Daten 30+

13-05-2020 17:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit voor een vriendin. (Echt waar, ben zelf al jaren getrouwd).
Wat is het met mannen en daten? 🤨
Het gebeurt nogal eens dat een man best een date lijkt te willen en dan ineens terughoudend wordt.
Dus ze staan in de startblokken om een datum te prikken en dan begint het.
'Ik wil het geen date noemen want dan ligt er zo druk op.' 'Ik laat horen wanneer ik kan' (en dan een paar dagen radiostilte).
Als ze wel afspreekt gebeurt het vaak dat het een paar keer superleuk is maar als puntje bij paaltje komt zeggen ze ineens dat ze 'het als vriendschappelijk zien'.

P.S. Ze is een vlotte vrouw, heel verzorgd en leuk om te zien. Vind ik dan hè. Gun haar het zo...
Timetraveler schreef:
14-05-2020 18:35
Ik denk wel dat dat zo is, nouja ik bedoel het zonder het waardeoordeel erin; dat mannen een groter gedeelte van de vrouwen aantrekkelijk vinden dan andersom. En heel eerlijk, van een groep van 100 willekeurige mannen en 100 willekeurige vrouwen vind ik vaak dat er zo op het oog vaak meer vrouwen tussen zitten die door een groep mensen als aantrekkelijk/verzorgd wordt gezien, dan mannen. Daarmee zeg ik dus niet dat leuke mannen een uitzondering zijn want dat geloof ik ook echt niet; ik denk echter wel dat er meer leuke single vrouwen dan single mannen zijn of dat er veel leuke mannen al in een relatie zitten (voor wat vrouwen gemiddeld genomen als een leuke man zien dan).

Oke vaag verhaal weer :facepalm: .
Dus dat de kans dat een willekeurige (vrijgezelle?) man een willekeurig (vrijgezelle?) vrouw aantrekkelijk vindt is groter dan de kans dat een willekeurig vrijgezelle (vrijgezelle?) een willekeurig (vrijgezelle?) man aantrekkelijk vindt?
TanteOlivia schreef:
13-05-2020 21:22
En een wat jongere man? Als zij 30 is, dan heb ik gehoord dat er verrassend leuke mannen zijn in de categorie 25-30. Veel vrouwen van 30 stellen in dat ze alleen mannen van 30-45 zien, maar dan mis je misschien net die leuke jongere man.
Ik heb die van mij uit die leeftijdscategorie geplukt. Geen spijt van. (Ik ben over de 30)
Er is een site de mocht ze van wandelen houden. Daar ga je op groepswandeling 15km+ met +/- gelijk aantal mannen en vrouwen. Zo leer je een aantal mensen kennen. Ongedwongen en meerdere loop/gesprekspartners. Of profiel maken voor 1 op 1 wandelingen.
https://www.dewandeldate.nl/
Je zult de fitnesstypes er niet vinden maar wel leuke lieve mannen en die van cultuur houden een boek lezen maar vooral van natuur en wandelen houden en leuke uitjes.
Las in een ander topic een keer iets over een activiteitenclubs. Je kunt op stad en provincie zoeken. Dit is bij mijn google search naar boven gekomen.
https://b9.nl/activiteitenclubs/index.htm
Hier leer je snel veel mensen kennen in het echt. Veel leuker dan datingsites afstruinen. Ben benieuwd wat je vriendin ervan vind.
Ik vermoed dat die mannen haar wel leuk en gezellig vinden, maar dat de klik ontbreekt. Heb ik zelf ook ervaring mee, dat ik een man leuk vind en dat ik er voor open sta dat er meer uit voort komt, maar dan gevoelsmatig merk dat "het" er gewoon niet is.
leeg
Ik kan eigenlijk precies hetzelfde over vrouwen zeggen.
Duurt vaak ellenlang voordat iemand wil daten (eindeloos geapp), of er is ineens radiostilte vanuit het niets.

Maar dat kan natuurlijk ook aan mij als persoon liggen :) Daten blijft gewoon lastig soms totdat je ineens geluk hebt de juiste tegen te komen!
Rapunzelreallife schreef:
14-05-2020 23:10
Er is een site de mocht ze van wandelen houden. Daar ga je op groepswandeling 15km+ met +/- gelijk aantal mannen en vrouwen. Zo leer je een aantal mensen kennen. Ongedwongen en meerdere loop/gesprekspartners. Of profiel maken voor 1 op 1 wandelingen.
https://www.dewandeldate.nl/
Je zult de fitnesstypes er niet vinden maar wel leuke lieve mannen en die van cultuur houden een boek lezen maar vooral van natuur en wandelen houden en leuke uitjes.
Las in een ander topic een keer iets over een activiteitenclubs. Je kunt op stad en provincie zoeken. Dit is bij mijn google search naar boven gekomen.
https://b9.nl/activiteitenclubs/index.htm
Hier leer je snel veel mensen kennen in het echt. Veel leuker dan datingsites afstruinen. Ben benieuwd wat je vriendin ervan vind.
Dit vind in een goede tip. Als ik weer ga daten, zou ik liever in real life met iemand ongedwongen praten. Volgens mij als je een stabiele relatie zoekt, kan je beter eerst iemand zijn achtergrond kennen en hoe hij/zij dingen ziet in het leven. In het uitgaansleven of met dating apps is het toch vaak de aantrekkingskracht die je dan toe laat om er later achter te komen, dat je levensstijl of toekomstbeeld niet bij elkaar past. En dan is het heel moeilijk om los te laten, want dan is de emotionele band er al, je hebt al veel geïnvesteerd voor je gevoel en zit je weer in een 'slechte' relatie. Er zijn ook veel slecht gehechte mensen in deze leeftijdscategorieën juist in het uitgaansleven en op dating apps, voor de aandacht. Je moet inderdaad geluk hebben met de juiste persoon op het juiste moment, maar waak voor investeren in een slechte relatie.
Heeft dit niet gewoon met kritisch zijn te maken en het hele online daten an sich?
Los van leeftijd?

Las laatst een artikel over 'cognitive overload' : je hebt online zoveel opties/potentiële kandidaten dat je overspoelt raakt.
Face to face is dat aanbod beperkt, bv de mannen die aanwezig zijn in de kroeg.
Dit zorgt er voor dat mensen steeds kritischer worden, want wat als er nog een leukere is?
mikiniki wijzigde dit bericht op 20-05-2020 12:16
Reden: Typo
0.50% gewijzigd
Zo halverwege de 30 is voor vrouwen het omslagpunt. Mannelijke leeftijdsgenoten kijken dan liever naar iets jongere dames die niet met een acute kinderwens zitten. Dus zal je je vizier moeten richten op de einddertigers, begin veertigers die meestal al een gezin gesticht hebben. Wat ik wil zeggen is dat de poel met geschikte mannen gewoon een stuk kleiner is geworden en dat die ook een stuk kritischer zijn dan toen je net 30 werd.
Mikiniki schreef:
20-05-2020 11:53
Las laatst een artikel over 'cognitive overload' : je hebt online zoveel opties/potentiële kandidaten dat je overspoelt raakt.
Dit zorgt er voor dat mensen steeds kritischer worden, want wat als er nog een leukere is?
Er is dit filmpje waarin een concept wordt uitgelegd om dat te bepalen (ik laat het filmpje waar het spreekt over daten, de uitleg gebruikt een ander 'praktijkvoorbeeld' om het idee uit te leggen)
Mikiniki schreef:
20-05-2020 11:53
Heeft dit niet gewoon met kritisch zijn te maken en het hele online daten an sich?
Los van leeftijd?

Wat je zegt klopt volgens mij wel, alleen gaat het bij die vriendin niet specifiek over online daten maar ,over daten in het algemeen. (maar het kan natuurlijk best zo zijn dat die mannen waar TO het over heeft, (ook) online actief zijn).
Als je vriendin graag een kind wil kun je ook via de huisarts een doorverwijzing krijgen voor een donor. Sommige vrouwen hebben die diepste wens. Je hoeft dat niet laten afhangen van of je iemand tegen komen. Al snap ik heel goed met iemand een gezin starten een voorkeur heeft en de jaren tellen. Voor je iemand echt goed kent bent je ook een jaar + kwijt. Mijn moeder was 41 met me zusje. Ik werd zelf moeder op me 21e dus over 4-5 jaar heb ik lege nest symdroom 😂😂😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven