Cultuurbotsingen ouders en vriendin

07-12-2018 00:23 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heet Simon en ben een jongen van 24 jaar en ik heb een probleempje ofja een issue waar ik inmiddels al een half jaar mee rondloop. Ik heb een superleuke Nederlandse vriendin. Ik ben zo dol op haar en smoorverliefd en zij ook op mij zoals ze dat aangeeft. We hebben een geweldige relatie en al onze kennissen in Amsterdam geven aan dat ze ons een heel leuk stel vinden, alleen speelt er iets wat ik al verwachtte. Ik kom uit een Syrisch gezin waarbij mijn ouders een Nederlandse meid niet echt goedkeuren/accepteren voor mij... ze willen per se dat ik een Syrische meid als vriendin neem omdat het 'makkelijker' en beter is.... vooroordelen tot de max en eigenlijk glasheldere discriminatie maar goed.... ik heb haar ouders ontmoet en ze zijn simpelweg dol op mij, maar zij heeft mijn ouders nog niet ontmoet omdat mijn ouders dit niet willen... ook samen slapen of samen weekenden weg is not done in de Syrische cultuur waarbij men nog niet getrouwd is, ook dit aspect begint te botsen in onze relatie... ik wil ook niet telkens moeten liegen als ik bij mn vriendin wil slapen, dan moet ik weer zeggen dat ik bij een vriend ben ofzo... ik woon helaas nog thuis en denk er al langer over om uit huis te gaan, ik kan niet eens koken of voor mezelf zorgen als 24 jarige, omdat mijn ouders simpelweg alles voor me deden en ik als koning behandeld ben... ik heb een parttime baan en zit in de laatste jaar van de Master op de VU.... als ik zeg van ik ben ongelukkig ik ga et huis uit krijg ik teksten als: is dit jouw bedankje voor alles wat wij 24 jaar voor je gedaan hebben? Ik ben simpelweg bang om uit de comfort zone te stappen en mn familie kwijt te raken maar aan de andere kant, mn vriendin is zo geweldig dat ik haar niet kwijt wil. Los van me vriendin zullen ze dit altijd bij elke meid doen waar ik een relatie mee krijg...

Als ik bij mn vriendin ben ben ik gespannen, want mn vader kan elk moment een appje sturen, als mn vader een appje stuurt stijgt spontaan mijn hartslag en word ik nerveus..

Ik denk dat het leven te kort is om op deze manier te blijven leven. Ik weet het even niet meer en ik denk ik vraag advies aan jullie... super bedankt voor jullie antwoorden!
Ksenija schreef:
13-12-2018 21:46
Je leest wat je wilt lezen, zodat je kunt aanvallen. Ik bedoelde dat helemaal niet. Ik doelde op het feit dat je in dit land geen Nederlander moet zijn en dat die vrijheid er is.
Ik probeer je niet aan te vallen. Ik probeer te begrijpen waarom mensen met een andere afkomst zo’n hekel hebben aan ‘Nederlanders’.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
13-12-2018 21:48
Hoe kom je erbij dat je die dan automatisch hebt?!
Los daarvan, snap jij niet wat het is om een andere afkomst te hebben. Je weet niet beter en dat is prima.
Heb je geen Nederland paspoort dan? Ben je illegaal?
En jij weet niet wat het is om in het land van je ouders te wonen als je hier bent geboren, bent opgegroeid en je hele leven hebt gewoond, dus kan je helemaal niet zeggen dat je geen Nederlander “bent”. Je weet namelijk niet beter dan dat je in hier Nederland woont. En leven hier buiten ken je helemaal niet.

Overigens fijn dat je het in je geboorteland wel naar je zin hebt 👍.
Alle reacties Link kopieren
Zhy schreef:
13-12-2018 22:21
Ik probeer je niet aan te vallen. Ik probeer te begrijpen waarom mensen met een andere afkomst zo’n hekel hebben aan ‘Nederlanders’.
Dan moet je niet bij mij zijn, maar bij mensen die er een hekel aan hebben. Dat is nu al herhaaldelijk aangegeven en ik blijf niet bezig.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-12-2018 22:27
Heb je geen Nederland paspoort dan? Ben je illegaal?
En jij weet niet wat het is om in het land van je ouders te wonen als je hier bent geboren, bent opgegroeid en je hele leven hebt gewoond, dus kan je helemaal niet zeggen dat je geen Nederlander “bent”. Je weet namelijk niet beter dan dat je in hier Nederland woont. En leven hier buiten ken je helemaal niet.

Overigens fijn dat je het in je geboorteland wel naar je zin hebt 👍.
Jij denkt echt dat je zonder Nederlands paspoort illegaal bent? Mens, ga je eerst eens inlezen alvorens je idiote vragen gaat stellen.
Wie zegt dat ik altijd hier gewoond heb? En waarom zou ik Nederlandse zijn als ik hier woon? Wel eens van de term allochtoon gehoord? Sorry. Ik kan jou en je tekst niet serieus nemen verder.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
13-12-2018 15:06
Van wie moet dat? Als dat zo zou zijn zou het land half leeg staan, bij wijze van.

Ik zit hier prima, hoor. Gelukkig mag je in dit land je eigen identiteit behouden en alles wat daarbij komt kijken. Dat jij daar moeite mee hebt is toch echt jouw probleem. Dat heeft verder echt niets met afkeer te maken. Ik wordt verder overal super behandeld, hoor. Daar hoef je echt je afkomst niet voor te verloochenen, verbergen of je voor te doen als iets wat je niet bent en ook nooit kunt worden. Raar ook dat je dat denkt. Vandaar ook jouw houding, waarschijnlijk.
Heel bijzonder dat jij jezelf geen Nederlander noemt terwijl je dat feitelijk wel bent als bewoner van Nederland. Als dat geen afkeer is, hoe noem je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
14-12-2018 09:14
Jij denkt echt dat je zonder Nederlands paspoort illegaal bent? Mens, ga je eerst eens inlezen alvorens je idiote vragen gaat stellen.
Wie zegt dat ik altijd hier gewoond heb? En waarom zou ik Nederlandse zijn als ik hier woon? Wel eens van de term allochtoon gehoord? Sorry. Ik kan jou en je tekst niet serieus nemen verder.
Ik stel geen idiote vragen. Idiote vragen bestaan niet. En de term “allochtoon” mag niet meer, dat schijnt discriminerend te zijn omdat “allochtonen” voor vol willen worden aangezien en niet als tweederangs Nederlander.

Je geeft geen enkele uitleg over hoe en wat. Je zegt alleen dat je hier geboren bent, hier woont en blijft wonen, je spreekt goed Nederlands en toch ben je geen Nederlander, maar verder weiger je tekst noch uitleg te geven. Je komt op mij nogal hatelijk over. Dus sorry, maar ik kan JOU niet serieus nemen.
Aan je naam te lezen ben je trouwens een of andere Oostblokker. Die zijn nogal nationalistisch dus zo zal je wel zijn opgevoed.
Het CBS definieert een allochtoon als iemand waarvan minimaal één ouder in het buitenland geboren is.

Ksenija is hier speciaal om ruzie te zoeken. Ze schrijft in raadselen en dan mogen wij raden wat ze bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven