Datemoe?

06-12-2018 10:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensen last van een soort datemoeheid?

Heb met best veel vrouwen gedate. Soms spontaan iemand tegengekomen, soms via via, soms door internet dating.

Eigenlijk best veel tijd,geld en moeite in dit gestopt maar heb zelf nog nooit een lange relatie gehad. Of überhaupt iets wat je een relatie kan noemen. Soms vond was er geen klik en dan werd het snel afgekapt en bleef het bij 1 of 2 dates, soms was er wel een klik en dan volgde er een leuke periode van 1 a 2 maanden met veel dates. Hierna werd het meestal afgekapt, had verschillende redenen.

Mensen om me heen vragen zich ook altijd af waarom ik nog niemand heb, goede baan, knap uiterlijk (niet mijn woorden), goede eigenschappen zoals zorgzaam en loyaal. Ben overigens zelf niet wanhopig, alleen een keer iemand die oprecht om je geeft en bij je blijft zou wel fijn zijn.

Eigenlijk geen zin meer om moeite in andere mensen te stoppen, maar zo ga je natuurlijk ook nooit iemand vinden en dat is ook niet de bedoeling. Of is het echt gewoon een kwestie van wachten tot je eigenlijk de ware tegenkomt en dat dit allemaal vanzelf gebeurt?
Zoeken heeft inderdaad weinig zin, vaak kom je iemand tegen met wie het onwijs goed klikt en alles vanzelf gaat. Wat gebeurt er als ze het 'afkappen'? Wat geven ze als reden?
Misschien vinden ze de seks tegenvallen?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Kappen de vrouwen het altijd af of jij ook wel eens?
Toen ik niet actief meer ging daten stond hij een paar maanden later ineens voor mn neus. Nu gaan we trouwen. Het gaf mij een rust gevoel om er niet meer zo actief mee bezig te zijn. Ging wel vaak op stap met vrienden en zodoende ben ik mijn aanstaande man ook tegengekomen.
diamantje123 schreef:
06-12-2018 11:06
Toen ik niet actief meer ging daten stond hij een paar maanden later ineens voor mn neus. Nu gaan we trouwen. Het gaf mij een rust gevoel om er niet meer zo actief mee bezig te zijn. Ging wel vaak op stap met vrienden en zodoende ben ik mijn aanstaande man ook tegengekomen.
Dit. Bij mij ging het ook zo, ik was altijd op zoek omdat iedereen in mijn omgeving ook een partner had. Toen heb ik het 'opgegeven' en een paar maanden later kwam ik mijn huidige vriend tegen.
fotoroid schreef:
06-12-2018 10:55
Zoeken heeft inderdaad weinig zin, vaak kom je iemand tegen met wie het onwijs goed klikt en alles vanzelf gaat. Wat gebeurt er als ze het 'afkappen'? Wat geven ze als reden?
Reden verschilde, soms de afstand, een keer te lief, andere keren was ik blijkbaar een rebound en hadden ze tijd nodig of voelde het niet goed
Aardvarkentje schreef:
06-12-2018 11:05
Kappen de vrouwen het altijd af of jij ook wel eens?
Meestal toch de vrouwen, maar zelf ook wel 'eens'
driver1 schreef:
06-12-2018 11:20
Meestal toch de vrouwen, maar zelf ook wel 'eens'
Was je zelf dan wel helemaal verliefd op die dames?
Maar als je het niet uit je vriendenkring, werk kan halen en je gaat niet vaak op stap dan is de kans wel erg klein dat je de ware tegenkom hoor! Dan heb je datingsites en die zijn om te janken.
Verwachtingen misschien wat bijstellen.

Films en internet geven niet echt een realistisch beeld hoe een relatie ontstaat en nog belangrijker hoe je een relatie langdurig goed kan houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
driver1 schreef:
06-12-2018 11:20
Reden verschilde, soms de afstand, een keer te lief, andere keren was ik blijkbaar een rebound en hadden ze tijd nodig of voelde het niet goed
Dan heb je denk ik niet genoeg een klik met iemand. Ga inderdaad wat meer uit en leuke dingen doen, dan komt het vanzelf wel. Niet te veel relaties aangaan om te kijken of het wat is of niet, dat weet je al na een paar dates als het goed is.
Was je zelf dan wel helemaal verliefd op die dames?
Meestal gebeurde dat wel ja. :(
Maar als je het niet uit je vriendenkring, werk kan halen en je gaat niet vaak op stap dan is de kans wel erg klein dat je de ware tegenkom hoor! Dan heb je datingsites en die zijn om te janken.
Yes dat is nu een beetje het ding, je zal toch soort van op 'zoek' moeten alleen ik weet niet of daar energie voor kan vinden. Ik ben door werk/school/vrienden nooit echt iemand tegengekomen
fotoroid schreef:
06-12-2018 11:31
Dan heb je denk ik niet genoeg een klik met iemand. Ga inderdaad wat meer uit en leuke dingen doen, dan komt het vanzelf wel. Niet te veel relaties aangaan om te kijken of het wat is of niet, dat weet je al na een paar dates als het goed is.
Leuke dingen doe ik ook inderdaad al! Voorderest alles op orde, alleen net iemand aan me zij wat toch mist en een beetje knaagt..

Dat na een paar dates weten klopt inderdaad, in die gevallen kapte ik het ook snel af. Het gaat ook om de gevallen waar ik toch iemand heel erg leuk ging vinden en dacht dat dit wederzijds was (ook sterke tekens daarvoor, altijd initiatief van andere kant die ook vervolg stappen wou maken) maar dit toch een soort valse hoop was en waardoor ik veel moeite heb gedaan voor niks
Zin in kopje koffie, kunnen we samen klagen 😊
Herkenbaar, maar dan van de vrouwelijke kant.
Meerdere dates gehad, en vervolgens kappen ze het af. De meeste kwamen met een smoes dat het te confronterend is omdat ik al een aantal jaar op mezelf woon, en dus al verder ben op bepaalde gebieden. Bang om zich te binden en mogelijk vrijheid te verliezen.... Terwijl samenwonen, kinderen krijgen en andere dingen in de toekomst niet eens ter sprake kwamen. Vaak ben je maar goed voor één ding. Dan maar even niet actief bezig zijn met daten en kijken wat er op je pad komt.
driver1 schreef:
06-12-2018 11:34
Leuke dingen doe ik ook inderdaad al! Voorderest alles op orde, alleen net iemand aan me zij wat toch mist en een beetje knaagt..

Dat na een paar dates weten klopt inderdaad, in die gevallen kapte ik het ook snel af. Het gaat ook om de gevallen waar ik toch iemand heel erg leuk ging vinden en dacht dat dit wederzijds was (ook sterke tekens daarvoor, altijd initiatief van andere kant die ook vervolg stappen wou maken) maar dit toch een soort valse hoop was en waardoor ik veel moeite heb gedaan voor niks
Hm dat is jammer dat het dan zo afloopt!

Ik denk dat je iemand echt onwijs leuk kan vinden, maar dat het daar dan bij blijft. Ik vind ook snel iemand leuk, maar hoef er dan niet gelijk mee te daten. Ken genoeg mensen die snel 'verliefd' worden en dus vaak weer iemand anders leuk vinden.
Zeker herkenbaar Mensen hebben ook wel eens aangekaart dat ik er goed uitzie, goeie karaktereigenschappen heb. Ik heb wel al relaties gehad, maar we bleken uiteindelijk geen match te zijn.

Mijn ervaringen met goeie datefases, maar toch stranden op niks... Ik vat dat nooit persoonlijk op, zeker als er geen reden is. Redenen hoeven er natuurlijk ook niet te zijn. Ik geloof wel in wat ook jij naar opzoek bent. Je moet er enkel op stoten. Ik heb ook al wat dates gehad die heel leuk, gezellig waren voor beide partijen. Dat werd ook zo geuit. Maar alsnog bleken ze er niet meer in te zien, zonder reden. Dat mag. Ik herhaal mezelf nu, maar jij hebt er persoonlijk weinig mee te maken.

Misschien niet zo relevant voor dit topic, ik dwaal mogelijk wat af maar ik denk dat onze maatschappij er ook veel mee te maken heeft. Alles moet snel gaan, alles moet perfect zijn. De volgende persoon staat om de deur. IIk heb de indruk dat vele mensen denken "dit is niet wauw, next". Alles gaat veel makkelijker en vluchtiger dan vroeger. Veel gaat via de onpersoonlijke, digitale weg. Mensen weten niet zo goed meer wat diepgaande, betekenisvolle relaties (kan ook vriendschappelijk zijn) nog inhouden. Overlaatst zag ik hier een fimpje over, waar het aangaan van relaties vergeleken werd met het poetsen van je tanden. Een relatie heeft tijd nodig, je kan niet alles in één date of kennismaking weten over een persoon. Net als eenmalig hevig je tanden poetsen weinig effect zal hebben, maar 2x per dag je tanden poetsen is wat je hoort te doen. Dat vind ik zelf een mooie statement.

Om een verhaal kort te houden, investeer in mensen met dezelfde manier van denken, die een relatie tijd willen geven om open te bloeien en oprecht geïnteresseerd zijn in wat je doet zonder meteen je opzij te zetten omdat ze niet denken dat het een match kan zijn. Het leuk hebben samen, zonder meteen bijbedoelingen van "dit moet een perfecte relatie worden" te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven