Date drie in het verschiet

21-03-2016 09:43 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb hier in het verleden wel al eens geschreven (ook over daten zie ik ) en zit nu weer in de date-stress.

Drie weken geleden vroeg een hele leuke man mijn telefoonnummer tijdens een avondje stappen. Tijdens zo'n avond uit gaat het al vaak eerder om wat zoenen i.p.v. om echt contact te leggen maar hij zei dat hij me heel graag mee uit wou nemen, dat hij me zeker iets zou laten weten en vroeg of hij me een zoen op m'n wang mocht geven.

Zo gezegd, zo gedaan en de volgende dag kreeg ik inderdaad een berichtje met al snel een voorstel om af te spreken. Hebben we gedaan, we zijn tot 5 uur 's ochtens op café blijven plakken (de laatste twee uren hebben we wel al zoenend doorgebracht ). Vonden het beiden leuk, vorige week tweede date gehad. Hij is toen mee naar me thuis geweest, heel leuk, vanalles gedaan maar nog niet geheel all the way.

Donderdag ga ik bij hem thuis eten ...

Klinkt op zich allemaal goed, alleen word ik zo strontonzeker tijdens dit hele proces. Ik vind het verschrikkelijk om me zo te voelen en vraag me af of hij met diezelde dingen bezig is dan ik. We smsen bvb. heel weinig - hoeft voor mij ook niet want ik vind het fijner om de gesprekken te houden voor 'real life'. De smsjes zijn eerder bedoeld om de date vast te leggen, daarna hoor ik hem niet meer (maar hij mij dus ook niet dus dat gaat twee kanten op). Donderdagochtend is hij bij me weg gegaan, vrijdagmiddag stuurde hij een berichtje en zaterdag hebben we afgesproken voor onze date komende donderdag. Blijf ik nu zelf stil tot donderdag?

Verder heb ik ook heel wat vragen/onzekerheden over wat hij wil. Het klikt heel erg goed maar we hebben echt gesprekken over de gekste dingen waardoor een aantal (voor mij) belangrijke zaken nog niet ter sprake kwamen. Wil hij een (monogame) relatie? Date hij ook met anderen? ... Ik weet ook niet goed hoe ik dat moet aanbrengen, het is nog maar de derde date en wil het niet te beladen maken.

Anderzijds: als hij niet op zoek is naar een relatie, kan ik er maar beter mee stoppen want ik vind hem wel heel erg leuk worden.

Dat is dan meteen ook het volgende 'probleem': ik vind hem heel erg leuk maar ik vrees heel veel andere vrouwen ook. Het is denk ik ook echt een 'bad boy', zowel qua looks (denk tattoos, ziet er beetje rockstar-ish uit) als qua verleden. Plus, hij vroeg mij uit op een avondje uit, ik wil niet zo naiëf zijn om te denken dat ik ZO speciaal voor hem was en dat hij dat niet met andere dames doet ...

Ik zit dus een beetje in de stress: ik ben ineens ook heel bang dat hij de date gaat afzeggen (waarom weet ik niet, ik heb daar niet echt aanwijzingen voor, misschien meer het idee dat hij tijdens het uitgaan iemand leuker is tegen gekomen?) - ik weet niet hoe ik mijn 'vragen' moet aanbrengen zonder het zwaar te maken of zonder hem te willen claimen - en misschien wil ik ook gewoon het antwoord niet horen ...

Ik weet niet wat ik jullie wil vragen en of ik wel een vraag heb Misschien of dit goed klinkt of klinkt als bad news?

Ik ben gewoon al blij dat ik het es van me af kon schrijven, ik ben een datekluns. Heb een lange relatie gehad, daarna wat flings maar ik sta nu wel open voor een echte relatie. Alleen ging dat 'in mijn tijd' veel makkelijker: je zoende, had een leuke date en je was bij wijze van spreken al een koppel.

Ter info: ik ben 31, hij 35.
Wat sommige dames zeggen over dat onderbuikgevoel, dat klopt bij mij meestal ook wel. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo werk. Het kan zijn dat jij wat onzekerder van aard bent en dingen veel op jezelf betrekt. Het kan zijn dat je hem gewoon heel leuk vindt en dat hij weet het nog niet, maar dat kan later natuurlijk nog veranderen. Wij kunnen dat niet bepalen of op telepathische wijze aanvoelen.

Zou je het heel erg vinden om het te proberen en misschien op je snufferd te gaan bij deze man? Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal soms bij daten en daar komt een mens ook wel weer overheen. Als je het niet probeert weet je zeker dat het niks wordt. Je kan ook wel eindeloos gaan speculeren over wat hij zou willen, maar echt weten doe je dat bijna nooit helemaal.

Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf een grens bedenkt. Die kan liggen op: 3 maanden daten en dan moet ik het weten, of op: geen seks zonder commitment. Of ergens daartussenin. Bepaal dat voor jezelf en probeer het verder een beetje los te laten. Het loopt zoals het loopt en het nog alle kanten op kan gaan.
Ach nee joh, als ik ooit weer op de markt zou zijn, zou ik ook onzeker zijn. No worries. Hebben meer vrouwen last van!
Mijn onzekerheden gaan ook over hoe hij staat tegenover andere vrouwen. Hij ziet er goed uit, is heel vlot in het contact, heeft mij ook zo 'opgepikt'. In het weekend gaat hij veel uit dus het zou best naiëf zijn om te denken dat ik de enige vrouw ben die hij dan interessant vindt (hoewel hij zegt dat hij zelden iemand ontmoet die hij aantrekkelijk vindt én die hij ook grappig en intelligent vindt - maar dat zijn misschien ook maar badboy-woorden:)).

Dat vind ik geen fijn gevoel, hoewel hij mij niets verplicht is. Maar dat geeft me dan zo'n beetje het gevoel dat ik de leukste moet gevonden worden, alsof het competitie is. Terwijl hij natuurlijk evengoed niet van mij weet of ik al dan niet andere mannen date/in mijn bed heb.

Ik wil hem gewoon een tijdje voor mij alleen om te kunnen ontdekken of er iets is, maar da's egoïstisch zeker?
Ik ben bang dat als je het niet wat meer loslaat je op den duur je eigen glazen ingooit. Zoek even wat afleiding en probeer het wat meer te laten gaan. Als hij je leuk genoeg vindt komt het wel goed. Als hij dat niet vindt en graag met andere gaat, kan jij daar vrij weinig aan veranderen. Aan die bovenbeschreven hersenspinsels heb je niet veel, die maken jou alleen maar onzekerder en hem waarschijnlijk benauwder als je daar toch onbewust naar gaat handelen. Zoek even wat afleiding. Geniet van je volgende date en kijk dan verder.

En als je het echt per se wil weten, is de enige oplossing om daarom te vragen. Maar ga bij jezelf dan eerst even te raden waarom je dat na 2 dates al wil weten? Jij kent hem nog nauwelijks. Wil je je echt al zo snel vastleggen aan iemand? Straks blijkt hij helmaal niet leuk te zijn. Er is niks mis met elkaar rustig leren kennen.
Ja loslaten ... daar ben ik nooit zo goed in geweest

In m'n hoofd dan, ik heb niet het idee dat mijn date daar iets van merkt. In tegendeel. Zo had ik toevallig een papieren zakdoekje naast mijn bed liggen en merkte hij op: 'Oh, druk weekend gehad?'. Ik had dan kunnen zeggen dat ik niet elk weekend met iemand anders date etc. maar in de plaats daarvan maak ik er zelf een grap over waaruit hij ook helemaal niet kan opmaken of ik effectief met anderen date of niet. Terwijl hij misschien die 'luchtige' opmerking net maakt om te pijlen of ik ook andere mannen date.

Ik ben een kluns
quote:laisje schreef op 21 maart 2016 @ 15:07:

In m'n hoofd dan, ik heb niet het idee dat mijn date daar iets van merkt. In tegendeel. Zo had ik toevallig een papieren zakdoekje naast mijn bed liggen en merkte hij op: 'Oh, druk weekend gehad?'. Ik had dan kunnen zeggen dat ik niet elk weekend met iemand anders date etc. maar in de plaats daarvan maak ik er zelf een grap over waaruit hij ook helemaal niet kan opmaken of ik effectief met anderen date of niet. Terwijl hij misschien die 'luchtige' opmerking net maakt om te pijlen of ik ook andere mannen date.

Ik ben een kluns Zo herkenbaar...
Ik snap dat nooit van vrouwen, je bent verliefd en wil meer dan alleen scharrelen met hem. Waarom dan niet dat bij de volgende date ter sprake te brengen? Nee in plaats daarvan ga je ongetwijfeld de volgende keer wel all THE way met hem neuken en dan duimen dat hij hetzelfde voelt voor jou. Seksen gaat zorgen voor nog meer verliefdheid en gevoelens. Je durft dus wel te neuken en je letterlijk bloot te geven, maar eerlijk over wat je wil dat is te eng?

Ik zou het nog een ander verhaal vinden als je er zelf in zou zitten van "we zien wel, ik hoef niet per se een relatie". Dat is bij jou echter niet het geval.
Ik heb laatst een man leren kennen en spontaan kwam het onderwerp op trouwen. Ik zei dat ik mijn trouwjurk al had uitgezocht en een trouwjurken-en-kapsel-bord op Pinterest heb. En dat ik wel hoopte ooit nog eens te trouwen.

Er ontstond een leuk en grappig gesprek waarna ik zei dat het allemaal niet zo zwaar en serieus is maar ik het wel meende. Hij zei toen, heel lief: 'Dat weet ik lieve meid, ik vind het wel schattig'.

En het volgende contactmoment werd door hem geinitieerd met een dateverzoekje.

Wat ik wil zeggen: als een man je leuk vindt, kun je niet zoveel fouts of raars zeggen. Dan vindt hij je gewoon leuk. Dus als het jou hoog zit dat je niet goed weet waar je aan toe bent, zeg gewoon!

Ik ben een kluns Wat een foute opmerking van hem.
quote:-KING- schreef op 21 maart 2016 @ 10:50:

dan zeg je 'hee glamourboy met je armbandjes en nonchalante kapsel, wat wil je nou GODVERDOMME eigenlijk van me?'

Op de 3e date al?

RFR!

Ik ben een kluns wees blij dat je er luchtig op reageerde, er is toch weinig zo gênant als een geintje maken en de ander gaat er serieus op in
Ciambella: ik ben uiteraard nog niet verliefd op hem. Na twee dates kan je dat toch echt nog niet weten. Ik voel me fijn en spannend bij hem en er is veel aantrekkingskracht.

Ik ga mezelf of hem ook niet verliefd seksen Ik zou hem ook leuk vinden (om later misschien verliefd te kunnen worden) als er nog niets fysieks was gebeurd en ik zou hem ook aantrekklijk vinden als ik hem niet leuk zou vinden.

Dus ja, ik wil met hem seksen, zo raar vind ik dat niet

Ik vraag me alleen af of hij dat ook bij mij voelt, dat hij zich fijn voelt bij mij en leuk genoeg om misschien te ontdekken of er meer in zit. Of dat hij dat intussen met meerdere dames doet (dat doe ik immers niet, ik vind het moeilijk om gelijktijdig te daten). En juist dat wil ik bevragen zonder dat hij inderdaad wegrent omdat hij denkt dat ik hem claim.

Anyway onze date staat voor donderdag - we moeten sowieso nog eventjes contact hebben omdat ik zijn adres niet heb en nog niet weet om welk uur ik daar verwacht wordt etc. Zaterdag hebben we afgesproken voor donderdag, tot nog toe verder niets meer gehoord (maar voordien ook enkel berichtjes om af te spreken). Misschien stuur ik hem vanavond wel een berichtje ... of morgen ... of wachten? .... Aaaah datestress
Dinsdag lijkt me prima dag om te vragen waar je donderdag verwacht wordt. Enjoy..
quote:laisje schreef op 22 maart 2016 @ 10:09:

Ciambella: ik ben uiteraard nog niet verliefd op hem. Na twee dates kan je dat toch echt nog niet weten. Ik voel me fijn en spannend bij hem en er is veel aantrekkingskracht.

Ik ga mezelf of hem ook niet verliefd seksen Ik zou hem ook leuk vinden (om later misschien verliefd te kunnen worden) als er nog niets fysieks was gebeurd en ik zou hem ook aantrekklijk vinden als ik hem niet leuk zou vinden.

Dus ja, ik wil met hem seksen, zo raar vind ik dat niet

Ik vraag me alleen af of hij dat ook bij mij voelt, dat hij zich fijn voelt bij mij en leuk genoeg om misschien te ontdekken of er meer in zit. Of dat hij dat intussen met meerdere dames doet (dat doe ik immers niet, ik vind het moeilijk om gelijktijdig te daten). En juist dat wil ik bevragen zonder dat hij inderdaad wegrent omdat hij denkt dat ik hem claim.

Anyway onze date staat voor donderdag - we moeten sowieso nog eventjes contact hebben omdat ik zijn adres niet heb en nog niet weet om welk uur ik daar verwacht wordt etc. Zaterdag hebben we afgesproken voor donderdag, tot nog toe verder niets meer gehoord (maar voordien ook enkel berichtjes om af te spreken). Misschien stuur ik hem vanavond wel een berichtje ... of morgen ... of wachten? .... Aaaah datestress gewoon ff een pussypic, om het luchtig te houden.
very metal
quote:Amand schreef op 21 maart 2016 @ 22:11:

[...]

Op de 3e date al?

RFR!
very metal
Ik ben ook bang dat hij me 'vergeten' is intussen ... maar zo'n korte aandachtsspanne kan iemand toch niet hebben waarschijnlijk?

Ik maak mezelf gek
Heb je hem een berichtje gestuurd of niet? Neem het initiatief...
En?
Dus dat...
Ik keek gisteren na het werk op m'n GSM en ik had een berichtje van hem

Donderdag is still on!
quote:laisje schreef op 23 maart 2016 @ 10:29:

Donderdag is still on!Veel plezier morgen!
quote:laisje schreef op 23 maart 2016 @ 10:29:

Donderdag is still on!Zie je nou wel.. Lekker van genieten meid en als jij hem een keer wilt appen gewoon doen. Je mag t ook leuk hebben buiten de dates. Hoe laat hebben jullie afgesproken morgen? Enjoy!!
Dus dat...
Maak je niet zo druk. Hij weet dat hij morgen seks gaat hebben. Dat gaat hij niet afzeggen.
quote:Medina schreef op 23 maart 2016 @ 11:53:

Maak je niet zo druk. Hij weet dat hij morgen seks gaat hebben. Dat gaat hij niet afzeggen.
Zijn er al zenuwen?
Dus dat...
Date drie is voorbij ... en ik heb 'the talk' niet moeten initiëren want hij vroeg zelf naar wat ik eigenlijk op zoek was. Hij was duidelijk: hij wil nooit meer een vaste relatie, nooit meer samenwonen. Hij is nog nooit gelukkig geweest in een relatie en kent ook niemand die dat wel is. Hij wil vrij zijn en kunnen doen wat hij wil. Hij stelt dat het daarbij niet zijn bedoeling is om met zoveel mogelijk vrouwen seks te hebben want dat interesseert hem niet. Hij geeft aan nood te hebben aan spanning en flirten.

Ik vroeg wat hij dan met mij wou en dat weet hij niet. Hij zegt me leuk te vinden en niet alleen voor seks en hij wil me graag blijven zien. Een relatie wil hij echter niet en dat gaat nooit veranderen.

Hij zei dat ik maar moet beslissen of ik hem wil blijven zien, hij sprak over een aantal activiteiten in de toekomst. Natuurlijk weet ik dat het stom zou zijn om dat te doen nadat hij zo expliciet en duidelijk is geweest maar ik voel me zo leuk en spannend bij hem ...

Vanavond ga ik uit naar de plaats waar hij ook altijd zit dus dat wordt awkward :/ Wil hem niet met een ander zien ofzo

Ik vind hem leuk :( maar ik vermoed dat ik mijn verstand moet gebruiken en da's niet leuk ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven