Contact zoeken of laten?
zaterdag 22 mei 2010 om 15:19
Ik zit vol met twijfels. Mijn vriend, of inmiddels exvriend en ik hadden een knipperlichtrelatie. Hij is wantrouwig naar mij, vanwege zijn jeugd en eerdere relaties. Ik kan daar niet meer mee omgaan. We zijn steeds meer onze eigen weg gegaan en uit elkaar gegroeid. Het laatste half jaar zo ongeveer steeds weer bij elkaar gekomen, gesprekken gevoerd maar kwamen steeds weer discussies en ruzies. Mijn omgeving zei ook loslaten en mijn verstand zegt dat ook. Maar ik heb het zo moeilijk. Ik zoek maar afleiding maar voel me bijna depressief. Geen zin om zonder hem nog iets te doen. Ik voel zo veel voor hem en het maakt me verdrietig dat we er niet uit konden komen. Kan ik hem nog contacten of maak ik het dan alleen maar erger. Het liefst zou ik een toekomst met hem hebben. We hebben alle2 genoeg gevoelens maar in de praktijk werkt het niet.
Door zijn achterdocht weet ik soms niet hoe ik me moet gedragen. Hij dacht maar dat er een ander was omdat het tussen ons niet soepel ging maar dat is niet zo. Ik hou van hem. Hij werd al achterdochtig als ik mijn telefoon checkte, afsprak met vrienden. Hoe kun je iemand laten zien dat dat niet nodig is? Of kan dat niet? Ik zit nu maar steeds te hopen dat ik iets hoor. Ik zit aan mijn tax door zijn achterdocht, hij door steeds weer te proberen en dat het niet werkt.
Ik hoop dat jullie raad weten...laten gaan of nog een x proberen contact te zoeken. Het voelt nu zo dat ik niet zonder hem wil maar ik weet ook dat er dan weer veel moeilijkheden komen mocht er wel weer contact komen. Of moet ik hier doorheen en is dit verdriet en gemis normaal?
Door zijn achterdocht weet ik soms niet hoe ik me moet gedragen. Hij dacht maar dat er een ander was omdat het tussen ons niet soepel ging maar dat is niet zo. Ik hou van hem. Hij werd al achterdochtig als ik mijn telefoon checkte, afsprak met vrienden. Hoe kun je iemand laten zien dat dat niet nodig is? Of kan dat niet? Ik zit nu maar steeds te hopen dat ik iets hoor. Ik zit aan mijn tax door zijn achterdocht, hij door steeds weer te proberen en dat het niet werkt.
Ik hoop dat jullie raad weten...laten gaan of nog een x proberen contact te zoeken. Het voelt nu zo dat ik niet zonder hem wil maar ik weet ook dat er dan weer veel moeilijkheden komen mocht er wel weer contact komen. Of moet ik hier doorheen en is dit verdriet en gemis normaal?
zaterdag 22 mei 2010 om 15:31
Het zou alleen kunnen werken als hij bereid is te gaan werken aan zijn achterdocht, middels bijv therapie, zou sowieso goed voor hem zijn want dit zal hem altijd parte blijven spelen bij andere relaties maar goed dat terzijde. Zou het voor nu allemaal even laten zoals het is al is het alleen maar om het weer in je eentje leuk te hebben en gelukkig te kunnen zijn.
zaterdag 22 mei 2010 om 15:36
Ja dit hoort er bij. Laat deze man gaan hij vertoont claimend en zuigend gedrag wellicht door alles wat hij heeft meegemaakt dat kan maar zo. Alles wat hij heeft meegemaakt maakt hem dus de man die hij is. Zoals ik het lees een man om ver bij uit de buurt te blijven.
TO: Hoe kun je iemand laten zien dat dat niet nodig is? Of kan dat niet?
Nee dat kan niet zijn gedrag is van hem, hij kiest er voor zich zo te gedragen. Het is niet jouw verantwoordelijkheid hem dit anders te laten zien het is zijn verantwoordelijkheid om met zijn geclaim en gezuig te erkennen en er wat mee te doen.Ik lees regelmatig dat de partner met dit soort gedrag dat niet kiest gewoonweg omdat ze er van houden om in een slachtofferrol te zitten en hebben besloten dat dit hun wijze van in het leven staan is. Dat ga jij niet veranderen hoor ...
Ken je het boek van Robert Norwood: "Woman who love too much"? Ik moest er aan denken toen ik jouw verhaal las.
TO: Hoe kun je iemand laten zien dat dat niet nodig is? Of kan dat niet?
Nee dat kan niet zijn gedrag is van hem, hij kiest er voor zich zo te gedragen. Het is niet jouw verantwoordelijkheid hem dit anders te laten zien het is zijn verantwoordelijkheid om met zijn geclaim en gezuig te erkennen en er wat mee te doen.Ik lees regelmatig dat de partner met dit soort gedrag dat niet kiest gewoonweg omdat ze er van houden om in een slachtofferrol te zitten en hebben besloten dat dit hun wijze van in het leven staan is. Dat ga jij niet veranderen hoor ...
Ken je het boek van Robert Norwood: "Woman who love too much"? Ik moest er aan denken toen ik jouw verhaal las.
zaterdag 22 mei 2010 om 15:45
En stap jij alsjeblieft uit je gevoel van redder. Jekan iemand die zelf geen soulsearching verzet niet redden. Je bent wellicht "verslaafd "aan de emotionele pijn die het samen zijn jou brengt.
Gek voor jou wellicht hoe ik dit schrijf echter volgens mij is dát de reden waarom je op dit moment voelt dat je niet zonder hem wilt. Het ("droom") beeld van jou over wat hij ooit wellicht zou kunnen zijn is hij niet. Hij is degene die zuigt , wantrouwend is en claimt.
Misschien kom ik onaardig over zo is het niet bedoeld. Ik lees dat je je verdrietig voelt. Sterkte er mee.
Gek voor jou wellicht hoe ik dit schrijf echter volgens mij is dát de reden waarom je op dit moment voelt dat je niet zonder hem wilt. Het ("droom") beeld van jou over wat hij ooit wellicht zou kunnen zijn is hij niet. Hij is degene die zuigt , wantrouwend is en claimt.
Misschien kom ik onaardig over zo is het niet bedoeld. Ik lees dat je je verdrietig voelt. Sterkte er mee.
zaterdag 22 mei 2010 om 15:52
Misschien werkt het als je beiden water bij de wijn doet.
Het kan wel, gaan werken als je wat ouder en wijzer wordt.
En hij leert dat hij je kan vertrouwen.
Vraag is alleen', haal je er zelf genoeg uit?
Dus als het goed ging, was het dan echt leuk?
En hoe lang duurde dat?
Grote kans dat je wel weer een ander tegenkomt over een jaar en deze man vergeten bent, dus hang niet alles hier aan op.
Tis maar waar je zin in hebt.
Als je verder zou gaan met hem MOET hij natuurlijk iets met zijn achterdocht en verlatingsangst doen, door therapie.
Het kan wel, gaan werken als je wat ouder en wijzer wordt.
En hij leert dat hij je kan vertrouwen.
Vraag is alleen', haal je er zelf genoeg uit?
Dus als het goed ging, was het dan echt leuk?
En hoe lang duurde dat?
Grote kans dat je wel weer een ander tegenkomt over een jaar en deze man vergeten bent, dus hang niet alles hier aan op.
Tis maar waar je zin in hebt.
Als je verder zou gaan met hem MOET hij natuurlijk iets met zijn achterdocht en verlatingsangst doen, door therapie.
zaterdag 22 mei 2010 om 16:10
Tuurlijk doet het verdriet. Jullie geven om elkaar en toch gaat het niet werken. Je gevoel klopt dus wel met de werkelijkheid. Maar je gevoel is geen leidraad. Accepteer dat je verdriet er is, geef het zo een plekje en ga verder met je leven. Je kan zo iemand niet 'redden' dat moet iemand zelf doen.
zaterdag 22 mei 2010 om 21:35
Dank jullie wel. Ik ben erg onrustig op het moment en in mijn hoofd al 10x in mijn auto gestapt om hem op te zoeken. Ik weet dat ik daar niet goed aan doe, maar op het moment voelt het alsof ik niet zonder hem wil en kan. Al was het de laatste tijd te heftig. Ik voel me gebruikt, ik heb voor mijn idee me zo aan zijn wensen geschikt en nu is het voorbij. En waarschijnlijk zal hij het daar niet eens zo moelijk mee hebben. Ik zal dit een plekje moeten geven en hier heel erg van moeten leren. Nooit meer dit. Wist niet dat liefdesverdriet zo verschrikkelijk kon zijn. Ben mezelf niet meer. Oh en een collega begon ook al over dat boek. Zal het eens afschaffen.
maandag 24 mei 2010 om 01:04
Ben het met cappi eens. Hij zal aan zichzelf moeten werken, wil hij hier in de toekomst (met jou of wie dan ook) niet opnieuw problemen mee gaan krijgen. Maar... dat is ZIJN zaak. Hij zal het probleem moeten ervaren. De kans dat hij aangeeft dat hij dat probleem nu idd ziet is groot, maar de vraag is wat de oorzaak van dit toegeven is? Iemand die iets of iemand kwijt is, zal sneller zeggen te willen veranderen. Helaas vaak niet omdat hij zijn probleem onderkent, maar veel meer omdat ie een ander probleem heeft, namelijk JIJ bent weg. Dit is NIET de goede reden om aan het hoofdprobleem te werken. Dus heeft hij zelf geen last van zijn gedrag, dan is het beter als je het definitief beeindigd. En ook als hij wel echt last van zichzelf heeft, dan zal HIJ eerst zijn zaken op orde moeten krijgen. De kans bestaat idd dat je hem ermee gaat helpen. Zie ook 'moeder theresa complex'
. Niet doen dus al zegt je gevoel vast dat je hem hierin moet helpen.
Maar veel succes, gevoelens zijn soms o zo moeilijk
Maar veel succes, gevoelens zijn soms o zo moeilijk