Date afzeggen omdat hij nog thuis woont?

19-09-2015 09:04 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een man leren kennen van 27jaar. Hij heeft 3lange relaties gehad van rond de 3 a 4 jaar. Hij woont nog thuis en werkt gewoon fulltime. De reden volgens hem waarom hij nog thuis woont is dat anderhalf jaar geleden zijn circuit auto (dure hobby) is kapot gegaan..

Ik wil niet zo kortzichtig zijn om hierop af te knappen maar ik kan het niet van me afzetten...
quote:Liberty97 schreef op 19 september 2015 @ 10:01:

27 en nog thuis, en dan vanwege een kapot autootje? Exit. Sowieso iedereen boven de 18 die thuis woont vind ik wel een beetje een gekkie Tenzij er echt een top reden is. Maar 27 jaren en dan nog onder mama's vleugels? En dat terwijl hij fulltime werkt... Dan ben je niet alleen een sukkel, maar ook een profiteur. Bah.

Boven de 18 thuiswonend een gekkie?

Ik vind jou een beetje een gekkie met zulke uitspraken.

Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen gaan studeren en niet zsm het huis uitvluchten maar kunnen sparen.

27 jaar en thuis wonen omdat je een dure hobby anders niet kan betalen is weer het andere uiterste. Die had ik er allang uitgetrapt als ouder zijnde.

Maar wat is het probleem nu? Of je gaat op een date of je zegt de date af.. ik zou het laatste doen aangezien je hem een gekkie vind.
quote:Liberty97 schreef op 19 september 2015 @ 10:01:

Sowieso iedereen boven de 18 die thuis woont vind ik wel een beetje een gekkie .Wat een onzin ; bij de meeste woningstichtingen mag je pas met 18 worden ingeschreven. Dan duurt het nog een aantal jaren tot je een huis hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 september 2015 @ 10:13:

[...]

Wat een onzin ; bij de meeste woningstichtingen mag je pas met 18 worden ingeschreven. Dan duurt het nog een aantal jaren tot je een huis hebt.

Daarom is vanaf je 18 een kamer een prima optie. Genoeg mensen die ik ken woonden tot hun 26e in een kamer. In veel steden is dat heel normaal.

Maar tegenwoordig willen mensen van 20 vaak al een huis en het liefst met voor- en achtertuin (iets wat ik op mijn 34 ook nog nooit heb gehad).

Maar dit is offtopic, sorry.
quote:elle5460 schreef op 19 september 2015 @ 09:24:

En!...daarbij zul je dit soort dingen steeds meer gaan zin, crissis tijd, he?

Mensen moeten zich linksom of rechtsom geld besparen...hij dus op deze manier.

Je iet het veel onder de jeugd vandaag de dag...alles schuift op...denk maar aan banen, pensioen ect ect..uit huis gaan..

.

Nee hoor, gewoon het beste er van maken!...en net als ik zeg, jullie. Kunnen er samen voor gaan.

.

Veel pleZier!

Zo mondig als jij in andere topics bent, zo duf reageer je hier. Natuurlijk is een 27jarige vent die nog/weer thuis woont omwille van zijn hobby geen catch!

TO, geen enkele man kan zo leuk zijn dan dat dit door de vingers kan worden gezien. Hup hup hup! op naar de volgende!
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 10:12:

[...]

Boven de 18 thuiswonend een gekkie?

Ik vind jou een beetje een gekkie met zulke uitspraken.

Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen gaan studeren en niet zsm het huis uitvluchten maar kunnen sparen.

27 jaar en thuis wonen omdat je een dure hobby anders niet kan betalen is weer het andere uiterste. Die had ik er allang uitgetrapt als ouder zijnde.

Eens. Genoeg mensen die voor hun dertigste (en soms erna) nog niet in vaste dienst zijn. Soms proberen ze dan wel een eigen stekkie te verkrijgen, maar als hun contract niet verlengd wordt, moeten ze toch weer terug.

En als je ouders een beetje relaxed zijn en wonen waar je je opleiding doet, dan is het vaak beter om thuis te wonen dan een hele smak geld te betalen voor een zolderkamertje bij mensen die je niet kent.

quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 10:15:

[...]

Daarom is vanaf je 18 een kamer een prima optie. Genoeg mensen die ik ken woonden tot hun 26e in een kamer. In veel steden is dat heel normaal.

Maar tegenwoordig willen mensen van 20 vaak al een huis en het liefst met voor- en achtertuin (iets wat ik op mijn 34 ook nog nooit heb gehad).

Maar dit is offtopic, sorry.Heb nog nooit iemand meegemaakt van 20 die dat allemaal verwachtte. Verwachtingen zijn sinds de crisis juist vaak naar beneden bijgesteld. Toen ik zelf 20 was, kende ik ook niemand die er zo over dacht. De meesten woonden in een studentenflat (leuk), in een klein kamertje bij een huisbaas (vaak minder leuk) of bij hun ouders (vaak wel okay).
Wat ben jij kortzichtig om dat een afknapper te vinden. Misschien laat je wel een hele leuke man lopen.
Ja ook meegemaakt, ben zeevarend en gaan varen op mijn 21e, 3-4 maand weg - 6 week thuis. Dus ook nog even thuis blijven wonen tot mijn 26e. Niet dat ik niet een huis kon betalen, kopen kon nog niet en huren, waarvoor om 3 maand per jaar zonodig zelfstandig te zijn. Toenertijd ook wel afwijzingen gehad omdat ik nog thuis woonde en dat varen hielp natuurlijk ook niet mee. Je kent iemand 2 week, je gaat varen en dan meteen de vraag "en ik dan" hahaha over zelfstandigheid gesproken.
fietsen varen vrouwelijk doen

[...]

.

Maar die mensen komen dan meestal weer niet uit die steden vandaan. Want waarom zou je veel geld betalen om in de stad waar je ouders wonen een kamer te nemen ? Zo'n kamer in een studentenstad kost haast evenveel als een heel huis.

En als je niet studeert vind ik " op kamers " al helemaal overbodig.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 10:16:

[...]

Eens. Genoeg mensen die voor hun dertigste (en soms erna) nog niet in vaste dienst zijn. Soms proberen ze dan wel een eigen stekkie te verkrijgen, maar als hun contract niet verlengd wordt, moeten ze toch weer terug.

En als je ouders een beetje relaxed zijn en wonen waar je je opleiding doet, dan is het vaak beter om thuis te wonen dan een hele smak geld te betalen voor een zolderkamertje bij mensen die je niet kent.

[...]

Heb nog nooit iemand meegemaakt van 20 die dat allemaal verwachtte. Verwachtingen zijn sinds de crisis juist vaak naar beneden bijgesteld.Veel studenten van mij denken toch echt zo. En ik heb het idee dat het wel een tendens is. In de tijd dat ik studeerde, woonde iedereen op een kamer. Nu wonen veel studenten in appartementen (want huurtoeslag) of papa en mama kopen/huren een huis voor ze. Ik vind dat wat dat betreft de tijden echt zijn veranderd en dat veel 20jarigen daarin toch wel verwender zijn. Nu heb ik het niet over iedereen natuurlijk, maar ik merk zeker een verschil.
quote:benq schreef op 19 september 2015 @ 09:13:

Ik zou eerder afknappen op zo'n dure hobby. Stel dat de relatie serieus zou worden dan zal er altijd zo'n geldverslindende hobby tussen jullie in staan.Exact! Dan wil hij niet samenwonen omdat hij dan geen geld meer heeft voor zijn hobby. Of erger, mag jij van alles méér betalen omdat zijn geld al op is gegaan aan zijn auto.

[...]

een huis en het liefst met voor- en achtertuin (iets wat ik op mijn 34 ook nog nooit heb gehad).

.En dat vindt een ander dan misschien wel weer ` een beetje sneuiig `
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 10:21:

[...]

Veel studenten van mij denken toch echt zo. En ik heb het idee dat het wel een tendens is. In de tijd dat ik studeerde, woonde iedereen op een kamer. Nu wonen veel studenten in appartementen (want huurtoeslag) of papa en mama kopen/huren een huis voor ze. Ik vind dat wat dat betreft de tijden echt zijn veranderd en dat veel 20jarigen daarin toch wel verwender zijn. Nu heb ik het niet over iedereen natuurlijk, maar ik merk zeker een verschil.Okay, wat verwend. Is dat in een grote stad?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 september 2015 @ 10:20:

[...]

Maar die mensen komen dan meestal weer niet uit die steden vandaan. Want waarom zou je veel geld betalen om in de stad waar je ouders wonen een kamer te nemen ? Zo'n kamer in een studentenstad kost haast evenveel als een heel huis.

En als je niet studeert vind ik " op kamers " al helemaal overbodig.Tegenwoordig zijn vaste banen schaars. Als je dan ook nog alleenstaand bent en/of geen grote spaarrekening hebt, is kopen of vrije sector huren onmogelijk. Veel werkenden gaan daarom een huis delen, ik zag dat zo tussen mijn 22-30 heel veel gebeuren. Als je goede afspraken maakt, kan ik me voorstellen dat het goed werkt.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 10:23:

[...]

Okay, wat verwend. Is dat in een grote stad?

Nee, een kleine stad in het zuiden des lands.

Maar ook in de steden waar ik woon, of heb gewoond gebeurt het. (dat is wel randstad)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 september 2015 @ 10:22:

[...]

En dat vindt een ander dan misschien wel weer ` een beetje sneuiig `

Want?

In een dorp is zoiets wellicht normaal, maar in de stad zijn er gewoonweg niet zoveel huizen met voor- én achtertuin.
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 10:25:

[...]

Nee, een kleine stad in het zuiden des lands.

Maar ook in de steden waar ik woon, of heb gewoond gebeurt het. (dat is wel randstad)De twintig-jarigen die ik nu ken zijn allemaal Randstad, maar hebben die verwachtingen dus absoluut niet. Eentje was al superblij dat hij in een klein kamertje kon wonen en dacht echt niet dat zijn ouders een apartementje voor hem moesten betalen.
quote:SweetFirefly schreef op 19 september 2015 @ 09:36:

Tsja, het is 2015, in sommige delen van het land sta je 8 jaar op een lijst voor een woning als je niet kunt huren in de vrije sector of kunt kopen. Jij woont in een klein dorp en woont misschien heel goedkoop, hij woont misschien in een dure stad. Ik zie om me heen wel meer mensen van die leeftijd die nog, noodgedwongen thuiswonen. En daarnaast, hij veroordeelt jou toch ook niet om dingen? Ga op zijn minst op die date, daarna kun je altijd nog kappen.

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Hoe doen al die studenten in die steden dat? Juist, ze wonen op kamers, delen woningen. En zelfs na de studie blijven veel mensen dat doen, om pas jaren later een 'echt' huis te verhuizen. Thuiswonen is naar mijn idee dan ook niet noodgedwongen, maar een keuze. Iemand die werkt kan altijd op zichzelf wonen, zolang je maar niet teveel eisen stelt.

Ik zou er enorm op afknappen als een man van 27 nog nooit op zichzelf heeft gewoond. Ik zie een nerd voor me, een mama's kindje die het wel lekker makkelijk vindt dat mammie voor hem kookt, de was doet, opruimt etcetera...

(Ik heb het nu trouwens niet over mensen die noodgedwongen thuis zijn gaan wonen door verlies baan etcetera. Er zijn altijd redenen waarom dit een verstandige oplossing is. Ik heb het over mannen van 27 die nog nooit op zichzelf hebben gewoond, maar wel een baan heeft. Mannen die zo'n dure hobby hebben en daarom thuis blijven wonen, vind ik helemaal bizar. Wil je dan nooit voor jezelf gaan zorgen?
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 10:31:

[...]

De twintig-jarigen die ik nu ken zijn allemaal Randstad, maar hebben die verwachtingen dus absoluut niet. Eentje was al superblij dat hij in een klein kamertje kon wonen en dacht echt niet dat zijn ouders een apartementje voor hem moesten betalen.Ik weet dat in Amsterdam veel huizen worden gekocht door ouders. En kamers betaald door ouders (a la 600 euro per maand).
quote:Flessenpost schreef op 19 september 2015 @ 10:32:

[...]

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Hoe doen al die studenten in die steden dat? Juist, ze wonen op kamers, delen woningen. En zelfs na de studie blijven veel mensen dat doen, om pas jaren later een 'echt' huis te verhuizen. Thuiswonen is naar mijn idee dan ook niet noodgedwongen, maar een keuze. Iemand die werkt kan altijd op zichzelf wonen, zolang je maar niet teveel eisen stelt.

Ik zou er enorm op afknappen als een man van 27 nog nooit op zichzelf heeft gewoond. Ik zie een nerd voor me, een mama's kindje die het wel lekker makkelijk vindt dat mammie voor hem kookt, de was doet, opruimt etcetera...

Totdat je net op jezelf woont en je jaarcontract niet verlengd wordt. Is dus gebeurd met de zoon van de buren. Hardwerkende, positieve jongen van begin 20.

Hij is weer thuis gaan wonen en heeft na een half jaar weer een baan, maar geef hem geen ongelijk dat hij het nu even aanziet voor hij weer het huis uitgaat.
quote:Flessenpost schreef op 19 september 2015 @ 10:32:

[...]

Ik zou er enorm op afknappen als een man van 27 nog nooit op zichzelf heeft gewoond. Ik zie een nerd voor me, een mama's kindje die het wel lekker makkelijk vindt dat mammie voor hem kookt, de was doet, opruimt etcetera...Thuiswonen met 18 of 19 of 20 en studeren of werken vind ik heel wat anders dan deze 27e jarige.
Zelf lang thuisgewoond en Genoeg vrienden die inderdaad heel lang thuis woonden. Amsterdam Veel te duur, wachtlijsten ellendig lang. Ik wilde ook niet op een kamertje zitten en daar 500 pm geld aan uitgeven terwijl ik nog studeerde. Die kamer had ik thuis ook al en .met dat geld ging ik lekker 3 keer per jaar op vakantie en daarnaast spaarde ik zodat ik later op mezelf kon gaan.

Ik had de mazzel dat een vriendin haar vader een aantal panden gekocht had toen ik 25 was om te verhuren en ik daar 1 van mocht. Weet eigelijk niet wat ik anders had gedaan. Een huurwoning kwam ik gewoon niet voor in aanmerking en ik stond wel direct vanaf mijn 18e ingeschreven. reageerde ook echt wekelijks maar nooit eerste geworden. en kopen verdien ik nu 10 jaar later nog steeds niet genoeg voor. Ja 2 kamerappertementen maar met een gezin is dat niet echt handig. daarentegen studiegenootjes van buiten Amsterdam gingen wel sneller uit huis. Wachtlijsten waren daar 2 a 3 jaar.
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 10:35:

[...]

Ik weet dat in Amsterdam veel huizen worden gekocht door ouders. En kamers betaald door ouders (a la 600 euro per maand).Dat zijn dus met name mensen die van buiten Amsterdam komen. In Amsterdam hoef je bij de meeste ouders echt niet aan te komen met dit soort ongein.
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 10:36:

[...]

Thuiswonen met 18 of 19 of 20 en studeren of werken vind ik heel wat anders dan deze 27e jarige.Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar daarom vind ik het extra triest dat deze man van 27 nog niet op zichzelf woont. Dat deze man van 27 de bewuste keuze maakt om bij mammie te blijven wonen om een dure hobby uit te oefenen. Grow up....
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 10:38:

[...]

Dat zijn dus met name mensen die van buiten Amsterdam komen. In Amsterdam hoef je bij de meeste ouders echt niet aan te komen met dit soort ongein.

Dat kan ik me voorstellen. Ik ken alleen niemand die echt uit Amsterdam (of Rotterdam of Utrecht of welke grote studentenstad dan ook) komt. In mijn omgeving komt iedereen uit kleinere steden of een dorp en was op kamers gaan gewoon een noodzaak.

Mijn vriend ging met 16 jaar uit huis.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 10:38:

[...]

Dat zijn dus met name mensen die van buiten Amsterdam komen. In Amsterdam hoef je bij de meeste ouders echt niet aan te komen met dit soort ongein.Ik ken ook veel mensen van buiten amsterdam die gewoon alleen een beroerde kamer kunnen huren of thuis kunnen blijven wonen en elke dag reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven