Date drie in het verschiet

21-03-2016 09:43 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb hier in het verleden wel al eens geschreven (ook over daten zie ik ) en zit nu weer in de date-stress.

Drie weken geleden vroeg een hele leuke man mijn telefoonnummer tijdens een avondje stappen. Tijdens zo'n avond uit gaat het al vaak eerder om wat zoenen i.p.v. om echt contact te leggen maar hij zei dat hij me heel graag mee uit wou nemen, dat hij me zeker iets zou laten weten en vroeg of hij me een zoen op m'n wang mocht geven.

Zo gezegd, zo gedaan en de volgende dag kreeg ik inderdaad een berichtje met al snel een voorstel om af te spreken. Hebben we gedaan, we zijn tot 5 uur 's ochtens op café blijven plakken (de laatste twee uren hebben we wel al zoenend doorgebracht ). Vonden het beiden leuk, vorige week tweede date gehad. Hij is toen mee naar me thuis geweest, heel leuk, vanalles gedaan maar nog niet geheel all the way.

Donderdag ga ik bij hem thuis eten ...

Klinkt op zich allemaal goed, alleen word ik zo strontonzeker tijdens dit hele proces. Ik vind het verschrikkelijk om me zo te voelen en vraag me af of hij met diezelde dingen bezig is dan ik. We smsen bvb. heel weinig - hoeft voor mij ook niet want ik vind het fijner om de gesprekken te houden voor 'real life'. De smsjes zijn eerder bedoeld om de date vast te leggen, daarna hoor ik hem niet meer (maar hij mij dus ook niet dus dat gaat twee kanten op). Donderdagochtend is hij bij me weg gegaan, vrijdagmiddag stuurde hij een berichtje en zaterdag hebben we afgesproken voor onze date komende donderdag. Blijf ik nu zelf stil tot donderdag?

Verder heb ik ook heel wat vragen/onzekerheden over wat hij wil. Het klikt heel erg goed maar we hebben echt gesprekken over de gekste dingen waardoor een aantal (voor mij) belangrijke zaken nog niet ter sprake kwamen. Wil hij een (monogame) relatie? Date hij ook met anderen? ... Ik weet ook niet goed hoe ik dat moet aanbrengen, het is nog maar de derde date en wil het niet te beladen maken.

Anderzijds: als hij niet op zoek is naar een relatie, kan ik er maar beter mee stoppen want ik vind hem wel heel erg leuk worden.

Dat is dan meteen ook het volgende 'probleem': ik vind hem heel erg leuk maar ik vrees heel veel andere vrouwen ook. Het is denk ik ook echt een 'bad boy', zowel qua looks (denk tattoos, ziet er beetje rockstar-ish uit) als qua verleden. Plus, hij vroeg mij uit op een avondje uit, ik wil niet zo naiëf zijn om te denken dat ik ZO speciaal voor hem was en dat hij dat niet met andere dames doet ...

Ik zit dus een beetje in de stress: ik ben ineens ook heel bang dat hij de date gaat afzeggen (waarom weet ik niet, ik heb daar niet echt aanwijzingen voor, misschien meer het idee dat hij tijdens het uitgaan iemand leuker is tegen gekomen?) - ik weet niet hoe ik mijn 'vragen' moet aanbrengen zonder het zwaar te maken of zonder hem te willen claimen - en misschien wil ik ook gewoon het antwoord niet horen ...

Ik weet niet wat ik jullie wil vragen en of ik wel een vraag heb Misschien of dit goed klinkt of klinkt als bad news?

Ik ben gewoon al blij dat ik het es van me af kon schrijven, ik ben een datekluns. Heb een lange relatie gehad, daarna wat flings maar ik sta nu wel open voor een echte relatie. Alleen ging dat 'in mijn tijd' veel makkelijker: je zoende, had een leuke date en je was bij wijze van spreken al een koppel.

Ter info: ik ben 31, hij 35.
Ohja: als hij het over seks heeft ben ik wel geneigd hem te geloven. Het is ik die hem besprongen heb - na een aantal uren bij hem te zijn al.

Hij zegt ook een laag libido te hebben.

Die spanning etc lijkt hem meer te gaan over jagen en flirten en nieuwe prikkels dan om seks op zich ...
Lijkt me lastig idd. Waarom wordt t vanavond akward? Hij wil toch met jouw omgaan??
Dus dat...
Hij wil met mij omgaan maar wil ook spanning en flirten. Hij zei letterlijk, ik wil je geen pijn doen maar ik ga ook niet liegen en zeggen dat ik niet ga zoenen met anderen.

Dus als ik hem zie bij het uitgaan en hij flirt met andere vrouwen, tja dat vind ik moeilijk om te aanschouwen :(

Hij zei dat hij dat trouwens ook heeft, dat hij me liever niet met een andere man ziet of naar huis ziet gaan: 'tuurlijk wil ik jou voor mij alleen, elke man wil een vrouw voor zich alleen, maar ik kan dat niet verwachten als ik je dat zelf niet kan beloven'

Eerlijk is ie wel maar dat maakt het er niet makkelijker op. Of wel: ik moet er mee kappen natuurlijk :/
quote:ikk001122 schreef op 25 maart 2016 @ 20:35:

Lijkt me lastig idd. Waarom wordt t vanavond akward? Hij wil toch met jouw omgaan??TO is verliefd op hem, en hij wil alleen seks (maar niet om de seks, gewoon voor de spanning en flirt). En zij kan hem niet weerstaan of zoiets.
Ik denk dat ik intussen inderdaad een soort van verliefd ben. Ik vind hem verschrikkelijk sexy maar ik merk ook echt raakvlakken. Maar ja dat doet er allemaal niet toe als de andere kant niets exclusiefs wil.

En ja vind het heel erg moeilijk om dan geen contact meer op te nemen :/
quote:laisje schreef op 25 maart 2016 @ 20:58:

Ik denk dat ik intussen inderdaad een soort van verliefd ben. Ik vind hem verschrikkelijk sexy maar ik merk ook echt raakvlakken. Maar ja dat doet er allemaal niet toe als de andere kant niets exclusiefs wil.

En ja vind het heel erg moeilijk om dan geen contact meer op te nemen :/

Dan blijf je dat gewoon doen, tot het moment dat hij jou aan de kant zet. Dan heb je niet alleen liefdesverdriet, maar ook een deuk in je zelfvertrouwen.

En geloof me, dat nooit meer een relatie willen-verhaal van hem is echt klinkklare onzin. Hij heeft gewoon nog niet die speciale vrouw gevonden. Op een dag vindt hij die wel en kan hij in een keer wel een relatie aangaan en zet jou aan de kant. Extra pijnlijk. Dat alles zal meer pijn doen, dan wanneer je nu als een powervrouw hem aan de kant zet. Want je verdient een volwaardige relatie en bent meer waard dan een playboy.
Tsja, ik vind hem heel duidelijk en eerlijk. Hij wil rondfladderen. Jij wil een exclusieve relatie.

Dit gaat 'm gewoon niet worden. Time to move on.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Lekker met andere mannen flirten voor zijn neus. Weet iemand gelijk wat ie mist.
Dus dat...
Ik verbaas me altijd wel over reacties als: "move on, je bent meer waard dan dat" etc.

En ik verbaas me ook over het feit dat men denkt dat deze man wel een relatie wil, maar niet met haar. Veel mensen kunnen dit maar niet bevatten: echt, er zijn mensen die GEEN relatie wilen, met wie dan ook. Een relatie loopt uiteindelijk toch vaak uit op een fiasco. Hoeveel mensen zijn er nu daadwerkelijk gelukkig in een een relatie? Ik ken er maar weinig. Dus zijn er mensen die zeggen: van mij hoeft dat niet meer, ik wil het op een andere manier. Hij zit nu duidelijk in die fase. Misschien denkt hij er over een aantal jaren anders over.

Hij vindt zijn leventje zoals het nu is, prima. Hij wil af en toe een leuke date en seks, maar verder (in principe) niet. Ik vind het echt top dat hij daar eerlijk over is tegen je. Deze man staat in contact met zichzelf, zijn gevoel, respecteert zichzelf en een ander door dit eerlijk te zeggen en geen spelltjes te spelen.

Waren er maar meer mannen zoals hij.

TO, jij moet je echter afvragen of je dit wil. Hou er rekening mee dat je verdriet gaat krijgen van deze man. Want jij wil zoals je schrijft wél iets exclusiefs, een relatie. Dat gaat dus 99% zeker niet matchen.

Als je denkt dat je het wel aankan, ga ervoor en zie maar gewoon hoe het verloopt. Misschien moet je er niet te veel over nadenken en het laten gaan zoals het gaat. Genieten van de momenten samen, maar het ook weer van je af kunnen zetten als je elkaar even niet ziet of als je een tijdje niets hoort.

Gezien je reacties vraag ik me af of je dat wel kan. Je schrijft dat je na 2 dates nog niet verliefd kunt zijn. Dat is natuurlijk niet waar. Zo te lezen bén jij al een beetje verliefd maar wil je het niet toelaten omdat deze man ongrijpbaar is/blijkt. En als je eenmaal verliefd bent, beland je echt in een hel met iemand die ongrijpbaar is. Misschien moet je jezelf dat besparen (nu het nog kan? - is dat zo?)
quote:Chantal_achternaam schreef op 25 maart 2016 @ 21:25:

Waren er maar meer mannen zoals hij.

Alsjeblieft niet. Er zijn veel betere mannen dan hij.

Je schrijft dat hij zo eerlijk is, maar écht eerlijk zou hij pas zijn geweest als hij meteen bij de eerste date al had gezegd dat hij alleen maar uit is op spanning en seks.
quote:Medina schreef op 26 maart 2016 @ 07:38:

[...]

Alsjeblieft niet. Er zijn veel betere mannen dan hij.

Je schrijft dat hij zo eerlijk is, maar écht eerlijk zou hij pas zijn geweest als hij meteen bij de eerste date al had gezegd dat hij alleen maar uit is op spanning en seks.Ja daar heb je gelijk in inderdaad.
Ik schrijf dit met een kater van jewelste :/

Vannacht kwam ik hem inderdaad tegen, we hadden allebei al heel wat gedronken. Hij kwam naar me en zei dat hij me ging voorstellen aan z'n vrienden ...?!

Daarna kwam hij zeggen dat hij het superleuk had gevonden gisteren. We hebben een tijdje staan zoenen en dan zei hij dat hij ook al met iemand anders gezoend had 'voor de fun, ik ga met niemand seks hebben'.

Voor hij verder ging naar een andere club vroeg hij of ik al had nagedacht of ik hem nog wilde zien en zei dat ik iemand verdien met een Master of Bachelor diploma (?!)

Tegen mijn vriendin zei hij dat hij probeert om me geen pijn te doen.

...
quote:laisje schreef op 26 maart 2016 @ 12:26:

Ik schrijf dit met een kater van jewelste :/

Vannacht kwam ik hem inderdaad tegen, we hadden allebei al heel wat gedronken. Hij kwam naar me en zei dat hij me ging voorstellen aan z'n vrienden ...?!

Daarna kwam hij zeggen dat hij het superleuk had gevonden gisteren. We hebben een tijdje staan zoenen en dan zei hij dat hij ook al met iemand anders gezoend had 'voor de fun, ik ga met niemand seks hebben'.

Voor hij verder ging naar een andere club vroeg hij of ik al had nagedacht of ik hem nog wilde zien en zei dat ik iemand verdien met een Master of Bachelor diploma (?!)

Tegen mijn vriendin zei hij dat hij probeert om me geen pijn te doen.

...

Sorry maar ik vind dat deze meneer zichzelf wel heel wat vindt. Houding: Dat jij blij mag zijn dat je met hem om mag gaan. Waarom moet hij zeggen dat ie met iemand anders gezoend heeft? Wat is de toegevoegde waarde daarvan? En zo snel al nu, na jullie date? Beetje triest. Hij wil daarmee een statement maken of zo..? En daarna dan zeggen tegen je vriendin dat ie je geen pijn wil doen.

Laat m lekker oprotten.
Eens met Chantal
For the record, hij heeft geen diploma dus hij doelde er op dat ik iemand verdien die dat wel heeft.

Hij deed juist heel erg lief tegen me, kwam voortdurend zelf bij me staan.

En dat zoenen tja niet leuk neen. Hij zei het ook niet opschepperig ofzo, nuja we waren allebei dronken, misschien daarmee dat ie dat eruit floepte.

Ik vind het verwarrend, hij is erg duidelijk over geen relatie maar stelt me wel voor aan zijn vrienden en doet erg aanhankelijk .. Achja drank zeker.

Denk dat ik voor de korte pijn moet gaan en geen contact meer zoeken (ergens hoop ik dan dat hij na een tijdje spanning en flirten met de halve stad dan mss toch gaat denken dat het met mij wel leuker was, maar dat heeft waarschijnlijk een te hoog romantische film gehalte )
quote:laisje schreef op 26 maart 2016 @ 12:39:

For the record, hij heeft geen diploma dus hij doelde er op dat ik iemand verdien die dat wel heeft.

Hij deed juist heel erg lief tegen me, kwam voortdurend zelf bij me staan.

En dat zoenen tja niet leuk neen. Hij zei het ook niet opschepperig ofzo, nuja we waren allebei dronken, misschien daarmee dat ie dat eruit floepte.

Ik vind het verwarrend, hij is erg duidelijk over geen relatie maar stelt me wel voor aan zijn vrienden en doet erg aanhankelijk .. Achja drank zeker.

Denk dat ik voor de korte pijn moet gaan en geen contact meer zoeken (ergens hoop ik dan dat hij na een tijdje spanning en flirten met de halve stad dan mss toch gaat denken dat het met mij wel leuker was, maar dat heeft waarschijnlijk een te hoog romantische film gehalte )

Ik weet het niet zo goed, eerlijk gezegd.

Wat zou ik doen?

Ik weet van mezelf dat als je iemand heeel leuk vindt, het toch lastig is. Al wil jij een relatie, iemand loslaten die geen relatie wil maar die je heel leuk vindt, is zo makkelijk niet natuurlijk.

Ik denk dat je er los in moet gaan staan. Contact zoeken kan best; je weet toch waar je aan toe bent en hij weet dat jij dat weet dus hij zal niet denken dat je bepaalde verwachtingen hebt, lijkt mij. Dat is immers uitgesproken...

Geniet van de momenten samen en op een bepaald moment loopt het misschien vanzelf wel af, als de ergste spanning/verliefdheid er bij jou af is. Zo gaat dat vaak. Maar het is lastig om iets af te breken in het begin als je iemand gewoon heel leuk vindt.
quote:laisje schreef op 26 maart 2016 @ 12:39:

Ik vind het verwarrend, hij is erg duidelijk over geen relatie maar stelt me wel voor aan zijn vrienden en doet erg aanhankelijk ..

Het is helemaal niet verwarrend. Hij is duidelijk. Hij wil geen relatie met je. Punt. Als jij nog met hem wil zoenen en seks met hem wil hebben, dan zal hij geen nee zeggen. Net zoals hij tegen andere vrouwen geen nee zal zeggen.

Dat hij je aan zijn vrienden voorstelt, kan ook zijn als een trofee. Dat zijn vriendjes maar naar hem opkijken omdat hij zoveel vrouwen naar zijn pijpen laat dansen. Allemaal vrouwen die weten dat ze niet de enige zijn, hij kan zeggen wat hij wil en doen wat hij wil, maar de vrouwen komen toch terug voor meer. Wat een stoere gast.
Als het niet over mezelf ging zou ik ook onmiddellijk zeggen: kappen!

Maar nu het over mezelf gaat ... Ik vind het zo leuk om bij hem te zijn en wil dat gevoel niet doen stoppen ... Het alternatief is hem niet meer zien en dat voelt ook niet fijn maar wellicht veel en veel verstandiger. Ik ben nu al een soort van verliefd en hoezeer ik ook in mijn hoofd kan herhalen dat het echt niks gaat worden, dit is gewoon een recept voor drama.

Ik voel me gewoon kut omdat ik al zolang geen vlinders gevoeld heb en nu dit :( sorry, ff zelfmedelijden:)
Nou succes met jezelf in de voet schieten.

Onderhand heeft hij een makkelijk neukertje erbij.
Altijd heel makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit.

Zo vaak ontmoet je niet emand die je heeeel leuk vindt.

Dat kap je gewoon niet zomaar af, al zou je soms beter moeten weten.

Komt tijd, komt raad.
En intussen eventjes geen contact nemen? Ik denk namelijk dat hij dat nu niet zal doen, hij gaf aan dat hij me wil terug zien maar dat ik moet beslissen ...
Je kan heel even wachten. Ik zou niet meteen dit weekend weer contact opnemen.

Het kan zijn dat je niets meer van hem hoort. Immers: misschien wacht hij wel op jouw berichtje aangezien hij heeft aangegeven dat jíj moet beslissen. Als híj iets laat horen laat hij die beslissing minder bij jou liggen natuurlijk. Volgens mij heb jij al lang besloten dat je hem weer wilt zien, ongeacht het feit dat het niks serieus wordt en dat je er geheid verdriet van gaat krijgen. Zo werkt dat nou eenmaal :-)

Met een berichtje sturen geef je natuurlijk aan dat je hebt besloten hem ook weer te willen zien.

Ik zou hem maandag einde dag of dinsdag een bericht sturen. Paasgedoe achter de rug en vandaag is, na gisteravond, te snel.
quote:Chantal_achternaam schreef op 26 maart 2016 @ 16:14:

Altijd heel makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit.

Zo vaak ontmoet je niet emand die je heeeel leuk vindt.

Dat kap je gewoon niet zomaar af, al zou je soms beter moeten weten.

Komt tijd, komt raad.Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
quote:Chantal_achternaam schreef op 26 maart 2016 @ 16:31:

Je kan heel even wachten. Ik zou niet meteen dit weekend weer contact opnemen.

Het kan zijn dat je niets meer van hem hoort. Immers: misschien wacht hij wel op jouw berichtje aangezien hij heeft aangegeven dat jíj moet beslissen. Als híj iets laat horen laat hij die beslissing minder bij jou liggen natuurlijk. Volgens mij heb jij al lang besloten dat je hem weer wilt zien, ongeacht het feit dat het niks serieus wordt en dat je er geheid verdriet van gaat krijgen. Zo werkt dat nou eenmaal :-)

Met een berichtje sturen geef je natuurlijk aan dat je hebt besloten hem ook weer te willen zien.

Ik zou hem maandag einde dag of dinsdag een bericht sturen. Paasgedoe achter de rug en vandaag is, na gisteravond, te snel.Niet mee eens tenzij met je wil laten spelen.
quote:badmeester schreef op 26 maart 2016 @ 16:33:

[...]

Niet mee eens tenzij met je wil laten spelen.

Punt is dat gevoel en verstand nu eenmaal niet altijd op 1 lijn zitten.

TO weet echt wel dat dit verdriet gaat opleveren, zoals ik al zei.

Maar soms is een gevoel zó sterk dat je er op dat moment aan moet toegeven.

Het verdriet komt dan later wel. En daar kom je ook wel weer overheen.

En uiteindelijk weet je nooit hoe dingen lopen. Ik wil geen valse hoop scheppen, maar niets is nog definitief bepaald. Hij kan van alles zeggen maar uiteindelijk kan ook hij iets gaan voelen. Als je na een tijdje merkt dat dat niet gebeurt (wat zeer waarschijnlikj is) en je kan daar toch niet goed tegen, kun je het altijd nog afkappen. Dan heb je ook veel meer reden om dat te doen en heb je het geprobeerd.

Nu afkappen heeft geen enkele zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven