Daten 30+
woensdag 13 mei 2020 om 17:32
Ik vraag dit voor een vriendin. (Echt waar, ben zelf al jaren getrouwd).
Wat is het met mannen en daten?
Het gebeurt nogal eens dat een man best een date lijkt te willen en dan ineens terughoudend wordt.
Dus ze staan in de startblokken om een datum te prikken en dan begint het.
'Ik wil het geen date noemen want dan ligt er zo druk op.' 'Ik laat horen wanneer ik kan' (en dan een paar dagen radiostilte).
Als ze wel afspreekt gebeurt het vaak dat het een paar keer superleuk is maar als puntje bij paaltje komt zeggen ze ineens dat ze 'het als vriendschappelijk zien'.
P.S. Ze is een vlotte vrouw, heel verzorgd en leuk om te zien. Vind ik dan hè. Gun haar het zo...
Wat is het met mannen en daten?
Het gebeurt nogal eens dat een man best een date lijkt te willen en dan ineens terughoudend wordt.
Dus ze staan in de startblokken om een datum te prikken en dan begint het.
'Ik wil het geen date noemen want dan ligt er zo druk op.' 'Ik laat horen wanneer ik kan' (en dan een paar dagen radiostilte).
Als ze wel afspreekt gebeurt het vaak dat het een paar keer superleuk is maar als puntje bij paaltje komt zeggen ze ineens dat ze 'het als vriendschappelijk zien'.
P.S. Ze is een vlotte vrouw, heel verzorgd en leuk om te zien. Vind ik dan hè. Gun haar het zo...
woensdag 13 mei 2020 om 18:51
Haha, eerlijk gezegd was ik dat zelf alweer vergetenviva-amber schreef: ↑13-05-2020 18:29Wel apart dat je ongeveer 1 jaar geleden precies hetzelfde topic hebt geopend over een vriendin met exact dezelfde dating problemen. Dat je hier verder amper reageert.....is dit een onderzoekje/opbouw naar een artikel ofzo?
Wat heeft je vriendin gedaan met de tips uit het vorige topic?
woensdag 13 mei 2020 om 19:44
De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
Ik hoor van de 40-45+ 'ers dat er in hun leeftijdscategorie weer veel leuke mannen op de markt komen vanwege alle scheidingen, maar die hebben dan wel vaak kinderen en wat meer bagage.
Ik hoor van de 40-45+ 'ers dat er in hun leeftijdscategorie weer veel leuke mannen op de markt komen vanwege alle scheidingen, maar die hebben dan wel vaak kinderen en wat meer bagage.
woensdag 13 mei 2020 om 19:53
O ja, dit speelt zeker mee. De 'serieuze' mannen 35+ die single zijn en geen kinderen hebben zijn niet heel dik gezaaid.TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 19:44De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
woensdag 13 mei 2020 om 19:55
En die laatste categorie wil na lange, mislukte relatie geen verplichtingen maar hooguit iemand voor gezelligheid.TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 19:44De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
woensdag 13 mei 2020 om 19:58
Klopt. Ik ben 40+ en ben na mijn scheiding best wat leuke vrijgezelle mannen tegen gekomen. Dat ze kinderen en wat bagage hebben maakt mij niet uit want dat heb ik zelf ook. Ik heb zelf ook geen samenwoon- of kinderwens meer, dus dat maakt daten denk ik ook wel wat relaxter. Er zijn minder verwachtingen.TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 19:44De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
woensdag 13 mei 2020 om 20:11
Het kan dus wel, ik kom alleen claimerige dames (35 t/m 40 jaar) tegen die meteen ten koste van kinderen en de band met de ex-partner willen intrekken of samenwonen. Niet alleen ik zelf, zie het ook om mij heen gebeuren, ze gaan met alle kinderen binnen vier maanden samenwonen.Discobar schreef: ↑13-05-2020 19:58Klopt. Ik ben 40+ en ben na mijn scheiding best wat leuke vrijgezelle mannen tegen gekomen. Dat ze kinderen en wat bagage hebben maakt mij niet uit want dat heb ik zelf ook. Ik heb zelf ook geen samenwoon- of kinderwens meer, dus dat maakt daten denk ik ook wel wat relaxter. Er zijn minder verwachtingen.
woensdag 13 mei 2020 om 20:47
Die ervaring heb ik niet hoor, ook in de categorie 40-45 zit er niet veel leuks op dating sites.. Het gaat toch al gauw weer richting sex op de chat..TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 19:44De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
woensdag 13 mei 2020 om 20:57
Oke ik was nog net 2 weken 29 toen ik mijn vriend tegenkwam. Maar hij valt dus wel in de categorie eind 30!leuk op papier en geweldig in het echt. En hij had nog geen kinderen.
Ik denk dat die vriendin van je toch eens moet kijken op welke manier ze date. Als ze keer op keer hetzelfde meemaakt dan durf ik wel aan te nemen dat het aan haar eigen manier van communiceren ligt en aan haar manier van selecteren.
Misschien moet ze eens een keer gaan speeddaten. Schijnt heel leuk te zijn.
Ik denk dat die vriendin van je toch eens moet kijken op welke manier ze date. Als ze keer op keer hetzelfde meemaakt dan durf ik wel aan te nemen dat het aan haar eigen manier van communiceren ligt en aan haar manier van selecteren.
Misschien moet ze eens een keer gaan speeddaten. Schijnt heel leuk te zijn.
woensdag 13 mei 2020 om 20:59
Mijn ervaring is juist dat mannen snel willen afspreken. Voor sex, that is. En zo ongeveer zelden serieus op zoek zijn.Karratha schreef: ↑13-05-2020 18:08Lijkt me wel.
overigens heb ik wel het idee dat vrouwen iets gemakkelijker op date gaan dan mannen. Maar dat is puur een idee.
Dat vrouwen zeg maar (gemiddeld genomen) iets socialer zijn en dus makkelijker interesse hebben in een nieuw iemand,
waar dit voor mannen wat meer energie kost.
Ik ken in mijn eigen kring ook meer single vrouwen die heel actief daten, dan mannen. Ik heb het idee dat vrouwen er meer voldoening uit halen, uit daten, en dat mannen het meer zien als een opoffering (om uiteindelijk dat ene doel, die relatie) te bereiken.
Dat merk ik zelf trouwens ook wel op tinder : vrouwen willen vaak al snel daten. Sommigen zelfs na het eerste tinder berichtje al. Terwijl ik dan altijd denk : laten we elkaar eerst online even iets beter leren kennen, want daten is voor mij niet bepaald mijn lievelings vrijetijdsbesteding. Dus dan wil ik wel een iets grotere slaagkans. Terwijl ik het idee heb dat vrouwen er verhoudingsgewijs vaker open in gaan.
Maar dat verklaart dan nog niet waarom die mannen bij haar wel eerst afspreken en dan annuleren.
Als ik een date dan afhoud, juist omdat ik eerst digitaal wil ervaren wat voor vlees ik in de kuip heb, dan krijg ik allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd.
woensdag 13 mei 2020 om 21:01
Ik ben al wat ouder, en heb nog nooit samengewoond. Juist omdat ik nogal kritisch ben. Bijvoorbeeld, ik wil geen man met kinderen (want die heb ik zelf ook niet).LaCasa schreef: ↑13-05-2020 20:11Het kan dus wel, ik kom alleen claimerige dames (35 t/m 40 jaar) tegen die meteen ten koste van kinderen en de band met de ex-partner willen intrekken of samenwonen. Niet alleen ik zelf, zie het ook om mij heen gebeuren, ze gaan met alle kinderen binnen vier maanden samenwonen.
woensdag 13 mei 2020 om 21:02
Dit dus, ze willen wel de lusten maar niet de lasten. En die fase ben ik wel een beetje ontgroeid zo langzamerhand.
woensdag 13 mei 2020 om 22:55
Daten is afzien. Pas achteraf is het leuk en heb je af en toe wat leuke verhalen te vertellen uit je vrijgezellentijd. Verder is het denk ik een bepaald type man waar ze problemen mee heeft, los van leeftijd. Misschien moet ze juist wat kritischer zijn en bedenken wat ze echt wil. Dan nog eens daten en leeftijd of uiterlijk loslaten.
woensdag 13 mei 2020 om 23:43
Dit klopt ook wel.Gatekeeper* schreef: ↑13-05-2020 23:01Een collega vertelde mij ooit dat hij vrouwen tussen de 35-40 heel gevaarlijk daten vond omdat dat vaak vrouwen zijn met klapperende eierstokken die last hebben van fomo.
woensdag 13 mei 2020 om 23:55
Lastige balans om een moment te kiezen de kinderwens te bespreken. Een te ongelijke kinderwens (bijvoorbeeld wel vs geen kinderen) besproken hebben helpt maakt dat je het vroeg wilt zeggen maar bij het voorstellen is te vroeg. Denkelijk in gesprekken waar je iemand leert kennen komt er een moment het aan te stippen.Gatekeeper* schreef: ↑13-05-2020 23:01Een collega vertelde mij ooit dat hij vrouwen tussen de 35-40 heel gevaarlijk daten vond omdat dat vaak vrouwen zijn met klapperende eierstokken die last hebben van fomo.
donderdag 14 mei 2020 om 00:01
Nooit zo over nagedacht.. maar mogelijk wel minder kans op een hele rugzak/koffer vol..TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 21:22En een wat jongere man? Als zij 30 is, dan heb ik gehoord dat er verrassend leuke mannen zijn in de categorie 25-30. Veel vrouwen van 30 stellen in dat ze alleen mannen van 30-45 zien, maar dan mis je misschien net die leuke jongere man.
donderdag 14 mei 2020 om 00:22
TO,
Waarom houdt dit onderwerp jou zo bezig, terwijl het over het leven van jouw vriendin gaat? Waarom twee topics openen over dit onderwerp binnen 1 jaar?
relaties/dating-mannen/list_messages/44 ... #p30111980
Waarom houdt dit onderwerp jou zo bezig, terwijl het over het leven van jouw vriendin gaat? Waarom twee topics openen over dit onderwerp binnen 1 jaar?
relaties/dating-mannen/list_messages/44 ... #p30111980
donderdag 14 mei 2020 om 18:30
Dit klinkt wel aannemelijk, maar ik vraag me af of dat voor single 30+ mannen die een serieuze relatie zoeken dan ook zo werkt, en of dat elkaar dan ook opheft. Want die leuke mannen die bezet zijn, hebben ook een vrouw van de markt gehaald. Dus zouden de leuke vrouwen van 30+ die nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, ook allemaal al een vriend hebben en bezig zijn met de volgende fase.TanteOlivia schreef: ↑13-05-2020 19:44De leuke mannen (30+) die ook nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, hebben allemaal al een vriendin en zijn bezig met de volgende fase: carrière+ kinderen. Jouw vriendin komt de rest van de mannen tegen, die dat niet willen, of waarbij het niet is gelukt.
Dan zijn er dus weliswaar minder leuke mannen om tegen te komen, maar is er ook minder concurrentie van andere leuke vrouwen. Tenzij er natuurlijk meer leuke vrouwen dan leuke mannen zijn
donderdag 14 mei 2020 om 18:35
Ik denk wel dat dat zo is, nouja ik bedoel het zonder het waardeoordeel erin; dat mannen een groter gedeelte van de vrouwen aantrekkelijk vinden dan andersom. En heel eerlijk, van een groep van 100 willekeurige mannen en 100 willekeurige vrouwen vind ik vaak dat er zo op het oog vaak meer vrouwen tussen zitten die door een groep mensen als aantrekkelijk/verzorgd wordt gezien, dan mannen. Daarmee zeg ik dus niet dat leuke mannen een uitzondering zijn want dat geloof ik ook echt niet; ik denk echter wel dat er meer leuke single vrouwen dan single mannen zijn of dat er veel leuke mannen al in een relatie zitten (voor wat vrouwen gemiddeld genomen als een leuke man zien dan).Chocosushi schreef: ↑14-05-2020 18:30Dit klinkt wel aannemelijk, maar ik vraag me af of dat voor single 30+ mannen die een serieuze relatie zoeken dan ook zo werkt, en of dat elkaar dan ook opheft. Want die leuke mannen die bezet zijn, hebben ook een vrouw van de markt gehaald. Dus zouden de leuke vrouwen van 30+ die nog serieus zijn en willen investeren in een lange relatie, ook allemaal al een vriend hebben en bezig zijn met de volgende fase.
Dan zijn er dus weliswaar minder leuke mannen om tegen te komen, maar is er ook minder concurrentie van andere leuke vrouwen. Tenzij er natuurlijk meer leuke vrouwen dan leuke mannen zijn![]()
Oke vaag verhaal weer
donderdag 14 mei 2020 om 19:58
Volgens vriend zijn er helemaal niet zoveel leuke vrouwen als vrouwen zelf denken. Mannen schijnen toch anders naar vrouwen te kijken dan vrouwen zelf. Bijvoorbeeld als vrouw kun je een andere vrouw mooi, sociaal en succesvol vinden, terwijl man een leuk uiterlijk ziet maar een kille uitstraling en veeleisend. Je ziet dezelfde vrouw, maar er springen hele andere dingen in het oog.
Ook een vaag verhaal
Ook een vaag verhaal