Date loopt mis

21-04-2018 17:14 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een tijdje erg leuk contact met een man via een datingsapp. Hij woonde maar 10km bij mij vandaan en na een tijdje contact ben ik bij hem langs geweest. Er was meteen een klik en we hebben 3 uur lang op de bank zitten kletsen. Toen ik weer naar huis ging stuurde hij meteen een kusje op whatsapp.

Via whatsapp planden we meteen een nieuwe afspraak voor 2 dagen erna. Wederom was het die avond weer erg gezellig! En de dag erna gingen we lekker touren en eten bij hem achterthuis. De dagen volgden en we zagen elkaar zowat om de dag. We lagen ‘s avonds lekker tegen mekaar aan op de bank en er gebeurde verder niets en dat voelde vertrouwd. Toen besloten we te gaan borrelen, en omdat het zo goed voelde bleef ik slapen en hadden we afgesproken nog geen seks te hebben, pas wanneer ik er klaar voor was. Hij gaf mij alle vertrouwen en ik durfde uit te spreken dat ik kriebels in mijn buik kreeg.

Omdat het zo vertrouwd voelde gebeurde er uiteindelijk toch wel wat, ik dacht wat maakt het uit? We hebben het leuk, kunnen over alles praten en hij wilde tenslotte ook iets serieus weer opbouwen. Dat is 2 keren gebeurd en tussendoor hebben we ook nog 2 nachten gewoon geslapen zonder dat er wat gebeurde.

Begin deze week was hij ineens stiller via whatsapp en belde mij niet meer uit zichzelf. Ik begreep der niks van en hij zei telkens dat hij druk was met werk of andere dingen, maar ik zag hem wel steeds online. Het maakte mij zo onzeker dus ik ging hem controleren. En zei een keer een beetje boos dat ik het niet leuk vond dat ie niets zei terwijl ik hem wel online zag. Ook belde een goede vriendin mij op en vertelde dat ze hem online zag op de datingsapp waar ik hem op had leren kennen, terwijl hij zei er niks meer mee te doen. Toen werd ik verdrietig en dacht zie je nou wel, hij bedonderd mij! Ik hoor bijna niks meer maar hij heeft wel tijd om daar op te zitten.

Ik heb hem toen opgebeld en gevraagd of hij me wel echt serieus leuk vond. Als dat niet zo was dan zou hij dat wel eerlijk zeggen zei hij. Ik heb hem toen geconfronteerd dat ik wist dat ie nog regelmatig op die app online was, en dat ik het ontzettend vreemd vond dat hij bijna geen initiatief meer toonde naar mij toe. Volgens hem was hij berichten aan het verwijderen op die app. En ik moest hem niet zo controleren en hij had geen zin in die drama! Die avond was die niet meer online want hij beweerde dat ie optijd ging slapen. Ik ben langs zijn huis gereden (ja heel stom, onzekerheid) en zag daar een auto bij zijn huis staan van een meid. De volgende dag heb ik nog gevraagd of er een ander was en heb ik verteld dat ik dat heb gezien. Toen zei hij dat het een gewone vriendin was die nog langs kwam voor zijn verjaardag, en tegen mij doodleuk zeggen dat hij ging slapen. Ik geloof er niks meer van, alles leek zo leuk en ik vertrouwde die vent.

Gisteren zou ik naar hem toe gaan en er over praten. Hele dag hoorde ik niks en tegen 20:00 pas een appje dat ik niet hoefde te komen want hij had er even geen zin in. Ik vroeg hem of het klaar was, en dan zegtie ook nog doodleuk dat ie dat niet zegt maar even rust wil. Ik heb die app zelf weer aangemaakt en zie hem constant online. Ik voel me zo bedonderd! Het leek zo leuk en zo serieus tussen ons. Vorige week waren we bijna alle dagen samen zelfs. Ik heb dit vaker mee gemaakt en het maakt me ontzettend onzeker.

Ik heb helaas nog kleren van hem thuis liggen die hij nodig heeft voor zijn werk. Maar ik heb de puf niet meer om contact met hem te zoeken.

Het voelt zo ontzettend rot, weet even niet hoe ik er mee om moet gaan! :( Wat moet ik hiermee? Ik weet dat ik zelf ook niet alles goed heb gedaan door mijn onzekerheid. Hij is zo leuk, maar het maakt mij zo onzeker. Straks had ie wel gelijk dat ik me druk maakte om niets, maar als hij telkens op die datingsapp zit terwijl wij al een tijdje serieus met elkaar afspreken en samen slapen. Ik weet het echt niet en voel me zo verdrietig omdat alles zo leuk leek!!!!

Het liefst bel ik hem op of ga naar zn huis, maar hij wil even rust en ik heb er ook niet meer zo de puf voor. Laten rusten doet ook zo zeer!
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 17:19
1.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
21-04-2018 18:21
Hij bedoelde natuurlijk vrijblijvendheid.

Het gedrag van die man is niet wat jij verwachtte, maar hoe jij dan op dat gedrag reageert is buitensporig. Daar moet je wat aan doen.

Denk je nou echt dat iedereen op die manier met die situatie omgaat zoals jij hebt gedaan?
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven? Ik kan me dan gewoon moeilijk stil houden of doen dat er niks aan de hand is.
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven? Ik kan me dan gewoon moeilijk stil houden of doen dat er niks aan de hand is.
Ik heb al gezegd wat ik zou doen. (En reeds heb gedaan)

Flink balen, schouders ophalen en verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:27
Daar lag het zeker niet aan want hij vertelde me de volgende dag uit zichzelf dat ik het ontzettend goed deed. 😅

Maargoed, wat de reden wel is weet ik niet. Gewoon zn interesse kwijt denk ik... en toen ik hem confronteerde was het dus helemaal klaar.
Ik zeg dan ook verder niets over jouw vaardigheden in bed. Ik geef aan dat het voor een vrouw net zo kan werken als voor een man. En wanneer het niet klinkt een relatie lastiger kan zijn.

Ik vind dat jij buiten proportie reageert en ik heel snel er een einde aan had gemaakt. Je bent best griezelig met hoe je ermee omgaat. Langs zijn huis rijden... Hoe bedenk je het?!?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon stilhouden, de rest is opdringen, manipuleren, aandacht vragen en dat is voor een man heeel onaantrekkelijk plus je verliest je eigenwaarde, maar dat hoorde je moeder je vroeger al mee te geven..
Als ie niet achter jou aanloopt dan is het klaar, hij weet al dat je kwijlend op hem wacht, alles wat je er nu nog bovenop gooit is sneu..
gizzmo-returns schreef:
21-04-2018 17:23
Je bent zijn zoveelste dus, next!
Ja dat zou kunnen maar dat is invullen voor een ander. Je kent die vent niet.

TO: ik snap je onzekerheid maar als je na 2 dates al allemaal bevestiging wil en regels vast gaat leggen alsof je 12 jaar getrouwd bent dan snap ik eerlijk gezegd wel waarom je date er genoeg van heeft.
Met bezitterigheid jaag je echt iedere man weg ben ik bang, jullie zijn mekaar nog niks verplicht.
Bovendien vergaat de wereld niet zonder hem hoor...
Niet je onzekerheden op anderen projecteren, en ja dat is lastig, dat weet ik.
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven? Ik kan me dan gewoon moeilijk stil houden of doen dat er niks aan de hand is.
Ook ik zou de zogenaamde ‘red flags’ onderzoeken als ik ze tegenkom maar als ik vervolgens constateer dat iemand tegengestelde signalen afgeeft dan vraag ik er een keer serieus naar en als dit antwoord mij geen zekerheid biedt, gevoelsmatig, dan ga ik mijn eigen weg.

Ik vertrouw blind op mijn intuïtie en tot op heden heb ik er op dit gebied nog niet naast gezeten. Maar ik heb dit nog niet vaak meegemaakt.. dus bij mij is het nog binnen de ‘normale’ date-risico’s gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:27
Daar lag het zeker niet aan want hij vertelde me de volgende dag uit zichzelf dat ik het ontzettend goed deed. 😅

Maargoed, wat de reden wel is weet ik niet. Gewoon zn interesse kwijt denk ik... en toen ik hem confronteerde was het dus helemaal klaar.
Wat romantisch, zo'n compliment...Dat zeg je tegen een kleuter die iets leert of je werknemer. Lijkt me meer iets om je koest te houden en je heel snel af te poeieren
Dat heeft hij ook gedaan.

En zo goed deed je het echt niet, want hij had er al snel genoeg van.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 18:50
9.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven? Ik kan me dan gewoon moeilijk stil houden of doen dat er niks aan de hand is.
Juist door allerlei idiote dingen te doen ben je hem kwijt. Als je niets had gedaan zou je nu met het appen.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen?
Potje stevig balen, een vriendin bellen, een fles witte wijn open trekken en alle mannen vervloeken

Zijn nummer wissen en door met mijn leven

Dat zou ik doen.

Maar mezelf hopeloos te grabbel gooien, langs zijn huis gaan rijden, en nog ook maar iets van me laten horen...nee dat zou ik dan weer niet doen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven?
Tja, wat wou je anders? Voor de trein springen is nou ook meteen weer zoiets.
Ksenija schreef:
21-04-2018 18:49
Juist door allerlei idiote dingen te doen ben je hem kwijt. Als je niets had gedaan zou je nu met het appen.
Foutje..
Amant schreef:
21-04-2018 17:51
TO viel tegen in bed. Hij kijkt verder.

Ik denk zomaar dat de meeste mannen een meid waarmee het in bed niet klikt laten gaan. Sommige vrouwen noemen dat 'de seks heeft hij gehad'. As if. Duh. Alsof je die ene ene meid waarmee de seks fantastisch is zomaar zou laten gaan.

Grow up.
Ja, dit! Ik vind het altijd zo stom als hier staat: hij heeft seks gehad dus het is klaar. Tuurlijk niet. Als het echt goed is, is het het begin. Zowel voor mannen als vrouwen, daar ben ik van overtuigd.
TO, wij kunnen hier niet door de glazen bol zien of je een player of een oprechte man aan het daten was. Maar het claimende gedrag dat je hier beschrijft maakt dat beide types waarschijnlijk snel hun biezen pakt als ze je een beetje leren kennen. Brr, alleen dit topic lezen benauwd me al..

Toevoeging; je doet net alsof hij al weken niets van zich heeft laten horen. Maar het ging maar om een PAAR dagen. Wanneer is het wel goed; als hij zich ieder uur online bij je meldt? En hij hoeft ook echt niet iedere keer dat hij online is contact met jou op te nemen. Neem aan dat hij verder ook nog een sociaal leven heeft. Het moet niet gekker worden..
anoniem_16496 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 19:09
38.17% gewijzigd
safrat schreef:
21-04-2018 18:21
Hij bedoelde natuurlijk vrijblijvendheid.

Het gedrag van die man is niet wat jij verwachtte, maar hoe jij dan op dat gedrag reageert is buitensporig. Daar moet je wat aan doen.

Denk je nou echt dat iedereen op die manier met die situatie omgaat zoals jij hebt gedaan?
Ik begrijp het ergens wel, TO ging ervanuit dat er een relatie aan zat te komen. Dat liet hij haar denken. Als je dan bijna geen antwoord meer krijgt op je appjes, en je ziet hem wel continu online, dan kan ik me voorstellen dat je wil weten wat er aan de hand is. Zeker als hij met domme leugens komt. Ik zou me daar ook over opwinden..zeg dan gewoon dat het klaar is. Langs zijn huis gaat wat ver, dat wel. Maar buitensporig gedrag vind ik het niet. Zijn gedrag wakkert haar onzekerheid aan en dat is weer de oorzaak van haar eigen gedrag.
Anyway, deze man heeft een vriendin of een andere scharrel, dus geen aandacht meer aan besteden. Dat verhaal van die string geloof je toch hopelijk niet.
phoebe24 schreef:
21-04-2018 18:37
Ja dat zou kunnen maar dat is invullen voor een ander. Je kent die vent niet.

TO: ik snap je onzekerheid maar als je na 2 dates al allemaal bevestiging wil en regels vast gaat leggen alsof je 12 jaar getrouwd bent dan snap ik eerlijk gezegd wel waarom je date er genoeg van heeft.
Ik begreep dat er al veel meer dates zijn geweest..na 2 dates is dit inderdaad wat apart gedrag.
Fizzyhideous schreef:
21-04-2018 19:11
Ik begreep dat er al veel meer dates zijn geweest..na 2 dates is dit inderdaad wat apart gedrag.


Wel veel meer dates maar slechts 2x seks. Na 2x seks verwacht TO dat hij al zijn andere contacten verbreekt en zijn datingapp afsluit. Zonder dat zij het daar samen over hebben. Hij moet dat maar aanvoelen.
Marana-- schreef:
21-04-2018 19:14
Wel veel meer dates maar slechts 2x seks. Na 2x seks verwacht TO dat hij al zijn andere contacten verbreekt en zijn datingapp afsluit. Zonder dat zij het daar samen over hebben. Hij moet dat maar aanvoelen.
Hij heeft gezegd dat hij niks meer met die app deed. Blijkbaar dus wel. Hij is dus al in het begin van hun contact aan het liegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je verhaal heel herkenbaar uit de tijd dat ik nog aan het daten was. Aantal keer zelfde meegemaakt, dat een man opeens het leek te laten verwateren, terwijl er vlak ervoor nog veel enthousiasme was. Ik vond dat ook heel moeilijk en ik wist ook nooit hoe ik er mee om moest gaan. Mijn insteek is: als je iemand niet (meer) leuk vind, dan zeg je dat gewoon. Dat laten doodbloeden is in mijn ogen vele malen pijnlijker en brengt zoveel onduidelijkheid en drama met zich mee.

Ik ben na een aantal ellendige mislukkingen gestopt met daten en toen kwam ik opeens mijn, inmiddels, man tegen. Er waren geen vaagheden, geen onduidelijkheden, geen onzekerheid...was zoveel anders dan het daten wat ik ervoor gedaan had. Verschil was ook dat ik mijn man niet van een datingsite ken (alle dates ervoor waren via datingapps) en dat we gezamenlijke vrienden hebben wat een soort extra gerust gevoel gaf.

Het zal niet in alle gevallen zo zijn, maar het daten via internet lijkt toch vooral dit soort figuren te trekken, die misschien wel alle opties open willen houden en zich makkelijk en snel weer verschuilen op internet.
Marana-- schreef:
21-04-2018 19:14
Wel veel meer dates maar slechts 2x seks. Na 2x seks verwacht TO dat hij al zijn andere contacten verbreekt en zijn datingapp afsluit. Zonder dat zij het daar samen over hebben. Hij moet dat maar aanvoelen.
Heb jij een ander topic gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
21-04-2018 17:45
Wat moet je dan doen als je door hebt dat een man gewoon constant online is op whatsapp en niks naa mij stuurd en telkns online is op die datingsapp waar je bijna dagelijks mee afspreekt, serieuze gesprekken mee hebt en hij zelf aan geeft wel een relatie te willen met mij.. ?

Moet je je dan maar doodleuk stilhouden en doorgaan met afspreken? Terwijl hij zelf zei niks meer te doen met die app omdat hij mij had. Ik word daar onzeker van sorry. Het leek al een begin van een relatie...
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:28
wat zouden jullie dan doen? Gewoon denken laat die man maar en verder gaan met je leven? Ik kan me dan gewoon moeilijk stil houden of doen dat er niks aan de hand is.
Ja, dat zou ik gedaan hebben. Als een man minder interesse heeft en geen initiatief meer toont, hou ik de eer aan mezelf en laat het gaan. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat gaan zeuren en drammen erover namelijk ertoe heeft geleid dat de man opeens wel weer interesse heeft.
Je praat hier telkens een beetje alsof je wel iets 'moest' doen ermee. Maar dat hoeft niet he? Je kan het ook gewoon laten gaan.
Het is rot, maar het is niet anders. Ik zou wel echt iets doen aan je eigen gedrag, want dat klinkt oprecht een beetje stalkerig en obsessief.
Ff uithuilen, leer er iets van en op zoek naar een volgende man die beter bij je past. :redrose:
-
padme84 schreef:
21-04-2018 19:31
Ik vind je verhaal heel herkenbaar uit de tijd dat ik nog aan het daten was. Aantal keer zelfde meegemaakt, dat een man opeens het leek te laten verwateren, terwijl er vlak ervoor nog veel enthousiasme was. Ik vond dat ook heel moeilijk en ik wist ook nooit hoe ik er mee om moest gaan. Mijn insteek is: als je iemand niet (meer) leuk vind, dan zeg je dat gewoon. Dat laten doodbloeden is in mijn ogen vele malen pijnlijker en brengt zoveel onduidelijkheid en drama met zich mee.
Dat ben ik met je eens. Onduidelijkheid en niet weten waar je aan toe bent kan rare dingen doen met mensen.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
21-04-2018 19:37
Dat ben ik met je eens. Onduidelijkheid en niet weten waar je aan toe bent kan rare dingen doen met mensen.
Ja precies. Ik ben echt geen eng mens verder...maar als je wekenlang leuk contact heb met iemand, het gaat vanzelf en je ziet elkaar vaak etc. en van de één op de andere dag is er opeens iets 'anders', je hoort weinig, er wordt geen nieuwe afspraak gemaakt....dan ga je twijfelen. Eerst aan jezelf: heb ik wat verkeerd gedaan of gezegd? Je gaat in je hoofd automatisch lopen zoeken naar de 'fouten' of naar aanwijzingen. Maar daarna heb ik ook dingen gedaan als kijken of iemand online was, herhaaldelijk vragen of er wat is en ja, ook ik ben zelfs wel eens zomaar naar iemand toe gereden om verhaal te halen.

Zeggen dat iemand het maar gewoon moet laten gaan, als zoiets als dit gebeurt, snap ik. En zou ik zelf ook zeggen en vinden, eigenlijk...maar als je er zelf middenin zit dan voelt het gewoon zo onbegrijpelijk allemaal. En niet te vergeten: je bent aan het daten omdat je graag een relatie wil, als iets dan leuk lijkt te gaan en opeens wordt het 'vaag', dan ben je teleurgesteld en wil je de situatie veranderen. Het één volgt logisch op het andere, dat het niet echt zinvol is, is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je gedrag iets te heftig was, maar ik snap het gevoel wel.
Denk ook dat je onderbuik gevoel over deze man gelijk had.

Ipv je vermoedens over deze man bevestigd willen zien, kun je ook wat meer op je gezonde verstand vertrouwen en de situatie ook zo aanpakken.

Ik had geen contact meer gezocht. En het laten gaan als ik het zo voelde. Niet iedereen meent wat hij zegt. Je kunt beter vertrouwen op daden dan op woorden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd, maar dit snap ik niet:

Ik heb helaas nog kleren van hem thuis liggen die hij nodig heeft voor zijn werk. Maar ik heb de puf niet meer om contact met hem te zoeken.
Hallo! Die string was al een duidelijk teken dat hij met een andere vrouw aan het rommelen was. Hij gaf je het "bewijs" dat er iets niet klopte zó op een presenteerblaadje. En nóg ga je op onderzoek uit en drama maken. Right...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven