Date onzeker

15-07-2018 08:49 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met een man die meent anders te zijn dan mijn voorgangers, ik ben vaak voorgelogen en mijn exen zijn vreemd gegaan waardoor ik erg onzeker ben. Ik laat dit verder nooit echt merken aan een scharrel, want ik weet dat een man daar op kan afknappen, maar we hebben elkaar wel even kort verteld over ons verleden.

Hij moet nog van alles regelen met ex omtrent hun koophuis, dit vind ik best vervelend. Ik vroeg hem of het niet allemaal te snel gaat aangezien hij nog wel midden in het proces zit met alles afhandelen van het huis en ex, volgens hem valt dit wel mee. Hij doet alsof hij helemaal hotel de botel is op mij, belt me continu en wil me zien wanneer we beide tijd hebben en baalt als ik niet kan. Hij praat tegen me alsof het al een relatie lijkt, soms benauwd het me maar ondertussen vind ik hem ook erg leuk.

Maar nu... we hebben elkaar leren kennen via badoo (soort tinder). Gisteren appte een vriendin mij dat ze hem online zag op die app. Nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen, heb een erg raar gevoel in mijn buik. Hij wil dinsdag bij mij komen eten en het liefst de hele dag bij me zijn dan, maar nu twijfel ik. Stel ik me aan? Ik vind dit gewoon echt niet fijn! Ook heeftie nog contact met zijn ex schoonfamilie en gaat er deze week op bezoek, maar van ex zelf wil hij nog weinig weten. Ik snap wel dat hij een band met familie heeft opgebouwd maar toch..

Het idee dat hij zo serieus wil doen en ondertussen daar ook nog op zit kwelt me gewoon. Ik word er enorm onzeker van, en ik verheug me er niet eens meer op om hem te zien vd week.
Na 4 dates vind ik best dat je hiernaar mag vragen hoor. Is al best substantieel.

Wel een hele erge tegenspraak idd dat hij jou zou vragen om die vriendschap op te geven.
Prima om dit ter sprake te brengen i.c.m. dat 'een kennis' hem op Badoo zag: hoe hij dat ziet dan.

En idd VOOR JEZELF beslissen wat JIJ wilt. JIJ hebt hier ook een zeg in hè!
Blijf bij jezelf, ook wat JIJ fijn vindt qua tempo / hoeveel tijd je erin stopt.

Geen probleem trouwens dat hij nog contact heeft met schoonfamilie.
anoniem_207015 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:28
18.01% gewijzigd
't Komt allemaal goed!
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wil hij ook 's avonds met je afspreken?
Ik krijg het nu al benauwd van je als je het vervelend vindt dat ie zijn schoonfamilie nog ziet..
Dat hij nog steeds op Badoo ingelogd staat, kan ook zijn omdat als het een aparte app is, hij die app nog wel geïnstalleerd heeft maar er niks mee doet. En zolang die app geïnstalleerd is, ook al wordt die niet meer actief gebruikt, dan staat de gebruiker wel ingelogd als je telefoon of tablet met internet verbonden is.
Vraag dat eens aan hem hoe dat zit.
Jullie zitten nog in de date fase en vinden elkaar leuk. Ik zou het daarom niet direct afkappen.

Het is wel duidelijk dat hij nog wat zaken af te handelen heeft. Ik zou, daarom, wel nog wat afstand houden. Ook omdat je aangeeft dat het je wat te benauwd al.

Heb het gewoon leuk samen en dan zie je wel hoe het zal gaan. Maak hem wel duidelijk dat je niet te snel wilt en hem eerst beter wilt leren kennen.
Onze tijd is nu.
drugarth schreef:
15-07-2018 10:20
dat hij nog contact heeft met zijn ex is heel normaal, ze zitten nog midden in het scheiding proces, dus er moet vast nog van alles tussen hun beiden geregeld worden...dus dat is voor mij geen "red flag".

Dat hij nog wel op de dating app inlogt is wel iets wat me aan het twijfelen zou brengen mits jullie gesproken hebben over "exclusief" daten, maar als dit nog niet ter sprake is gekomen kan ik me hier ook wel iets bij voorstellen.
Dit hoeft niet meteen te betekenen dat hij niet helemaal voor jou wil gaan, misschien is hij bijv. zelf wel bang voor afwijzing door jou en houd daarom de opties open. Dus dan zou ik er gewoon naar vragen.
Is exclusiviteit wel al besproken dan zou het voor mij een no-go zijn.

Dus ik zou gewoon op date gaan en het er over hebben, niet op een beschuldigende manier, maar gewoon open en eerlijk.
Dat is het m dus. We hebben daar over gepraat en hij vroeg hoe ik daarin was en ik heb aangegeven dat als ik met iemand date niet met anderen afspreek of verder zoek. Hij gaf aan dat daten dus nieuw voor hem is en dat hij er niet aan moet denken om met nog een ander erbij te gaan daten. En ik vind dan op zo’n app kijken ook vreemd overkomen, toch alsof je je opties open houd terwijl hij tegen mij praat alsof hij mij al als een soort van relatie ziet.
Hij woont nog bij zijn ex, geen wonder dat hij de hele tijd langs wil komen. Je kunt door zijn situatie eigenlijk niet beoordelen of hij graag bij jou wil zijn of gewoon een hangplek/gespreid bedje zoekt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Liefbloem schreef:
15-07-2018 12:07
Dat is het m dus. We hebben daar over gepraat en hij vroeg hoe ik daarin was en ik heb aangegeven dat als ik met iemand date niet met anderen afspreek of verder zoek. Hij gaf aan dat daten dus nieuw voor hem is en dat hij er niet aan moet denken om met nog een ander erbij te gaan daten. En ik vind dan op zo’n app kijken ook vreemd overkomen, toch alsof je je opties open houd terwijl hij tegen mij praat alsof hij mij al als een soort van relatie ziet.
alle dingen die je vreemd vindt zijn vreemd.
je alarmbellen gaan af en toch twijfel je of je ze wel hoort
Tjemig wat ben jij clingy en needy gelijk, je date nog maar net!

Die man is net gescheiden, natuurlijk heeft hij contact met zijn ex. Als ze kinderen hebben zelfs levenslang. Ik heb twee exen met leuke familie. No way dat een nieuwe lover dat contact gaat verbieden. Die familie staat los van mijn exen en zegt al helemaal niet dat ik mijn exen terug wil.

Stop met controleren, praat over je gevoel en stel voor om Badoo te verwijderen omdat je voor elkaar wilt kiezen. Of niet, maar laat het eerst eens los en geef een nieuwe man oprecht een eigen nieuwe kans, zonder wantrouwen en vastklampen.
Liefbloem schreef:
15-07-2018 09:13
Hij gaf meteen aan dat als hij met iemand date daar voor gaat en niet met anderen afspreekt. Maar waarom zal je er dan op gaan zitten?
Misschien vraagt zijn vrouw zich dat soort zaken al jaren af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou me zorgen maken dat je contact moet verbreken met die vriend. Bepaalt hij dat? En al zo snel vrij nemen voor jou? Ik vind het een engerd. En je weet wat ze zeggen: hardlopers zijn doodlopers dus ik zou er vandaag nog mee kappen.
Hij wil zelf dat ik een goede vriendschap afkap met een man waarmee ik heb gedate en seks heb gehad.

Dit is ook een behoorlijke red flat!
Sjaantje37 schreef:
15-07-2018 13:57
Hij wil zelf dat ik een goede vriendschap afkap met een man waarmee ik heb gedate en seks heb gehad.

Dit is ook een behoorlijke red flag!
Net met hem gebeld, hij is helemaal van slag. Beweerd dat hij echt niet online is op die app en alleen maar meldingen op zn telefoon ontvangt dat bijv een match online is of dat ie iemand tegen komt. Hij heeft de app zelf met geen vinger aangeraakt beweerd hij. Hij heeft de app meteen verwijderd en is verdrietig. Ik weet niet of het bestaat dat iemand online staat op badoo als dit niet zo is?

Hij zei: begin ik gevoelens voor jou te krijgen en dan dit.... nouja, ik heb gezegd dat ik tijd nodig heb, ik voel me er op dit moment even niet oke bij!
En dat zegt mss wel meer over jou dan over hem.

Je bent zóóó achterdochtig...

Aan de andere kant: gun hem een relaxtere partner dan jezelf!
't Komt allemaal goed!
Oftewel, de man kan zeggen wat hij wil, jij gelooft hem toch niet

#hoecreëerikdramales1
Het is wel drama van twee kanten uit. Ik vind hem ook behoorlijk wanhopig klinken.
Wat vind jij dan eigenlijk van hem? Je twijfelt aan alles wat hij doet. Iemand die geen vreemdganger is, is niet automatisch iemand die wel bij jou past he. Iemand die wil dat jij contact verbreekt met anderen, dat wil je toch niet?

Wat ik zou doen: mijn excuses maken, dat je er blijkbaar naast zat. Maar vooral ook aangeven dat jij zelf nog te onzeker bent om iets op te bouwen en dat de snelheid waarmee hij wil niet past bij jou. Dat een datingsite niet zo past bij jou. En dat hij beter eerst zijn scheiding kan gaan verwerken. Dat hier dus wat jou betreft hier geen toekomst in zit.
Dat zijn namelijk de dingen die jij hier zelf lijkt aan te geven, dus dan ben je eerlijk naar jezelf en naar hem.
Even wat uitspraken van jezelf die ik eerlijk gezegd behoorlijk veelzeggend vind:

Hij moet nog van alles regelen met ex omtrent hun koophuis, dit vind ik best vervelend.

Hij praat tegen me alsof het al een relatie lijkt, soms benauwd het me maar ondertussen vind ik hem ook erg leuk.

Nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen, heb een erg raar gevoel in mijn buik.

Hij wil dinsdag bij mij komen eten en het liefst de hele dag bij me zijn dan, maar nu twijfel ik. Stel ik me aan? Ik vind dit gewoon echt niet fijn!

Ik word er enorm onzeker van, en ik verheug me er niet eens meer op om hem te zien vd week.

Hij zei: begin ik gevoelens voor jou te krijgen en dan dit.... nouja, ik heb gezegd dat ik tijd nodig heb, ik voel me er op dit moment even niet oke bij!
Liefbloem schreef:
15-07-2018 14:33
Net met hem gebeld, hij is helemaal van slag. Beweerd dat hij echt niet online is op die app en alleen maar meldingen op zn telefoon ontvangt dat bijv een match online is of dat ie iemand tegen komt. Hij heeft de app zelf met geen vinger aangeraakt beweerd hij. Hij heeft de app meteen verwijderd en is verdrietig. Ik weet niet of het bestaat dat iemand online staat op badoo als dit niet zo is?

Ik vind deze reactie van hem ook een red flag, net als de opmerking over die vriend van jou. Erg dwingend en hij probeert jou een schuldgevoel aan te praten.
-zeemeermin- schreef:
15-07-2018 16:02
Ik vind deze reactie van hem ook een red flag, net als de opmerking over die vriend van jou. Erg dwingend en hij probeert jou een schuldgevoel aan te praten.
Precies.

Ik vind hem eerlijk gezegd wanhopiger en raarder doen dan dat TO dat doet.

En ik snap dus heel goed dat ze daar onderbuikgevoelens van twijfel en weerstand bij heeft.

Ik geloof ook eerlijk gezegd helemaal niet in zijn plotselinge hopeloze verliefdheid.
iris1969 schreef:
15-07-2018 16:07
Precies.

En ik snap dus heel goed dat ze daar onderbuikgevoelens van twijfel en weerstand bij heeft.

Ik geloof ook eerlijk gezegd helemaal niet in zijn plotselinge hopeloze verliefdheid.
Ja het benauwd me dat hij meteen zegt dat hij gevoelens heeft en er van baalt dat het nu zo gaat. Ik wil gewoon eerst daten met hem en dan zien hoe het loopt, want ik ben niet meteen verliefd en wil mezelf niet te snel geven. Als het aan hem ligt eten en slapen we samen, terwijl ik denk van doe maar een bakkie koffie en gezellig
Kletsen. We zitten niet helemaal op 1 lijn. Ik ben ook gewend om alleen te zijn dus het is gewoon sowieso er lastig voor me. Ik ga goed nadenken over wat ik wil! Ik wil ook niet dat ik hem onzeker maak of valse hoop geef, maar ik doe mezelf ook geen plezier in deze situatie.
iris1969 schreef:
15-07-2018 16:07
Precies.

Of in zijn scheiding.
-zeemeermin- schreef:
15-07-2018 16:13
Of in zijn scheiding.
Heerlijk cynisch, maar dat ook.
Liefbloem schreef:
15-07-2018 16:12
Ja het benauwd me dat hij meteen zegt dat hij gevoelens heeft en er van baalt dat het nu zo gaat. Ik wil gewoon eerst daten met hem en dan zien hoe het loopt, want ik ben niet meteen verliefd en wil mezelf niet te snel geven. Als het aan hem ligt eten en slapen we samen, terwijl ik denk van doe maar een bakkie koffie en gezellig
Kletsen. We zitten niet helemaal op 1 lijn. Ik ben ook gewend om alleen te zijn dus het is gewoon sowieso er lastig voor me. Ik ga goed nadenken over wat ik wil! Ik wil ook niet dat ik hem onzeker maak of valse hoop geef, maar ik doe mezelf ook geen plezier in deze situatie.
Luister gewoon naar je onderbuikgevoelens en handel vanuit daar.

Ik word eerlijk gezegd al benauwd als ik het lees en dan dat van slag zijn en die zogenaamde bijna in tranen van hem na 4 dates. Pfffffffttt een beetje te veel van het goede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven