Daten , maar beschadigd

30-05-2020 20:09 25 berichten
Hallo,

Trouwe meelezer en eigen topic alweer van anderhalf jaar geleden.
Maar heb ik toch jullie raad & adviezen nodig.

Ik ben aan het daten met een leuke man, we hebben intensief contact, zodra we tijd hebben en kunnen appen we, en raken nooit uitgepraat.

Op dates is het ook super leuk, raken weer niet uitgepraat en het klikt op alle fronten.

Volgende week geven we zelfs een feestje samen, met zijn vrienden en mijn vriendinnen ( zijn maar met 9 pers haha)
Hij denkt al veel na over toekomst etc.

Nu komt het.. afgelopen tijd 2 mannen gedate die veel bleken te liegen en me echt te belazeren. Ik vind veel niet erg, zolang je altijd maar gewoon eerlikk zegt.
Niet A zeggen en B doen, dat is niet tof.

Nu word ik bij deze man dus soms onzeker, we hebben exclusiviteit afgesproken, en voor beide is het klaar als er iets met een ander gebeurd nu.

Hij viel eerst vooral op van die prachtige blonde instagram waardige dames ( iedereen is het waardig maar je weet wat ik bedoel), hij zegt dat hij mij prachtig vind ( voller, donker haar, littekens van zwangerschap), maar liked in de tussentijd wel allerlei foto's van het type dames waar die normaal op valt... dat maakt mij onzeker..

Hij gaf ook aan met sommige dames nog wel is gesprekje te hebben op snapchat, maar niet wat over mijn grenzen zou gaan(en die grenzen weet hij)

Dus wat is hier nou mijn punt?

Ik ben zo beschadigd in vertrouwen omdat andere er misbruik van hebben gemaakt, dat ik mezelf soms gek maak, ik kan er goed met hem over praten, en zoals hierboven te zien is, geeft hij eerlijk en netjes aan hoe en wat. Hij zegt zelf ook dat die echt niks sneaky doet, of stiekem etc.
Maar toch knaagt er iets, ook omdat ik zo anders ben dan de andere dames.

Ik wil het er niet meer met hem over hebben, dus vandaar hier een topic :), om een beetje wat meer vertrouwen in mezelf en in andere te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt erg onzeker.
Ik zou professionele hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt toch alsof het super gaat tussen jullie? Hoe lang daten jullie?

Wie zijn die blonde prachtige instagram waardige dames die hij liked? Ik snap dus niet goed wat je bedoelt. Zijn dat van die babes met veel volgers die onbereikbaar en dus ook onbekenden zijn van hem? Dan vind ik het een beetje zielig. Zou ik een afknapper vinden, niet mijn type vent.
Zijn dat vriendinnen/kennissen van hem waarvan hij leuke dingen liked die zij posten dan zal het vooral jouw onzekerheid zijn die speelt. Misschien komen er een paar naar dat feestje en kunnen jullie elkaar leren kennen? In dit geval vind ik het ook maar normaal dat ze af en toe een een gesprekje hebben.

Als die gesprekjes zijn met vrouwen die hij nog nooit heeft ontmoet vind ik hem nog onaantrekkelijker. Zo’n vent die kwijlend achter vrouwen zit die hij niet kan krijgen en dan maar hoopt dat ze met hem een paar berichtjes willen wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ga van die stomme sociale media af. Vergif van het internet wat weinig met de werkelijkheid te maken heeft. Mensen doen zich mooier voor dat ze zijn, dus ook die 'blonde dames' op insta.
Ik ben toch zo blij dat ik niet op Instagram zit, kan het je aanraden. Verder zou ik stoppen met jezelf "beschadigd" noemen en aan je onzekerheid gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Stop voorlopig maar even met daten. Ben je nog niet aan toe.
Hoe meer mannen jij achter laat die jou niet behoorlijk hebben behandeld, hoe meer kans je hebt dat je er een tegen komt die niet zo is. Je hebt dus eigenlijk al een redelijke kans (een op drie) dat deze wel aardig, leuk en lief is.
Alles is een les; ook de mislukkingen. Daar wordt je wijzer van en soms ook even onzeker of verdrietig.
Veel plezier op de date. De tijd zal alles leren.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dat dan voor dames waar hij mee chat? Bekenden van hem?
Als het gewoon kennissen zijn zou ik het niet zo’n probleem vinden, maar als hij gezellig spannend chat met allerlei zichzelf exposerende blondines is dat wel een brug te ver. Wat levert het hem op en waarom kan hij er niet gewoon mee stoppen?
Ja ik ben ook bezig met hulp om meer zelfvertrouwen te krijgen, heb ook veel meegemaakt in mijn jeugd waardoor vertrouwen een issue is.

Het klinkt inderdaad eigenlijk heel goed, en niet zoveel te klagen, het is vooral mijn eigen hoofd die problemen maakt.

Hij liked inderdaad van meiden met veel volgers, maar ook waar die de afgelopen jaren contact mee heeft gehad via tinder, of stappen oid.
Daar heeft die ook gesprekjes mee op snapchat, en tuurlijk is het prina als het normale gesprekjes zijn, maar omdat ze anderhalf jaar geleden intensief contCt hebben gehad alleen nooit afgesproken.
Fitmommymk schreef:
30-05-2020 21:04
Ja ik ben ook bezig met hulp om meer zelfvertrouwen te krijgen, heb ook veel meegemaakt in mijn jeugd waardoor vertrouwen een issue is.

Het klinkt inderdaad eigenlijk heel goed, en niet zoveel te klagen, het is vooral mijn eigen hoofd die problemen maakt.

Hij liked inderdaad van meiden met veel volgers, maar ook waar die de afgelopen jaren contact mee heeft gehad via tinder, of stappen oid.
Daar heeft die ook gesprekjes mee op snapchat, en tuurlijk is het prina als het normale gesprekjes zijn, maar omdat ze anderhalf jaar geleden intensief contCt hebben gehad alleen nooit afgesproken.
Hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel vrouwen die het niet okee zouden vinden als hun vriend met andere vrouwen snapchat of mooie vrouwen op instagram liket (zie legio topics hier). Dat jouw vriend er open over is, verplicht jou niet om het in orde te vinden. Als dit voor jou een brug te ver is, mag dat ook. Het probleem is dat jij door je onzekerheid (en slechte ervaringen) niet weet wat je "normaal" en "okee" mag vinden. Maar aan je OP te zien weet je het diep vanbinnen wél.

Overigens zou ik mezelf niet "beschadigd" noemen in deze context. Jij bent jij, en wat er in het verleden ook gebeurd is, jij hebt je eigen wensen en grenzen, en of die uit een "beschadiging" voortkomen is niet zo relevant.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Kijk iedere vrouw maakt wel een vriendje mee dat niet betrouwbaar is.
Maar als je in je jeugd al weinig zelfvertrouwen hebt opgebouwd, wordt het tijd voor therapie.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend los. Je bent niet in staat op dit moment om een relatie aan te gaan/te hebben want je wantrouwt hem. Vind je je gedrag eerlijk naar hem?. Zoek hulp en pak dit ook aan.
wij slapen nooit.
kerst schreef:
30-05-2020 20:20
Je klinkt erg onzeker.
Ik zou professionele hulp zoeken.
Wat een onzin . Sommige normen bevallen haar gewoon niet en dat is heel normaal .
Zeewater8669 schreef:
30-05-2020 20:25
Ik ben toch zo blij dat ik niet op Instagram zit, kan het je aanraden. Verder zou ik stoppen met jezelf "beschadigd" noemen en aan je onzekerheid gaan werken.
En dit . Bij beschadigd denk ik aan ergere trauma s.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
30-05-2020 23:57
En dit . Bij beschadigd denk ik aan ergere trauma s.

Trauma's of niet, dat is niet aan haar vriend om daarmee om te gaan, hij is niet haar hulpverlener tenslotte.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een volwassen man die op Snapchat zit zou voor mij sowieso al snel exit zijn. Erg onaantrekkelijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties zeg ... Ik ken zat dames die niet “beschadigd” zijn en het ook niet op prijs zouden stellen als partner de hele dag sexy blondines zou liken. Ik vind het kinderachtig en hou helemaal niet van social media en al dat nepgedoe eromheen.

Als je erg onzeker bent door het verleden is dat sowieso iets waar je zelf aan kunt werken maar dat betekend niet dat jij je grenzen niet mag aangeven of je gevoelens niet mag bespreken. Ik zou dit zeker bespreekbaar maken als jij je er niet prettig bij voelt.

Ohja en vergeet niet dat je zelf zeker een waardige dame bent in het echte leven! Niet alleen online met 6 filters en een bewerkingsapp zoals de meesten online.
Ik zou hem een leuke vrouw gunnen, die niet zo in het verleden hangt. Dus TO, maak het uit, en gun hem iets beters dan jou!
Alle reacties Link kopieren
Fitmommymk schreef:
30-05-2020 21:04

Hij liked inderdaad van meiden met veel volgers, maar ook waar die de afgelopen jaren contact mee heeft gehad via tinder, of stappen oid.
Daar heeft die ook gesprekjes mee op snapchat, en tuurlijk is het prina als het normale gesprekjes zijn, maar omdat ze anderhalf jaar geleden intensief contCt hebben gehad alleen nooit afgesproken.
Dat zal zelfs voor sommige vrouwen zonder ‘beschadiging’ over de grens zijn.
Aan jou om te beslissen of je een relatie met iemand met dit gedrag wil of niet.
Fitmommymk schreef:
30-05-2020 21:04
Het klinkt inderdaad eigenlijk heel goed, en niet zoveel te klagen, het is vooral mijn eigen hoofd die problemen maakt.
En je vergroot dit door jezelf te zien als beschadigd en daarmee de oorzaak van het probleem bij jezelf te leggen.
Je kunt ook zeggen dat je ervaringsdeskundige bent en dat je daardoor duidelijke grenzen hebt leren stellen aan voor jou ongewenst gedrag.
Dan leg je de oorzaak van het probleem neer bij degene die het probleem veroorzaakt, namelijk bij hem.

Hij vertoont gedrag dat over jouw grens is, namelijk veel digitale aandacht voor andere vrouwen. Dan moet je niet aan jouw grens gaan twijfelen, maar aan zijn gedrag en of je daardoor wel een goede match bent samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoelens wel...
Ik ben het eens met Pauze (geloof ik) dat hij veel digitale aandacht geeft aan andere vrouwen en als dat grensovertredend is voor jou, jij dat aan moet geven aan hem en als zijn gedrag niet veranderd, dan nadenken of je wel samen met hem verder wil.

Mijn verhaal, misschien heb je daar wel wat aan: Ik ben blond, best vol, kleed mij redelijk conservatief maar wel vrouwelijk (veel jurkjes, rokken, (mantel) pakjes, pakken)... heb nu bijv. een zwart pak aan en grote witte parel oorbellen (zodat je de type voor de geest haalt). Moet er even bijzeggen dat als ik zing en optreed (gebeurt once in a blue moon, maar dat ik een andere look heb, bijv. lange zwarte jurk met kanten handschoenen, smokey eyes..een soort van rock star chic).

Mijn ex, heeft veel tattoos, een arm vol, op zijn rug en beide benen. Ook hij likede foto's van totale andere types dan ik (dun, donker /zwart haar, vol tattoos net zoals hij die heeft (ik heb er geen), of transvrouwen met veel make up, verhullende kleding etc...). Ik werd daar super onzeker over, van wat doe je met mij als je fantaseert over vrouwen in een piep kleine bikini? Het deed mij pijn als hij weer nieuwe vrouwen aan het volgen was.. Ik hoor om mij heen dat veel mannen dat doen...sommige vrouwen vinden niks mis met een like, vriendinnen zeiden dan ook dat ik mij niet aan moest stellen.

Maar, hij hield er niet van als ik een keer een decollete had (kregen ruzie notabene op het strand omdat het bovenkant mijn badpak een beetje naar beneden was gezakt en ik "inkijk" had... het was niks vergeleken met de meiden in bikini en lingerie vaak ook met siliconen die hij op zijn insta en Facebook had)...De volgende dag droeg ik een badpak met mouwen.. wilde bijna een burkini aan omdat ik zo schrok van zijn reactie (overigens paar dagen later weer mijn gewone sexy badpakken aan... bikinin doe ik niet in het openbaar).. Eiegnlijk best hypocriet, wel meiden in bikini liken, maar zijn vriendin mag geen inkijk hebben op het strand... :nut:
Veel text, maar wat ik probeer te zeggen is dat hij misschien op een bepaalde type valt en die ook volgt op Insta, maar dat wil niet zeggen dat hij niet van jou kan houden...Aantrekkingskracht is zoveel meer dan alleen een type. Diezelfde ex is ook mijn type niet, maar toch hield ik veel van hem
Calypso- schreef:
30-05-2020 23:56
Wat een onzin . Sommige normen bevallen haar gewoon niet en dat is heel normaal .
Dit. Ik denk dat je helemaal niet zo beschadigd bent en door eerdere ervaringen nu beter weet wat je wilt. En daar hoort chatten met tinderblondines niet bij. En terecht! Je hebt ‘groeipijntjes’. ’
*Pauze* schreef:
31-05-2020 08:39
En je vergroot dit door jezelf te zien als beschadigd en daarmee de oorzaak van het probleem bij jezelf te leggen.
Je kunt ook zeggen dat je ervaringsdeskundige bent en dat je daardoor duidelijke grenzen hebt leren stellen aan voor jou ongewenst gedrag.
Dan leg je de oorzaak van het probleem neer bij degene die het probleem veroorzaakt, namelijk bij hem.

Hij vertoont gedrag dat over jouw grens is, namelijk veel digitale aandacht voor andere vrouwen. Dan moet je niet aan jouw grens gaan twijfelen, maar aan zijn gedrag en of je daardoor wel een goede match bent samen.
Precies. Jij verwoordt het mooi.
Bedankr voor de reacties!

Ik heb meer trauma dan alleen maar exen die logen, ook ouders die me aan de kant zetten etc, ik heb al jaren lang therapie gehad, en ben ook bezig met het veranderen van mijn mindset, dus ik ben wel degelijk met mezelf aan het werk.

Ik ben al 4 jaar single, met wat date periodes tussendoor, en heb mezelf heel veel tijd gegeven om te herstellen etc, dus het niet zo dat ik er zomaar induik.

Ik zit er beetje tussen, tussen dat ik denk van tja het is maar een like, hij stuurt ze geen berichtjes, maar liked gewoon.
Dat van snapchat heeft hij me verteld toen ik ernaar vroeg wie een bepaalde dame was, en hoe dat in elkaar stak.

Aan de andere kant word ik er onzeker van, en zou die daar best rekening mee kunnen houden, over het algemeen kan ik er goed met hem iver praten, en hij snapt mij ook door de eerdere ervaringen, maar het er regelmatig over hebben word hij ook moe van.

Her verhaal over de likes en de bikini slaat de spijker op zijn kop! Hij liked inderdaad ook wat sexy foto's, maar vind het niet tof als ik dat doe, zelfde met een bepaald soort bikini.
Nou heeftie daarin gewoon pech, want ik koop en doe gewoon wat ik zelf leuk vind( even voor het beeld ik loop niet half naakt ofzo)

Hij is 4 jaar jonger dan dat ik ben, en dat merk ik dus inderdaad met dat snapchat, ik doe dat zelf ook niet...
Verder heeft hij wel een eigen goed lopend bedrijf, en onze levens sluiten verder goed aan, ook al is hij 4 jaar jonger.

Ik probeer het dus maar een beetje te accepteren oid, ook omdat we nof maar exclusief dateb, en hij me verder geen aanleiding geeft dat mijn gedachte waar zijn.

Lastig lastig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven