Dame aanspreken op station
vrijdag 2 november 2018 om 19:10
Hoi viva leden,
Sinds ik ben begonnen met mijn nieuwe baan ga ik heen en terug met de trein van en naar mijn werk. Op elke tijdstip (na 18:00) kom ik elke keer zelfde dame tegen op het station. Het lijkt alsof zij stiekem naar me kijkt. Ook ik kijk met een snelle blik
. Ik denk dat ik verliefd op haar ben(ookal is het maar het uiterlijke.
Het vraag is dan: hoe moet ik haar aanspreken. Ik ben nogal verlegen en durf het gesprek niet aan.
Sinds ik ben begonnen met mijn nieuwe baan ga ik heen en terug met de trein van en naar mijn werk. Op elke tijdstip (na 18:00) kom ik elke keer zelfde dame tegen op het station. Het lijkt alsof zij stiekem naar me kijkt. Ook ik kijk met een snelle blik
Het vraag is dan: hoe moet ik haar aanspreken. Ik ben nogal verlegen en durf het gesprek niet aan.
vrijdag 2 november 2018 om 20:39
Toen ik nog regelmatig met de trein ging had ik ook eens sjans van een regelmatige medereiziger. Die begon ook met smalltalk. Kleine halte in de provincie met twee banken, fietsenrek en kaartjesautomaat. Hij had altijd zijn ontbijt bij zich en bood mij eens koffie aan. Ik zei dat ik meer in was voor warme chocomelk (hartje winter).
De volgende dag had hij zo’n thermosbeker warme chocomelk bij zich en een bus slagroom in zijn werktas just in case. Als ik vrijgezel was geweest was ik zeker ingegaan op zijn vraag om een date. Alleen al vanwege die bus slagroom
De volgende dag had hij zo’n thermosbeker warme chocomelk bij zich en een bus slagroom in zijn werktas just in case. Als ik vrijgezel was geweest was ik zeker ingegaan op zijn vraag om een date. Alleen al vanwege die bus slagroom
vrijdag 2 november 2018 om 20:40
Nope
vrijdag 2 november 2018 om 20:43
Enige optie die nog over is.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... _Nederland
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 20:48
55.56% gewijzigd
vrijdag 2 november 2018 om 20:47
vrijdag 2 november 2018 om 20:56
vrijdag 2 november 2018 om 21:07
Nee. Ze komt waarschijnlijk van haar werk. Bedankt voor je tips.Anoniempje2050 schreef: ↑02-11-2018 20:56Op elk tijdstip na 18 uur? Werkt ze op het station?
Aanspreken. Alvast kaartje in je zak met je gegevens. Mocht je dan pas durven aan het einde vd reis, kun je haar snel het kaartje geven...
Weet je iets meer van haar. Boek dat ze leest oid.? Dan kun je je goed voorbereiden.
vrijdag 2 november 2018 om 21:22
JonathanStrange schreef: ↑02-11-2018 19:17"Hoi!"
....
...
Volgende dag:
"Keertje koffie in een cafeetje doen ipv in de trein?"
Dit inderdaad. Op een laagdrempelige manier contact zoeken en een praatje maken zonder meteen te veel te verwachten
vrijdag 2 november 2018 om 21:23
Wat leuk!lemoos2 schreef: ↑02-11-2018 20:39Toen ik nog regelmatig met de trein ging had ik ook eens sjans van een regelmatige medereiziger. Die begon ook met smalltalk. Kleine halte in de provincie met twee banken, fietsenrek en kaartjesautomaat. Hij had altijd zijn ontbijt bij zich en bood mij eens koffie aan. Ik zei dat ik meer in was voor warme chocomelk (hartje winter).
De volgende dag had hij zo’n thermosbeker warme chocomelk bij zich en een bus slagroom in zijn werktas just in case. Als ik vrijgezel was geweest was ik zeker ingegaan op zijn vraag om een date. Alleen al vanwege die bus slagroom![]()
vrijdag 2 november 2018 om 21:27
zondag 4 november 2018 om 09:13
Heb je het in je mond laten spuiten?lemoos2 schreef: ↑02-11-2018 20:39Toen ik nog regelmatig met de trein ging had ik ook eens sjans van een regelmatige medereiziger. Die begon ook met smalltalk. Kleine halte in de provincie met twee banken, fietsenrek en kaartjesautomaat. Hij had altijd zijn ontbijt bij zich en bood mij eens koffie aan. Ik zei dat ik meer in was voor warme chocomelk (hartje winter).
De volgende dag had hij zo’n thermosbeker warme chocomelk bij zich en een bus slagroom in zijn werktas just in case. Als ik vrijgezel was geweest was ik zeker ingegaan op zijn vraag om een date. Alleen al vanwege die bus slagroom![]()
Damned if I don’t
zondag 4 november 2018 om 10:10
Ik heb dus serieus even gekeken of dit niet toevallig een topic was uit 2003Westerpaviljoen schreef: ↑02-11-2018 19:14Ik zou t doen als volgt
Heeeeeeeeee meisje. Je bent echt kaulo lekker. Wil je msnen?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 4 november 2018 om 12:17
Inderdad, eerst gewoon bekenden van elkaar worden. "Hey, ben jij er ook weer?" en dergelijke. Dan merk je vanzelf wel of er meer mogelijk is (of misschien vind je haar na het uitwisselen van wat woorden wel helemaal niet zo leuk meer, kan ook).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 4 november 2018 om 14:56
Westerpaviljoen schreef: ↑02-11-2018 19:14Ik zou t doen als volgt
Heeeeeeeeee meisje. Je bent echt kaulo lekker. Wil je msnen?
zondag 4 november 2018 om 15:36
Wanhopig? Ik vind het erg onaardig om iemand zo te noemen. Ik werd (en word nog steeds) regelmatig aangesproken door mannen. Soms wat te ‘agressief’ (ik hou van een rustige, geïnteresseerde, vriendelijke, vooral niet al te opvallende en subtiele benadering) of te opdringerig. En vooral vroeger ook wel respectloze/onbeschofte benaderingen gekregen helaas. Maar ik heb echt nog nooit gedacht “wat ben jij wanhopig zeg”.Tinkerbel1000 schreef: ↑04-11-2018 15:20gewoon niet stalking overkomen of laten zien dat je wanhopig bent, vrouwen ruiken dat en dat vinden ze creepy, gewoon idd als je in de buurt staat smalltalk
zondag 4 november 2018 om 20:08
Dat zou ik te direct vinden. Wat moet je daar nou op zeggen? Dan wordt het meteen duidelijk dat je iets persoonlijks wil. Begin dan liever over iets neutraals.boebezoebe schreef: ↑04-11-2018 12:17Inderdad, eerst gewoon bekenden van elkaar worden. "Hey, ben jij er ook weer?" en dergelijke.
zondag 4 november 2018 om 23:40
zondag 4 november 2018 om 23:47
Ik zou uit een lach niet teveel conclusies trekken. Mensen lachen wel vaker als ze aangekeken worden, onbewust, om aan te geven dat je geen bedreiging naar de ander vormt. Hoeft niet meteen te betekenen dat er 'iets is'.TheMan90 schreef: ↑04-11-2018 23:40Dat meisje lacht naar mij alsof er iets is. Alsof zij iets grappig vind. Is dat een teken dat ze verliefd is. Ik heb haar ongeveer 7 keer gezien en altijd naar mij toe lachend. In het begin snapte ik het niet, maar nu heb ik het door. Ik heb hier geen ervaring mee.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 4 november 2018 om 23:53
Ze kijkt en draait haar hoofd weer andere kant op. Ook heb ik in de trein gemerkt dat zij mee luisterde op het moment ik een gesprek voerde met mijn vrouwelijke collega.boebezoebe schreef: ↑04-11-2018 23:47Ik zou uit een lach niet teveel conclusies trekken. Mensen lachen wel vaker als ze aangekeken worden, onbewust, om aan te geven dat je geen bedreiging naar de ander vormt. Hoeft niet meteen te betkenen dat er 'iets is'.