Date... wat moet ik hier van denken?

14-08-2020 00:11 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik contact met een jongen door tinder. In de tussentijd hebben we 2 keer afgesproken. Heel gezellig, daarna ook in de ochtend en avond even contact via whatsapp. Klinkt op zich prima. Alleen hij vertelde mij dat hij bindingsangst heeft, niet weet of hij nog ooit verliefd kan worden. Het is nog niet zo heel erg lang uit met zijn ex (lees: 2 maanden). Onze gesprekken zijn vrij oppervlakkig. Hij is oprecht heel lief, praat vol passie over zijn werk en hobby’s. Is liefdevol en respectvol over de mensen om hem heen.

Ik weet alleen niet of hij mij nu wil daten/afspreken om zijn tijd te doden of dat hij misschien toch iets van toekomst ziet/wil.. of iig wil kijken of er toekomst in zit?

Ik wil hem niet afschrikken door vragen te stellen als; wat zie je in onze afspraakjes, hoe denk je over mij (niet dat ik dit ooit gevraagd heb) enz. Omdat hij duidelijk aangaf bindingsangst te hebben. Hij had dit nog nooit met iemand gedeeld, maar voelde zich zo fijn/veilig bij mij dat hij dit toch wilde zeggen.

Ik begin zelden een gesprek met hem omdat ik hem geen benauwend gevoel wil geven. Dus bijna alle appjes komen vanuit zijn kant.

Ik hoop op tips, zouden jullie wachten tot hij nog een keer voorstelt om af te spreken? En dan vragen wat hij in het afspreken ziet?
mensen die zich zelf diagnosticeren met bindingsangst moet echt niet gekker worden... Mensen met deze stoornis kunnen het niet bijzich zelf herkennen laat staan diagnosticeren.

bindingsanst wordt ten pas en on te pas door mensen gebruikt maar het is echt meer dan je alleen niet kunnen of lees: vaak niet WILLEN binden (aan JOU)
Dus daarom ging hij maar op Tinder? Zoek een leuke man.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nou, daar zou ik mooi mee stoppen. Die wil gewoon ongebonden seks.
LīlyRose schreef:
14-08-2020 00:39
Nou, daar zou ik mooi mee stoppen. Die wil gewoon ongebonden seks.
We hebben alleen een knuffel gegeven bij binnenkomst en afscheid.. er is verder ook geen aanstalten gemaakt voor meer
Wat je hier van moet denken?

Nou dat hij echt geen relatie met je wil.

Denk wel dat als jij wil dat je sex met hem kunt hebben.

Dat dus.
Maar hij is zo lieeehieeeff.

Kom op zeg. 2 mnd uit elkaar, bindingsangst en vertelt het 'alleen jou, omdat hij zich oh zo veilig voelt bij jou'. En jullie gesprekken zijn oppervlakkig en je kan ook nog eens niet jezelf zijn of vragen wat je wil vragen.

Maar hij is wel lief.

:facepalm:
XBX schreef:
14-08-2020 00:42
We hebben alleen een knuffel gegeven bij binnenkomst en afscheid.. er is verder ook geen aanstalten gemaakt voor meer
Wedden dat hij meer wil.
Omdat hij duidelijk aangaf bindingsangst te hebben. Hij had dit nog nooit met iemand gedeeld, maar voelde zich zo fijn/veilig bij mij dat hij dit toch wilde zeggen.

Of hij is er achter gekomen dat je met zo'n opmerking meteen en genoeg aandacht krijgt en lekker je eigen gang kunt gaan, want als je iets niet wil doen of ergens niet over praten, dat schuif je het gewoon op de bindingsangst.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als een man je echt leuk vindt heeft hij plots geen bindingsangst meer.

Bindingsangst is in veel gevallen een smoesje als hij je wel lekker genoeg vindt voor sex maar geen relatie met je wilt.

He is not that into you.
Wat kan liefde toch krachtig zijn en mooi. Hij weet niet eens of hij ooit nog verliefd kan worden en toch, en toch breekt het fijne gevoel dat hij heeft bij jou daar doorheen. En zo puur en eerlijk! Dit klinkt als iets heel bijzonders.
Wat je ervan moet denken?
Dat hij met die ‘moeilijk te delen informatie maar bij jou voel ik me zo veilig’ (lees: gelul), zich alvast indekt.
Indekt voor als hij je beu is zodat hij het altijd onder het kopje ‘bindingsangst’ kan schuiven.

Echt hoor, geloof me.

Enne, veel is vervangbaar maar tijd is dat niet.
Besteed je kostbare tijd dus aan iets of iemand anders☺️
Geen prima, prima is geen goed.
Murrmurr schreef:
14-08-2020 01:10
Wat kan liefde toch krachtig zijn en mooi. Hij weet niet eens of hij ooit nog verliefd kan worden en toch, en toch breekt het fijne gevoel dat hij heeft bij jou daar doorheen. En zo puur en eerlijk! Dit klinkt als iets heel bijzonders.
Hij durft zich nu echt bloot te geven en vertrouwt to helemaal. Het is erg bijzonder dat hij zich zo kwetsbaar opstelt.
zusjevanLady_Day schreef:
14-08-2020 01:12
Hij durft zich nu echt bloot te geven en vertrouwt to helemaal. Het is erg bijzonder dat hij zich zo kwetsbaar opstelt.
ja en dat allemaal binnen de 2 maanden na zijn vorige relatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
14-08-2020 01:13
ja en dat allemaal binnen de 2 maanden na zijn vorige relatie
Daarvoor had hij vast geen ‘bindingsangst’.
Dat komt door de bijzondere connectie die hij voelt. Zo bijzonder dat de sex fantastisch is, maar helaas is hij nog niet aan echte relatie toe. Het is nog te vers allemaal en hij heeft meer tijd nodig.
LīlyRose schreef:
14-08-2020 01:14
Daarvoor had hij vast geen ‘bindingsangst’.
Nee, en het is nu vast de schuld van zijn ex. Die heeft hem verlaten net toen hij zich helemaal gegeven en gebonden had.
🙄

Run TO.
zusjevanLady_Day schreef:
14-08-2020 01:16
Dat komt door de bijzondere connectie die hij voelt. Zo bijzonder dat de sex fantastisch is, maar helaas is hij nog niet aan echte relatie toe. Het is nog te vers allemaal en hij heeft meer tijd nodig.
Je moet het woordje bindingsangst er wel in verwerken he🥱
Je hebt gelijk vakantienl, beginnersfoutje ;-)
VakantieNL15 schreef:
14-08-2020 01:16
Nee, en het is nu vast de schuld van zijn ex. Die heeft hem verlaten net toen hij zich helemaal gegeven en gebonden had.
🙄

Run TO.
Arme man. Slachtoffer van zijn bestaan.
Haha! Tinder, the place to be voor mensen met bindingsangst.
Bij Tinder draait het namelijk meestal ook helemaal niet om binden, maar om batsen!😄
Hij wil de deur open houden voor zijn ex. Als die hem terug wil, is ie weg.
.
Ja of het is er een die gewoon nog bezet is en voorzichtig nieuwe schoenen loopt uit te proberen voor ie de oude weggooit
Ik denk toch dat ik zou zeggen dat je op Tinder stond omdat je op zoek bent maar een relatie en je dat graag wilt in de toekomst. En dat je niet weet hoe hij er in staat.
huurvrouwtje schreef:
14-08-2020 00:26
mensen die zich zelf diagnosticeren met bindingsangst moet echt niet gekker worden... Mensen met deze stoornis kunnen het niet bijzich zelf herkennen laat staan diagnosticeren.

bindingsanst wordt ten pas en on te pas door mensen gebruikt maar het is echt meer dan je alleen niet kunnen of lees: vaak niet WILLEN binden (aan JOU)
Eens!
Ik lees trouwens niets anders op Viva dan mannen die ‘bindingsangst’ hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven