk af hoeveel contact iedereen hier met zijn ouders heeft en of ze blij zijn met de hoeveelheid contact?
Ik merk in mijn omgeving dat er veel verschillen zijn in de hoeveelheid contact die mensen met hun ouders hebben.
Zelf woon ik sinds een jaar of 5 in een andere stad, op mezelf. Eens per twee maanden zie ik mijn ouders, misschien een beetje weinig maar momenteel focus ik me liever op andere zaken. Echter, mijn vader en mijn moeder bellen mij wekelijks, en ik erger me hier toch een beetje aan. Het voelt als of ze me niet los willen/kunnen laten.
Hoeveel contact hebben jullie met je ouders of kinderen als je zelf al ouder bent? En zijn jullie hier blij mee?
maandag 7 januari 2019 om 17:49
1x per 2 maanden vind ik erg weinig. Ze staan niet onverwachts op de stoep?
Hoe vaak spreek je je vriendin? Vind je dan 1x per week bellen ook teveel?
Het zijn je ouders he? Geen vreemden. Heeft niks te maken met loslaten, maar met liefde en belangstelling. Het zou ook leuk zijn als je zelf eens belde.....
Hoe vaak spreek je je vriendin? Vind je dan 1x per week bellen ook teveel?
Het zijn je ouders he? Geen vreemden. Heeft niks te maken met loslaten, maar met liefde en belangstelling. Het zou ook leuk zijn als je zelf eens belde.....
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 7 januari 2019 om 17:50
Je ergert je eraan? Vergeet je niet dat deze mensen jou het leven hebben geschonken en (misschien wel meerdan) 18 jaar voor je hebben gezorgd.
En je ergert je aan 1 belangstellend telefoontje per week....
En ziet ze 6x per jaar...
Wat erg vind ik dit.
Ik bezoek mijn moeder 1 tot 2x in de week.
En je ergert je aan 1 belangstellend telefoontje per week....
En ziet ze 6x per jaar...
Wat erg vind ik dit.
Ik bezoek mijn moeder 1 tot 2x in de week.
because wijzigde dit bericht op 07-01-2019 17:51
4.53% gewijzigd
maandag 7 januari 2019 om 17:50
maandag 7 januari 2019 om 17:52
Ik woon te ver weg voor hen om zomaar opeens op de stoep te staan. Mijn vrienden zie ik zeer regelmatig, maar met hen bel ik ook niet.
Ik ga ongeveer eens per maand naar één van mijn ouders. Ze zijn gescheiden dus ik zie ze apart van elkaar. Als ik hen vaker dan eens per twee maanden zou willen zien, dan zou ik iedere twee weken met een van hen af moeten spreken, en dat vind ik zelf echt te veel.
Ik weet dat het bellen uit een plek van liefde en belangstelling komt, maar toch komt het telefoontje erg vaak ongelegen en vind ik het af en toe ergerlijk.
Ik ga ongeveer eens per maand naar één van mijn ouders. Ze zijn gescheiden dus ik zie ze apart van elkaar. Als ik hen vaker dan eens per twee maanden zou willen zien, dan zou ik iedere twee weken met een van hen af moeten spreken, en dat vind ik zelf echt te veel.
Ik weet dat het bellen uit een plek van liefde en belangstelling komt, maar toch komt het telefoontje erg vaak ongelegen en vind ik het af en toe ergerlijk.
maandag 7 januari 2019 om 17:53
Mijn vader woont vlakbij me, ik zie hem gemiddeld 1x per maand. Soms vaker en soms iets minder. Hij nodigt me regelmatig uit om te komen eten. Mijn moeder woont al sinds mijn zusjes en ik 18 en 12 jaar waren op ruim 125 kilometer afstand bij ons vandaan. Ik heb haar sindsdien alleen nog op verjaardagen en met kerst gezien. Ik ga een keer per jaar naar haar toe. Ondertussen appen we ook weleens. Ik vind het prima zo.
maandag 7 januari 2019 om 17:57
Mijn vader wekelijks, als het goed gaat. Zit er niet altijd op te wachten maar hij heeft niet echt vrienden of steun dus dat is maar even zo. Als er wat is (afgelopen jaar een ongeluk en een operatie) dan dagelijks voor de boodschappen, dingen regelen en een praatje.
M'n moeder eens per maand oid maar die spreek ik wel elke week via app of telefoon.
M'n moeder eens per maand oid maar die spreek ik wel elke week via app of telefoon.
maandag 7 januari 2019 om 17:58
maandag 7 januari 2019 om 17:59
Ik zie mijn vader een paar keer per jaar. Ik woon in het buitenland (direct buurland) en probeer eens per 2 maanden naar Nederland te komen, maar dat lukt niet altijd. Mijn vader is in de 3,5 jaar dat ik hier woon 1 keer mijn kant op gekomen. Omdat vrienden hem mee hebben genomen. En ik vermoedt dat het voorlopig ook daar bij gaat blijven.
Telefoneren doen we 1x per week. Hij verwacht dat ik bel. Als ik na 10 dagen bel wordt er gemopperd. Hij zal mij nooit bellen. dat heeft hij vroeger wel gedaan, maar omdat hij altijd ongelegen belde hebben we dat opgegeven. Die 1x per week is voor mij ook een "moetje" hoor. Het is dat het mijn vader is, maar ik heb niet echt een band met hem. Hij luistert daarentegen ook niet echt naar wat ik vertel. En hij heeft zelf ook niks te vertellen. Dus hij vraagt hoe het gaat en ik zeg "goed". That's all.
Mijn moeder was wat dat betreft een gezelliger mens, maar die is er al meer dan 20 jaar niet meer.
Telefoneren doen we 1x per week. Hij verwacht dat ik bel. Als ik na 10 dagen bel wordt er gemopperd. Hij zal mij nooit bellen. dat heeft hij vroeger wel gedaan, maar omdat hij altijd ongelegen belde hebben we dat opgegeven. Die 1x per week is voor mij ook een "moetje" hoor. Het is dat het mijn vader is, maar ik heb niet echt een band met hem. Hij luistert daarentegen ook niet echt naar wat ik vertel. En hij heeft zelf ook niks te vertellen. Dus hij vraagt hoe het gaat en ik zeg "goed". That's all.
Mijn moeder was wat dat betreft een gezelliger mens, maar die is er al meer dan 20 jaar niet meer.
s7rin wijzigde dit bericht op 07-01-2019 18:12
4.30% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 7 januari 2019 om 17:59
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om wekelijks gebeld te worden door mijn ouders. Maar dat zouden die van mij echt nooit doen.
Die interesse vanuit jouw ouders vind ik erg lief. Het is natuurlijk wel handig dat het telefoontje je op dat moment uitkomt. Misschien kan je aan je ouders vragen of ze eerst even een appje kunnen sturen of het uitkomt?
Of je zegt het gewoon eerlijk op de momenten dat het niet uitkomt. Als je het echt heel vervelend vindt dat ze je zovaak bellen, zou ik dat ook eerlijk zeggen. Wel een beetje tactisch natuurlijk.
Die interesse vanuit jouw ouders vind ik erg lief. Het is natuurlijk wel handig dat het telefoontje je op dat moment uitkomt. Misschien kan je aan je ouders vragen of ze eerst even een appje kunnen sturen of het uitkomt?
Of je zegt het gewoon eerlijk op de momenten dat het niet uitkomt. Als je het echt heel vervelend vindt dat ze je zovaak bellen, zou ik dat ook eerlijk zeggen. Wel een beetje tactisch natuurlijk.
maandag 7 januari 2019 om 18:00
Als het niet uitkomt zeg je toch dat je zo even terugbelt. Zo moeilijk is dat niet.
Mijn moeder spreek ik 3x per week aan de telefoon (ze woont in een ander land). M’n vader zie ik zo’n 1 a 2 keer per maand en ook zo’n 1 a 2 keer per maand aan de telefoon (hij woont op 45 minuten rijden).
maandag 7 januari 2019 om 18:01
Ik zie mijn ouders 1/2 keer per week, heb zelf nog geen kinderen. Ik sta vrij regelmatig hij hun op de stoep als ik iets wil lenen oid. Ik woon dan ook maar op 10 minuten fietsen afstand.
Mijn vader gaat elke avond langs zijn schoonmoeder (mijn oma) om daar een kopje koffie te drinken en de krant te lezen. Zij woont wel in de zelfde straat.
Mijn zus is ook 1x per week bij onze ouders te vinden met haar vriend.
Mijn broer en zijn vriendin daarentegen zien we eigenlijk alleen met verjaardagen/feestdagen.
1x per week bellen lijkt mij nou niet zo hinderlijk. Je bent oud genoeg om aan te geven wanneer het niet goed uitkomt en te zeggen dat op een geschikt moment terug belt
Mijn vader gaat elke avond langs zijn schoonmoeder (mijn oma) om daar een kopje koffie te drinken en de krant te lezen. Zij woont wel in de zelfde straat.
Mijn zus is ook 1x per week bij onze ouders te vinden met haar vriend.
Mijn broer en zijn vriendin daarentegen zien we eigenlijk alleen met verjaardagen/feestdagen.
1x per week bellen lijkt mij nou niet zo hinderlijk. Je bent oud genoeg om aan te geven wanneer het niet goed uitkomt en te zeggen dat op een geschikt moment terug belt
maandag 7 januari 2019 om 18:02
Dan neem je toch niet op.
Als mijn moeder belt en ik heb er geen zin in neem ik niet op en app een later dat ik geen tijd heb en of ze een paar dagen later terugbelt of ik bel zelf terug.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik zie ze onregelmatig. Moeder denk ik 3/4 keer per jaar. Vader soms wekelijks soms maanden niet.
Schoonouders zien we denk ik 1 x per maand gemiddeld.
maandag 7 januari 2019 om 18:03
Ik woon in het buitenland dus ik zie mijn ouders ongeveer 3 keer per jaar. Ik ga meestal 2 keer per jaar naar Nederland en mijn ouders proberen eens per jaar langs te komen. Ik zou ze graag vaker zien, maar het is niet anders.
Daarnaast bellen we wekelijks en is er zeer regelmatig, soms zelfs iedere dag, appcontact.
Daarnaast bellen we wekelijks en is er zeer regelmatig, soms zelfs iedere dag, appcontact.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 18:05
4.85% gewijzigd
maandag 7 januari 2019 om 18:04
Ik bel mijn moeder iedere dag. Als ik haar niet bel, belt zij mij. Duurt vaak niet eens lang, even hoi zeggen, leuke plannen voor de dag bespreken. Sinds ik een dochter heb doen vaker aan videobellen. Dan laat ik haar mijn meisje even zien. Op bezoek probeer ik wel om de twee maanden te doen, liefst vaker maar de 300 km afstand maakt het lastig, want even op en neer is niet er niet bij.
Mijn vader zeg ik altijd even hoi als ie op de achtergrond in beeld verschijnt als ik met mijn moeder bel. Dan zwaait ie of steekt zijn duim op. Lieve man van weinig woorden.
Mijn vader zeg ik altijd even hoi als ie op de achtergrond in beeld verschijnt als ik met mijn moeder bel. Dan zwaait ie of steekt zijn duim op. Lieve man van weinig woorden.
maandag 7 januari 2019 om 18:05
Mijn ouders:
2 x per week bellen (vaker als het dringend is)
gemiddelde 1 x per maand langsgaan
Mijn 85-jarige schoonmoeder:
minstens 3 x per week bellen
2 x per week langsgaan
Ik weet dat mijn schoonbroer elke dag met haar aan de lijn hangt.
Mijn schoonmoeder woont hier 5 km vandaan, mijn ouders 50.
Anders zou ik vaker langsgaan bij mijn ouders.
Ik vind het toch echt niet gek dat ze telefonisch contact willen blijven houden. Al helemaal als ze je dus maar 6 keer per jaar zien.
En dan vind ik 1 keer per week dus nog best meevallen.
Een teken van leven geven na een week niets gehoord te hebben is toch niet gek?
Ik heb geen smartphone, dus ik app niet.
En sms-berichten worden de helft van de tijd niet gelezen.
2 x per week bellen (vaker als het dringend is)
gemiddelde 1 x per maand langsgaan
Mijn 85-jarige schoonmoeder:
minstens 3 x per week bellen
2 x per week langsgaan
Ik weet dat mijn schoonbroer elke dag met haar aan de lijn hangt.
Mijn schoonmoeder woont hier 5 km vandaan, mijn ouders 50.
Anders zou ik vaker langsgaan bij mijn ouders.
Ik vind het toch echt niet gek dat ze telefonisch contact willen blijven houden. Al helemaal als ze je dus maar 6 keer per jaar zien.
En dan vind ik 1 keer per week dus nog best meevallen.
Een teken van leven geven na een week niets gehoord te hebben is toch niet gek?
Ik heb geen smartphone, dus ik app niet.
En sms-berichten worden de helft van de tijd niet gelezen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 18:07
7.72% gewijzigd
maandag 7 januari 2019 om 18:06
Daar heeft TO toch niet om gevraagd? Dat wilden haar ouders zelf.
Dus dit soort verplichtingen puur om de reden dat je ouders je op de wereld hebben gezet vind ik een wat vreemde reden.
maandag 7 januari 2019 om 18:07
Hmm, ik hoop heel erg dat ik straks een warme band met mijn kinderen heb en dat contact niet als een moetje gezien wordt. En dat ik weet wat ze bezighoudt.
Ik zie mijn ouders twee keer in de week. Soms kort, even wat lenen, soms wat langer en drinken we wat samen. We appen om de dag denk ik.
Mijn schoonmoeder zag ik om de week, man soms wekelijks. Appen ook om de dag. Schoonvader eens per twee weken, appen minder vaak. Alleen als we langs willen komen of andere praktische zaken.
Ik zie mijn ouders twee keer in de week. Soms kort, even wat lenen, soms wat langer en drinken we wat samen. We appen om de dag denk ik.
Mijn schoonmoeder zag ik om de week, man soms wekelijks. Appen ook om de dag. Schoonvader eens per twee weken, appen minder vaak. Alleen als we langs willen komen of andere praktische zaken.