Date afzeggen omdat hij nog thuis woont?

19-09-2015 09:04 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een man leren kennen van 27jaar. Hij heeft 3lange relaties gehad van rond de 3 a 4 jaar. Hij woont nog thuis en werkt gewoon fulltime. De reden volgens hem waarom hij nog thuis woont is dat anderhalf jaar geleden zijn circuit auto (dure hobby) is kapot gegaan..

Ik wil niet zo kortzichtig zijn om hierop af te knappen maar ik kan het niet van me afzetten...
Tsja, het is 2015, in sommige delen van het land sta je 8 jaar op een lijst voor een woning als je niet kunt huren in de vrije sector of kunt kopen. Jij woont in een klein dorp en woont misschien heel goedkoop, hij woont misschien in een dure stad. Ik zie om me heen wel meer mensen van die leeftijd die nog, noodgedwongen thuiswonen. En daarnaast, hij veroordeelt jou toch ook niet om dingen? Ga op zijn minst op die date, daarna kun je altijd nog kappen.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
quote:choco159 schreef op 19 september 2015 @ 09:18:

Ja eigelijk wel ik heb hbo gestudeert maar woon tenminste wel op mezelf denk ik dan..

Als je HBO hebt, dan schrijf je gestudeerd met een d.

En wie zegt dat hij niet zelfstandig is als hij bij zijn ouders woont? Ik zou dat gewoon bespreekbaar maken op jullie date en afhankelijk daarvan wel of geen tweede date afspreken.
Dus hij heeft gekozen voor een hobby die hij niet zelf kan betalen.

Iemand met zulke prioriteiten lijkt mij persoonlijk niks.
quote:creativeguy schreef op 19 september 2015 @ 09:36:

[...]

Als je HBO hebt, dan schrijf je gestudeerd met een d.

(...)

Wat een onzin. Zelfs professoren maken gebruik van correctoren voor ze publiceren.
Ga eerst eens gewoon daten. Niet alles vooraf gaan beredeneren. Dan wordt het echt nooit wat met iemand.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Ik ben zelf 27jaar en woon bijna 3jaar op mezelf. Heb geleerd om zuinig met geld om te gaan en heb dus ook wat gespaard. Als ik hem zo hoor heeft hij dat volgensmij niet. Dat zet me ook wel aan het denken.

Ik doe productie werk en hij benoemde een aantal keren of ik dat geen saai werk vond.

Ja eigelijk wel ik heb hbo gestudeert maar woon tenminste wel op mezelf denk ik dan..

Sjongejonge, dan zeg je die date toch af?

Wat zou je doen als hij niet met jou wilde daten omdat je productiewerk doet?

Prima dat je niet iemand wilt die thuis woont, maar zeg dat dan gewoon eerlijk en ga niet lopen doen of je zelf zoveel beter of interessanter doet omdat je op jezelf woont.
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 09:10:

Voor mij was ouder dan 19 en thuis wonen al een afknapper toen ik die leeftijd had. Voor mij zou het een reden zijn om het af te zeggen. Wat een excuus ook van hem 'auto kapot'. Geef gewoon toe dat je lui en verwend bent, denk ik dan.

Wat een domme reactie.

Natuurlijk zijn er mensen die lui of verwend zijn en daarom nog thuiswonen, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.
*Alleen OP gelezen*

Dat thuis wonen is nog niet zo´n punt. Ik zou me eerder zorgen maken over wat de toekomst brengt met een man zonder ook maar één cent spaargeld.

Toen ik mijn man leerde kennen was hij 28 en woonde nog thuis. Maar hij had inmiddels wel al een huis gekocht (dat nog gebouwd moest worden), een halve ton op de rekening voor inrichting, oprit en tuin, een prima auto en een goed gevulde kledingkast. Ik was 20, had een beetje spaargeld, een oude auto, een deel van de uitzet en ook een goedgevulde kledingkast.

Dat alles bij elkaar was een prima start.

Maar een man van 27 die al zijn geld in zijn hobby stopt en daarom nog thuis woont... Nou, echt de vangst van de eeuw. Nou hoef je die date niet meteen af te zeggen, maar voordat je over de kop gaat van verliefdheid zou ik toch wel even nadenken over een eventueel vervolg. En als je dat vervolg toch niet ziet zitten, nou, dan have fun voor een poosje.
quote:creativeguy schreef op 19 september 2015 @ 09:36:

[...]Als je HBO hebt, dan schrijf je gestudeerd met een d. Ongeacht welk opleidingsniveau je hebt, je schrijft gestudeerd altijd met een d....
quote:minnimouse schreef op 19 september 2015 @ 09:45:

[...]

Wat een domme reactie.

Natuurlijk zijn er mensen die lui of verwend zijn en daarom nog thuiswonen, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.

Ik vind kiezen voor een hobby die je als volwassene niet kan betalen als je zelfstandig woont ook aardig verwend.

Enige uitzondering zou ik daarin maken voor topsport waar je in de toekomst een inkomen uit kan halen. Dan is het vergelijkbaar met een thuiswonende student. Ook niet top, maar een verzachtende omstandigheid.
quote:Quinty schreef op 19 september 2015 @ 09:51:

[...]

Ongeacht welk opleidingsniveau je hebt, je schrijft gestudeerd altijd met een d....En eigeNlijk met een N ...
quote:minnimouse schreef op 19 september 2015 @ 09:45:

[...]

Wat een domme reactie.

Natuurlijk zijn er mensen die lui of verwend zijn en daarom nog thuiswonen, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.Ik heb het toch niet over iedereen? Ik heb het over een man van 27 die 'dure kapotte auto' als excuus gebruikt om weer thuis te gaan wonen. Als hij gewoon zijn verantwoordelijkheid had genomen, had hij zelf zijn probleem opgelost.
Het is lang zo gek niet meer voor mensen tussen de 25-30 om weer thuis te wonen. Genoeg die geen baan kunnen vinden, of alleen een jaarcontract hebben, met alle daaruit voortkomende onzekerheid.

Ik ken ook twee mensen die al uit huis gevlogen waren, maar toch weer terug naar hun ouders gingen omdat ze geen vast contract kregen.

De reden van hem vind ik wel een beetje raar.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 09:55:

Het is lang zo gek niet meer voor mensen tussen de 25-30 om weer thuis te wonen. Genoeg die geen baan kunnen vinden, of alleen een jaarcontract hebben, met alle daaruit voortkomende onzekerheid.

Ik ken ook twee mensen die al uit huis gevlogen waren, maar toch weer terug naar hun ouders gingen omdat ze geen vast contract kregen.

De reden van hem vind ik wel een beetje raar.Tegenwoordig zijn er ook zat volwassenen die na een scheiding kaalgeplukt worden door de ex en ook noodgedwongen weer moeten thuiswonen.
wat ga je eigenlijk doen met al onze meningen?
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 09:52:

[...]

Ik heb het toch niet over iedereen? Ik heb het over een man van 27 die 'dure kapotte auto' als excuus gebruikt om weer thuis te gaan wonen. Als hij gewoon zijn verantwoordelijkheid had genomen, had hij zelf zijn probleem opgelost.

Ik lees nergens dat hij eerder op zichzelf woonde.

En zeg je dat van verantwoordelijkheid nemen ook tegen iemand die, om wat voor reden dan ook, in de problemen komt en weer thuis komt wonen?

Ja eigelijk wel ik heb hbo gestudeert maar woon tenminste wel op mezelf denk ik dan..Studeren doe je aan de universiteit.
Hallo, het is een date! Geen huwelijk! Je kan toch gewoon op een date gaan en kijken hoe dat gaat? Holy f#ck zeg
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
27 en nog thuis, en dan vanwege een kapot autootje? Exit. Sowieso iedereen boven de 18 die thuis woont vind ik wel een beetje een gekkie Tenzij er echt een top reden is. Maar 27 jaren en dan nog onder mama's vleugels? En dat terwijl hij fulltime werkt... Dan ben je niet alleen een sukkel, maar ook een profiteur. Bah.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 09:57:

[...]

Studeren doe je aan de universiteit.

HBO wordt ook gewoon een studie genoemd, dus ook daar kun je studeren.

Minniemouse: sorry ik las verkeerd, ik dacht dat hij terug was gaan wonen, omdat zijn auto kapot was gegaan. Als hij nog nooit op zichzelf heeft gewoond, zou het voor mij een hele grote afknapper zijn. Prima als het dat voor anderen niet is, voor mij wel. Net zoals voor de een zweetvoeten niet erg is en voor de ander wel. Iedereen mag zelf bepalen wat hij/zij belangrijk vindt in een man/vrouw.

En genoeg mensen in mijn omgeving die banen zijn kwijt geraakt, relaties die zijn uitgegaan. Maar ik ken niemand die bij zijn ouders is gaan wonen, hoor. En wat moet je als je die mogelijkheid niet hebt? Die mensen lossen het toch ook zelf op. Ik vind het maar slap. Sorry.
quote:Defietsboer schreef op 19 september 2015 @ 09:57:

[...]

Studeren doe je aan de universiteit.

Sla jij je dikke van Dale nog maar eens open dan.

stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten)

1

iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
quote:Liberty97 schreef op 19 september 2015 @ 10:01:

27 en nog thuis, en dan vanwege een kapot autootje? Exit. Sowieso iedereen boven de 18 die thuis woont vind ik wel een beetje een gekkie Tenzij er echt een top reden is. Maar 27 jaren en dan nog onder mama's vleugels? En dat terwijl hij fulltime werkt... Dan ben je niet alleen een sukkel, maar ook een profiteur. Bah.

Hoezo ben je een 'gekkie' als je boven de 18 nog thuis woont? Wat is er zo bijzonder of speciaal aan die leeftijd?

En hoe weet jij nou of hij een profiteur is? Misschien heeft hij wel een goede reden en betaalt hij alles.
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 10:03:

[...]

HBO wordt ook gewoon een studie genoemd, dus ook daar kun je studeren.

Minniemouse: sorry ik las verkeerd, ik dacht dat hij terug was gaan wonen, omdat zijn auto kapot was gegaan. Als hij nog nooit op zichzelf heeft gewoond, zou het voor mij een hele grote afknapper zijn. Prima als het dat voor anderen niet is, voor mij wel. Net zoals voor de een zweetvoeten niet erg is en voor de ander wel. Iedereen mag zelf bepalen wat hij/zij belangrijk vindt in een man/vrouw.

En genoeg mensen in mijn omgeving die banen zijn kwijt geraakt, relaties die zijn uitgegaan. Maar ik ken niemand die bij zijn ouders is gaan wonen, hoor. En wat moet je als je die mogelijkheid niet hebt? Die mensen lossen het toch ook zelf op. Ik vind het maar slap. Sorry.

Oh ik zeg nergens of het voor mij wel of geen afknapper is, dat laat ik in het midden.

Wel valt het mij op dat er gelijk geoordeeld wordt over iemand waarvan niemand weet wat de reden is dat hij thuis woont. TO weet het zelf ook niet, want ze heeft een paar keer Getinderd met hem.

En wat betreft je laatste alinea: tja, slap of niet, er zijn toch echt wel gevallen die wél de mogelijkheid hebben en waarbij het niet anders kan. Is dat dan slechter dan jezelf in de problemen helpen maar 'hey, ik woon wel op mezelf hoor'.
quote:Liberty97 schreef op 19 september 2015 @ 10:03:

[...]

Sla jij je dikke van Dale nog maar eens open dan.

stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten)

1

iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschoolJammer dat die daar ook in mee zijn gegaan.
Mijn vriend heeft ook tot zijn 27ste thuis gewoond, heb ik me gelukkig nooit door af laten schrikken.

Daarnaast het is jullie eerste date TO, kijk gewoon hoe het loopt, ga niet van te voren naar redenen zoeken waarom het niets kan worden, want dan kun je er net zo goed niet aan beginnen.

En je zegt zelf dat hij eerdere relaties heeft gehad en dat je niet weet of hij daar misschien mee samen heeft gewoond, je trekt dus eigenlijk al conclusies voor je alle details weet.

Het is maar een date hé, je hoeft je niet meteen voor het leven vast te leggen. Ga gewoon lekker op date en kijk hoe het loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven