Date gedoe

07-04-2021 13:18 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het zoveelste topic over daten..
Ik vraag me dit zo vaak af, ben toch benieuwd hoe jullie daarover denken..
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik een match heb, ik stuur dan een berichtje en of er komt nooit antwoord of antwoord op de vraag die ik stel en weer stil of en jij?
Wat is dat toch met mannen op datingsites? (vrouwen wellicht ook )
Ik heb al zo vaak het eerste berichtje gestuurd wat dan weer op niks uitdraait..
En ja ik filter degene die alleen op sex uit zijn er inmiddels wel uit;-)
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat je niks terug stuurt..
Appen hetzelfde verhaal..
Misschien dat mannen die dit lezen mij kunnen vertellen hoe het werkt in het mannenbrein haha
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 13:44
Ja maar like me dan niet als de interesse er niet is.. Ik ben best kritisch en like alleen als iemand me echt leuk lijkt..dus heb niet heel vaak matches..
Ik dacht dat mannen initiatief vanuit de vrouw juist leuk vinden..

Wat maakt dat iemand je echt leuk lijkt? Misschien zit daar juist (een deel van) het probleem. Geef een ander soort man ook eens een kans.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Mimali schreef:
07-04-2021 14:09
Ik ben ook best wel direct en goed in communicatie (denk ik haha) maar probeer er niet gelijk vol in te gaan,want kan ook afschrikken, het is lastig in te schatten bij wie je wat zegt..
Maar wat ik al zei ik heb niet veel matches.. toch te kritisch wellicht maar vind ook dat ik dat mag zijn..

Het kan natuurlijk zo zijn dat jij steeds alleen die paar mannen liket die door alle andere vrouwen ook geliked worden, in plaats van iemand waarvan je denkt dat die juist bij jou goed past.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
07-04-2021 14:28
Het klinkt heel erg hard, maar mannen liken normaal alles, houden de matches aan (want goed voor het ego) en gaan dan kletsen met (degene met de) de leukste (foto).

Neem het niet persoonlijk, de mannen die niet reageren zijn het gewoon niet voor jou, en moedig voorwaarts!
In mijn beleving heeft de gemiddelde vrouw op een willekeurige dating-app veel meer matches dan de gemiddelde man, waardoor zij selectiever te werk kan gaan. Ik voel me niet aangesproken wat betreft het 'alles liken', maar het is wel zo dat ik in eerste instantie iemand naar rechts kan swipen en als er een match is denken "toch maar niet".
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
07-04-2021 13:45
Je openingszin (na de match) zou je wat opener / uitnodigender kunnen formuleren.
Mimali schreef:
07-04-2021 13:57
Zoals?
Tja, hangt er helemaal van af, natuurlijk. Iets wat JOU bewogen heeft om hem te liken...
Iets als: "Hej, <xx>. Leuke foto. Waar is dat precies? Het lijkt op blah blah blah.... ben ik nog nooit geweest, maar wel in yyyy en dat was geweldig. Heb je een leuke pasen gehad?"

Geen idee eigenlijk, want vrouwen negeren mijn openingspost ook vaak ;-)
Maar ik zou in het algemeen gewoon accepteren dat, van de 10 hengels die je uitgooit, er misschien maar 1 of 2 tot verdere conversatie leidt. Heb ik het nog niet over meer dan conversatie.
daddy_gijs wijzigde dit bericht op 07-04-2021 15:28
17.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben nu niet aan het daten maar toen ik dat wel deed vond ik het het fijnst om af te spreken elkaar te zien. Berichtjes via sms of app lukken me wel voor chit chat maar 'serieuzere' dingen vind ik lastig omdat je bijvoorbeeld niet iemands gezicht ziet als diegene het berichtje stuurt en dan mis ik lading die belangrijk zijn bij die serieuzere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Als een vrouw mij (dude hier) als eerst benaderd is dat altijd leuk. Ik denk dat het veel vaker andersom is. Inboxen van vrouwen lijken mij gevoelsmatig stampvol te zitten, als man mag je blij zijn als je eens in de zoveel tijd iemand tegenkomt die jou als eerst wat stuurt. Ik lig goed in de markt, maar mijn soortgenoten verpesten het voor me :mrgreen:

Ik probeer wel altijd een gesprek te beginnen. Ben geen vlotte prater, maar wel een makkelijke. Als ik voel dat ik de woorden eruit moet trekken en ze niet verder komt dan bij wijze van 'hoi, haha en ok' daar steek ik 0 moeite in. Vooral vrouwen die vaak met een haha reageren trek ik bijzonder slecht. Zeg gewoon wat terug! Maakt geen zak uit wat, maar geef me een aanknooppunt om het gesprek op gang te houden ipv al dat ge-haha, dan is het onderwerp vaak gelijk of in elk geval al snel dood.

Maar misschien kom je niet door de vleeskeuring heen als man x voor de tweede keer door je foto's bladert ofzo. Een beetje ghosten in een héél vroeg stadium. Wel apart, op een begroeting reageren is toch het minst wat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
07-04-2021 14:58
In mijn beleving heeft de gemiddelde vrouw op een willekeurige dating-app veel meer matches dan de gemiddelde man, waardoor zij selectiever te werk kan gaan. Ik voel me niet aangesproken wat betreft het 'alles liken', maar het is wel zo dat ik in eerste instantie iemand naar rechts kan swipen en als er een match is denken "toch maar niet".
Was het maar zo'n feest😉en ik zie mezelf toch echt als een gemiddelde vrouw..
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
07-04-2021 14:41
Wat maakt dat iemand je echt leuk lijkt? Misschien zit daar juist (een deel van) het probleem. Geef een ander soort man ook eens een kans.
Ik probeer echt wel goed te kijken, toen ik pas begon met swipen ging ik vooral op uiterlijk af en nu kijk ik ook echt wel verder, maar bijv als ik denk leuke man en hij heeft verder niks in zijn profiel staan dan denk ik al snel hmm vast niet serieus..
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
07-04-2021 15:28
Ben nu niet aan het daten maar toen ik dat wel deed vond ik het het fijnst om af te spreken elkaar te zien. Berichtjes via sms of app lukken me wel voor chit chat maar 'serieuzere' dingen vind ik lastig omdat je bijvoorbeeld niet iemands gezicht ziet als diegene het berichtje stuurt en dan mis ik lading die belangrijk zijn bij die serieuzere dingen.
Ik ben ook niet van lang appen, maar snel daten.. Maar ja dan moeten ze wel eerst reageren hé..
Van de week nog 1, ik zei lijkt me leuk om een keer te daten ja mij ook kreeg ik terug laten we een datum prikken.. Dus ik weer, zeg maar wat voor jou handig is, krijg ik terug komen we wel uit en weer stil..
Volgende dag nog beetje heen en weer geapp, vrij korte zinnen van zijn kant en klaar..
Schiet mij maar lek dan..
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
07-04-2021 15:26
Tja, hangt er helemaal van af, natuurlijk. Iets wat JOU bewogen heeft om hem te liken...
Iets als: "Hej, <xx>. Leuke foto. Waar is dat precies? Het lijkt op blah blah blah.... ben ik nog nooit geweest, maar wel in yyyy en dat was geweldig. Heb je een leuke pasen gehad?"

Geen idee eigenlijk, want vrouwen negeren mijn openingspost ook vaak ;-)
Maar ik zou in het algemeen gewoon accepteren dat, van de 10 hengels die je uitgooit, er misschien maar 1 of 2 tot verdere conversatie leidt. Heb ik het nog niet over meer dan conversatie.
Ik zou van zo'n opening wel blij worden, dan heb je tenminste iets om op door te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 16:12
Ik ben ook niet van lang appen, maar snel daten.. Maar ja dan moeten ze wel eerst reageren hé..
Van de week nog 1, ik zei lijkt me leuk om een keer te daten ja mij ook kreeg ik terug laten we een datum prikken.. Dus ik weer, zeg maar wat voor jou handig is, krijg ik terug komen we wel uit en weer stil..
Volgende dag nog beetje heen en weer geapp, vrij korte zinnen van zijn kant en klaar..
Schiet mij maar lek dan..
ik ken dat wel beetje van andere kant, soms is het in begin heel leuk en spannend maar dan wordt iemand bv te enthousiast en wordt het wat saai. dan laat ik het ook wel doodbloeden
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 16:06
Was het maar zo'n feest😉en ik zie mezelf toch echt als een gemiddelde vrouw..
Ik keek een keer mee met een vriendin (ook een 'gemiddelde vrouw') die op Bumble zat te swipen en zonder overdrijven was het 7-8 van de 10 keer een match en ik hoorde soortgelijke verhalen van vrouwen waarmee ik heb gedate. In mijn geval ('gemiddelde man') haal ik naar schatting 5 in de 100. :-D

Wellicht is het een idee om een bevriende man een keer naar je profiel(tekst) te laten kijken..?
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
07-04-2021 16:24
ik ken dat wel beetje van andere kant, soms is het in begin heel leuk en spannend maar dan wordt iemand bv te enthousiast en wordt het wat saai. dan laat ik het ook wel doodbloeden
Maar waarom niet gewoon zeggen ipv dood laten bloeden? Dat is toch een kleine moeite..
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
07-04-2021 16:27
Ik keek een keer mee met een vriendin (ook een 'gemiddelde vrouw') die op Bumble zat te swipen en zonder overdrijven was het 7-8 van de 10 keer een match en ik hoorde soortgelijke verhalen van vrouwen waarmee ik heb gedate. In mijn geval ('gemiddelde man') haal ik naar schatting 5 in de 100. :-D

Wellicht is het een idee om een bevriende man een keer naar je profiel(tekst) te laten kijken..?


Goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Daley71 schreef:
07-04-2021 15:48
Vooral vrouwen die vaak met een haha reageren trek ik bijzonder slecht. Zeg gewoon wat terug! Maakt geen zak uit wat, maar geef me een aanknooppunt om het gesprek op gang te houden ipv al dat ge-haha, dan is het onderwerp vaak gelijk of in elk geval al snel dood.
/quote]

Haha,
Sorry, ik kon het niet laten :-)

Ik houd nooit zo van 'hi hi'

TO, ik krijg best wel wat reacties van mannen, maar zodra ik zelf eens het initiatief neem, krijg ik 9 van de 10 keer ook een lauwe of geen reactie. Online daten he, denk ik dan maar
Alle reacties Link kopieren
Jole schreef:
07-04-2021 20:32
Okee ik stop met initiatief nemen😂..
Het blijft een apart wereldje ja dat online daten..
Mimali schreef:
07-04-2021 21:07
Okee ik stop met initiatief nemen😂..
Het blijft een apart wereldje ja dat online daten..

Maar eh.. als je steeds geen (leuke) reacties krijgt als je iemand liket, ben je het dan met me eens dat je dus de verkeerde mannen liket? Dat dat de oorzaak is?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
07-04-2021 21:14
Maar eh.. als je steeds geen (leuke) reacties krijgt als je iemand liket, ben je het dan met me eens dat je dus de verkeerde mannen liket? Dat dat de oorzaak is?
Dat weet je toch pas achteraf?
Ik kan niet aan een profiel zien of degene leuk is in de omgang..
Mimali schreef:
07-04-2021 21:23
Dat weet je toch pas achteraf?
Ik kan niet aan een profiel zien of degene leuk is in de omgang..
Als je kijkt naar met wie je in het verleden goed hebt geklikt, weet je beter wat voor soort persoon (in werkelijkheid en niet in je fantasie) goed bij je past. En daar rekening mee houden In plaats van impulsief steeds de paar knapste mannen te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
07-04-2021 22:06
Als je kijkt naar met wie je in het verleden goed hebt geklikt, weet je beter wat voor soort persoon (in werkelijkheid en niet in je fantasie) goed bij je past. En daar rekening mee houden In plaats van impulsief steeds de paar knapste mannen te kiezen.
Nou geloof me ik kies niet impulsief, maar echt wel kritisch..
En wat ik knap vind hoeft een andere vrouw niet knap te vinden..
Maar ik neem het mee ;-)
Mimali schreef:
07-04-2021 22:12
Nou geloof me ik kies niet impulsief, maar echt wel kritisch..
En wat ik knap vind hoeft een andere vrouw niet knap te vinden..
Maar ik neem het mee ;-)
Je kiest nu in ieder geval niet goed als je alleen maar stomme reacties terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
07-04-2021 22:19
Je kiest nu in ieder geval niet goed als je alleen maar stomme reacties terugkrijgt.
Hoe kan je beter kiezen aan de hand van een tekstje en wat foto's?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
07-04-2021 22:32
Hoe kan je beter kiezen aan de hand van een tekstje en wat foto's?
Precies dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
07-04-2021 22:06
Als je kijkt naar met wie je in het verleden goed hebt geklikt, weet je beter wat voor soort persoon (in werkelijkheid en niet in je fantasie) goed bij je past. En daar rekening mee houden In plaats van impulsief steeds de paar knapste mannen te kiezen.
Vrij vertaald: ga voor lelijker? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik gebruik ook bumble en heb best veel matches (jammer dat ze na 24 uur weg zijn). Probeer ook altijd een leuke openingszin te bedenken en word dan meestal genegeerd.
Soms wel succes en binnen een week een date! Nu ben ik twee weken best fanatiek aan het swipen en wil het niet lukken om een leuk gesprek voor langer dan een dag te voeren.

Vind het online daten ook helemaal niks, maar bij gebrek aan opties geef ik mezelf er maar aan over. Hopelijk snel weer de kroeg in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven