Date afzeggen omdat hij nog thuis woont?

19-09-2015 09:04 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een man leren kennen van 27jaar. Hij heeft 3lange relaties gehad van rond de 3 a 4 jaar. Hij woont nog thuis en werkt gewoon fulltime. De reden volgens hem waarom hij nog thuis woont is dat anderhalf jaar geleden zijn circuit auto (dure hobby) is kapot gegaan..

Ik wil niet zo kortzichtig zijn om hierop af te knappen maar ik kan het niet van me afzetten...
Misschien is ie wel hartstikke leuk en wil ie binnenkort wel 'n huis kopen om op zichzelf te gaan.

Hij heeft op die leeftijd vast wel 'n berg spaargeld waar ie 'n goeie start mee kan maken, anders dan mensen die vanaf hun 18e al op zichzelf moesten en voor hun eigen onderhoud moesten betalen.

Hij heeft geld om je mee uit eten te nemen, ipv dat ie in 'n studentenkamer 'n blik pasta open trekt voor je. Alles heeft z'n voor- en nadelen. En neem tenminste niet aan dat je binnen 'n paar jaar zou gaan samenwonen, dus hij kan mooi eerst iets voor zichzelf opbouwen in de tijd dat jullie elkaar verder leren kennen (mits het uberhaupt klikt natuurlijk)
Shoot first, ask questions later!
Ik heb een neef van 28 die nog thuis woont, zijn ouders hebben een kast van een huis. Hij heeft een eigen ingang, een deel van het huis voor hem alleen, inclusief badkamer. Kortom hij ziet zijn ouders eigenlijk bijna nooit.

hij zou inmiddels naar een huurwoning kunnen maar waarom zou hij dat doen. Hij hoeft geen huur te betalen, hij werkt al wel, maar zijn ouders hebben liever dat hij spaart en dat hij dan over een aantal jaar een leuk huis kan kopen.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat ik vindt dat veel mensen hier nogal kortzichtig reageren op het verhaal van TO. We hebben maar 1 kant van het verhaal, en dan weten we niet eens het volledige verhaal. bovendien, vindt ik iemand van 18 die op zichzelf woont omdat papa en mama de huur betalen niet heel erg veel zelfstandiger.

Ikzelf ging op kamers toen ik 18 was. ben nu 30 en woon inmiddels (samen met dochter) weer bij mijn papa (mama is overleden), ik ben gescheiden, een lange wachtlijst op huurwoningen, en geen mogelijkheid om te kopen. mijn vader woont alleen in een eengezinswoning, ik help hem met huishouden boodschappen, en huis is groot genoeg. Ik heb 2 maanden terug de mogelijkheid gehad om te verhuizen naar een (huur) woning in een klein appartement met maar 1 slaap kamer, niet echt ideaal met kind. Als ik de verhalen hier moet geloven had ik dat meteen moeten doen, want he dan woon ik tenminste op mijzelf.
In mijn ogen niet smukke. Zo lang jij, je vader en je kind tevreden zijn en het gaat goed, waarom niet?
Succes straks! Laat even weten hoe het gegaan is!!
OMG
Ik vind het mega afknapper
quote:choco159 schreef op 21 september 2015 @ 11:19:

Hij gaat regelmatig uit huis eten en zei zo: waarom denk je dat ik zoveel werk naast mn eigen baan? Zodat ik veel leuke dingen kan doen.

Klinkt niet echt als iemand die prioriteit heeft om uit huis te gaan en spaart.

Ik heb de date eigelijk over 3uurtjes maar ben nog steeds aan t twijfelen.Dan ben je waarschijnlijk nu ongeveer met hem samen..ik hoop dat jullie veel plezier hebben samen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Hoe was de date?
Hee dames we hebben ergens wat gedronken. Het was zoals ik wel een beetje had verwacht. Een lieve fatsoenlijke man maar het was een beetje vraag en antwoord. Het gesprek liep niet echt vanzelf. We waren allebei aan t proberen om t vlot te verlopen.

Qua thuiswonen is het gewoon dat hij wil genieten van het leven en het geld wil besteden aan leuke dingen doen. Thuis kan hij zijn eigen gang gaan en kookt en eet hij alleen. Dus op zichzelf wonen is nu niet zn prioriteit.
quote:julienclerc schreef op 19 september 2015 @ 09:10:

Voor mij was ouder dan 19 en thuis wonen al een afknapper toen ik die leeftijd had. Voor mij zou het een reden zijn om het af te zeggen. Wat een excuus ook van hem 'auto kapot'. Geef gewoon toe dat je lui en verwend bent, denk ik dan.Wat mis ik eigenlijk dat ik geen verband zie tussen zijn kapotte auto en bij zijn ouders wonen? Zijn dat niet gewoon onafhankelijke feiten? Ik denk dus ook dat dat een excuus is.
World of Warcraft: Legion
quote:choco159 schreef op 21 september 2015 @ 21:03:

Qua thuiswonen is het gewoon dat hij wil genieten van het leven en het geld wil besteden aan leuke dingen doen. Thuis kan hij zijn eigen gang gaan en kookt en eet hij alleen. Dus op zichzelf wonen is nu niet zn prioriteit.Ik krijg de indruk dat hij niet echt volwassen is of wil worden. Op een gegeven moment wordt het toch tijd dat je zelfstandig gaat wonen of - als dat lastig is - je dat aanleert.
World of Warcraft: Legion
Hij vertelde dat hij al lang niks meer aan cicuit rijden had gedaan. Ik begon erover anders had hij er niks van gezegd. Naar mijn mening was t dan ook een smoesje dat zn auto de reden was om thuis te wonen.
quote:choco159 schreef op 21 september 2015 @ 21:03:

Hee dames we hebben ergens wat gedronken. Het was zoals ik wel een beetje had verwacht. Een lieve fatsoenlijke man maar het was een beetje vraag en antwoord. Het gesprek liep niet echt vanzelf. We waren allebei aan t proberen om t vlot te verlopen.

Qua thuiswonen is het gewoon dat hij wil genieten van het leven en het geld wil besteden aan leuke dingen doen. Thuis kan hij zijn eigen gang gaan en kookt en eet hij alleen. Dus op zichzelf wonen is nu niet zn prioriteit.Helaas zal hij leuke dingen als relaties dan moeten laten lopen.... Wonderlijke keuze.
Nu al zoveel twijfels en de vonken sprongen er niet vanaf met de eerste date. Dan zou ik er gewoon mee stoppen.

Je gaat je op den duur alleen maar ergeren dat hij nog thuis woont en een andere leef stijl heeft als jij.
Ik heb niks meer gehoord van hem dus ik denk dat hij het ook niks vond hihi
Klinkt niet als een super date. Ach, je hebt het geprobeerd.

Ik ken trouwens ook iemand die in de autotuning van Amerikaanse auto's zit (als hobby). Hij woont niet meer thuis, maar ik weet wel dat het een tijdrovende en kostbare hobby is. Moet je als vrouw ook maar mee om willen en kunnen gan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven