Date met ex gehad

08-10-2009 21:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mn relatie is nu al bijna twee weken uit. Ik heb vandaag een "date" met hem gehad. We zijn naar de bios geweest. In het begin deed hij wel bot en afstandelijk. Later hebben we wel gezoend maar daarvoor had ie wel duidelijk gezegd dat zn gevoelens niet zouden veranderen. Op een romantisch moment van de film barstte ik in tranen uit en hij heeft me getroost en geknuffeld... Volgens mij is hij toen gesmolten want sinds dat moment ging hij me steeds knuffelen en aandacht geven. Na de bios hebben we nog ff een drankje gedaan en wat gekletst. Hij vond mij echt heel leuk maar zei dat het gewoon niet werkte tussen ons. Ik heb gezegd dat ie niks verloor als hij ons nog een kans zou geven en ik zag hem wel nadenken. Hij zei dat zo'n beslissing wel tijd kost en niet zomaar 1,2,3 neemt. Ik heb geantwoord dat ik al heel lang op hem wacht en dat ik niet voor eeuwig kan blijven wachten op hem, en hij begreep dat wel. Hij heeft ook vaak gezegd dat ie het gezellig vond met mij. Wat denken jullie? Ik voel me wel iets beter... Moet ik hem misschien ff met rust laten?
Hoe lang heb je wat gehad met hem en waarom ging het uit?
En hoe oud zijn jullie?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
(is het ex-en dag vandaag?)

Wat ik heb geleerd in de loop der jaren: een man vertelt je altijd wat hij voelt. Äls hij zegt zegt dat hij niet bij je wil zijn, is dat zo.

Het is iets typisch vrouwelijks om elk woord en elke daad te analyseren, en er vervolgens totaal een ander verhaal van te maken. Hij zegt letterlijk dat hij niet meer wil: neem die boodschap dan ook aan.

Hij zal het vast gezellig hebben gevonden, dat geloof ik meteen. Hij zal je vast ook aardig vinden, anders zouden jullie geen relatie hebben gehad.

Maar tussen aardig/ gezellig en een diepgaande relatie zit een heel verschil.
we hebben 3.5 jaar een relatie gehad. We zijn 21 en 25
Ik zou afstand nemen. Het is een kerel en die zijn vaak pas duidelijk zodra ze 't echt zeker weten.
Ik zie eigenlijk nergens dat hij zegt dat er nog een kans is.

Even met rust laten...? Volgens mij is het gewoon uit.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Jawel, ben ik vergeten te typen. Hij sluit een kans in de toekomst niet uit, maar op dit moment denkt ie dat het niet gaat werken
Heb je hier niet al eerder een topic over gestart?
Ik snap dan niets van die 3,5 jaar. Hij is lang bij je geweest en wil nu weer vrij zijn.... om eventueel later terug te komen?
Vooral blijven hopen en dat wat hij zegt op je eigen manier uitleggen. Hij is duidelijk genoeg naar mijn idee. Hij wil niet meer met je en heeft op sommige momenten waarschijnlijk medelijden met je en wil je niet nog meer pijn doen.

Bij dit soort problemen vraag ik me altijd af waarom mensen zichzelf toch voor de gek willen blijven houden. Ik zou mezelf ook niet zo kwetsbaar opstellen naar iemand anders toe, het is bijna vernederend voor jezelf als je toch weer wordt afgewezen en je blijft maar doorgaan met alles wat gezegd wordt passend te maken in wat jij wilt zien.

Laat hem met rust, niet pushen en kijk maar wat er over een tijdje eventueel wel of niet gebeurt.

En al eerder werd deze vraag gesteld: waarom is het uitgegaan?
Als je relatie 2 weken uit, hoe kun je dan verwachten als vrienden met elkaar om te kunnen gaan? Dat is nog veel te kort, want als je een intieme relatie hebt gehad, kun je niet ineens omschakelen naar vrienden zijn.
Ik vind het ook wel relevant te weten waarom het is uitgegaan eigenlijk...

Dat hij nog om je geeft en je daarom troost is wel logisch. Dat wil niet zeggen dat hij gelijk met je wil trouwen, baby's wil maken en lang en gelukkig leven. Wat hij zegt is duidelijk: niet nu, en misschien zelfs nooit. Dat je hem 'ziet nadenken' is jouw invulling en misschien wil je dat wel zien. Bovendien lijkt het mij moeilijk en best wel hard voor hem om tegen jou, zijn ex, waar hij nog wel om geeft, te zeggen van: nee, ik wil geen relatie meer, punt. Zeker als je een beetje erom zit te smeken.

Het lijkt me handig voor jullie om even afstand te nemen. Jij vat zijn (in mijn ogen) vriendelijke gebaar anders op, ziet misschien wel overal hoop, grijpt je vast aan strohalmen, en hij wil alleen maar lief zijn, waarmee hij jou misschien weer hoop geeft. Lijkt me even niet verstandig nu.
Paola, zo laat je je toch niet behandelen?!

Je wilt toch een vent die 100% voor je gaat?

Je moet niet achter hem aan lopen. Als hij je mist komt hij vanzelf wel met hangende pootjes terug.
Wat geeft hij aan als 'verschillen' waarom het niet werkt?!?!?! Zijn deze op te lossen, te accepteren, zijn er compromissen denkbaar??

Ik heb het ook eens gehad. Jee, op alle fronten waren we zoooooooo verschillend. Het is uitgeraakt en daar had ik ook vrede mee.
Je zou deze vraag eens voor de grap op een mannenforum moeten zetten. Of iets simpeler, aan een man moeten vragen.

Die zouden op hun beurt weer afvragen what the hell je niet begrijpt aan de woorden geen toekomst samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven