date te lief?

23-03-2012 14:37 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
het is nog niet echt een date maar ik heb iemand online leren kennen, al een week of twee heen en weer gemaild heel leuk en deze week met elkaar gebeld.

De man was in de mail erg lief aardig en heel eerlijk, beetje onzeker dat wel. Maar dat vond ik niet zo erg. Alleen in het telefoongesprek vertelde hij dat hij nu even een jaartje bij zijn moeder woonde omdat hij zijn huis verkocht had en over een tijdje een nieuw huis ging kopen. Hier heb ik toch wel moeite mee,

daarbij komt nog dat hij in het gesprek zo lief en naief overkwam dat ik het idee had dat hij misschien 'niet helemaal goed' is zeg maar. Ik ben er een beetje door van slag en weet even niet wat ik er van moet denken, overdrijf ik nou of?

Ik ben zelf hbo+ en kom niet zo veel lieve mannen tegen misschien zie ik het daardoor ook anders...

Hij heeft trouwens al jaren een baan op MBO niveau, administratief
quote:borderwalk schreef op 23 maart 2012 @ 14:55:

[...]

Waarom? Ze mag niet twijfelen als ze iemand aan de telefoon niet aantrekkelijk of vreemd vind overkomen?

@TO als jij die man niet meer aantrekkelijk vind, omdat je het een zacht ei vind of omdat je echt het gevoel kreeg dat hij 'niet helemaal goed is' en dus ook geen zin hebt om hem in het echt te spreken dan zou ik geen echte date plannen. Je bent hem niets verplicht.

Dank je wel borderwalk, het is inderdaad dat ik wat twijfel omdat ik het wat vreemd vond, hoe ik het beschreef zo kwam het op mij over en ik wil niet zo een conclusie trekken, (de man is heel lief) vandaar mijn vraag.

Opleidingsniveau maakt mij helemaal niks uit.

Ik vond het dus vreemd dat hij bijvoorbeeld over zijn inkomen begon hoeveel dit was en ook ging uitwijden over hoe hij zijn geld per maand besteedde met bedragen zoals. x voor kleding x om uit te gaan, xvoor de sport en x euro om te sparen enzo. En andere gespreksonderwerpen waren ook niet echt doorsnee.
@SD: Ben je weer single?

[...]

Waarom? Ze mag niet twijfelen als ze iemand aan de telefoon niet aantrekkelijk of vreemd vind overkomen?

@TO als jij die man niet meer aantrekkelijk vind, omdat je het een zacht ei vind of omdat je echt het gevoel kreeg dat hij 'niet helemaal goed is' en dus ook geen zin hebt om hem in het echt te spreken dan zou ik geen echte date plannen. Je bent hem niets verplicht.Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij klinkt een beetje wereldvreemd, als ik het zo lees.

Maar je kunt toch gewoon een keer wat afspreken? Misschien heeft ie zelf aan het eind van het gesprek ook wel gedacht: Tjee wat heb ik nu gezegd over dat geld?

Gewoon een keer ergens wat drinken.
Naieve zielen die vertrouwen hebben in de mensheid wekken vaak de beste gevoelens in je op, vind ik zelf.
it's a big club and you ain't in it
quote:hans66 schreef op 23 maart 2012 @ 14:49:

Ik vind Sandra's gedrag niet helemaal goed.Hoezo Hans? Of ben jij de lieve date?
iemand die na de verkoop van zijn huis weer bij zijn moeder gaat wonen is wat raar.

en dan ook nog erbij vertellen dat dit een jaar gaat duren, daar is vast meer aan de hand.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 23 maart 2012 @ 17:44:

iemand die na de verkoop van zijn huis weer bij zijn moeder gaat wonen is wat raar.

en dan ook nog erbij vertellen dat dit een jaar gaat duren, daar is vast meer aan de hand.

Het valt ook buiten mijn belevingswereld zeg maar...

Hij zei dat hij tijd nodig had om nog even te sparen, maar ik snap het niet helemaal
er klopt gewoon iets niet.

ik gok maar zo dat hij dikke financiele problemen heeft.
wij slapen nooit.

[...]

@TO als jij die man niet meer aantrekkelijk vind, omdat je het een zacht ei vind of omdat je echt het gevoel kreeg dat hij 'niet helemaal goed is' en dus ook geen zin hebt om hem in het echt te spreken dan zou ik geen echte date plannen. Je bent hem niets verplicht.Dit
Hoe oud is die man?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 23 maart 2012 @ 17:54:

Hoe oud is die man?bijna veertig
hele foute boel dus.
wij slapen nooit.
Ik vind het ook een raar verhaal en het enige wat ik me kan bedenken is dat hij inderdaad financiele problemen heeft.
Ik vind TO kortzichtig, maar ik vind het net zo kortzichtig om te zeggen dat het hele foute boel is als deze man een jaar bij zijn moeder gaat wonen om te sparen.

In deze tijd is de kans best groot dat je je huis met een (beetje) verlies moet verkopen. Als hij daarna flink wil sparen zodat zijn hypotheek op het volgende huis minder hoog is, vind ik dat helemaal niet raar. Als het zo kan? En zo zijn er vast meer redenen te verzinnen.

TO, je opleidingsniveau erbij halen is to-taal niet relevant. Als je denkt dat hij te lief is voor je, dan ga je toch niet met hem uit. Maar het is wel zo fair als je hem een kans geeft. Date in ieder geval 1 keer, misschien is hij wel heel anders dan dat zelf samengestelde plaatje van jou.
Ik vind voornamelijk het verhaal van zoveel geld voor dit en zoveel voor dat zorgwekkend.

Ik had ook ooit zo-iemand op de chat. Die vertelde in een van zijn eerste berichten dat zijn volwassen dochter jarig was en dat ze dat van 14.00 tot 17.00 uur gevierd hadden.

Dan denk ik dat het iemand is die veel structuur nodig heeft.

Dat kan best een aardige man zijn, maar niet voor mij.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

klinkt als iemand die totaal niet zelfstandig is.

had hij een relatie, en waarom is zijn huis verkocht?
wij slapen nooit.
Misschien heeft ie en financiele problemen en nooit een vriendin gehad. De enige dame tegen wie hij heeft gesproken de afgelopen periode is zijn hulpverlener van de kredietbank misschien. Vandaar dat hij gewend is tegen een vrouw gelijk zijn financiele overzicht bekend te maken. Pavlov reactie ofzo?

In ieder geval zou ik er niet mee doorgaan, alleen al omdat je gevoel niet goed is.
Hij had toch ook een huurhuis kunnen betrekken? Ik denk nu ook dat hij financiele problemen heeft, [ondanks dat hij geld uitgeeft aan uitgaan, kleding, sport, sparen] ofwel gemakszuchtig ,of een moederskindje.

Een man van bijna 40 die nog of weer bij zijn moeder woont zou een grote afknapper zijn. Maar ik ben dan ook kortzichtig.
Bijna 40 en woont bij zijn moeder. Daar zou ik al afhaken.
Ga in therapie!
sorry, maar ik lig werkelijk helemaal dubbel van het lachen!

Als je van te voren al zoiets hebt; hij is niet helemaal honderd, dan zou ik niet afspreken. Wie weet wat je aantreft! Al zou ik misschien wel heel nieuwsgierig zijn.
Ja.. ik snap het wel... alleen hat hele ik heb hbo... daar word ik altijd een beetje misselijk van.

Het geeft niks dat je er een beetje mee pronken wil hoor... maar ik vind dat niks te maken hebben met de rest van je verhaal.

Maar goed, mijn mening.

Als jij denkt dat hij niet helemaal 100 is, en je vind hem kinderlijk overkomen... dan is het niet de juiste vent voor je.. Geen hand vol..
quote:borderwalk schreef op 23 maart 2012 @ 15:15:

Oh en HBO+ is volgens mij een bekende term voor vacatures etc.

Gaat vaak om een post HBO opleiding.

En het is shortsighted of narrow-minded, niet shortminded.

Slaat ff nergens op, maar post HBO is MBO+. Een opleiding die je doet voordat je HBO doet, zeg maar. Tussen MBO en HBO in, als opstapje naar HBO. HBO+ is dus net iets meer dan HBO. Tja, beetje off topic.

Verder heb ik geen mening over de beste man. Waarom hij bij zijn moeder woont, kan allerlei redenen hebben. Als het tussen jullie klikt, spreek je toch gewoon lekker af. Vind je hem 'raar', laat je het hierbij.
Ehm post is na hoor en niet ervoor.

Ik heb na HBO mijn premaster gedaan en toen een master en toen postmaster.

Pre - Post... Zoek maar na in de Van Dale.
Ik kan me voorstellen dat het een afknapper is dat hij nog bij zijn moeder woont. Maar een date 'te lief' noemen is volgens mij gewoon een manier maar niet te hoeven zeggen dat je je date om welke reden dan ook eigenlijk niet (meer) ziet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven