Date, complete desillusie?
maandag 26 maart 2018 om 17:44
Weet niet helemaal wat ik hiermee wil, misschien gewoon even van me af schrijven..
Ik had gisteren een date, met een jongen die ik ken via mijn werk, hij vroeg mij mee uit. Hij is een paar jaar jonger dan ik, al weet ik niet hoe relevant dat is. Op 't werk klikken we heel goed, lachen veel om elkaar dus ik keek er eigenlijk wel naar uit.
Maar de date zelf was gewoon heel.. raar. Hij was niet heel spraakzaam, zat heel veel na te denken/in zijn hoofd, vroeg wel veel (leek wel geïnteresseerd) maar er vielen gewoon best veel stiltes die ik op een gegeven moment ook niet met moeite nog kon vullen. Bleek ook dat hij nog nooit een relatie had gehad (voor mij op zich niet zo'n probleem) en hij was er ook niet naar "op zoek/wist niet of hij er wel één wou". Vroeg hem waarom hij me dan mee uitvroeg, daar had hij ook niet echt een antwoord op.
Ik vond dat het best tegenviel, maar stond op zich nog wel open voor een tweede afspraak, want misschien was hij gewoon nerveus.. Toen zei hij dat hij dit wel vaker had, dat het hem zodanig in de weg zat dat hij soms met mensen die hij al heel lang kent ineens "vastloopt" en dat hij daardoor niet wist of hij nog wel wilde afspreken want het zat hem in de weg.
Ik snap er dus echt niks van, op 't werk is het leuk, maar 1 op 1 was het gewoon zo'n desillusie. En ik baal er ontzettend van, want ik kom bijna nooit leuke single heteromannen tegen op 't werk, en via tinder/datingsites vind ik ook niet optimaal..
Ik had gisteren een date, met een jongen die ik ken via mijn werk, hij vroeg mij mee uit. Hij is een paar jaar jonger dan ik, al weet ik niet hoe relevant dat is. Op 't werk klikken we heel goed, lachen veel om elkaar dus ik keek er eigenlijk wel naar uit.
Maar de date zelf was gewoon heel.. raar. Hij was niet heel spraakzaam, zat heel veel na te denken/in zijn hoofd, vroeg wel veel (leek wel geïnteresseerd) maar er vielen gewoon best veel stiltes die ik op een gegeven moment ook niet met moeite nog kon vullen. Bleek ook dat hij nog nooit een relatie had gehad (voor mij op zich niet zo'n probleem) en hij was er ook niet naar "op zoek/wist niet of hij er wel één wou". Vroeg hem waarom hij me dan mee uitvroeg, daar had hij ook niet echt een antwoord op.
Ik vond dat het best tegenviel, maar stond op zich nog wel open voor een tweede afspraak, want misschien was hij gewoon nerveus.. Toen zei hij dat hij dit wel vaker had, dat het hem zodanig in de weg zat dat hij soms met mensen die hij al heel lang kent ineens "vastloopt" en dat hij daardoor niet wist of hij nog wel wilde afspreken want het zat hem in de weg.
Ik snap er dus echt niks van, op 't werk is het leuk, maar 1 op 1 was het gewoon zo'n desillusie. En ik baal er ontzettend van, want ik kom bijna nooit leuke single heteromannen tegen op 't werk, en via tinder/datingsites vind ik ook niet optimaal..
maandag 26 maart 2018 om 17:48
Geef het en hem gewoon wat tijd. Je hoeft niet de volgende maand met hem te trouwen en ondanks dat hij wat nerveus en onhandig overkwam, heeft hij wel de moed en interesse gehad om je uit te vragen. Benader hem voor de volgende date en ga iets ondernemen, in plaats van aan een tafeltje of bar te zitten.
maandag 26 maart 2018 om 17:58
Dat snap ik. En ik had ook willen voorstellen om de volgende keer iets actievers te doen. Maar hij gaf dus al aan dat hij waarschijnlijk niet meer wilde afspreken omdat hij dus zo in zijn hoofd zit, toen zei ik dat ik dat wel jammer vond, maar het wel begreep omdat het voor hem zo ook niet fijn is. Weet niet zo goed wat ik dan verder kan doen, 't voelt al snel zo "opdringerig" om een volgende date voor te stellen als hij aangeeft dat hij dat niet echt ziet zitten.paloma schreef: ↑26-03-2018 17:48Geef het en hem gewoon wat tijd. Je hoeft niet de volgende maand met hem te trouwen en ondanks dat hij wat nerveus en onhandig overkwam, heeft hij wel de moed en interesse gehad om je uit te vragen. Benader hem voor de volgende date en ga iets ondernemen, in plaats van aan een tafeltje of bar te zitten.
maandag 26 maart 2018 om 18:13
Hij kent je al van het werk dus het is niet dat je een volslagen onbekende was die hij alleen kent via internet zodat je in het echt onwijs tegen kon vallen.
Raar dat hij nu dan ineens zo vreemd en afstandelijk doet.
Klinkt als een jongen met issues.
Daar moer je maar net trek in hebben.
Maar goed hij heeft al aangegeven dat hij een volgende date niet zo ziet zitten.
Dus hoef je je ook niet af te vragen wat zijn gedrag te betekenen heeft.
Raar dat hij nu dan ineens zo vreemd en afstandelijk doet.
Klinkt als een jongen met issues.
Daar moer je maar net trek in hebben.
Maar goed hij heeft al aangegeven dat hij een volgende date niet zo ziet zitten.
Dus hoef je je ook niet af te vragen wat zijn gedrag te betekenen heeft.
maandag 26 maart 2018 om 18:16
Je baalt omdat je verder geen leuke hetero mannen tegen komt via je werk? Dat vind ik geen reden om door te gaan met daten, vind het zelfs een hele rare opmerking eerlijk gezegd. Er zijn andere manieren om mannen te leren kennen hoor.
Maar los van dat zou ik het aan hem overlaten. Als hij een voorstel doet voor een 2e date kun je alsnog kijken wat je er mee doet.
Maar los van dat zou ik het aan hem overlaten. Als hij een voorstel doet voor een 2e date kun je alsnog kijken wat je er mee doet.
maandag 26 maart 2018 om 18:17
Tenzij je zin hebt in zoveel gedoe na slechts 1 date zou ik hier mee stoppen.
Daarnaast, don't dip your pen in company ink. Je kan beter vanuit je netwerk daten, want deze collega blijf je nu tegenkomen terwijl je zo'n ervaring hebt gehad met hem. Hij had denk ik beter "die aardige collega" voor je kunnen blijven, toch?
Daarnaast, don't dip your pen in company ink. Je kan beter vanuit je netwerk daten, want deze collega blijf je nu tegenkomen terwijl je zo'n ervaring hebt gehad met hem. Hij had denk ik beter "die aardige collega" voor je kunnen blijven, toch?
maandag 26 maart 2018 om 18:21
In dat geval misschien inderdaad er niet meer erop terugkomen. Waarschijnlijk niet meer willen afspreken klinkt voor mij niet als iemand die wel wil, maar niet durft. Voor mij klinkt het alsof je genoeg deuren hebt geopend en hem voldoende positieve feedback hebt gegeven over zijn "onzekerheid". Daarnaast als je op het werk een leuke klik met elkaar hebt en je hebt er nu een ontnuchterend gevoel over, dan is het misschien beter om verder niets meer te forceren.
maandag 26 maart 2018 om 18:29
Hij zei dat hij wel wilde, dat was het niet, hij zag het alleen niet zitten omdat hij dan weer zo in zijn hoofd gaat zitten.paloma schreef: ↑26-03-2018 18:21In dat geval misschien inderdaad er niet meer erop terugkomen. Waarschijnlijk niet meer willen afspreken klinkt voor mij niet als iemand die wel wil, maar niet durft. Voor mij klinkt het alsof je genoeg deuren hebt geopend en hem voldoende positieve feedback hebt gegeven over zijn "onzekerheid". Daarnaast als je op het werk een leuke klik met elkaar hebt en je hebt er nu een ontnuchterend gevoel over, dan is het misschien beter om verder niets meer te forceren.
Overigens, 't werk is op projectbasis, kans is groot dat we elkaar met een paar maanden niet meer zien. Een relatie aangaan hier met collega's is redelijk geaccepteerd (en gebeurd rij vaak zelfs), maar 't is ook geen "normale" branche.
maris_90 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 18:31
1.53% gewijzigd
maandag 26 maart 2018 om 18:30
Misschien kun je zeggen dat jullie het de volgende keer niet als date moeten zien/ benaderen, maar gewoon als " een hapje eten met een collega " oid. Laat je het daten met hem voor wat het is en ga je gewoon iets voor de gezelligheid samen doen. Als dat onwennige-hoe-heurt-het-tijdens-een-date er af is, lukt het hem misschien wel weer om " gewoon " te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 26 maart 2018 om 18:38
Zo raar is dat niet toch? Heel veel mensen leren elkaar kennen op werk.
maandag 26 maart 2018 om 19:00
Ik heb het me wel afgevraagd ja, maar zoiets vraag je ook niet zo snel.Ik had ooit een "blind" date (had al wel weken met hem gesproken via whatsapp maar kende hem "in het echt" niet.) met iemand die Asperger bleek te hebben, en dat vertelde hij me pas op de date zelf. Dat viel ook heel vaak stil, maar nog véél erger dan nu.
maris_90 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 19:07
1.13% gewijzigd
maandag 26 maart 2018 om 19:04
Een date is wel iets anders dan een collegiaal praatje. Ik klap dan ook dicht terwijl ik op mijn manier best wel succesvol een tijdje kan babbelen voor het ongemakkelijk wordt. Er zijn nu eenmaal introverte en extraverte mensen. Aan jou natuurlijk of je daar begrip voor hebt en er mee verder wil of niet. Maar ik denk niet dat het per se een teken is dat hij zwaar gestoord is of zo.
maandag 26 maart 2018 om 19:26
Dat heeft toch niets met introvert of extravert te maken? Ik ben ook introvert, maar ik kan 1 op 1 of in een kleine groep prima een gesprek voeren, uren en uren zelfs. Alleen grote groepen (onbekende) mensen vind ik niet fijn, die trekken mijn batterij leeg. Daarom ben ik ook geen extravert.strikjemetstippels schreef: ↑26-03-2018 19:04Een date is wel iets anders dan een collegiaal praatje. Ik klap dan ook dicht terwijl ik op mijn manier best wel succesvol een tijdje kan babbelen voor het ongemakkelijk wordt. Er zijn nu eenmaal introverte en extraverte mensen. Aan jou natuurlijk of je daar begrip voor hebt en er mee verder wil of niet. Maar ik denk niet dat het per se een teken is dat hij zwaar gestoord is of zo.
maandag 26 maart 2018 om 20:03
Als je hem echt leuk vindt en het klikt op het werk dan zou ik nog wel een tweede date plannen. Maar dan niet in het café of samen uit eten maar juist samen iets doen. Daarmee voorkom je lange ongemakkelijke stiltes. Ga samen bowlen of steile wand klimmen of gewoon wandelen. Vaak kletst het makkelijker als je elkaar niet de hele tijd hoeft aan te kijken
maandag 26 maart 2018 om 21:10
maandag 26 maart 2018 om 21:26
Nee, ik wilde nog ene keer met 'm afspreken omdat ik hoopte dat hij nerveus was en daardoor zo stil was. Hoe kom je erbij dat ik met hem date omdat er niets beters rondloopt? Ik baalde er ontzettend van omdat ik hem een leuke man vond op 't werk,maar dat hij 1 op 1 toch niet zo leuk was.sinnombre schreef: ↑26-03-2018 21:10Je vond het geen leuke date, maar wilt toch maar weer afspreken, omdat er niets beters rondloopt? Leuk hoor, voor jezelf én voor hem.
Doe niet zo raar, dit is ‘m gewoon niet voor je. Je bent toch liever vrijgezel dan dat je in een relatie zit met een stille saaie Willy?
En ja, ik ben liever single dan dat ik in een relatie zit waarin ik niet gelukkig ben. Alleen was hij op 't werk gewoon leuker en dacht ik dat 't misschien wel wat kon worden.
woensdag 28 maart 2018 om 15:49
Heb hem vanochtend gesproken en hij gaf aan dat hij eerst aan het "in-zijn-hoofd-zitten-probleem" wilt werken voordat hij verder wil afspreken, maar geen enkel idee hoe/wat hij dat dan wilt doen. Aangezien hij op onze date al vertelde dat hij hier al jaren last van had, 1 op 1 gesprekken meestal vermeed, en het soms ook in andere situaties heeft, denk ik niet dat het iets is wat hij zelf (zonder hulp) kan "oplossen", en waarschijnlijk ook niet binnen een redelijk tijdsbestek. Dus ik heb besloten dat ik het hierbij ga laten en verder kijk wat er op m'n pad komt. Vind het wel jammer want ik vond 'm vóór onze date wel echt leuk,maar goed, het is niet anders.
woensdag 28 maart 2018 om 17:40
Als collega's kunnen jullie gezamelijk wel over iets praten. Maar dat betekent nog niet dat jullie als date samen met elkaar kunnen praten. Sowieso is er de omschakeling waarbij men de ander niet meer als collega moet gaan zien, want wanneer je dat doet gooi je namelijk automatisch bepaalde blokkades op qua interactie. Een heleboel mannen zijn zo opgevoed dat ze hun vrouwelijke collega niet zien als iemand waarmee ze willen vrijen. In een Date situatie is het echter toch wel van belang dat er die fysieke aantrekking niet alleen aanwezig is maar ook gecultuveerd.
Dat hij vastloopt kan dus liggen aan het feit dat hij vastloopt in zijn extrapolaties m.b.t. de persoon die hij date en daardoor zich teveel bewust is van de situatie waarin hij zich bevind tesamen met alle mogelijke beren. Dan is het inderdaad lastig om met die date te praten, terwijl het makkelijker zou zijn om een type date te kiezen waarbij je samen Over iets kunt praten.
Dat hij vastloopt kan dus liggen aan het feit dat hij vastloopt in zijn extrapolaties m.b.t. de persoon die hij date en daardoor zich teveel bewust is van de situatie waarin hij zich bevind tesamen met alle mogelijke beren. Dan is het inderdaad lastig om met die date te praten, terwijl het makkelijker zou zijn om een type date te kiezen waarbij je samen Over iets kunt praten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 28 maart 2018 om 19:30
Toen hij me (via app) uitvroeg zei hij dat hij me leuk en aantrekkelijk vond (en ik zei dat het wederzijds was), dus ik neem aan dat die fysieke aantrekkingskracht er wel was. Ik snap je punt, maar hij gaf zelf al aan dat hij 't niet alleen op de date had, maar eigenlijk altijd in 1 op 1 situaties, en blijkbaar soms zelfs op werk, zoals bij een eerder project dat hij compleet vastliep en ermee moest stoppen. Had het bij dit project niet opgemerkt, maar hij hoefde ook niet bijzonder veel te doen.jaw schreef: ↑28-03-2018 17:40Als collega's kunnen jullie gezamelijk wel over iets praten. Maar dat betekent nog niet dat jullie als date samen met elkaar kunnen praten. Sowieso is er de omschakeling waarbij men de ander niet meer als collega moet gaan zien, want wanneer je dat doet gooi je namelijk automatisch bepaalde blokkades op qua interactie. Een heleboel mannen zijn zo opgevoed dat ze hun vrouwelijke collega niet zien als iemand waarmee ze willen vrijen. In een Date situatie is het echter toch wel van belang dat er die fysieke aantrekking niet alleen aanwezig is maar ook gecultuveerd.
Maar het is wel een leermomentje voor de volgende keer, de leukste dates die ik had waren idd actieve dates, misschien omdat het comfortabeler is dan tegenover elkaar te zitten bij een café.